اکنون که در فراق سید شهدای مقاومت غصه‌دار و متحیر هستیم، اما امیدواریم به پیروزی نهایی؛ چراکه مقاومت با رفتن سید حسن ازهم‌پاشیده نمی‌شود، همان‌طور که با رفتن سید موسوی پاشیده نشد. پس دنیا بداند، اگر سید مقاومت رفت، مکتب مقاومت زنده است و زین‌پس با خون او زنده‌تر و اثرگذارتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، تاریخ در حال تکرار است، و قصه‌های غم‌بار تاریخ نیز حکمت‌ها را روایت می‌کند. در جنگ احد شایعه شد حضرت محمد (ص) به شهادت رسیده است آیه نازل شد: «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَیٰ أَعْقَابِکُمْ ۚ وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلَیٰ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا ۗ وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاککرِین.» (آیه ۱۴۴، سوره آل‌عمران)
«و محمّد جز فرستاده‌ای از سوی خدا که پیش از او هم فرستادگانی [آمده و] گذشته‌اند، نیست. پس آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، [ایمان و عمل صالح را ترک می‌کنید و] به روش گذشتگان و نیاکان خود برمی‌گردید؟! و هر کس به روش گذشتگان خود برگردد، هیچ زیانی به خدا نمی‌رساند؛ و یقیناً خدا سپاس‌گزاران را پاداش می‌دهد.»

اکنون که در فراق سید شهدای مقاومت غصه‌دار و متحیر هستیم، اما امیدواریم به پیروزی نهایی؛ چراکه مقاومت با رفتن سید حسن ازهم‌پاشیده نمی‌شود، همان‌طور که با رفتن سید موسوی پاشیده نشد. مقاومت برای رسیدن به آرمان بزرگ که نابودی رژیم جعلی است، پابرجا خواهد ماند. مقاومت یک مکتب است. سید حسن نصرالله در مقاومت حکم مشاوری باتجربه و سمت دبیر حزب‌الله را داشتند. فرماندهی کل جنگ و تدابیری جنگی و به دنبال آن فرماندهی اجرایی جنگ را شاگردان تربیت شده او انجام می‌دادند. پس دنیا بداند، اگر سید مقاومت رفت، مکتب مقاومت زنده است و زین‌پس با خون او زنده‌تر و اثرگذارتر می‌شود. همان‌طور که آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی قضایای اخیر لبنان در پیام مهمی فرمودند: «جنایت‌کاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.» (۷ مهرماه ۱۴۰۳)

سنت الهی بر این است که فتح بزرگ که ازبین‌رفتن اسرائیل است، در پی دادن خونی بزرگ محقق خواهد شد. اما هیچ‌وقت گمانمان به شهادت سید حسن نمی‌رفت، اما اکنون که خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم خون انسانیت و موحد بودن تو می‌تواند تبدیل به دریای خون شود و این رژیم را غرق کند. «شهید تنها کارش این نیست که در مقابل دشمن می‏ایستد، یا دشمن را می‏زند و یا از دشمن می‏خورد، اگر تنها این بود، باید بگوئیم آن وقتی‌که از دشمن می‏خورد، و خونش را می‏ریزد، خونش هدررفته؟ نه، هیچ‌وقت خون شهید هدر نمی‏رود، خون شهید بر زمین نمی‏ریزد، خون شهید هر قطره‏اش تبدیل به صدها قطره، و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می‏گردد و در پیکر اجتماع وارد می‏شود. شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع، این شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‌های اجتماع، خاصه اجتماعاتی که دچار کم‌خونی هستند، خون جدید وارد می‏کنند.» (شهید سید مرتضی آوینی)

با دلی داغ‌دار می‌گوییم تصور لبنان بدون تو برایمان سخت است، سخت. امروز شیعه، سنی، مسیحی، کلیمی و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان، عزادار تو هستند.
حال جای این سؤال باقی است: این اتفاق بزرگ که ضایعه‌ای برای جهان اسلام است چرا رخ داد؟ واقعیت این است که عنصر بهره‌برداری از زمان، یک عنصر بازدارنده در موقعیت‌های حساس است.
و این بار تعلل در استفاده از این عنصر رژیم جعلی را به طمع انداخت؛ و می‌توان گمانه‌زنی کرد که یکی از دلایل این اتفاق عدم خونخواهی و انتقام؛ و به دنبال آن فرمان انتقام از سوی ولی جامعه وقتی روی زمین بماند، باید شاهد ضربات سهمگین رژیم فرسوده و ازبین‌رفتنی باشیم که طبق اقرار خود برای حفظ بقای خود جنگ را به لبنان کشانید.
نمی‌توان چشم به روی واقعیت‌ها بست.
نمی‌توان عدم همراهی دولت و اثر آن در خون‌خواهی و انتقام در زمان مناسب را نادیده گرفت. در واقع این مسئله نیز می‌تواند از جمله دلایل سهیم در شکل‌گیری این اتفاق باشد. این را عملیات موفق وعدهٔ صادق و تأثیر تصمیم به هنگام و همراهی رئیس‌جمهور شهید به ما یادآور می‌شود. آیت‌الله خامنه‌ای تذکر دادند که هرگونه «عقب‌نشینی غیر تاکتیکی… غضب الهی را به دنبال دارد.» (۲۴/مردادماه /۱۴۰۳)

از جمله دلایل مهمی که این ترور را رقم زد تلاش اسرائیل برای نشان‌دادن منطقه شمال به‌عنوان منطقه امن و ناامن شدن منطقه شهرک‌نشینان است که این ناامنی ثمر حملات حزب‌الله است. در واقع رژیم چون رفتنی است نیاز به اقدام چنین کارهایی را دارد و برای حفظ بقای خود دست به هر عملی می‌زند.

ملت ایران و بلکه ملت اسلام، با امید به وعدهٔ نصرت الهی این غم را مانند غم‌های دیگر پشت سر خواهد گذاشت؛ و به رژیم سفاک و ازبین‌رفتنی اسرائیل می‌گوید: دوران بزن‌دررو تمام شده، ما ملت داغ‌دار اما سربلند هر دم این جملهٔ شهید آوینی را با خود تکرار می‌کنیم که غم تاریخ را به‌یک‌بار دیده‌ایم؛ چراکه ما ملت آخرالزمانیم.

یادداشت: صغری راضی

انتهای خبر/