سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
شنبه 6 بهمن 1397 / 10:33|کد خبر : 6546|گروه : سیاسی

واکنش تند اعضای شورای شهر مریوان به اظهارات منصور مرادی در برنامه گفتمان

اعضای شورای اسلامی شهر مریوان طی جوابیه ای به اظهارات منصور مرادی در برنامه گفتمان واکنش نشان دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر مریوان طی جوابیه ای به اظهارات منصور مرادی در برنامه گفتمان واکنش نشان دادند.

به گزارش زریوارخبر، اعضای شورای اسلامی شهر مریوان طی جوابیه ای به اظهارات منصور مرادی در برنامه گفتمان واکنش نشان دادند. متن کامل جوابیه به شرح زیر است:     


شهروندان فهیم و گرانقدر مریوانی، همانگونه که مستحضرید منصور مرادی نماینده مردم شریف شهرستانهای مریوان و سروآباد در برنامه تلوزیونی گفتمان چند دقیقه ای کوتاه را به مشکلات شورا و شهرداری اختصاص داده و با فرافکنی چند مورد حاشیه ای را مورد بحث قرار داد. از همین رو بر خود لازم دانستیم تا جهت تنویر افکار عمومی چند نکته را تحث عنوان جوابیه به سمع و نظر شهروندان برسانیم.   


متاسفانه نماینده دو شهرستان که باید دغدغه هایی به مراتب بزرگتر داشته باشد و علاوه بر مشکلات دو شهرستان و استان ، در فکر مشکلات کلان کشوری هم باشد از هر تریبونی جهت پرداختن به مواردی حاشیه ای استفاده می کند .   


البته مشخص نیست که جناب مرادی با چه مستندات و مدارکی عنوان می کند که اعضای شورای شهر جهت جذب نیرو به شهردار مریوان فشار وارد می کنند و این یکی از عوامل عدم توانایی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری می باشد. البته اگر از دید شما رفع مشکلات مالی شهرداری در گرو تعدیل چند کارگر است و بریدن نان از سر سفره آنان، ما دیگر حرفی نداریم و قضاوت با شهروندان.   


نکته قابل تامل اینجاست که شما بدون دلیل و مدرک از اعمال فشار اعضای شورا  به شهردار مریوان حرف به میان آوردید ، اما سوال اینجاست آیا تا کنون شما جهت بکارگیری نیرو در شهرداری مریوان هیچگونه اعمال فشاری نداشته اید؟   


نکته دیگری که به آن اشاره کردید و اصلا در خور یک نماینده قانونگذار نبود که اینگونه نا آشنا به وظایف و اختیارات شورای شهر ، در رسانه ملی اظهار نظر کند. انتظار داشتید اعضای شورای شهر که نمایندگان جمعیت شهری مریوان هستند با کسب اجازه از محضر شما ، شهردار را تعیین کنند، شما قانونگذار هستید و باید بدانید که اولین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و هیچ نیازی به کسب اجازه از شما در قانون تعریف نشده است. پس بهتر است در حوزه اختیارات خود اظهار نظر کنید و پا را فراتر از اختیارات قانونیتان نگذارید.   


آیا اعضای شورای سایر شهرهای استان جهت انتخاب شهردار از نماینده شهرستان کسب اجازه کرده بودند که اینگونه در حال پیگیری وصول مطالبات شهرداری هایشان می باشند؟   

بیش از ۷۰ در صد جمعیت شهرستان مریوان جمعیتی شهری است و این یعنی شهرداری نهادی به مراتب تاثیر گذار تر می باشد که باید به آن توجهی ویژه داشت چرا که تمامی خدمات عمرانی ، رفاهی ، فرهنگی و… توسط شهرداری به شهروندان ارائه می شود، لطفا بگویید در طول این دو سالی که شهرداری با بحران مالی مواجه بوده است چه کمک و مساعدت هایی از سوی شما به عنوان نماینده مردم در مجلس به شهرداری شده است؟ هنوز شهروندان به یاد دارند در جلسه اعضای شورا و شهرداران استان با استاندار و مجمع نمایندگان در سنندج برگزار شد شما مشغول بازدیدهایی بودید که امیدواریم تبلیغاتی نبوده باشد و نماینده شهرستان سنندج از حق شهرداری مریوان دفاع کرد.   


