رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۱ پایگاه اورژانس در استان خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهد که ۴۰ مورد آن جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حسین جعفری با اعلام این اظهار کرد: جدا از ۴۰ پایگاه جاده‌ای، ۳۰ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی نیز در حال ارائه خدمات به مردم است.

 وی از فعالیت ۱۳ بانو در پایگاه اورژانس بانوان شهر سنندج خبر داد و افزود: طبق دستورالعمل سازمان اورژانس کشور، استقرار پایگاه اورژانس بانوان در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: جذب بانوان فوریت‌های پزشکی به‌صورت کاردان یا کارشناس فوریت‌های پزشکی است که در حوزه مرکز ارتباطات ۱۱۵ و عملیات های موردنیاز درحال‌خدمت رسانی هستند.

 جعفری به فعالیت نیروهای آموزش‌دیده، متخصص و کارشناس در مرکز ارتباطات تلفنی ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی دانشگاه اشاره داشت و اضافه کرد: این نیروها قبل از رسیدن آمبولانس به محل موردنظر، بیمار را با دستورالعمل‌های نجات‌بخش راهنمایی می‌کنند.

 وی به این هم اشاره کرد که در آینده‌ای نزدیک پایگاه اورژانس گل‌تپه سقز راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای خبر/