سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
چهارشنبه 2 مرداد 1398 / 12:41|کد خبر : 7007|گروه : سیاسی

آنچه در شورا و شهرداری چناره گذشت

دوشنبه 31 تیر طرح سوال از عملکرد محمد روزرخ به عنوان شهردار شهر چناره در حالی برگزار شد که چهار عضو شورا در این جلسه حضور نیافتند.

دوشنبه 31 تیر طرح سوال از عملکرد محمد روزرخ به عنوان شهردار شهر چناره در حالی برگزار شد که چهار عضو شورا در این جلسه حضور نیافتند.

به گزارش زریوارخبر، دوشنبه 31 تیر طرح سوال از عملکرد محمد روزرخ به عنوان شهردار شهر چناره در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد. 

عابد روشناس، رئیس شورای شهر چناره با بیان این مطلب گفت: طرح سوال از عملکرد شهردار برگزار شد هرچند چهار عضو شورای شهر در این جلسه حضور نیافتند. این در حالی بود که دعوت نامه شماره ۵/۹۸ در روز ۳۰ تیرماه سالجاری تقدیم تمامی اعضای شورای شهر شده بود.

 

رئیس شورای شهر چناره گفت: در این جلسه که با حضور شهروندان شهر چناره برگزار شد، شهردار چناره بعد از امضا کردن صورتجلسه و بدون پاسخ دادن به سوالات جلسه را ترک کرد. روشناس افزود: این عمل مصداق بارز تخلف و تمرد از قانون محسوب می شود و امیدواریم دفتر کل امور شهری استانداری، معاونت عمرانی استاندار و سایر نهاد های زیربط پیگیری نمایند.


وی درباره سوالات مطرح شده گفت: سوالات مربوط به عملکرد بیش از یکسال محمد روزرخ شهردار شهر چناره بود که با طی مراحل قانونی تقدیم شهردار این شهر شده بود که بنا به قانون موظف به پاسخگویی به عضو سوال کننده شورا بوده است که از این کار سرباز زد و قطعا صورتجلسه تنظیمی تقدیم مراجع محترم رسیدگی خواهد گردید.


 روشناس با بیان اینکه طبق مدارکی که در اختیار بنده قرار دارد تخلفات گسترده ای در شهرداری چناره به وقوع پیوسته است، گفت: مدارک و مستندات را به کلیه مراجع مربوطه از جمله حراست استانداری، معاونت عمران، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دفتر کل امور شهری و سازمان بازرسی تحویل داده ام و درخواست برگزاری جلسه تحقیق و تفحص از شهرداری چناره را داشته ام و البته همچنان منتظرم تا این جلسه برگزار شود و بسیاری از حقایق شفاف سازی شود.

 


به دنبال صحبت های عابد روشناس، رئیس شورای شهر چناره، چهار عضو دیگر شورای این شهر که در جلسه طرح سوال شرکت نکرده بودند، با انتشار بیانیه ای از محمد روزرخ حمایت کردند. 


چهار عضو شورا چناره، کمال روشناس، مادح دوستکام، خالد دارشی و علی ربوشه، همان روز، دوشنبه 31 تیر، در راستای شفاف سازی به علت عدم حضور خود در جلسه طرح سوال، با بیان اینکه طرح سوال از وظایف ذاتی اعضای شورا و حتی حق شهروندی کلیه شهروندان است، گفتند: از آنجا که طرح سوال اصولی مقبولیت عموم را به همراه دارد و به پاس تلاش های چشمگیر شهردار، موافق طرح سوال عضو دیگر شورا نمی باشیم و با حمایت قاطع از شهردار در جلسه طرح سوال شرکت ننمودیم.

 


پس از برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار چناره و عدم حضور چهار عضو شورا، رئیس شورای شهر طرح شکایتی مبنی بر استفاده غیرقانونی از سربرگ نامه شورای شهر چناره بدون اجازه رئیس شورا به مراجع قضایی ارائه نمود.


