در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی، موانع و رفع نواقص پروژه‌های پایاب سد گاران مطرح شد با تکمیل پروژه پایاب سد گاران ۴ هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی دیم شهرستان مریوان آبی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، نشست بررسی پیشرفت فیزیکی و موانع پیش روی اجرای عملیات تکمیلی و رفع نواقص پروژه‌های پایاب سد گاران “ناحیه عمرانی ۱،۲ ” با حضور فرماندار شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر آب‌وخاک استان و دیگر مسئولین استانی، شهرستانی، مشاورین و پیمانکاران برگزار گردید.

در این جلسه مقرر گردید که جهت تست و تکمیل پروژه در کشت پاییزه، حداقل تا پایان دهه اول آبان‌ماه، شرکت آب منطقه‌ای آب کشاورزی موردنظر را برای هر دو پروژه طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در شهرستان مریوان تأمین و در کانال‌ها جاری نماید.

لازم به ذکر است، در نشست مذکور بر هماهنگی ارکان پروژه و ارگان‌های جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای جهت تسریع در روند اجرای پروژه تأکید، و مصوبات و تصمیماتی در این راستا به شرح ذیل گرفته شد:
مصوب گردید تأمین آب پروژه پایاب گاران در ناحیه عمرانی ۲ و جنوب دریاچه زریبار تا پایان فصل کشت پاییزه (حدوداً ۱۵ آبان) توسط شرکت آب منطقه‌ای تأمین گردد.

پیمانکاران پروژه ناحیه عمرانی ۱ و ۲ و جنوب دریاچه، نسبت به انجام تعهدات قراردادی خود یعنی تکمیل شبکه به مساحت ۸۵۰ هکتار در ناحیه ۱ و ۲، و تکمیل ۱۶۰۰ هکتار جنوب دریاچه زریبار اقدام و تحویل تعاونی‌های تولید روستایی نمایند.

فرماندار و نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تسریع در انجام روند اجرایی عملیات تکمیلی و رفع نواقص پروژه‌ها، پشتیبانی و حمایت از ارکان اجرایی خواهند کرد.

گفتنی است با تکمیل پروژه پایاب سد گاران ۴ هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی دیم شهرستان مریوان آبی خواهد شد.در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی، موانع و رفع نواقص پروژه‌های پایاب سد گاران مطرح شد با تکمیل پروژه پایاب سد گاران ۴ هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی دیم شهرستان مریوان آبی خواهد شد.