امام‌جمعه قبای بهاران مریوان گفت: تمام افرادی که در صحنه رقابت انتخابات رئیس‌جمهوری حضور دارند واجد صلاحیت هستند؛ اما هر کدام دارای مراتبی هستند پس شایسته است که تحقیق کنیم و کسی را که بهترین وجه صلاحیت را دارد انتخاب نماییم.

ماموستا امجد محمودی امام‌جمعه قبای بهاران مریوان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، ضمن گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور و شهدای خدمت به اهمیت انتخابات پیشرو اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها نقش شایسته در شور انتخاباتی دارند چرا که دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی بین مردم است.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی ایران رئیس‌جمهوری بعد از رهبری شخص دوم مملکت و مسئول اجرای قانون اساسی است و یکی از مهم‌ترین وظایف رئیس‌جمهوری است.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان بیان داشت: نظام اسلامی پذیرفتن مسئولیت برای رسیدن به اهداف شخصی نیست؛ بلکه بهترین افراد کسانی هستند که از زحمت و تلاش آنان به مردم منفعت برسد.

وی اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مسئولیت ریاست‌جمهوری را در شرایط سخت و دشواری تحویل گرفت و با تلاش و سخت‌کوشی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید و وجود ایشان یک غنیمت بود.

ماموستا محمودی گفت: رئیس‌جمهور مردمی کشورمان در سفرهای استانی سه بار به کردستان سفر داشتند تا شاهد وضعیت و معیشت مردم باشد و یقیناً می‌توان گفت در طول دوران انقلاب اسلامی جز شهید رجایی هیچ رئیس‌جمهوری به‌اندازه ایشان مردمی نبوده است.

وی تأکید کرد: هر رئیس‌جمهوری که بخواهد مسیری را که شهید جمهور بنا نهاده و مسئولان منصب وی را تغییر دهد این ضرر و خسارت به مردم است.

امام‌جمعه قبای بهاران مریوان گفت: تمام افرادی که در صحنه رقابت انتخابات رئیس‌جمهوری حضور دارند واجد صلاحیت هستند؛ اما هر کدام دارای مراتبی هستند پس شایسته است که تحقیق کنیم و کسی را که بهترین وجه صلاحیت را دارد انتخاب نماییم.

وی گفت: شرکت در انتخابات تکلیف است و از عموم مردم خصوصاً استان شهیدپرور کردستان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی در ۸ تیرماه برای داشتن ایران آباد دعوت می‌نمایم.

ماموستا محمودی در پایان اظهار داشت: ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده کشور باید بر اساس معیارهای ذیل باشد:

– در راه خدمت به مردم کوتاهی نکند.

– ادامه‌دهنده راه رئیس‌جمهور شهید خدمت باشد.

– با همه اقوام و مذاهب تعامل سازنده داشته باشد.

– توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشد.

– در تعامل با کشورهای مسلمان و همسایه کوشا باشد.

– در کاهش تورم و نظارت بر وضعیت معیشت مردم شخصاً ورود کند.

– پیرو خطه امامین انقلاب باشد.

– کابینه دولت را پویا داشته باشد.

– در تحقق شعار سال کوشا باشد.

– با سایر قوا تعامل خوبی داشته باشد.

– برای اشتغال جوانان و جوانی جمعیت برنامه داشته باشد.

– به تولید ملی و کاهش وابستگی به کشورها اهتمام نماید.

– در حمایت از جبهه مقاومت مثل رئیس‌جمهور شهید باشد.

– با علما و روحانیون اهل‌سنت و تشیع رابطه حسنه‌ای داشته باشد.

انتهای خبر/