به نظر می رسد چهار عضو شورا شهر چناره با عابد روشناس یکی دیگر از اعضای شورا که از قضا رئیس شورای شهر نیز می باشد اختلاف نظرهایی دارند اما از بیان جزئیات ماجرا خودداری نموده اند. روشناس رئیس شورا نیز هرچند از تخلفات گسترده در شهرداری چناره سخن به میان آورده است اما تنها به ارائه مدارک به استانداری و سایر نهادها بسنده کرده و افکار عمومی را در جریان جزئیات تخلفات ادعایی قرار نداده است.

 

 

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

برچسب ها

شهرداریشوراچنارهطرح سوال

بازدید ها : 1409

نظرات بینندگان :

هه لمه 58چهارشنبه 2 مرداد 1398 | 15:39

7
55

محله گل و بلبل به این میگن ............
خیالتون راحت باشه و عذاب وجدان نداشته باشید و با تمام توان****** * ******* و اصلا به فکر شهر و مردم و ..... نباشید ** ** *** !!!!

پاسـخ

شهروندچهارشنبه 2 مرداد 1398 | 16:11

69
6

واللهی شهردار چناره شبانه روزی درحال خدمت هستش اما متاسفانه بدخواه زیاد داره و سنگ جلو پاش میندازن و اصلا قدرش را نمی‌دانند.
چندین ساله شهرداری چناره ازمحل قبلی خودش به زمین های ویله منتقل شده اما کمترین خدمات رسانی انجام نشده بخصوص قسمت سنتی و قدیمی روستای ویله که با دورافتاده ترین روستا ها فرقی نداره کمترین امکانات نداره و بدیهی ترین مسایل آن (مانند شبکه جمع آوری و هدایت فاضلاب ، شبکه جمع آوری و هدایت آب سطحی، آسفالت و پله معابر ، دیوار حایل و ...) لاینحل باقی مانده است شهرداری فاقد ساختمان مناسب و در شأن کارمندان و شهر می باشد و با وجود امکانات و تجهیزات مناسب و زیاد(ماشین آلات و کارخانه شن و ماسه و آسفالت و ...) فاقد درآمد مناسب و پایدار هست. در محل تلاقی شهر با جاده مریوان سقز عرض خیابان بسیار کم و خطر ناک بود و چندین مشکل اساسی دیگر شهر و شهرداری......
با توجه به مصوبه شورای محترم اسلامی شهر چناره و تایید مصوبه در هیات تطبیق، امسال قصد داشتند بخش اعظم آن مشکلات را در قالب پروژه ها حل کنند. ایشان کمر همت را بستند و عملیات اجرای ساختمان آتش نشانی و اداری شهرداری را آغاز نمودند که مراحل انتهایی آن در حال انجام است. تعریض خیابان (در محل تلاقی با جاده مریوان سقز) را انجام دادند
تا این لحظه برنامه ریزی موارد زیر به انجام رسیده اما با توجه به عدم همکاری برخی!!! فعلا اجرایی نشده است
اجرای هدایت فاضلاب،جدول گذاری و اجرای دیوار حایل و پله و سنگ فرش و اسفالت معابر
برنامه انتقال کارخانه شن و ماسه و آسفالت به محل مناسب و اخذ مجوز های لازم از مراجع مربوطه
اجاره ماشین آلات به جهت درآمد زایی برای شهرداری
و موضوعات و مسایل بسیار زیاد دیگه که در این مقال و اینجا امکان بحث نیست
شاید بدانید بخش سرشیو مریوان در سطح کشور به عنوان محروم ترین بخش مطرح شده است . با وجود اینکه پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه داره ( چون دارای معادن مختلف مثل آهن،آب زلال (معدنی) و... همچنین مستعد گردشگری و کشاورزی و دامپروری و .... می باشد)
به اعتقاد بنده همین همکاری نکردن ها، ضدیت، حسادت ، خودخواهی و ... موجب عقب ماندگی سرشیو شده است که باید هرچه سریع تر حل گردد

پاسـخ

سرشیوییچهارشنبه 2 مرداد 1398 | 23:51

46
7

بنده به عنوان یه سرشیویی و اهل دویسه با شناختی که از شهردار چناره و شورای این شهر دارم ‌و از نزدیک در جریان این همه تخریب بی پایه و بی اساس از جانب عابد روشناس به عنوان رئیس شورا و یک سری ***** دیگر هستم که اظهار این ****** و ******* ناشی از *** ایشون هستش و متاسفانه اگه یه مهندس دلسوز و کاربلد از دل مردم این منطقه در جهت آبادانی و محرومیت زدایی این بخش پیدا بشه اینقدر چوب لای چرخش میکنند که نمیذارند به اهداف عالی و مدنظر دست یابد و با یکسری حرف ها و جوسازی های بی اساس و بدون مستند اقدام به تخریب یه دلسوز بومی و مجموعه مربوطه اش میکنند.آقای *** با شناختی که از شما داریم جز *** که با شهردار و دیگر اعضای شورا دارید و خوشبختانه شهردار و دیگر اعضای شورا *** نمی دهند هیچ هدفی جز تخریب این مجموعه را نخواهی داشت و مطمئناً سرت به سنگ خواهد خورد، خواهشاً اجازه بدید منطقه مون بیشتر از این محرومتر و فقیرتر نشود.

پاسـخ

مرز باشماقپنجشنبه 3 مرداد 1398 | 00:26

43
5

با تمام احترام به زریوار خبر، ولی واقعا وجه خودتونو دارید با این نقل قول و سخنان عابد روشناس خراب میکنید چرا که بنده و بقیه همکاران در مرز باشماق با شخصیت و سابقه درخشان!!! رئیس فعلی شورای چناره آشنا هستیم که فاقد ***** هستند که بشه رو فکر و نظر و سخنانش حساب باز کرد و اخلاقی ******* و ******* دارند و آدم ******* و ******* هستند مطمئناً با ارائه این مطالب بی اساس قصد تخریب دیگر اعضای شورا و شهردار و مجموعه شهرداری را دارند. به نظر بنده اگه شهردار و دیگر اعضای شورا از طریق قانون اعاده حیثیت کنند قطع یقین آقای رئیس رو تو *** به جای مرز زیارت خواهیم کرد

پاسـخ

شهریارپنجشنبه 3 مرداد 1398 | 00:33

44
6

برادر عزیزی که بعنوان رئیس شورا انتخاب شده اید (با این همه ادعای توخالی و*******) بیقینجنابعالی با رای ۴ نفر همکارانت بدین عنوان انتخاب شده ای بنظر بنده ، وبرای عموم محرز است که؛
این شمایید که مشکل دارید، چرا که فعالیت ؛ واجرای پروژهای شهردار ی وکارکنان محترم بعد از ۶سال که شهر زبر اب رفته در طول این یکسال( با این همه سنگ اندازی توسط شما وامثال شما جهت اجرا نشدن آن ) قابل روئیت ولمس برای عموم وحتی اهالی محترم بخش سرشیو میباشد ؛ لطفآ بس کنید !واقعآ افرادی مثل شما نام یک منطقه ویک بخش را خراب میکنند. واقعآ متا سفم

پاسـخ

مریوانپنجشنبه 3 مرداد 1398 | 07:35

40
5

عملکرد شهردار چناره در طول کمتر از ۲ سال عالی بوده مدام پیگیر امورات شهر چناره ست و تا جای که خبر دارم زمین در اختیار ۱۱۵ و مرکز سلامت گذاشته برای احداث، و یک تنه پیگیر مشکلات مردم سرشیو و چنارست و جا دارد از ۴ شورای دلسوز شهر چناره کمال تشکر و داشت که حامی دلسوز مردم شهر چناره و جناب مهندس روزرخ هستند

پاسـخ

سرشیوپنجشنبه 3 مرداد 1398 | 15:15

30
5

با عرض سلام و احترام با شناختي که از ۴ عضو شورای محترم و شهردار گرانقدر داریم این وصله ها به آنها نمی چسبد *** هم برای همه محرض است مشکل از خودت است حتی اطلاع دارم که ** و یک ماه دیگر تاریخ انقضا آن سر میرسد

پاسـخ

احمدپنجشنبه 3 مرداد 1398 | 16:15

28
6

باسلام به زریوارخبر اقای **** ******* خودت یکی از کسانی هستی که توسط ***** ****** در*** ******* استخدام شده اید باید کسی باشد خودت اصلاح کندخبرداریم مشغول چه گنده کاری هستی .

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی