وزیر کشور گفت: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است چرا که روز شوروشوق و علاقه برای علم و دانش است که در سراسر کشور به وجود می‌آید همه دست در دست هم این روز را به بهترین نحو برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از کُردتودی، اسکندر مؤمنی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه راهنمایی ابرار سنندج با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: سلام بر کردستان قهرمان و مردمان غیور آن و شهیدان سرافراز این دیار که امنیت و آرامش امروز را وامدار خون پاک رشادت‌ها و فداکاری‌های آنها هستیم.

وزیر کشور با تبریک آغاز و بازگشایی مدارس افزود: خیلی خوشحالم از اینکه امروز در جمع خطه کردستان و مردمان بافرهنگ این دیار کهن و سرافراز هستم.

 وی گفت: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است چرا که روز شوروشوق و علاقه برای علم و دانش است که در سراسر کشور به وجود می‌آید همه دست در دست هم این روز را به بهترین نحو برگزار می‌کنند.

 وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز قلب و جهت‌گیری همه ایرانیان به سمت تعلیم‌وتربیت است و بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز و همچنین والدین این دانش‌آموزان و معلمین و فرهنگیان آموزش‌وپرورش و شاید بیش از دو سوم از جمعیت کشور امروز را جشن می‌گیرند تا سال جدید برای دانش‌آموزان این مرزوبوم آغاز شود.

در سال تحصیلی جدید ۲۳ هزار معلم، در سه هزار و ۲۵۰ مدرسه استان در قالب ۱۵ هزار درس مسئولیت آموزش دانش‌آموزان را برعهده دارند.

 گفتنی است اسکندر مؤمنی سفر خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این خطه آغاز کرد و به همین منظور در بدو ورود به سنندج در گلزار شهدای این شهر حاضر شد.

اسکندر مؤمنی در جلسه معارفه آرش زره تن لهونی استاندار جدید استان و از جوانان اهل‌سنت و تکریم زارعی کوشا استاندار سابق کردستان شرکت خواهد کرد.

انتهای خبر/