طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز سرباز، از سربازان نمونه تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا شهر مریوان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، روز چهارشنبه ۴ مهرماه، سرهنگ بهمن عبدلی فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا باتوجه به فرارسیدن سالروز عملیات ثامن الائمه و تقدیر از سربازان نمونه تیپ به مناسبت روز سرباز درحسینیه پادگان بیان داشت: عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد.

وی افزود: این عملیات در ساعت ۱ بامداد ۵ مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید. محوریت عملیات ثامن‌الائمه با لشکر ۷۷ خراسان بود و در مجموع بیش از ۳۵ گردان از نیروهای ایرانی در این عملیات شرکت داشتند.

وی اظهار کرد: خدمت مقدس سربازی همواره تبلور مشارکت جوانان ذکور کشور در ایجاد امنیت پایدار و دفاع از عزت و استقلال و تمامیت ارزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در این راستا جوانان سرافراز ایران با هدف انجام وظیفه ملی  و قانونی خود در کنار سایر رزمندگان نیروهای مسلح و بسیج مردمی از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان و مال و ناموس مردم دفاع کرده و با ایثار جان و سلامتی خود ، امنیت و آرامش را برای ملت سرافراز کشور به ارمغان آوردند.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی اوج ایثار سربازان را در دوران هشت ساله دفاع مقدس توصیف کرد و در ادامه گفت: حدود سه میلیون نفر از جوانان در کسوت سربازی دوشادوش سایر رزمندگان پایور و نیروهای مردمی بسیج شجاعانه جنگیدند و با تقدیم حدود ۶۰ هزار شهید و ۱۴۰ هزار نفر جانباز از اسلام آرمانهای انقلاب اسلامی و وجب به وجب خاک ایران عزیز دفاع کردند.
پس از آن دوران نیز سربازان همیشه پشتوانه ای قوی برای نیروهای مسلح در تمامی عرصه های ماموریتی بودند.

عبدلی تصرح کرد: در شرایط فعلی کشور نیز که استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آنان آرزوی تضعیف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را دارند حضور موثر سربازان عزیز موجب ارتقاء قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است که درود خدا و ملت ایران بر این سربازان باد.

وی همچنین افزود: جامعه ما امروزه باید همانند هر آنچه که در عاشورا و دفاع مقدس اتفاق افتاد با تمام وجود و با اراده و ایمان به خداوند و راهنمایی های رهبر انقلاب اسلامی با تمام مشکلات همچون گذشته مقابله کند و راه رسیدن به یک جامعه پیشرفته و عبور از مشکلات متعهد بودن به دین و مذهب است.

فرمانده ارتش مریوان خاطرنشان کرد: کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها دارای آزادی بیان است که این آزادی را باید مدیون فداکاری های رزمندگان در زمان جنگ باشیم.و نه باید ارزش کار آن شهدا و ارزش جوانان و اراده آنها را با مذاکره با آمریکا پایین آورد.

وی همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده ای که در شبکه های برون مرزی وجود دارد به جوانان توصیه کرد فریب این تبلیغات و جنگ روانی را نخورند که در واقع هدف دشمن برهم زدن اتحاد بین مردم ایران است و افزود: دشمن خود می‌داند که با جنگ مستقیم نمی تواند حکومت ایران را از بین ببرد پس بنابراین می‌خواهد از این روش برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

عبدلی خاطرنشان کرد: خمودگی و بی ارادگی در میان جوانان و عدم اعتماد به نفس کافی به امید به آینده باعث بدتر شدن اوضاع جامعه خواهد شد پس باید با عزم و اراده به پیشرفت تا ملت ایران بار دیگر همچون گذشته و همچون دفاع مقدس از این مشکلات عبور کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کماکان جوانان عزیز و قانون مدار ایران اسلامی با تلاش و کوشش خود و کسب آمادگی ها و مهارت های لازم در دفاع از کشور و خدمت در تمامی عرصه های مورد نیاز نیروهای مسلح موفق بوده و مدافع خوبی برای ایران اسلامی و آرمانهای والای انقلاب اسلامی باشد.

در پایان مراسم فرمانده ارتش مریوان از تعدادی از سربازان نمونه تیپ با اهدا لوح و هدایایی قدردانی و برای آنها موفقیت و سربلندی خواستار شد.