همایش مدافعان حریم خانواده همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه، مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان و جمعی از بانوان فعال در عرصه حجاب در سالن شهید سلیمانی شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، همایش مدافعان حریم خانواده روز ۲۱ تیرماه همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور بانوان فعال در عرصه حجاب در سالن شهید سلیمانی شهرستان مریوان برگزار شد و سرهنگ قیصر امیدی فرمانده سپاه مریوان ضمن خیرمقدم و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب خدمت مدعوین در همایش با اشاره به اثر حجاب بر زندگی انسان گفت: حجاب از نظر فردی حائز اهمیت است. چون باعث مصونیت از تعرض هوسرانان شده و آرامش روانی را به دنبال دارد. همچنین باعث امنیت زن و مرد و دوری از گناه می شود.

وی در ادامه افزود: جلوگیری از روابط ناسالم، تبدیل زن به موجودی ارزشمند، خنثی کردن لذت‌های نفسانی، کاهش مفاسد فردی و بهره‌مندی درست از غرایز انسانی می شود.

 

 

فرمانده سپاه مریوان بیان داشت: اثر حجاب از نظر اجتماعی شامل سلامت اخلاق جامعه، جلوگیری از فساد و فحشاء، ایجاد امنیت روحی در جامعه، گسترش امنیت اجتماعی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، کاهش مفاسد اجتماعی، حفظ نیروی کار در سطح جامعه، رشد معنویت در محیط اجتماعی است.

 

 

حجاب نشان درک صحیح و هدفمند زن از زندگی است

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در این مراسم اظهار داشت: جامعه غرب شاید در برخی حوزه‌ها مانند؛ اقتصاد، دانش و علم، پیشرفتی داشته است اما در اخلاق سقوط نموده‌اند و روابط با همجنس را به عنوان یکی از بزرگترین بی‌اخلاقی ها به قانون تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: حجاب هماهنگی همه نقش‌های زن را فراهم می‌کند و کارکرد همه آنها را به سوی وحدت سوق می‌دهد و حجاب نشان درک صحیح و هدفمند زن از زندگی است که براساس آن ارزش‌ها شکل می‌گیرد و امور زندگی او تنظیم می‌گردد.

 

امام جمعه مریوان در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر در این باره گفت: هر چیزی که خواسته مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد، به دین آنان خدشه وارد کند و شادی را از آنان بگیرد از نگاه ما منکر است. از سوی دیگر، هرچیزی که دین را گسترش دهد و مردم را خوشحال کند «معروف» محسوب می‌شود.

ضرورت بازنگری تاثیرگذاری حجاب در دفاع از حریم خانواده

منیره شرفی مسئول بسیج جامعه زنان مریوان در ادامه مراسم با اشاره به این که بانوان محجبه جمعیت کثیری را در شهر مریوان شامل می‌شوند در خصوص برگزاری این همایش گفت: با توجه به نیاز جامعه و تهاجم فرهنگی دشمن برای از بین بردن رعایت عفاف و حجاب بانوان و تضعیف حرمت و حریم خانواده‌های ایرانی، سعی شد با فراخوانی بانوان مؤمن و متدین شهرستان بخصوص خواهران حوزه‌های بسیج منطقه علاوه بر به نمایش گذاشتن حضور بانوان با پوشش اسلامی در جامعه، تاثیرگذاری عفاف و حجاب در دفاع از حریم خانواده و الگوسازی حجاب برای بانوانی که به این موضوع توجه کمتری دارند بازنگری شود تا این قشر از جامعه نیز با الگوبرداری از بانوان محجبه در مسیر تعالیم اسلامی در حفظ حریم خانواده قدم بردارند.

در پایان مراسم از بانوان محجبه نهادها، ادارات و بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است که در این همایش برپایی میز مشاوره، نمایشگاه عفاف و حجاب، غرفه‌های حس خوب وجود داشت و مورد استقبال زیادی از بانوان این شهرستان قرار گرفت.