سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
پنجشنبه 2 خرداد 1398 / 08:00|کد خبر : 6860|گروه : اجتماعی

شورای شهر یا شورای استیضاح/استیضاح حربه ای برای فرار از پاسخگویی/ریاستی که درخشان نبود

هر بار طرح سوال و استیضاح شهردار در خوشبینانه ترین حالت حداقل یک ماه انرژی و سرمایه شهرداری را هدر می دهد و طرح سوالات تکراری و خسته کننده برخی اعضای شورای شهر در این وضعیت شهرداری علاوه بر غالب کردن موج ناامیدی در میان مردم شهرداری را در ارائه خدمت رسانی به شهروندان فلج کرده است

هر بار طرح سوال و استیضاح شهردار در خوشبینانه ترین حالت حداقل یک ماه انرژی و سرمایه شهرداری را هدر می دهد و طرح سوالات تکراری و خسته کننده برخی اعضای شورای شهر در این وضعیت شهرداری علاوه بر غالب کردن موج ناامیدی در میان مردم شهرداری را در ارائه خدمت رسانی به شهروندان فلج کرده است

به گزارش خبرنگار زریوارخبر، بدهی بیش از 6 میلیارد تومانی شهرداری به کارگران و کارمندان شهرداری /فقط 40 هزار تومان در حساب شهرداری باقی مانده است. این تیتر خبری اسعد شیخ عطاری رئیس وقت شورای شهر مریوان در روزهای اول روی کار آمدن شورای دوره پنجم است. بدهی بیش از 50 میلیارد و محکومیت های میلیاردی شهرداری بخشی از خبرهای غافلگیرانه برای شهردار و شورای دوره پنجم بود که کمتر کسی فکرش را می کرد شورای دوره پنجم و شهردار منتخب از  عهده کنترل چنین وضعیتی بر بیایند. با این حال دوره یکساله ریاست اسعد شیخ عطاری با کمترین حاشیه ای برای شورا و شهرداری علیرغم غافلگیری مجموعه مدیریت شهری از وضعیت بدهی های شهرداری پایان یافت. هفتم شهریور سال 97 امید درخشانی با 4 رای موافق به عنوان رئیس شورای شهر مریوان انتخاب شد. کمتر از یک ماه از انتخاب درخشانی نگذشته بود که اینبار خود شورای دوره پنجم مردم را غافلگیر کرد و در اقدامی تاریخی در حالیکه شهردار مریوان در سفر کاری تهران جهت پیگیری مسائل شهرداری به سر می برد با دعوت از تعدادی افراد خاص بدون دعوت و اطلاع به شهروندان مریوانی جلسه استیضاح شهردار را در 4 مهرماه برگزار کرد که نهایتا با 4 رای موافق و سه رای مخالف استیضاح شهردار مریوان رأی نیاورد.