از زمانی که بحث استانی شدن انتخابات مطرح شده است بیش از۱۰ مدیر غیربومی را جایگزین مدیران توانمند بومی کرده اید و احتمالا این روند ادامه دار خواهد بود. ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر مریوان حق داریم به این روند معترض باشیم و قطعا شهروندان گرانقدر مریوانی نیز این مسائل را بهتر از ما می بینند و به بند تحلیل می کشند.   

شما به عنوان قانونگذار نباید در عزل و نصب مدیران دخالت داشته باشید ، اما اعمال فشارهای شما به استاندار کردستان جهت انتصاب فرماندار باعث شده است که این شهر بیش از ۵ ماه است که بدون داشتن فرماندار اداره می شود ، البته بد نیست که بدانید بسیاری از مشکلات مالی شهرداری، و وصول طلب هایی که از سایر دستگاه های دولتی داریم در صورت انتصاب فرمانداری توانمند رفع خواهد شد .   


اعضای شورای اسلامی شهر مریوان نیز نماینده مردم هستند و حق دارند از شما بپرسند چرا شهر مریوان ۵ ماه است فرماندار ندارد؟ چرا مدیران غیر بومی را جایگزین مدیران توانمند بومی می کنید؟ چرا کمترین تلاشی جهت رفع مشکلات مالی شهرداری مریوان ندارید؟ چرا هر بار مسائلی سطحی را مطرح می کنید و از ژرف بینی مسائل و مشکلات شهرداری عاجزید ؟ و…   


ما امیدواریم که در جایگاه واقعی یک نماینده و به دور از دسته بندی های انتخاباتی که بیش از ۲ سال است به پایان رسیده است ظاهر شوید و از جایگاهتان جهت رفع مشکلات استفاده کنید نه خدای ناکرده مانع تراشی و حاشیه سازی.   البته اگر با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و گرم شدن بازار تبلیغات در پی انتخاب شهرداری همسو و نزدیک با خود می باشید، صراحتا اعلام کنید تا هم ما و هم شهروندان تکلیف خود را بدانیم. 


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

شهروندشنبه 6 بهمن 1397 | 10:56

19
7

افرین بر نماینده واقعیت را گفته من خودم از به کار گیری بسیاری از افراد توسط شوراها در شهرداریها خبر دارم،واقعن شورا و شهرداری دوره قبل با این دوره قابل قیاس نیست اگر یک دور در خیابانهای شهر بزنید راحت متوجه خواهید شد

پاسـخ

مریوان بهاریشنبه 6 بهمن 1397 | 10:58

6
2

سلام وعرض ادب میسه بفرمایید این تعداد از اعضای شورای شهر چه کسانی هستند چرا نام آنها را نمی برید

پاسـخ

جلالشنبه 6 بهمن 1397 | 11:12

13
5

با سلام
همه شهروندان به وظایف نماینده و شورای شهر حداقل آشنایی دارند و هیچ انسان منصفی منکر کم کاری نماینده و دخالت ایشان در امورات سطحی و خارج از وظایف ایشان نیست . اما شوراهای محترم شما تا حالا چه گلی به روی شهر زدید ؟ شما که از پرداخت حقوق پرسنل شهرداری سر باز میزنید و قادر به انجامش نیستید چرا داد و بیداد میکنید ؟ برای همشهریانم متاسفم که گول شعارهای انتخاباتی خوردند . باید هم اینجور میشد چون یکی از وعده های شما در هنگام انتخابات به دوستان و آشنایان استخدام در شهرداری بود که واقعا عمل کردید و این تنها کار شما بود ‌. شما چند سالیست نتوانستید معضل زباله را حل کنید ولی من به تنهایی حلش کردم بهترین مکان برای دپوی زباله ها دم در خونه و حیاط اعضای شوراهاست .

پاسـخ

طرفدار جانی جانی منصور در دوسال گذشتهشنبه 6 بهمن 1397 | 11:21

11
5

این یعنی خود زنی سیاسی منصور خان. شما تو کارهای خودت موندی و اومدی تو امورات شورا دخالت کنی. کجای این مملکت شورای برای انتخاب شهردار از نماینده شهرشون اجازه میگیرن که شما دومین نفر باشید.

