«بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد» با محوریت بمباران شیمیایی سردشت، به بررسی تأثیرات جنگ بر زندگی انسان‌ها و نسل‌های مختلف می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، به نقل از کردتودی، نمایش «بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد» با محوریت بمباران شیمیایی سردشت، به بررسی تأثیرات جنگ بر زندگی انسان‌ها و نسل‌های مختلف می‌پردازد و با پیامی قوی در راستای صلح و همدردی با مظلومان، تلاش دارد تا یادآور دردها و رنج‌های ناشی از جنگ باشد.

ضرورت واکنش به ظلم‌ها و تلاش برای برقراری صلح

آرزو علی‌پور، نویسنده و بازیگر نمایش «بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد» از لاهیجان، در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، به نقل از کردتودی، به بررسی موضوع بمباران شیمیایی سردشت و تأثیرات جنگ بر نسل‌های مختلف پرداخته و بر لزوم صلح و همدردی با مظلومان تأکید کرد.

آرزو علی‌پور در این گفتگو با اشاره به موضوع نمایش خود گفت: این نمایش به روایت داستان یک دختر و پسر اهل سردشت می‌پردازد و سعی دارد تا کلیت جنگ و تأثیرات آن از زمان جنگ ایران و عراق تا به امروز را به تصویر بکشد.

وی افزود: جنگ همیشه بد است و ما در این نمایش می‌خواهیم این واقعیت را نشان دهیم.

علی‌پور همچنین به وضعیت کنونی در نقاط مختلف جهان، از جمله غزه، اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم در هر جنگی، چه در ایران و چه در دیگر نقاط دنیا، آسیب می‌بینند و ما امیدواریم که صلح برقرار شود و دیگر شاهد خون‌ریزی و جنگ نباشیم.

وی با ابراز همدردی با کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده در جنگ‌ها، تأکید کرد: هر انسانی باید به این ظلم‌ها واکنش نشان دهد و برای برقراری صلح تلاش کند.

 نقش اهریمن‌ها در جنگ و بمباران شیمیایی سردشت

مهدی صدیقی، بازیگر نمایش «بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد» از لاهیجان، در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، به نقل از کردتودی، در این نمایش به ایفای نقش یکی از اهریمن‌ها پرداخته و به بررسی شخصیت‌های سردمداران دشمنان ایران، از جمله کشورهای فرانسه و آلمان، می‌پردازد.

وی گفت: این نمایش به وقایع جنگ و بمباران شیمیایی سردشت در سال‌های اخیر می‌پردازد و به‌تصویرکشیدن آسیب‌های جدی که به کودکان و مردم این منطقه وارد شده، هدف اصلی ماست.

صدیقی افزود: نقش من به‌گونه‌ای است که شخصیت‌سازی می‌کنیم و به‌نوعی به نفوذ در ذهن و کنترل سردمداران دشمنان ایران می‌پردازیم.

وی تأکید کرد: این نمایش تلاش دارد تا یادآور دردها و رنج‌های ناشی از جنگ باشد و به تماشاگران این واقعیت را منتقل کند که جنگ همواره عواقب وخیمی به همراه دارد.

انتهای خبر/