تغییر پارادایم فکری شورای شهر از پیگیری مطالبات شهروندان موجب طرح دومین جلسه استیضاح شهردار در کمتر از 5 ماه در تاریخ یکم اسفند ماه 97 انجام شد. دومین جلسه استیضاح با طرح سوال سرکار خانم امینی عضو شورای شهر کلید خورد. سوالات متناقض موافقین استیضاح مبنی بر کم کاری شهرداری در خصوص فعالیت های عمرانی و فرهنگی در حالی بود که در سوالات دیگر اولویت کار شهردار را پرداخت حقوق و مطالبات کارگران می دانستند! این جلسه با حواشی زیادی همچون افشاگری یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان حمل و نقل مبنی بر استفاده شخصی رئیس شورا از ماشین این سازمان بدون مصوبه اعضای هیئت مدیره و کارشکنی یکی از اعضای شورا در خرید آسفالت برای انجام فعالیت عمرانی شهرداری همراه بود؛ شهروندان مریوانی بی برنامه گی اعضای شورای شهر و ارجحیت اغراض شخصی به منافع عمومی را دلیل وضعیت نابسامان شهرداری می دانستند. افشاگری ها و روشن شدن افکار عمومی سبب شد که سه تن از اعضای شورای شهر در راس آنها رئیس شورای شهر در اقدامی جالب توجه در جلسه استیضاح شرکت نکرده و با صدور بیانیه ای از فرصت یکماه به شهردار مریوان خبر دادند و عملا با توجه به رسمیت نیافتن جلسه استیضاح، شهردار مریوان در سمت خود ابقا شد. این پایان حواشی شورای شهر با رویکرد استیضاح های مکرر نبود گویا تمرکز برخی از اعضای شورا شهر فقط به برکناری شهردار مریوان بود چرا که در 10 فروردین ماه سال 98 و در روزهای آغازین سال جدید خبری به سرعت فضای مجازی را مبنی بر صادر شدن حکم انفصال قطعی شهردار مریوان در برگرفت و رئیس شورای شهر با تایید این خبر از انتخاب سرپرست شهرداری در اولین جلسه شورای شهر خبرداد. طبق قانون جلسات شورای شهر زمانی رسمیت می یابد که دو سوم اعضای شورای شهر در جلسه حضور یابد و جلسه مذکور با حضور 4 نفر از اعضای شورای شهر تشکیل گردید. خبر انتخاب سرپرست شهرداری با 4 رای موافق  به سرعت در فضای مجازی منتشر شد که صورت جلسه آن هرگز در اختیار رسانه ها قرار نگرفت! و رئیس شورای شهر مریوان در اقدامی عجیب و بدون مصوبه شورای شهر بعنوان رئیس شورا طی نامه ای به برخی بانک ها مستقر در شهر مریوان اقدام به مسدود کردن حسابهای شهرداری کرده و امضای جمال شریفی شهردار مریوان را فاقد اعتبار اعلام کرد و همین امر باعث کندی فعالیت های عمرانی و پرداخت حقوق و مزایا شد!؟

اقدامات شتاب زده و برگزاری جلسات متعدد طرح سوال با هدف برکنار کردن شهردار مریوان، شکایت های متعدد به مسئولین نظارتی به مرکز استان و دیوان عدالت اداری در حالی صورت می گیرد که اعضای شورای شهر بر خلاف ادعای خود مبنی بر رفع مشکلات و دغدغه شهروندان به چیزی جز برکناری جمال شریفی رضایت نمی دهند. در طول استیضاح های صورت گرفته موافقین استیضاح شهردار مریوان چه آلترناتیو و  برنامه هایی در نظر داشته و دارند که افکار عمومی را مجاب به تایید اقدامشان کنند؟ صرف برکنار کردن جمال شریفی بدون معرفی گزینه توانمند با چه اهدافی صورت می گیرد؟

به راستی شاید بتوان دوران ریاست امید درخشانی را یکی از پر حاشیه ترین دوران تاریخ شوراهای مریوان دانست چرا که هر بار طرح سوال و استیضاح شهردار در خوشبینانه ترین حالت حداقل یک ماه انرژی و سرمایه شهرداری را هدر می دهد و طرح سوالات تکراری و خسته کننده برخی اعضای شورای شهر در این وضعیت شهرداری علاوه بر غالب کردن موج ناامیدی در میان مردم شهرداری را در ارائه خدمت رسانی به شهروندان فلج کرده است اگر این همت و تلاش مضاعفی که برخی اعضای شورا و در راس آنها رئیس شورای شهر برای برکناری و استیضاح شهردار مریوان دارند، در جهت پیگیری مطالبات و دریافت تسهیلات،مجاب نمودن مسئولین به تخصیص بودجه شهری و ... برای حل مشکلات شهرداری داشتند آیا امروز شاهد چنین وضعیتی بودیم؟ این در حالیست که شهرداری های شهرهای استان با گرفتن وام های کلان توانسته اند بیشتر مشکلات مالی خود را با پیگیری های اعضای شورا حل کنند. چرا موافقین استیضاح از ارائه گزینه های پیشنهادی برای تصدی شهرداری عاجزند؟ آیا جز این است که هدف و مقصود نهایی این افراد صرفا برکناری جمال شریفی است که در این صورت به راستی باید تاسف خورد به حال چنین شورایی که منافع شخصی را فدای منافع جمعی کرده است.

شورای شهر یا شورای استیضاح/استیضاح حربه ای برای فرار از پاسخگویی/ریاستی که درخشان نبود

 


اکنون بنظر می رسد کسانی که زمانی دستی در حرکت دادن شهرداری به سوی ورشکستگی داشتند تحت عناوین های حقوقی و حقیقی با فشار به تعدادی از اعضای شورای شهر در صدد متوقف نمودن حرکت شهرداری می باشند و متاسفانه برخی از شورای شهر فهمیده و یا نفهمیده در این گرداب گرفتار و به جای استفاده از فرصت کمی که مردم به آنها داده اند در خدمت مطامع انتقامجویانه این افراد قرار گرفته اند تا جاییکه نه تنها قول هایشان را به مردم فراموش کرده اند بلکه عملا در خلاف اهداف سازمانی شهرداری در حال حرکت هستند تنها پاسخ به چند سوال برخی از این زوایا را روشن خواهد نمود:

 

1- چه کسانی در عدم رفع مشکل سایت پسماند نقش داشته و در حال حاضر نیز دارند؟
2- چه کسی یا کسانی  اقدام به تحریک فروشندگان قیر جهت عدم فروش قیر به شهرداری نمودند؟
3- چه کسی یا کسانی هم اکنون نیز با تحریک برخی افراد مشغول ایجاد مشکل در روند احداث سایت بازیافت می باشند؟
4- چرا بودجه شهرداری با تاخیر بیش از سه ماهه تصویب می شود؟
5- چرا هنوز متمم بودجه سال 97 شهرداری تصویب نشده است؟
6- اکثریت شورای شهر تاکنون کدام مصوبه محکم در راستای ایجاد درآمدهای پایدار به شهرداری داشته است؟
7- علت حمایت تعدادی از اعضای شورای شهر از برخی تعاونی های مسکن خاص چیست؟

 

اما به بنظر می رسد که اعضای شورای شهر با توجه به عدم کارایی خود حربه استیضاح را وسیله ای جهت فرار از عدم پاسخگویی به افکار عمومی قرار داده اند غافل از اینکه زمانی به مردم قول رفع تمامی مشکلات را می دادند. فراموش نکنیم شهرداری مجری تصمیمات شورای شهر است نه تصمیم گیرنده در امور شهری، لذا شورای شهر چه بخواهد و چه نخواهد در پیشگاه افکار عمومی باید پاسخگو باشد. به کسانی از شورا هم که امروز شعار استعفای شهردار را ترویج می دهند توصیه می شود که خود در این راه پیشقدم باشند اگر با مردم خود صداقت دارند.

 

در حالی خردادماه را با ابقا مجدد شهردار مریوان برای سومین بار آغاز کردیم که با این رویکرد شورای شهر دیر یا زود باید منتظر چهارمین جلسه استیضاح باشیم. اما براستی چرا کسانی که مدعی کمک به مردم هستند فارغ از اینکه چه کسی مسئولیت دارد بجای سنگ اندازی، تنش و حاشیه با ارائه پیشنهادات عملی در توسعه و  پیشرفت شهر سهیم نمی شوند؟ چرا اعضای شورای شهر بجای طرح سوالات متعدد و تکراری و لوث کردن طرح سوال و استیضاح در صدد ارائه چند طرح عملی جهت توسعه و آبادانی شهر گام بر نمی دارند؟

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

قەلای مریوانپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 08:32

32
3

کام شوارا..چوار نەفەریان کە مهرە ی سووختەن،سە نفریشیان فقط هان له فکر منافع خویانا..حاجی بدجور زور داره،حریفش نمیشن

پاسـخ

بهمنپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 08:58

28
7

واقعا دوران درخشانی بد بو \\r\\nآغای درخشانی چند طرح مهم را تصویب کردی که به نفع شهر باشه

پاسـخ

خالو گیانپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 09:02

26
2

خالو تو امید رو با حاج کریم مقایسه کردی

درخشانی 10 ساله دیگه به این روزها فک کنه باز متوجه نشده چطوری بازیش دادن می دونی چرا چون به قول آقای درخشانی حاج کریم مثل فرزندش به او نگاه نمیکنه

پاسـخ

امیدپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 09:10

23
2

بی کفایت ترین شورا مربوط به همین دوره بوده است استفاده از افراد فاقد تخصص لازم نتیجش همین میشه

پاسـخ

هیواپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 09:12

20
3

متاسفام برای شورای شهری که از تمام‌ شرح و وظایفشان و شعارهای تبلیغاتی و وعده وعیدشان به مردم‌ فقط استیضاح کردن رو یاد گرفتن و دارن انجامش میدن،،،یکی نیست به خودشان بگوید آخه متخصص ،،همه فن حریف تو که جدول ضرب کلاس سوم ابتدایی رو بلد نیستی و مدرک دکترای دروغین رو ادعا داری با چه برنامه و روش مدیریتی میخواهی شهرداری و شهر خراب شده را از این وضعیت اسفبار نجات دهی،،اگر درد ما اذیت وآزار شهردار و کارکنان زحمتکش و مظلوم شهرداری است با اینهمه فشار مضاعف مالی وکاری تا حالا باید ره به جایی میبردیم،،مشکل شما ندانم کاری،بی کفایتی،بی مدیریتی،انتقام جویی،کینه توزی،،بی تجربگی ودر یک کلام بی لیاقتی است و دارید باین خیمه شب بازیهاتون گناه کم کاری و بی لیاقتیتون را به گردن مجموعه شهرداری میندازین،،،خودتان را یکساعت جای رفتگران و کارگران عمرانی وخدمات شهری بگذارین با اینهمه حجم کار شبانه روزی و عدم پرداخت حقوق و دستمزد ،آیا انگیزه ی برای خدمت ممیماند،مسبب این همه بی برنامگی وکم کاری خود شماها شورای شهر بخصوص چهار نفر عقده ای تشنه قدرت هستید،بجای این کارهای نسنجیده وبچگانه استین همت بالا بزنید و با شروع فعالیت برای مردم ثابت کنید که نماینده های لایق ودلسوزی هستید

پاسـخ

آر.ناشناسپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 09:16

21
1

با سلام ،آبان ماه نود و هفت درمراسم افتتاحیه ای جناب آقای درخشانی در جمع چهارصد نفری اعلام کردند مشکل سایت زباله رؤ تنهایی حل کردند،حتی چندین مورد اعلام کردند که نماینده هیچ دخالتی در حل مشکل سایت نداشته،از آبان ماه هر وقت میبینم زباله های سطح شهر جمع نمیشه خنده م میگیره،جناب اقای درخشانی و همکارانشون!!!!!اگه مثل این مشکل دنبال حل سایر مشکلات شهر هستین باید بگم خیییییییلی فعالید!!!!!!!دنبال چند تن خاک باشید برامون که بریزیم رو سرمون برای نابغه های شهرمون!!!!!!!!!لااقل که میتونید این کارو انجام بدید!!!!!!!

پاسـخ

كارگرپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 09:27

9
19

اقتدار شورا و شهردار فقط دوره قبل اينها همه ابتدايي هستن شهر را با هر بادي خفه ميكنه خيلي خيلي جاي تاسف هست

9
0
شهروند پنجشنبه 2 خرداد 1398 | 15:10

شورا وشهردار قبل با مقروض کردن بی جهت شهرداری این بلا را بر سر شهرمان آوردند در دانشگاه آزاد مدرک گرفتند وهیچ تجریه ای نداشتند وبه نان ونوای هم رسیدند هنوز کلیپ کباب تته را دارم اگر لازم باشه برات بفرستم

پاسـخ

حسنپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 10:05

5
0

شوراها چ فرقی دارن همان کاسه وهمان کوزه هستندقبل وبعد یعنی چی فقط وعدهای دروغ دارند۹۰درصدمردم ناراضی هستند وهیچ اعتباری ندارند ورای دادن به انها شده طایفه گری یااشنا واشنا کاری5

پاسـخ

شارنشینپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 10:07

8
0

مگه آقای *****شما و یکی از اعضای شورای هم طیفت نبودین که با کارخانه قیر تماس گرفته بودین و گفته بودین به شهرداری مریوان قیر ندهید چون پول ندارند و در مرحله ورشکستگی هستند؟ و گزینه شما برای شهردار نبود که به عصرآباد رفته بود و از مردم خواسته بود با سایت زباله موافقت نکنند چون باعث ترک روستا می شود؟ تورو خدا بسه دیگه حدأقل اگه یه راهکاری واسه جذب درآمد شهرداری ندارید سکوت کنید و باعث مشکل تراشی و سنگ انداختن جلوی پای نیروهای خدوم شهرداری نشوید.

پاسـخ

شهرداری با مافیا ؟!پنجشنبه 2 خرداد 1398 | 12:45

4
3

واقعا اولین سوال من اینه که اقایانی که بازنشسته شدن چرا هنوز بفکر شغل هستن ایا خدمت صادقانه انها پایان نیافته. هر وقت توانستیم فردی با تجربه کاری پیدا کنیم انوقت میتوانیم ازش سوال کنیم و تیم مافیا تشکیل ندن واقعا شرم داره برا بعضی شوراها که بجای رقابت شخصی و منفعت طلبی بدنبال ***** هستن. کجاست شعار هایتان مطمن باشید خداوند روزی حق این مردم را ازتون خواهد گرفت و چرا شو خودتون به خودتون فکر کنید.

پاسـخ

لیامپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 13:09

5
0

باز هم درگیری چند تن از شوراها و فعالین مدنی روشنفکر نما با شهردار و شهرداری
راه حل مشکلات منحرف کردن افکار عمومی نیست ایراد گرفتن و نقد کردن هر فرد در هرجایگاهی بدون ارائه راه حل کاری بیهوده و کمتر از یاوه گوی نیست حال باید برای این افراد توسط مردم طرح سوال شود
شما برای برون رفت از این بحران شهرداری چه راه حلی دارید؟
چرا وقتی از عزل شهردار عاجزید و هیچ کارایی ندارید چرا خود استعفا نمیدید؟
آیا تا به حال برنامه ای قابل اجرا به شهرداری داده اید که توسط شهردار رد شده باشد؟
آیا با مشکلات شهر مشکل دارید یا با شخص خاصی؟
آیا مردم حق ندارند شک کنند که این همه درگیری برای اینه که راههای سوءاستفاده برخی از افراد مسدود شده است؟
لطف کنید بخیه به آبدوغ نزنید به فکر وظایف قانونی و شهروندی خود باشید و دست از سر کچل شهرداری بردارید تا شهردار بجای فکر کردن به جواب اینهمه سوالات بی مورد به فکر برون رفت از این بحران باشند.

