امام‌جمعه مریوان گفت: پیامبر (ص) محور اصلی وحدت میان تمامی مذاهب است حال چه شیعه باشد یا سنی و یا هر مذهب دیگر.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های پروردگار برای عالم بشریت فرستادن پیامبران بوده است و این ماه، ماه اخوت و برادری میان مسلمانان است.

امام‌جمعه مریوان افزود: اگر ما سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) را از انسان‌ها بگیریم مجموعه انسان‌ها به یک‌سری خرافات، جهالت، سردرگمی، ضلالت دچار می‌شوند و میان آنان عداوت، جنگ و جدال و نزاع به وجود می‌آید.

وی گفت: پیامبر (ص) محور اصلی وحدت میان تمامی مذاهب است حال چه شیعه باشد یا سنی و یا هر مذهب دیگر.

ماموستا شیرزادی ابراز کرد: وقتی انسان‌ها به خدا و رسول خدا اعتقاد و ایمان دارند باید میان آن‌ها وحدت ایجاد نمود و لازم و ضروری است که انسان‌ها از رفتارهایی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود پرهیز نمایند.

وی یادآور شد: ما مسلمانان تنها برای خداوند متعال کرنش و تعظیم می‌نمائیم و به پیامبری ایمان آورده‌ایم که حضرت رسول‌الله (ع) است و قرآنی که اولین و آخرین کتاب آسمانی مسلمانان است و به توحید، نبوت و معادباور و اعتقاد داریم همگی این موارد از وجه مشترک بین مسلمانان است پس دیگر اختلاف یا تفرقه چه معنایی دارد؛ بنابراین باید وحدت داشته باشیم نه فقط یک هفته، بلکه باید همیشگی باشد.

وی با اشاره به مصداق آیه دو سوره مائده بیان داشت: قرآن انسان‌ها را به نیکی و تقوا فرمان می‌دهد و بر گناه و ستم نهی می‌کند، وقتی ما مسلمانان با همدیگر وجه مشترک داریم باید نسبت به یکدیگر برادر، وحدت و گذشت داشته باشیم.

امام‌جمعه مریوان گفت: اگر نقطه‌ای از بدن انسان دچار درد شود تمام بدن را درگیر می‌نماید. رفتار فرد مسلمان با دیگران باید به گونه باشد که اگر کسی مشکلی یا ناراحتی داشته باشد سعی و تلاش کنیم که آن را مشکل حل‌وفصل نماییم و یا آن ناراحتی را از بین ببریم. دیگر فرقی نمی‌کند آن فرد چه مذهبی (شیعه یا سنی یا هر مذهبی دیگر) داشته باشد باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم؛ چون اگر وحدت داشته باشیم موفق هستیم و در غیر این صورت اگر تفرقه باشد خداوند متعال ضم تفرقه نموده است و می‌فرماید: دیگر بوی انسانیت از بین می‌رود.

وی در پایان گفت: امید است که هیچ‌وقت بین ما مسلمانان تفرقه به وجود نیاید تا خداوند متعال درهای رحمت را به روی ما بازگشاید.

انتهای خبر/