رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بعد بازدید از بخش‌های بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام در مرز باشماق مریوان گفت: در این بیمارستان شرایط مطلوبی وجود دارد و حال حاضر آماده ارائه خدمات است و یقیناً در روزهای آینده شرایط مطلوب‌تر از این خواهد شد.    

 به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»به نقل از کردتودی، بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید شیخ‌الاسلام در مرز باشماق قبل از ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز به کارکرد.

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، در مراسم آغاز به کار این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان سیار و درمانگاه شبانه‌روزی شهید شیخ‌الاسلام با همکاری نیروهای کادر درمان در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید قاضی جهت ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در مرز باشماق مستقر شده است.

وی در ادامه افزود: فوریت‌های پزشکی در این بیمارستان مستقر هستند و میان نیروهای آن هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد.

عبدالملکی بیان داشت: بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید شیخ‌الاسلام شامل بخش‌های اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌های تحت‌نظر خانم و آقا با مدیریت کادر مجرب می‌باشد.

وی گفت: از بخش‌های این بیمارستان که بازدید شد شرایط مطلوبی وجود دارد و حال حاضر آماده ارائه خدمات است و مطمئناً در روزهای آینده شرایط بهتر از این خواهد شد و نیروهای خدماتی در این بیمارستان جهت خدمت‌رسانی به بیماران شیفت بندی شدند و آمادگی کار را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: در بخش فوریت‌های پزشکی اتوبوس آمبولانس، موتورلانس، آمبولانس‌ها همه در مرز باشماق مستقر شدند و هم زمان بالگرد ما در سنندج در موقع لزوم جهت انتقال بیماران بسیار اورژانسی به مرکز استان آمادگی لازم را دارد.

بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است

مصطفی فرامرزی مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و در مرز باشماق مریوان مستقر شد.

فرامرزی در ادامه افزود: این بیمارستان با ظرفیت ۵۰ تخت و کلیه خدمات بهداشتی درمانی در مرز باشماق مستقر شده است و تا پایان مراسم اربعین و سه روز بعد از اربعین در این مرز مستقر خواهد بود و خدمات رایگان را به همه زوار اربعین حسینی ارائه خواهد کرد.

بیمارستان‌های شهر مریوان جهت ارائه خدمات به زائران در حالت آماده‌باش هستند
 
هوشنگ پیرفلاح مدیر بهداشت و درمان شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، بیان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به زائرین که قصد سفر به کربلا را دارند یک بیمارستان مجهز با تمام امکانات را راه‌اندازی کردیم که ظرفیت حتی تا ۵۰ تخت را داریم و کلیه امکانات در این بیمارستان مستقر است.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان مریوان اظهار داشت: بیمارستان‌های سطح شهرستان مریوان هم در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند که خدایی ناخواسته اگر نیاز به خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها باشد سریع وارد عمل می‌شوند.

وی گفت: در این مرکز فوریت‌های اورژانس، اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس مستقر هستند و خدمات دیگری که نیاز باشد هر چه سریع‌تر برای ارائه خدمات به زائرین انجام خواهد شد.