پاسـخ

کردستانپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 14:38

16
5

سلام . تنها شهردار مشکل نداره . نه اهل دزدیه و نه اهل باند وباند بازیه . اینا که بر ضد شهردار ایستادید و هی میگید استیضاح و جز استیضاح چیز دیگری در توان ندارید تا حالا کدام برنامه و راهکار را ارائه دادید که شهردار و اون سه نفر عضو شورا از برنامه مثبت شما پیروی نکرده باشن . اگه دکتر و مهندس و دلسوز هستید ( منظورم چهار نفر ) بخصوص اقای درخشانی تا حالا چه برنامه ریزی تخصصی برای این شهر داشتید . از بی برنامه ای و بی تخصصی تا حالا نتونستید یک کار مثبت تو شهر انجام بدید که به چشم مردم مریوان بخوره و بگن لااقل فلان کار را انجام دادن . به جای این داستان و جوک استیضاح بیایید برنامه هاتون را در یک جلسه ارائه بدید با حضور همه شوراها و شهردار و مردم اگاه شهر تا مردم گوش کنند و ببیند وقضاوت کنند . به اندازه کافی به این شهر خیانت شده . وجدانا این استیضاح را کنار بزارید . اختلاف ریشه همه بدبختی ها هستش . اقای درخشانی اونجا میز خدمت است نه جای حرفای بچگانه که میای و میگی تو رسانه ها ولا کریم محمدی جای پدرم است و مثل فرزندش به من نگاه نمیکنه . وجدانا برای یک تحصیل کرده ! این حرف جای خجالت نیست . وقتی دکتری که هیچی تو دست و بالش نباشه پناه به این حرفای عامیانه میاره . اسم خودتو میزاری رئیس شورا! یا اقای شیخ عطاری اخه شما که حرفه و مدرک و توانتون در این حد است که بیایید و تو مسایل شهری و عمرانی نظر بدید و یا طرح و برنامه ای عمرانی ارائه بدید . ! وای بر اون کسایی که به اینا رای دادن ! اخه اقای شیخ عطاری تو ۳۰ ساله معلم ورزشی کدام دانش اموزت تونست پیش شما یک مقام سهرستانی بیاره تا برسه به اینکه شهر را مدیریت کنید . فقط ژست دیدن و عکس گرفتن ازتون دیدم . دور و بر شهردار باید ۴ نفر متخصص عمرانی باشه که باهاش همدردی و همفکری کنن نه چهار تا که مثل طوطی فقط یاد گرفتن بگن استیضاح . ولا به هرکی بگو بیا شهرداری را تحویل بگیر اگه عاقل باشه قبول نمیکنه . اونم با این وضع اقتصادی . شهردار شهر را با ۵۰ میلیارد بدهکاری تحویل گرفت . هر روزم به بدهکاریش اضافه میشه هر زمین خوار و هر بچه ای پا میشه و میاد میگه شهرداری ۵ میلیارد بهم بدهکاره . این بدهکاری ها واسه چیه . مال کدام دوره است !؟ تو چه طرح عمرانی استفاده شده . اونایی که از شوراهای قبلی دفاع میکنید همه این مشکلات از اونا شروع شد. برو پرونده اشون را مطالعه کن و بعد نظر بده . تا صد سال دیگه و دورهای بعد هرکس تونست بگه شریفی فلان تخلف را انجام داد . پاک ترین شهردار را داریم . فقط به دور و بر شهردار نگاه کنید فقط تخریب و استیضاح و استیضاح . ولا نشانه ضعف هست . میگه قراره چون اونا چهارنفرن حق با اونا باشه . شما از روی سه به چهار حق را از باطل تشخیص میدید . وقت هست یک نفر فقط حق را بیان میکند . فقط جو سازی . اقای عبدی و درخشانی و شیخ عطاری و خانم ..‌. دیگه بسش کنید با شما سه نفر دیگرم هستم و هستیم . این حرف تمام مردم است . اگه بنویسی باید صد سطر بنویسی ولی اگه هر کس دوست داره حضورن من باهاش حرف بزنم و قانعش کنم تو همین کانال اعلام کنه تا حضور بیام خدمتش و با برهان و دلیل توضیح بدم . نمیشه به هر چیز اشاره کرد !!!! اونم با نوشتن . خلاصه مردم استیضاح و عکس نمیخوان مردم راهکار و برنامه میخوان . هر کدام از شوراها برنامه ای دارن بی تعارف تو این کانال پر مخاطب ارائه بدن تا مردم بدونن بی سواد کیه و استیضاح در چه حالتی کاربرد داره . کی خودتون را استیضاح کند که سواد عمرانی ندارید که اونایی را که بهتون رای دادن استیضاح کند . !!!! این چند نفر تا بیان سواد عمرانی پیدا کنن دوره اشان تمام میشه . لااقل شهردار یک مهندس و تحصیل کرده رشته عمران هستش ولی معلم ورزش و عمران و ابادانی یا معلم ادبیات و ارائه طرح عمرانی و شهری و اونم تو این وضع . خود شهردار با اون همه تحصیلات در رشته مربوطه احتیاح به همفکری تو این وضع داره . هم زوم کردن رو شهردار . دیگه شوراها و اون چهار نفر هیچ . حالا اون چهار نفر شدن دلسوز شهر . وجدانا یکیشون که خیلی باسواد هست رو ببرید پشت تریفون و از سوالات ابتدایی در خصوص شهر و عمران ازشون بپرسید . اخه با کدام سواد و کدام مطالعه . کسی باید همراه و انتقاد گیر از شهردار باشه که یک کتاب و یک ترم در رشته عمرانی درس خونده باشه . من میگم خخخخخخخ دیگه قضاوت با خودتون . شهردار خدا بهت رحم کنه با این ادمای دلسوز دور و برت .

