شهردار مریوان بیان کرد: متاسفانه شهر مریوان حال خوبی ندارد و بدون کمک یکدیگر مشکلات رفع نخواهد شد و وضعیت مالی شهرداری آن در وضعیت بحرانی می‌باشد و شهرداری را با بدهی ۱۷۹ میلیارد تومان تحویل گرفتم.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، دانیال فتاحی شهردار مریوان شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: خادم و خدمتگزار مردم مریوان هستم و باید فعالیت ها به سمت و سویی سوق داده شود که به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کنیم و تقویت کننده یکدیگر باشیم و مطبوعات نیز در رأس این حرکت قرار دارد.

شهردار مریوان در ادامه تصریح کرد: مطبوعات آینه تمام نمای جامعه هستند و می‌توانند هدایتگر باشند، نقد امری مقدس است و باعث پیشرفت خواهد شد ولی باید منصفانه باشد و از اعتدال خارج نشود.

وی بیان کرد: متاسفانه شهر مریوان حال خوبی ندارد و بدون کمک یکدیگر مشکلات رفع نخواهد شد. با تأسف وضعیت مالی شهرداری مریوان در وضعیت بحرانی می‌باشد و شهرداری را با بدهی ۱۷۹ میلیارد تومان تحویل گرفتم که ۳۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران عمرانی ، ۱۱ میلیارد تومان افراد حقیقی و فروشگاه و ۱۵ میلیارد تومان بدهی حقوق و مزایا را داریم.

فتاحی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام، گفت: پروژه‌های عمرانی ورودی شرقی شهر مریوان در ماه‌های آینده با اعتبار ۸ میلیارد تومان، ورودی و پیاده‌رو دریاچه زریبار و تونل نوری آن نیز با ۸ میلیارد تومان، لکه گیری محلات با اعتبار ۱۵ میلیاردی، پارک شهدای هسته‌ای جنب کمیته امداد با ۲ میلیارد تومان، کمربندی ضِلع شرقی با اعتبار ۳۴ میلیارد، ساخت پل لنج آباد، اصلاح میدان ژینگه، روکش بلوار اصلی شهر مریوان، پله گذاری محلات حاشیه‌نشین، آب‌های سطحی شهر مریوان شهرک زیبا، محله کمربندی و … در سالجاری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از بودجه شهرداری به حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد ولی هیچ گاه نخواستم و نمی‌خواهم نان کسی را ببرم و نان بریدن را افتخار نمی‌دانم.

شهردار مریوان با اشاره به اینکه ۶۶۳ نفر نیروی رسمی، قراردادی و پیمانی و کارگری داریم، گفت: حفظ نیروهای شهرداری وظیفه ماست و قصد تعدیل و برکناری هیچ نیروی را نداریم و متاسفانه بدهی کلان ۴۴ میلیارد تومانی تامین اجتماعی بر اثر اهمال سالهای اخیر، ۸۰ میلیارد تومان محکومیت چند پرونده افراد حقیقی را داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۹ میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: مشکلات اصلی شهر شناسایی و اولویت‌ بندی شده و می‌توان به تقویت ساختار منابع انسانی با به کارگیری افراد متخصص، اصلاح ورودی‌های شهر و درآمدزایی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

فتاحی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بسیار اشتغال‌زا است، ادامه داد: وقتی شهر مریوان به خاطر وجود دریاچه زریبار و طبیعت بکر درآمد دارد چرا به خاطر داشتن آرامگاه‌های مشاهیر درآمد نداشته باشد باید مدیریت واحد شهری در همه جا شکل بگیرد و همه دستگاه‌های خدماتی تقویت‌کننده یکدیگر باشند و بتوانیم این شهر را به مقصد گردشگـری تبدیل کنیم.

وی اذعان داشت: ساماندهی و زیباسازی میدان سرباز تا شبرنگ و همچنین چهار راه بیمارستان (قدیم) در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار مریوان در پایان از رسانه‌های درخواست کرد که مطالبات شهروندان را به شهرداری منتقل کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.