امام‌جمعه شهرستان مریوان بیان کرد: انتخابات مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم در عرصه سیاسی و کار مهمی است حال چه در دوره اول انتخابات باشد یا در دوره دوم انتخابات.  

ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر»، در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد:

کلمه یا واژه انتخابات و مشورت در قرآن از آن یاد شده و در دین اسلام صحه به آن داده شده است چون بخشی از سرنوشت کشور بر اساس آن تعیین می‌شود.

وی به فرموده پیامبر (ص) اشاره داشت و گفت ایشان می‌فرمایند: نحن نحکم الظواهر والله یتولّی السرائر؛ ما به ظاهر حکم می‌کنیم و خداوند عهده‌دار باطن مردم است.

وی اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم در عرصه سیاسی و کار مهمی است حال چه در دوره اول انتخابات باشد یا در دوره دوم انتخابات.

امام‌جمعه مریوان تصریح کرد: در بحث انتخابات دو موضوع مهم نسبت به ملت و نظام وجود دارد هر انتخابات نقطه عطفی برای مسئولین نظام است که اگر درگذشته تقریباً کوتاهی یا بی‌مسئولیتی در کار آنان بوده است از این به بعد باید مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دهند.

وی افزود: از جانب مردم اگر مردم در دوره‌ای از انتخابات کم شرکت کرده‌اند در دوره بعدی بایستی بیشتر حضور داشته باشند و کسی را که مدنظر دارند به آن رای بدهند. به‌عنوان‌مثال وقتی از انسان سوال می‌شود در قبال سوال باید جواب داد و مانند آن است که کسی از شما آدرس جایی یا مکانی را که شما می‌دانید بپرسد و دیگر عاقلانه و منطقی نیست که جواب ندهید.

ماموستا شیرزادی ابراز داشت: زمانی که درباره نظر دادن شخص اصلح از انسان سوال می‌شود که چه کسی شایسته‌تر است باید بر اساس عقلانیت خود آن فرد بهتر را انتخاب کنیم و رای خود را در صندوق انتخاباتی بیندازیم و اسم نامزد منتخب خود را به این امید بر روی کاغذ می‌نویسیم که در آینده آن فرد بتواند بسیاری از مشکلات مردم را حل نماید و بایستی فرد منتخب در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه در عرصه اقتصادی بتواند گرانی و تورم را کاهش و مانع آن شود و اگر نمی‌تواند تورم را کاهش دهد لااقل در حد ثابت آن را نگه دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: این نقاط عطف را باید انسان مدنظر داشته باشد و آن فرد انتخاب شده نباید این را فراموش کند که مردم به او رای داده‌اند و بیشتر باید پیگیر مشکلات، مطالبه و خدمت‌رسانی به مردم باشد تا مورد رضایت مردم و خدای متعال قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود به آیه ۱۰۵ سوره توبه اشاره کرد: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلی عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ بگو: «عمل کنید! خداوند و فرستاده‌ی او و مؤمنان، اعمال شما را می‌بینند! و به‌زودی، به‌سوی دانای نهان و آشکار، بازگردانده می‌شوید و شما را به آنچه عمل می‌کردید، خبر می‌دهد»!

امام‌جمعه مریوان گفت: ما نباید از مسائل کشور دلسرد شویم و بگوییم در دوره‌ای از انتخابات شکست‌خورده‌ایم و دیگر کاری نمی‌توان انجام داد و به این دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کنم، نه، چنین نظراتی درست نیست.

وی در ادامه بیانات خود به فرموده پیامبر (ص) که می‌فرمایند: ز گهواره تا گور دانش بجوی اشاره داشت و گفت: ما هم باید دنبال عقلانیت باشیم و تلاش نماییم که ان‌شاءالله این دور از انتخابات فرد خدمتگزار مثل شهید رئیسی انتخاب شود و اگر در این دوره از انتخابات فرد اصلح انتخاب نشد در دوره‌های بعدی انتخابات باید شرکت کنیم تا اصلح‌ترین فرد انتخاب شود و انتخاب ما باید به‌گونه‌ای باشد که بعداً از رای و نظر خود پشیمان نشویم.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود باید باتجربه، امانت‌دار، دوستدار مردم، ولایت‌مدار و به وضعیت کشور آگاه باشد و همچنین عقده‌ای، کینه‌توز و نژادپرست نباشد و همه مردم را در یک سطح ببیند و شایسته‌سالاری در آن وجود داشته باشد و از هر نوعی طیف و اقشاری را در کابینه خود قرار دهد و آنها را به انجام کار وادار نماید و از سویی دیگر این‌طور نباشد که افرادی را در حاشیه نگه دارد و به افراد خاصی کار بدهد و استخدام نماید.

وی در پایان سخنان خود گفت: قبل از دعوت مردم به حضور مشارکت در پای صندوق‌های رأی از خودم شروع می‌نمایم و البته در جایگاهی نیستم که به مردم دستور دهم. ما نباید در برابر مشکلات ناامید شویم و آن ناامیدی را مثل چتری بر سر قرار ندهیم اگر این دوره از انتخابات رأی دادیم آن فرد اصلح و مدنظر ما نبود باید در دوره‌های بعدی انتخابات شرکت نماییم تا آن فرد شایسته به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.