مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در سال جاری شاهد افزایش مطلوب بارش باران در استان هستیم که تاکنون هشت سد سرریز شده است و حجم ورود آب به سدهای استان مناسب ارزیابی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، بارش باران الهی در فصل بهار با تمام زیبایی‌هایش طروات دو چندانی را به این دیار بخشیده است و همین موضوع سبب افزایش آب ورودی به سدها و منابع آبی استان شده است.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در گفتگو با خبر شبکه کردستان اظهار داشت: میانگین بارش‌ها در سال زراعی کردستان به ۴۵۰ میلیمتر رسیده است و امسال شاهد افزایش پنج درصدی بارش نزولات جوی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی اظهار داشت: میانگین بارش‌ها در سال زراعی جاری ۴۵۰ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال قبل شاهد پنج درصد افزایش بارش بوده‌ایم.

وی افزود: تاکنون هشت سد در کردستان سرریز شده است و حجم ورود آب به سدهای استان مناسب ارزیابی شده است.

آریانژاد عنوان کرد: باتوجه‌به مدیریت مخازن علی‌رغم حجم ورودی زیاد آب به سدها، خسارتی به جوامع پایین‌دست سد گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: بر اساس عامل‌های هواشناسی سیکل عبور از خشکسالی یک بازه چند ساله است و باید این روند ادامه یابد تا بشود گفت که از خشکسالی عبور کرده‌ایم.

وی بر لزوم صرفه‌جویی و بهینه مصرف‌کردن در حوزه کشاورزی شرب و خدمات تأکید کرد و افزود: بهینه مصرف‌کردن یک فرهنگ عمومی است و باید شهروندان در مصرف آب همچنان صرفه‌جویی کنند.

انتهای خبر/