فرماندار مریوان گفت: در مرز باشماق بالغ بر ۳۲ گیت گذرنامه‌ای آماده سرویس به زائرین اربعین هستند و کوچک‌ترین توقفی در مرز وجود ندارد.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، خاطرنشان کرد: امسال سومین سالی است که در خدمت زائران حسینی هستیم که هم میهنان از اقصی‌نقاط کشور ایران اسلامی به‌منظور زیارت عتبات‌عالیات در ایام اربعین حسینی مشرف می‌شوند.

وی گفت: در دو سال گذشته مرز باشماق میزبانان خوبی برای زائران بود و امسال هم سعادتمند هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که در مجموعه ستاد اربعین استان و شهرستان انجام‌گرفته میزبان ۵۰۰ هزار نفر از زائران باشیم.

فرماندار مریوان اظهار داشت: هم اکنون در مرز باشماق بالغ بر ۲۶ موکب مشغول خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف در حال ارائه سرویس هستند و ظرفیتی را برای استفاده بالغ بر ۲۰ هزار خودرو به‌صورت پارکینگ در پایانه مرزی باشماق فراهم کردیم که زائرین به‌راحتی بتوانند خودروهای خود را اسکان دهند.

وی افزود: شایان‌ذکر است که این پارکینگ‌ها هم از لحاظ ایمنی نگهبان و دوربین دارند و هم از لحاظ بیمه خودرویی کاملاً بیمه شدند و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

احمدی اذعان داست: در مرز باشماق بالغ بر ۳۲ گیت گذرنامه‌ای آماده سرویس هستند و به زائرین ارائه سرویس می‌دهند که کوچک‌ترین ایستایی و توقف در مرز وجود ندارد و به لطف همکاری و همراهی  قرارگاه رمضان اتحادیه میهنی کردستان عراق و دولت اقلیم کردستان عراق موفق شدیم امسال از ۲۰ تا ۲۶ مرداد زائرین را از پایانه مرزی باشماق تا شهر سلیمانیه که موکب حضرت رسول (ص) آنجا مستقر است در تکیه کسنزانی ها به‌صورت رایگان جابه‌جا نمایند.

وی گفت: تقاضا می‌کنم که زائرین از این فرصت سطح مغتنم حتماً استفاده بکنند که با امکانات خودرویی مناسبی که در مرز مستقر است بتوانند جابه‌جا شوند.

به گفته فرماندار مریوان؛ در داخل شهر ۶ نقطه پارکینگ خودرو پیش‌بینی‌شده که زائران می‌توانند از این پارکینگ‌ها برای استقرار خودروهای خود استفاده نمایند.

فرماندار مریوان در خطاب به زائرانی مرز باشماق را برای عزیمت سفر به کربلای معلی انتخاب می‌نمایند عنوان کرد: زائرین مطلع باشند از مسیری که از پایانه مرزی باشماق حرکت می‌کنند در نقطه‌ای که اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه را پیاده می‌کنند مقطعی به اسم سیطره ۵۴ است که نهایتاً زائرین آنجا پیاده می‌شوند از آنجا به بعد کسانی که علاقه‌مند باشند پیاده‌روی می‌کنند و کسانی هم که علاقه‌مند نباشند یا توانایی پیاده‌روی را نداشته باشند امکان جابه‌جایی با خودرو وجود دارد.

وی در پایان گفت: زائران بعد از زیارت در کربلا یا نجف برای عزیمت به نقطه‌ای که سیطره ۵۴ اس می‌توانند مراجعه نمایند که سرگردان نباشند و آنها را مستقیماً به سلیمانیه یا مرز باشماق عودت می‌دهند.

انتهای خبر/