نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعلام می‌کنم منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان با این وضعیت فعلی کسر شأن همه ماست و این طرح جز اسمی از آن تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و در حوزه اجرا در نقطه صفر است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امید کریمیان نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی ضمن شنیدن دغدغه‌های خبرنگاران و مشکلات کلی و جزئی شهرستان‌های مریوان و سروآباد، اظهار داشت: رسانه‌ها بزرگترین پتانسیل و ظرفیت جهت انتقال پیام مسولین به مردم و مردم به مسؤلین است و کسی که از ظرفیت رسانه استفاده نکرده است متضرر شده است. معتقدم رسانه موتور محرک در جامعه است و بعنوان بازوی توانمند برای مسؤلین است و رشد و توسعه هر جامعه‌ای در گرو تعامل دوسویه رسانه‌ها و مسؤلین است.

وی بیان داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران انتظاراتی از مسؤلین دارند که به حق است، رسانه‌ها دنبال حق، حقیقت و صداقت هستند لذا باید بین رسانه‌ها و مسؤلین این اصل حاکم باشد.

کریمیان تصریح کرد: رسانه تنها نباید دنبال انعکاس صرف خبرها باشد بلکه باید در کنار نقدهای منصفانه راهکارهای عملی و کارشناسی را به واسطه ارتباط با متخصیص به مسؤلین امر منتقل کند و رسانه‌ها را بعنوان یک مشاور امین خود می‌دانم نه تهدید.

وی گفت: در این سال‌ها از نزدیک رسانه‌های دو شهرستان مریوان و سروآباد را رصد کردم و لازم است از همه آنها تشکر و قدردانی کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مردم در شهرستان های مریوان و سروآباد، گفت: کم و بیش از مشکلات آگاه و مطلع هستم. از کمربندی غربی، شرقی، شمالی تا مرزباشماق و بازارچه‌ها، تا دریاچه زریبار و تونل هورامان تا مشکلات آب شرب و فاضلاب تا راه‌های روستایی و بین شهری تا مشکلات زیر ساختی و بهداشتی، آموزشی و ورزشی و…

وی با بیان اینکه ما باید شناخت و آگاهی خود را از پروژه‌ها و مطالبات خود داشته باشیم و براساس شناخت حرکت و تلاش کنیم، گفت: مادامی که فرق بین منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری را ندانیم و تا متوجه این موضوع نباشیم که هنوز طرح ویژه اقتصادی که از سال ۱۳۸۵ مصوب شده تاکنون اجرا نشده و تا مادامی که متوجه این موضوع نباشیم که هنوز برای منطقه آزاد تجاری صنعتی نقشه‌ طرح جامع تهیه و تعریف نشده و از نظر ساختاری با مشکلات جدی روبه رو است و جز لوگوی منطقه آزاد چیزی دیگری از آن را شاهد نیستیم نمی‌توانیم دورنمای از آینده داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد اظهار کرد: اعلام می‌کنم منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان با این وضعیت فعلی کسر شأن همه ماست و این طرح جز اسمی از آن تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و در حوزه اجرا در نقطه صفر است.

وی خاطرنشان کرد: کمربندی غربی که از سال ۱۳۹۳ در دوره نهم مجلس پیگیری و اجرا کردیم و درصدی پیشرفت فیزیکی داشت از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرای آن متوقف و بعد از ۸ سال تکمیل نشده است اما به مردم شریف اعلام می‌کنم با پیگیری همه مسؤلین شهرستان و استان این پروژه تا اواخر هفته جای در حوزه تعیین تکلیف تملک مشخص و انشاالله بزودی اجرای کامل آن و مابقی پروژه آغاز خواهد شد.

کریمیان گفت: دو شهرستان مریوان و سروآباد در شاخص های متعدد از میانگین استانی و کشوری با مشکل اساسی رو به روست. سرانه فضای آموزشی، در حوزه زیرساختی، جاده ای روستایی و بین شهری، بهداشتی، ورزشی، آب رسانی و فاضلاب و … در دو شهرستان مریوان و سروآباد در رتبه های پایین استانی و کشوری است.

وی بیان داشت: با علم و آگاهی از مشکلات حوزه انتخابیه به کمیسیون انرژی رفتم تا به واسطه کمیسیون انرژی که دو وزارتخانه انرژی و نفت را شامل می شود بتوان از کم برخوردارترین اعتبارات سالهای اخیر ارتقا و تغییر محسوسی صورت گیرد

وی افزود: مطالعات کمربندی شمالی شهر مریوان (جاده سنندج به مریوان و باشماق) و ردیف بودجه تونل هورامان مصوب و انجام شده است و اگر در چهار سال آینده بتوانیم حتی پروژه ها را زخمی کنیم کاری بزرگ برای دو شهرستان انجام دادیم. قطعا با تجربه دوره گذشته مجلس کاری نمی کنم که خود را زیر سوال ببرم و پروژه ها را با جدیت به پیش می برم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص عدم مشارکت بخشی بزرگی از جامعه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، گفت: اگر چه این موضوع دلایل متعددی دارد اما عملکرد و اعتماد مسولین به نیروهای جوان و بومی می تواند یکی از دلایل آن باشد وقتی اعتمادی به نیروی جوان و بومی نشود و خود را در آینده شهر و دیار خود نبیند ناامید می شوند.  شکاف بین مدیران وجود دارد، باید مدیران درب اتاق خود را بر روی آحاد مردم باز کنند، اعتماد به نیروهای بومی و جوانان شایسته ضروری است و قطعا پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی ابراز کرد: دولت و مجلس لازم و ملزوم همدیگر هستند، در دولت دکتر پزشکیان که با رای بالای مناطق کردنشین پیروز شد و خود را وام دار مردم کردستان می داند با تعامل  مشکلات را حل خواهیم کرد. بازارچه های موقت به نام کولبران است اما به کام پول برهاست، شایسته سالاری در انتصابات دولتی را پیگیری خواهیم کرد.

کریمیان در نشست بیش از ۲ ساعته خود با خبرنگاران از بی‌نظمی شهر مریوان و نبود سرمایه گذار و تلاش جهت حل این مشکلات خبر داد و گفت: با توجه به اخذ قیر لازم جهت آسفالت معابر خیابان های شهر مریوان با اولویت مناطق کم برخوددار تر توسط شهرداری مریوان بزودی انجام می شود و نهضت آسفالت در شهر مریوان آغاز می شود.ه

وی از اصحاب رسانه شهرستان مریوان درخواست کرد:  برای پیگیری و رصد فعالیت‌ها، ثبت و ضبط عملکرد نماینده (جهت نقد و بررسی برنامه‌ها در آینده) اخبار نماینده مجلس را منعکس نمایند.