رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیردار در مرز باشماق وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، شامگاه دوشنبه ۲۹ مردادماه پیرحسین کولیوند به‌عنوان نماینده عالی رئیس‌جمهور در ستاد اربعین حسینی در طی بازدید سفر نیم‌روزه خود از مرز باشماق مریوان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ایام اربعین امسال در مرز بین‌المللی باشماق برای تردد آسان زائران حسینی خدمات بسیار ارزنده و شایسته‌ای انجام شده و همچنین اقداماتی که در خصوص آموزش و ایجاد فرهنگ برای سلامت زائران و کمک به حفظ جان زائران انجام می‌شود مناسب است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: در مرز باشماق علاوه بر موکب درمانی نیروهای هلال‌احمر حضور و فعالیت دارند و در آن طرف مرز با کمک نیروهای عراقی یک مرکز درمانی و در مسیرهای مواصلاتی تا نجف پایگاه‌های امداد و نجات را داریم.

کولیوند بیان کرد: خدمت‌رسانی به زوار بر اساس گفته‌های مردم که مشاهده شد رضایتمندی خوب از خدماتی است که توسط نیروهای مختلف برای زائران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات خوب در مرز باشماق باعث شده که خوشبختانه تاکنون شاهد و گزارش بیماری واگیردار نباشیم و نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی تلفات جانی نداشتیم و خدمت‌رسانی و امکاناتی که امسال برای زائران انجام می‌شود به‌مراتب بهتر شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور ابراز داشت: از روز گذشته طی بازدید از مرزهای مختلف، شرایط و خدمات به زائران بسیار عالی بوده و امید است که در چند روز باقی‌مانده اربعین، این خدمات با همین شدت وحدت ادامه داشته باشد و زائران به‌سلامتی برگردند.

وی در پایان به زائران توصیه کرد: زائرانی که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند حتماً مرز باشماق را انتخاب کنند؛ چون در این مرز از نظر آب‌وهوا، امکانات و خدمت‌رسانی بسیار خوبی وجود دارد و توصیه می‌شود که زائران حتماً از این مرز استفاده نمایند.

انتهای خبر/