نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از خبرگزاری فارس،جمال صالحی در سنندج اظهار کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه امسال شروع شده و تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان در سطح استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۲۶۸ هزار و ۷۵۰ تن از مجموع گندم خریداری شده استان تاکنون در سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان در حال حاضر ۲۸ هزار و ۵۴۵ تن است.

به گفته وی، نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیرمفید ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان‌های سقز با ۸۷ هزار و ۲۰۶ تن، بیجار با ۶۳ هزار و ۱۵۴ تن و قروه با ۶۰ هزار و ۶۶۹ تن است، تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دهگلان ۴۳ هزار و ۴۲۴ تن، کامیاران ۳۱ هزار و ۲۴ تن، دیواندره ۱۷ هزار و ۹۰۹ تن، سنندج چهارهزار و ۹۱۱ تن، بانه سه هزار و ۱۵۷ تن، مریوان ۲ هزار و ۷۵۱ تن و سروآباد هم ۵۹۵ تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

وی به فعالیت ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه خرید تضمینی گندم در همه نقاط استان آغاز شده، مراکز خرید هم در تمام شهرستان‌ها فعال است. گفتنی است؛ یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

انتهای خبر/