پاسـخ

دزه وانشنبه 6 بهمن 1397 | 11:23

5
1

خواهشا این همه تند نرید
تند بیاید معوقات رو بدید

پاسـخ

مریوانشنبه 6 بهمن 1397 | 11:47

8
8

باتشکر از مدیریت محترم زریبار خبر بخاطر پوشش مناسب اخبار مریوان..
واقعا جای تآسف داره واسه یه نماینده که بکار همه انتقاد میکنه ولی لیست کارای خودشو نمیبینه...آقای مرادی شما واسه مردم چکار کردید....شما که به مدیران ارشد پایتخت دسترسی داشتید چه اعتباری واسه ادارات گرفتید
البته بجز اینکه همه مدیران خوبو جابجا کردی از آقای بهمنی گرفته..آقای منوچهری..آقای محمدی......
شما فرد ضعیفی هستید چون نتوانستید مدیران قوی شهرستان و بپذیرید

پاسـخ

مریوانیشنبه 6 بهمن 1397 | 12:08

8
8

بنده به عنوان یه شهروند مریوانی از بیانیه شورا حمایت میکنم.واقعاً جای تاسف داره که یه عده از شهروندان میگن بود و نبود فرماندار فرقی نمیکنه.مطمئن باشید اگه یه فرماندار دلسوز و باتجربه و کاربلد مدیریت شهرستان رو برعهده بگیرد تا حدود زیادی مشکلات شهر و شهرداری حل میشد. این همه تغییر مدیریت های غیربومی در شهرستان به علت نبود فرماندار و دخالت های بی جای نماینده هستش.واقعاً متاسفم واسه مردم شهرم که تو این دوره از وجود نماینده***** بهره میبرند.

پاسـخ

قه لاشنبه 6 بهمن 1397 | 12:43

14
2

شرم باد بر شما بسته دیگه چقد می خواهید بیانیه صادر کنید تا کجا می خواهید شورا و شهردار قبلی رو ناکار آمد جلوه بدید شهرهای دیگه رو مثال بزنید و بگید از ما بدترند بیوگرافی شماها رو که همه حفظند شبها چطور سر رو بالش می ذارید آیا واقعا وقت آن نرسیده چاره ای بیندیشید قطعا هدف شما خدمت نبوده خدارو شاهد می گیرم هیچکومتون(شورا و شهردار ) دلسوز این شهر بی دفاع نیستید اگه بودید که به نیروهای خودتون رحم می کردید فقط کارتون شده متهم کردن این و اون از خواب غفلت بیدار بشید در اون دنیا تک تکتون باید جواب پس بدید هیچ دعای خیری پشت سر شماها نیست اینو مطمئن باشید فقط یکی از کارهای مثبتی که انجام دادید در دوره خودتون رو رو کنید البته این امر خیلی عادیه چون هیچکدومتون تخصصی برای جایگاهی که در اون قرار دارید ندارید نماینده هم دنبال منافع خودشه اینو همه میدونن متاسفانه دلسوزی برای این شهر وجود نداره و بس .

پاسـخ

آموزگار پایه اولشنبه 6 بهمن 1397 | 14:04

7
5

گویا جناب نماینده ازدست شورای شهر عصبانیه چون در جریان انتخاب شهردارنتونست در بینشون اعمال نفوذ کنه.البته شورای شهرم یه سری انتظارات عجیب وغریب ازنماینده دارن .بابا نماینده بنده خدا فقط به این می رسه که مدیران طرفدارشو حفظ کنه یا مدیران بومی رو فراری بده .فرماندار همراه میخاد بنده خدا .شهر و شهرداری وبودجه و سفره بی نان کارمندان وکارگران شهرداری گزی چنده؟نماینده؟؟؟؟؟؟ ...عجب .....خدایا آیندگان درمورد اتخاب عجیب وغریب ما چه قضاوتی خواهند کرد؟

پاسـخ

چرۊشنبه 6 بهمن 1397 | 14:22

7
2

باوکه‌رؤ له‌م شه‌پلی شه‌پانه

پاسـخ

زاناشنبه 6 بهمن 1397 | 14:29

7
3

من هیچ گونه فعالیت بجایی رو از منصور ندیدم و نشنیدم بلکه هرکی بهتر عمل کنه بخاطر انتخابات عزلش میکنه ک خودش واس دور بعد کم نیاره مثل عوض کردن درستان

پاسـخ

کارمند بهزیستیشنبه 6 بهمن 1397 | 16:40

8
7

واقعا با نظر شورای شهر مریوان موافق هستم . ما بهترین مدیر اقای بهمنی را از دست دادیم که سواد این کار داشت، جوان بود و به قشر اسیب دیده مردم واقعاکمک می کرد(شامل معتادان، خانواده های کم درامد، خانواده های بی سرپرست و.. ) و همه کارمندها راضی بودند، ما بهترین محیط کار را داشتیم . اقای منصور مرادی برای جمع اوری رای در انتخابات بعدی با اعمال فشار موجب تغییر این مدیر توانمند شد و یک نیروی نا اشنا غیر بومی را جایگزین کرد .

پاسـخ

مریوانیشنبه 6 بهمن 1397 | 19:30

10
2

قابل توجه تعدادی از اعضای محترم شورا وشهردار محترم که درزمان انتخابات از ایشون دفاع کردن حالا**********

پاسـخ

شهروندیکشنبه 7 بهمن 1397 | 09:13

8
5

با سلام
جناب مرادی خواهشا اصل تفکیک قوا رو رعایت کنید جنابعالی با هیچکس سازگاری ندارید.برای نمونە دو فرماندار قبلی مریوان .فرماندار سرواباد . اموزش و پرورش سرواباد . با روسای اکثر ادارات تنش دارید . واقعا جایگاە نمایندگی رو پایین اوردی در مجلس بە جای پرداختن بە مسائل کلی کوردها و اهل سنت و استان کردستان از افراد اسم میبری انقدر بە قول کوردی (کەم جیقڵدان) هستی و معلوم نیست دنبال چی بودی
یە نصیحت جناب مرادی: سعی کن بی حاشیە این یک سال رو هم سپری کن و بیشتر از این این مردم رو ازار ندە برو دنبال زندگی شخصی خودت شما برای این مردم زحمت درست نکن
خیر و برکتت واسە خودت

پاسـخ

شنوندهیکشنبه 7 بهمن 1397 | 09:13

6
0

چی بنویسم از کدامین درد این شهر غرق در بی مدیرتی همین ومی گویم اگر برای توچیه یه کار اشتباه هزار دلیل اورده شود می شود هزار ویک اشتباه خود کرده را تدبیری نیست

پاسـخ

حمه گیانیکشنبه 7 بهمن 1397 | 14:11

9
0

قراره کسی از شورا برای نمایندگی کاندید بشه که یکدیگر و قلع و قمع میکنید عجب شغل نان و آب داره این نمایندگی

پاسـخ

صدرا درخشانییکشنبه 7 بهمن 1397 | 20:53

16
0

جنابان شورای شهر . ما به امید اینده ای بهتر به شما رای دادیم . لطفا شما هم در مورد کارهایی که انجام دادین بیانیه صادر کنید . تا دلمان خوش باشد شورا داریم . یکی از کارهای برجسته تون رو اعلام کنید فقط یکی . نماینده باتوجه به تمام ضعف ها کارنامه ای برای فعالیت هاش جلوی چشم مردمه . شما کارنامه تون کجاست ؟ فعالیت هاتون رو کجا صرف کردید که مردم بی خبرند؟ نتیجه جلسات و صرف پول بیت المال چه کمکی به اینده مریوان کرده لطفا شفاف سازی کنید

0
0
**** شناس چهارشنبه 10 بهمن 1397 | 08:16

رای به امید اینده ای بهتر به شورا؟ کارهایی که انجام دادن ؟ وقتی که این همه فک و فامیل استخدام میکنن؟! پس دلتان خوش باشد که شورا دارید.خخخ
نتیجه جلسات و صرف پول بیت المال چه کمکی به اینده مریوان کرده : شورای ما انتخاب ماست انتخاب ما شعور ماست و این سطح انتخاب سطح شعور جامعه شهر ماست پس جای گله وجود ندارد.

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی