سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
یادداشت/
پنجشنبه 14 تیر 1397 / 22:53|کد خبر : 6007|گروه : اجتماعی

آینده مبهم جامعه، و وضع دشوار زندگی/ خیانت یک برند شیک در روابط زناشویی تبدیل شده است

بنیان های اجتماعی در حال متزلزل شدن هستند، بحران آب و هوا، جنون طلا و دلار نشان از دوگانگی است، بحرانها به همدیگر فشار آورده اند و ما تنها در یک دنیای خرگوشی می خریم، می خوریم و می خوابیم.

بنیان های اجتماعی در حال متزلزل شدن هستند، بحران آب و هوا، جنون طلا و دلار نشان از دوگانگی است، بحرانها به همدیگر فشار آورده اند و ما تنها در یک دنیای خرگوشی می خریم، می خوریم و می خوابیم.

به گزارش زریوار خبر، افراسیاب جمالی فعال اجتماعی شهرستان مریوان در یادداشت کوتاه در کانال تلگرامی خود نوشت: نمیدانم وضعیتی که در آن افتاده را کمدی نام بنهم یا تراژیک، هرچه که هست در یک تناقض گرفتار شده ایم، در یک بحران همه جانبه، بحران سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مهمتر از همه بحرانی اخلاقی.

بنیان های اجتماعی در حال متزلزل شدن هستند، بحران آب و هوا، جنون طلا و دلار نشان از دوگانگی است، بحرانها به همدیگر فشار آورده اند و ما تنها در یک دنیای خرگوشی می خریم، می خوریم و می خوابیم، به موازات تشدید شکاف میان طبقات ثروتمند و فقیر، شکافی عیق در اخلاقیات ما هم در حال بزرگتر شدن است.

ما بە شدت در حال پیروی از الگوهای مصرف گرایانه هستیم، مصرف به عنوان یک پدیده رایج و یک هنجار پسندیده تبدیل شده است، فرهنگ و اخلاق سنتی را نصفه و نیمه رها کرده ایم البته باید اعتراف کنم فقط هنجارهای ناپسند را ترک نکرده ایم: همچون به هم خوردن سلسله مراتب احترام اجتماعی، زن ستیزی، کودک آزاری، خشونت کلامی و فیزیکی، و در برابر دیگر خبری از تعهد اجتماعی، قول و قرار، وفای به عهد، راستگویی، خیانت نکردن و دهها هنجار اخلاقی دیگر وجود ندارد.

مصرف و تنوع به بدترین شکل خود رسیده است، از اشیاء به انسان هم سرایت کرده، دیگر کسی به همسر خود قانع نیست، هر فرد متاهل حداقل با چند نفر دیگر رابطه دارد، خیانت یک برند شیک در روابط زناشویی شده است، رفاقت که دیگر بماند همچون سوپرمارکت است و روزانه تعویض و دست به دست، پسران و دخترانی که به فاجعه نزدیک شده اند، اعتیاد، بیماری های جنسی و مقاربتی در حال رشد است، طلاق بیداد می کند، تعهد و وفاداری نشانه عقب ماندگی است، عشق دیگر مفهومی ندارد، هیچ چیزی خوشحالمان نمی کند، تنوع طلبی هم روزمرگی شده است، روابط و دوستی ها دلالی و تجارت شده است، همه دکان عشق برپا کرده اند و با دام و تله در حال فریب همدیگرند، همه چشم انتظار آینده ای مبهم اند، اما در عمل هرکس به فکر خویش است، بازار دزدی و کلاهبرداری و اختلاس پررونق است و خطرناکتر از آنچه می پنداریم اعتماد در جامعه در حال فروریختن کامل است، همه به همدیگر مشکوک اند، همه از هم می پرسند فردا چه خواهد شد؟ چه بر سر ما می آید؟ اوضاع را چگونه می بینید و تنها سوال می پرسند اما در عمل کسی برای فردا کاری انجام نمی دهد، البته فردای یک جامعه، وگرنه همه برای فردای خویش به گمانشان در حال اندوختن اند همچون سنجابی که در میان جنگلی افروخته در آتش در تنه درختی آذوقه جمع کرده است و نمیداند همین روزها آتش وی را هم خواهد سوزاند و یل همچون جماعتی مورچه که در مسیر سیل لانه ساخته و و در دنیای خرگوشی اش به سر می برد، همه به فکر بالا کشیدن خویش هستند غافل از آنکه ما به ریسمانی وصل هستیم، در یک کشتی نشسته ایم قرار باشد فرو بریزیم و یا غرق شویم، راه رهایی نیست همه نابود خواهیم شد.
 
 
نویسنده: افراسیاب جمالی
14 تیر 97

انتهای پیام/
ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

سوارهپنجشنبه 14 تیر 1397 | 23:12

14
0

درود بر شما بابت آنچه نگاشته‌اید.... به راستی همه و همه واقعیت بود و متاسفانه حقایقی غیرمنطقی در جامعه امروزی ما.

پاسـخ

سازگارپنجشنبه 14 تیر 1397 | 23:30

11
0

ماشالله به تحلیلتون دقیقا همینطور است

پاسـخ

محمودجمعه 15 تیر 1397 | 02:34

11
0

ازاین جمله خیلی لذت بردم \\\"همه به فکر بالا کشیدن خویش هستند غافل از آنکه ما به ریسمانی وصل هستیم، در یک کشتی نشسته ایم قرار باشد فرو بریزیم و یا غرق شویم، راه رهایی نیست همه نابود خواهیم شد.\\\"...دستمریزاد.

پاسـخ

احمدجمعه 15 تیر 1397 | 12:28

10
0

واقعا ممنون باب متن زیابی که نوشتید- امروزه علاوه بر کلاهبرداری و رانت خواری که وجود دارد روابط اجتماعی افراد بر مبنای سود مادی به همدیگر خلاصه می شود / همچنین متاسفانه فساد اخلاقی میان افراد متاهل به ویژه افراد بالای 50 سال فزونی یافته و به صورتی که بدون شرم و ابا و با افتخار نیز به داشتن این نوع کار های غیر اخلاقی اغرار می کنند-

پاسـخ

شادابجمعه 15 تیر 1397 | 14:08

9
0

با درود به جناب جمالی عزیز ! متاسفانه وضعیت جامعه ما بدین گونه است که شما به درستی به آنها اشاره نموده اید. با تشکر از شما و خسته نباشید خدمت دوستان زریوار خبر بابت اطلاع رسانی کامل و به موقع!

پاسـخ

hشنبه 16 تیر 1397 | 08:23

2
1

افرادی که در بالا نوشته کاک افراسیاب را تایید کرده اند و همچنین نظر مثبت داده اند که تا این لحظه 39 نفر اند، آیا خود شما هم همینطور زندگی می کنید.؟؟؟؟ یعنی هر کدام با چند نفر دیگر در ارتباط نامشروع یا معتاد یا خائن و یا ... هستید که اینطور با هجوم و سیل آسا تایید میکنید؟؟؟؟؟

2
0
احمد شنبه 16 تیر 1397 | 15:07

مطمئن باشید سالم سالم هستیم نه اینکه مثل بعضی افراد فرافکنی کنیم

1
0
هه ژار یکشنبه 17 تیر 1397 | 12:54

دوست عزیز نه جلب توجه می کنم و نه خودنمایی اینو به یقین دارم بهت می گم 18 ساله تو این شهر زندگی می کنم تا امروز نه به خودم خیانت کرده ام نه به دنیای متهلیم . تا امروز نه دزدی کرده ام و حتی تا جایی که تونسته ام به یک مور هم آزار نرسانیده ام . نظرات آقای افراسیاب جمالی را تایید کرده ام فقط به اینخاطر که توزندگییک شعارم این بوده اخلاق نیک، کردار نیک و پندار نیک

پاسـخ

مرادیشنبه 16 تیر 1397 | 14:14

1
0

با عرض سلام خدمت دکتر جمالی و دوستان
ولی به نظر بنده شرایط حال بسیار فجیعتر از چیزی است که دکتر جمالی نوشته اند و تایید مطالب ایشون به معنی به ورطه افتادن تمامی افراد است که دوست عزیز h عنوان کرده اند فردی که در یک چرخ و فلک تهوع دارد و ما اورا میبنیم دلیل نمیشود که ما در کنار چرخ و فلک تهوع داشته باشیم ولی یک یک افراد جامعه در این وضع بوجود امده سهیم بوده و هستند با درصدهای کم و زیاد.

پاسـخ

آرینیکشنبه 17 تیر 1397 | 08:46

2
0

به راستی مطلب قشنگ و درد آور است چرا ما باید به سمتی بریم که خواست دشمنان دین و فرهنگ ماست
غیرت کوردی کجا رفته؟؟؟
دوستمان راست گفتن همه ی ما در یک کشتی هستیم
مگه ما قرار است به کی خیانت کنیم / همین خواهر و برادرای خودمان هستن
ما در واقع خودمان را گول زدیم داریم فکر میکنیم طعمه های ما بیگانه هستن
نه عزیزم ! طرف ما بچه های همین شهر و خواهران ما هستن

پاسـخ

Chسه شنبه 19 تیر 1397 | 21:50

1
0

بسیار بسیار بسیار عالی .کاش تو گذشته زندگی می کردیم .حداقل قبلا زنها از نظر جسمی و کار فیزیکی اذیت می شدن الان علاوه ب کار . از روز اول ازدواجت باید استرس اینو داشته باشی که مردت خیانت نکنه .ولی توهمی بیش نیست چون اگر هر روز ب صورت غریزی رنگ هم عوض کنی بازم خیانت هستو هست

پاسـخ

هه وارگاچهارشنبه 20 تیر 1397 | 08:50

2
0

سلام بر آقای جمالی عزیز ، متن زیبا و شیکی نوشتید و البته دهن پر کن ، اما آیا به اصل و ریشه تمام این مشکلات و ناهنجاریها فکر کرده اید که مقصر کیست ؟ چرا ؟ من یک مثال ساده می زنم : هر چه بگندد نمکش زنند وای به روزی که بگندد نمک ، تصورش رو بکن ما در حال درست کردن غذا هستیم و نمکی که به عنوان چاشنی برای این غذا ازش استفاده میکنیم گندیده باشد چه میشود ؟ مطمئناً تمام غذای ما میگندد و دیگر به کار خوردن نمی آید و دور ریختنی است ... همه ما دوست داریم در جامعه ای زندگی کنیم که هیچ کدام از این مشکلات و ناهنجاریها نباشد اما ...

2
0
شهید پنجشنبه 21 تیر 1397 | 08:08

عالی نوشتید ، ما در جامعه ای زندگی میکنیم که ارزش ها عوض شدن ، پس قطعاً عوضی ها باارزش میشن . ریشه تمام این بدبختی ها یه جای دیگه است و کس دیگری میخواهد ما اینجوری باشیم و متاسفانه به واسطه فقر مادی و اقتصادی و همچنین نظام طبقاتی موفق شده است

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی