فرماندار سنندج با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی اربعین، بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها و خدمات برای زائرین و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این مناسبت بزرگ برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تأکید کرد.

به گزارش زریوار خبر به نقل از کردتودی، حسن عسکری، در جلسه ستاد اربعین شهرستان سنندج به اهمیت والای ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: امام حسن (ع) در راه اعتلای اسلام و جلوگیری از انحراف جان شیرین خود را فدا کرد.

 

وی ادامه داد: عاشورا و اربعین نه‌تنها متعلق به شیعیان و جهان اسلام است، بلکه امام حسین (ع) الگوی تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان است. جامعه بشری از امام حسین (ع) آموخته است که در مقابل شمرهای زمانه خود بایستد و جنایت امروز استکبار و رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که کل ایام عاشورا و کل زمین کربلاست.

 

عسکری افزود: کنگره عظیم اربعین نماد وحدت و اقتدار امت اسلامی است و بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حضور پیدا می‌کنند. روح حاکم بر اربعین مردمی‌بودن آن است و امسال با شعار ‘کربلا طریق‌القدس است’ برگزار خواهد شد.

 

فرماندار سنندج با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائرین از مرز باشماق، تأکید کرد که باید آمادگی ارائه خدمات بهتر از سال گذشته فراهم شود و گفت: ۷ موکب فعال در شهرستان سنندج بر پا خواهد شد که در کنار خدمات اسکان و غذا، باید به امور فرهنگی نیز بیشتر پرداخته شود و بر مردمی‌بودن این مواکب تأکید می‌شود.

 

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی این حرکت بزرگ برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تأکید کرد و از ادارات خدمات‌رسان خواست زیرساخت‌های لازم را در محل برپایی مواکب فراهم کنند و تابلوهای راهنمایی برای هدایت زائرین نصب نمایند.

 

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته زائرین از خدمات ارائه شده در شهرستان سنندج رضایت داشتند، اما باید نواقص سال گذشته احصا و در جهت رفع آن اقدام شود.

 

انتهای خبر/