به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر، برنامه یادواره شهدای آبروی محل در روز سه‌شنبه ۳ مهرماه در روستای بر قلعه برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و مردم شریف منطقه، به‌منظور تجلیل از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای عزیز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار گردید.

در این مراسم، ماموستا امجد محمودی رئیس مرکز بزرگ اسلامی مریوان با بیان ویژگی‌های بارز شهدا و تأثیر آن‌ها بر جامعه، به اهمیت حفظ یاد و خاطره آن‌ها اشاره کردند. همچنین، برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله دف نوازی، شعرخوانی و… به اجرا درآمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشتند و بر عزم خود برای ادامه راه آن‌ها تأکید کردند. این یادواره به‌عنوان یک فرصت مناسب برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در بین نسل جوان تلقی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا نوری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مریوان، در این مراسم با بیان اهمیت گرامیداشت یاد شهدا، از فرمانده محترم سپاه و دیگر عزیزانی که در این مراسم حضور داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین به شخصیت والای شهید ادریس قمری اشاره کرد و افزود: ایشان فردی خوش‌اخلاق و اثرگذار در مجموعه سپاه مریوان بودند و خداوند متعال انسان‌های خوب را گلچین می‌کند.

حاج‌آقا نوری در پایان با اشاره به روایات اسلامی، گفت: بالاترین مرگ، مرگ به شهادت است و خداوند افرادی را که دوست دارد، به این مقام می‌رساند. ان‌شاءالله که خداوند به ما توفیق دهد تا در مسیر شهدا ادامه دهیم و امور خطه‌مان به خیر و ختم به شهادت باشد.

در پایان مراسم، از چند خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد که این اقدام، نشان‌دهنده قدردانی و احترام به ایثارگری‌های شهدای عزیز بود.