کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در محل سالن ارشاد شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، فرمانداری، هلال‌احمر و آتش‌نشانی شهرستان مریوان در محل سالن ارشاد برگزار شد.

آموزش در اقدامات پیشگیرانه و اطفاء حریق امر واجب و ضروری است

در این کارگاه بهزاد شریفی‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه رفتار حریق رفتار نامعلومی می‌باشد واقعاً ضروری است که ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه با تیم‌های اطفاء حریق محلی و همه کسانی که در امر حریق مشارکت دارند در این کارگاه آموزشی آموزش لازم را ببینند؛ چون اسرار حریق رفتار بسیار نامعلومی است و هر کسی را نمی‌توان به دامن حریق فرستاد و عواقب انسانی را در پی نداشته باشد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: این کارگاه آموزشی برای اولین‌بار است که در کشور برگزار می‌شود و تمامی شهرستان‌ها در این دوره آموزشی حضور دارند و آموزش در اقدامات پیشگیرانه و اطفاء حریق برای ما امر واجب و ضروری است.

 

ستاد بحران مریوان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را دارد
 
اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در این کارگاه اظهار کرد: کارگاه آموزشی امروز کارگاه مؤثری در حوزه پیشگیری و آموزش نیروهای عمل‌کننده‌ای با حریقی که در جنگل‌ها اتفاق می‌افتد و مبارزه دارند می‌باشد.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: هفته گذشته ستاد بحران در شهرستان مریوان تشکیل شده بود که نسبت به مقابله با حوادث هم آمادگی و هم بسیج تمام امکانات را دارد.

وی گفت: امسال مضاف بر امکانات و تجهیزات سال بر اساس ابلاغیه داده شده تجهیزات مجدداً به ظرفیت شهرستان اضافه خواهد شد و از سوی دیگر امکانات و تجهیز روستاها و مراکز نظامی (مرزبانی) در نقاط مختلف وجود دارد.

احمدی در پایان ابراز داشت: امید است با اقداماتی که انجام شده امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مبارزه با حریق شرایط بهتری باشد.