سومین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار در مریوان بعد از سه روز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، جشنواره ملی خوشنویسی زریبار در شامگاه جمعه ۱۶ شهریورماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان و جمعی از هنرمندان و خوشنویسان کشور در شهرستان مریوان برگزار شد.

 رحمان هوشیاری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، خاطرنشان کرد: سومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی زریبار به میزبانی شهر مریوان و به مدت سه روز برگزار شد و این جشنواره ویژه جوانان زیر ۲۰ سال بود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان افزود: این جشنواره ملی خوشنویسی در دو قسمت یکی در بخش حضوری نویسی در پیاده‌رو روبه‌روی هتل زریبار و دیگری در بخش اختتامیه در سالن خورشید زریبار جنب هتل زریبار برگزار گردید.

وی گفت: در این جشنواره از ۱۷ استان کشور شرکت‌کننده حضور داشتند و این برنامه به همت انجمن خوشنویسان شهرستان مریوان و با همکاری اساتید بلندآوازه خوشنویسی از سراسر ایران در این شهرستان برگزار شد.

وی اذعان داشت: بعد از اعلام فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی حدود ۲۷۰ نفر خوشنویس از استان‌های مختلف آثاری را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که هیئت داوران تعدادی از این افراد را برای مرحله نمایشگاهی انتخاب نمودند و آثار آنان در نمایشگاه به نمایش درآمد.

هوشیاری در ادامه اضافه کرد: در نمایشگاه نگارخانه مریوان تعداد دیگری افراد از طرف هیئت داوران برای مرحله حضوری نویسی انتخاب شدند که در نهایت این افراد به مرحله جشنواره راه یافتند.

وی گفت: برنامه «کوردانه» نیز از برنامه‌های جانبی این جشنواره ملی بود که در آن با حضور تعدادی از اساتید خوشنویس ایران شعری از شاعران کُرد ماموستا قانع و ماموستا صیدی به انتخاب بینندگان این برنامه انتخاب می‌شد و آنان شعر را کتابت می‌کردند و در پایان تقدیم این دوستان می‌نمودند.

شایان‌ذکر است که در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره ملی و نیز از زحمات استاد «فاتح عزت پور» هنرمند برجسته خوشنویسی استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای خبر/