2
8
علی جمعه 3 خرداد 1398 | 01:34

تریفون نه تریبون کارشناس جان خودت هم که داری درباره همه چی نظر میدی شورا و شهردار و معلم و کل رای دهندگان و عمران و...

6
1
اسلام جمعه 3 خرداد 1398 | 10:29

حرف حق رو زدی اگه شعور داشته باشند و واقعیت رو قبول کنند

پاسـخ

علیپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 14:53

7
4

خود جمال شریفی هم نمیتونست اینطوری حرفهای دلشو بزنه اگه اون مصلحت شهرشو میخاد چراکنار نمیره مگه فقط اون میتونه قضاوت یک طرفانه بود

پاسـخ

شاری بی دایک و باوکپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 15:25

9
1

کوره کاکه شورای چیو تره ماشی چی ، شورشو درآوردن ، داخ ئه وه م لی یت خویشیان کاندید ئه که ن بو نماینده یش ئاخر نماینده یی چه ور تره و پاره ی خاسی هاتیا ، کاکه

پاسـخ

بر هانپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 19:24

2
0

سوره شورا به معنا این عصر و زمان نیست بلکه شورای این عصر یعنی **************به دردی مردم نمی خورند

پاسـخ

شاری بی خاوه نپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 23:26

7
0

فقط ما مردم یه چیز حالی میشیم .
وجدان و انسانیت=فروشی
پست و مقام و ...=خریدنی

خدا وکیلی بعضی از کارگران شهرداری سوادشون از این چهار تا شورا که به حساب شورا هستن ولی هیجی هم نیستن بیشتره .آقای *****که هر روز میشینه دست به دعا که مرغ گرون بشه تا سود بیشتری ببره حالا شما انتظار داری همچنین ادمی به فکر مردم باشه ؟!؟!

پاسـخ

لقمان سهرابیپنجشنبه 2 خرداد 1398 | 23:31

4
2

از این شورا وشهردار اگر بودجه عمرانی کل خاورمیانه هم بدی بهشان مطمئن باشید خیری به مردم نمیرسد وسلام......

پاسـخ

با چشم پدر نگاهم کنجمعه 3 خرداد 1398 | 00:14

7
2

چهار عضو محترم شورا به جای بیانیه صادر کردن که شکر خدا در این زمینه فعال هستند جهت روشن شدن افکار عمومی سوالاتی که ازشون پرسیده شده جواب بدن تا ما هم بفهمیم واقعا حق با ایناس!!

پاسـخ

ده نشین.جمعه 3 خرداد 1398 | 03:16

9
2

واقعا موندم آقای *********چه رزومه ای داره با چه هدفی شورا شده. 30 سال تو اموزش و پرورش چکار کردی تو پستات. چ خیر و برکتی داشتی واسه اموزش و پرورش تا واسه کل شهر داشته باشی. مسول تربیت بدنی بودی چ قهرمانی تونستی تو دورانت بیاری. همه فرهنگی ها از ترسویی و ***** میگن. راستی با این دو سال شورایت خونه ی جدیدت مبارک این مدت خریدی

4
2
سینا شنبه 4 خرداد 1398 | 04:13

خخخخخ تخوا ل آموزش و پرورش هیچی نکردوه. ** با چوار دانه پالوانو تحویل مریوان دایت خوا ثوابو بنوسی

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی