اجرای نمایش «پس‌مانده» به کارگردانی بختیار احمدپور، در هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، باهدف جلب‌توجه به معضل گرسنگی در جهان و وضعیت کودکان در مناطق جنگ‌زده، با استقبال گرم تماشاگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی،نمایش خیابانی «پس‌مانده» به کارگردانی بختیار احمدپور از بانه در پارک شانو به روی صحنه رفت و این نمایش به بررسی پیامدهای جنگ و خون‌ریزی در خاورمیانه می‌پردازد و تلاش دارد صدای گرسنگان را به گوش جهانیان برساند.


 توزیع پس‌مانده‌ها؛ راه‌حلی برای پایان‌دادن به گرسنگی در جهان

نادیا علایی هنرمند بانه‌ای در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، به موضوع نمایش خود اشاره کرد و گفت: موضوع نمایش ما در مورد گرسنگی در کل دنیاست و ما به این مسئله مهم پرداخته‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت این موضوع، افزود: اگر بتوانیم فقط پس‌مانده‌های برخی مکان‌ها را در بین گرسنگان توزیع کنیم، دیگر هیچ گرسنه‌ای در دنیا نخواهد ماند.

این هنرمند ابراز امیدواری کرد: نمایش آن‌ها بتواند توجه بیشتری به مسئله گرسنگی در جهان جلب کند و به‌عنوان یک پیام اجتماعی، صدای گرسنگان را به گوش دیگران برساند.

علایی همچنین از مسئولین و برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و گفت: امیدوارم با این نمایش بتوانیم تأثیر مثبتی بر روی جامعه بگذاریم و به حل این معضل کمک کنیم.

 نمایش «پس‌مانده»، ندا برای صلح و صدای گرسنگان در مناطق جنگ‌زده

بختیار احمدپور، کارگردان و طراح نمایش پس‌مانده از بانه در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، با اشاره به موضوع نمایش خود گفت: نمایش پس‌مانده به گرسنگی در جهان می‌پردازد و به‌ویژه بر وضعیت کودکان در مناطق جنگ‌زده مانند فلسطین و غزه تأکید دارد.

وی افزود: ما می‌خواهیم به مردم دنیا بفهمانیم که هر روز بچه‌های بی‌گناه در کشورهای دیگر از گرسنگی می‌میرند. هدف ما این است که بگوییم نه به جنگ و نه به خون‌ریزی، و امیدواریم که دیگر هیچ کودکی در خاورمیانه کشته نشود.

وی همچنین از استقبال خوب مردم مریوان از این نمایش خبر داد و افزود: این اجرا به امید خدا در جشنواره بین‌المللی تئاتر کرکوک نیز جزو منتخبین بوده و قرار است در آنجا به روی صحنه برود. استقبال مردم در مریوان بسیار عالی بود و ما دو اجرا داشتیم که بخصوص امروز در میدان شانو واقعاً بی‌نظیر بود.

احمدپور در ادامه به تأثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جشنواره‌های تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: صددرصد این جشنواره‌ها می‌توانند اثرگذار باشند. ما هنرمندان می‌توانیم با خلق آثار هنری، فرهنگ‌سازی کنیم و به دنیا نشان دهیم که ملت ایران مردمانی بی‌نظیر هستند. اگر هنرمند بتواند رسالت خود را به‌درستی انجام دهد، واقعاً عالی خواهد شد.

وی در پایان از مسئولین برگزاری جشنواره تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد فرهنگی به ترویج هنر و فرهنگ در جامعه کمک کند.

انتهای خبر/