امیر سرتیپ دادبین، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با کارکنان تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی نزاجا، بر اهمیت خودباوری و مقاومت در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و خاطراتی از تلخ‌ترین صحنه‌های جنگ تحمیلی را به یاد آورد. ایشان با اشاره به افتخارات ملت ایران، ضرورت ایستادگی در برابر تهاجم دشمنان اسلام را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امیر سرتیپ دادبین، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی نزاجا، با فرماندهی و کارکنان پایور و وظیفه این تیپ دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ایشان به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی پرداخت و تلخ‌ترین صحنه‌های آن دوران را شهادت مظلومانه کودکان و زنان در بمباران‌های وحشیانه رژیم بعثی توصیف کرد.

امیر دادبین با اشاره به افتخارات ملت ایران، تأکید کرد که این ملت درس عزت و شرافت را به جهانیان آموخته و نشان داده است که برای حفظ شرافت و غیرت ملی و عزت دینی، باید با پایداری و مقاومت در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کرد. ایشان سی و یکم شهریورماه را یادآور طلیعه‌ای از افتخارآمیزترین مقاطع تاریخی ملت ایران دانست و آن را فرصتی برای بازخوانی چگونگی شکستن شکست‌ناپذیری ابرقدرت‌های استکباری در برابر قدرت معنویت و اراده انقلابی امت اسلامی عنوان کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر دیدگاه قدرت‌ها نسبت به ایران اشاره کرد و گفت که این تغییر نگرش، استکبار جهانی را به بسیج برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی واداشت. ایشان به نقل از امام خمینی(ره) گفتند: «جنگ یک دانشگاه است» و افزودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، دستاوردهای ارزشمندی در این دوران کسب کرده است.

امیر دادبین با اشاره به توانمندی‌های بومی و داخلی فرزندان این مرز و بوم، تصریح کرد که با وجود تمامی کمبودها و مشکلات در ابتدای انقلاب، نیروهای نظامی با توکل به خداوند بزرگ توانستند بر مشکلات فائق آیند و با تجهیزات پیشرفته و پیچیده به جنگ نابرابر با ارتش عراق بروند و پس از ۸ سال پیروزمندانه از آن عبور کنند.

ایشان همچنین به رونمایی از دستاوردهای دفاعی و بومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر اشاره کردند و گفتند که هر ساله شاهد معرفی تجهیزات جدیدی از جمله ناوشکن جماران، هواپیماهای جنگی و انواع سیستم‌های مخابراتی و راداری هستیم.

در ادامه، امیر دادبین به مهم‌ترین عملیات‌های نیروی زمینی ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت که از مجموع ۴۱۸ عملیات آفندی و پدافندی، ۱۵۴ عملیات اختصاصی و ۱۵۲ عملیات مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است. ایشان عملیات‌های ثامن‌الائمه، فتح‌المبین، طریق‌القدس و بیت‌المقدس را به عنوان مؤثرترین عملیات‌ها در این دوران معرفی کردند.

در پایان، امیر دادبین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران متعلق به آحاد مردم و ملت شریف ایران است، گفت: «همه ما موظف هستیم که از این کشور دفاع کنیم و مهم هدف است، نه عنوان.» ایشان با اشاره به دوران دفاع مقدس، بر لزوم عمل به فرمان خدا و خدمت به ملت تأکید کردند.