سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
سه شنبه 28 فروردین 1397 / 14:14|کد خبر : 5812|گروه : سیاسی

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

بازاریان شهر مریوان در اعتراض به اجرای طرح جددید دولت در بسته شدن معابر موقت مرزی و افزایش تعرفه گمرکی دست به اعتصاب زده و سفره خالی در خیابان اصلی این شهر پهن کردند.

بازاریان شهر مریوان در اعتراض به اجرای طرح جددید دولت در بسته شدن معابر موقت مرزی و افزایش تعرفه گمرکی دست به اعتصاب زده و سفره خالی در خیابان اصلی این شهر پهن کردند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، بازاریان مریوان حوالی ساعت 11 صبح روز سه شنبه 28 فروردین، در اعتراض به افزایش تعرفه‌های گمرکی و نیز بسته شدن گذرگاه‌های موقت مرزی با کشور عراق، اعتصاب کردند. این اعتصاب در نتیجه اجرای سیاست های جدید دولت در ساماندهی معابر کولبری است.

تعطیلی بازار مریوان یک روز قبل از اعتصاب بازاریان شهرهای بانه و جوانرود بود. بازاریان سقز نیز همزمان با اعتصاب بازاریان مریوان با بستن مغازه های خود نسبت به وضعیت مرزها و تصمیم دولت اعتراض خود را نشان دادند.

بازاریان و کسبه مریوان در این اعتصاب در اقدامی نمادین برای نشان دادن وضعیت بد معیشتی مردم، سفره خالی را در خیایان اصلی این شهر (خیابان جمهوری) پهن کردند.

دولت در اسفند ۹۶ طرح جدید «مبادلات مرزی با کارت الکترونیک مرزنشینان موسوم به کارت پیله‌وری» را در سه شهرستان کردنشین بانه، مریوان و سروآباد اجرا کرد و شهرستان بانه به عنوان اولین شهرستان این طرح را اجرا کرد. براساس این طرح، بازاریان منطقه می‌توانند کالاهایی که در ایران نمایندگی نداشته را تنها از طریق گذرگاه‌های اعلام‌شده از طرف دولت و با تعرفه‌ای مشخص وارد کنند.

این طرح که قرار شد از روز هفتم اسفند سال گذشته برای اولین بار در «بازارچه مرزی سیرانبند» واقع در شهر بانه شروع شود، با عدم استقبال بازاریان این شهر- بدلیل افزایش تعرفه ها- روبرو شد.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مسدود شدن مرزها و به‌خصوص مسیرهایی که کولبران در مناطق مرزی در آن کار می‌کردند، گفته بود که بسته شدن این گذرگاه‌ها موجب بیکاری ۸۰۰۰ نفر کولبر در منطقه شده است.

محسن بیگلری، نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس، پیش‌تر اعلام کرده بود که ۲۰ هزار کولبر در این دو شهر مشغول فعالیت هستند. بر این اساس، انتظار می‌رود بسته‌شدن مرزها تاثیر منفی بر معیشت بسیاری از خانوارهای فقیر گذاشته باشد.

امید کریمیان نماینده سابق مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همزمان با اعلام مصوبه جدید دولت با انتقاد از این طرح گفته بود مصوبه ناپخته دولت در جایگزینی کارت الکترونیک بجای معابر کولبری رسمی علت بسته شدن معابر و بازاچه های موقت است. مشروح اظهارات کریمیان در خصوص طرح جدید دولت. کلیک کنید 

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

اعتصاب بازاریان مریوان و پهن‌کردن سفره خالی در خیابان‌ جمهوری+ تصاویر

انتهای پیام/
ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

حضورا مذاكره.....!!!سه شنبه 28 فروردین 1397 | 16:34

20
6

مسولين و نماينده خوابن هر جا خبر نگاران و عكاسان باشن انها واسه ژست اماده ان و بس
ملت چه ميداند.....

پاسـخ

مردم عاديسه شنبه 28 فروردین 1397 | 16:38

21
6

سفره خالي خيلي وقته نسيبه مردم بيچاره شده ولي الان ديگه كارد به ته استخوان مردم خورده ، جاي تاسف براي غني ترين كشور خاورميانه كه سفره خالي مهمان مردمش باشه.

پاسـخ

FOADسه شنبه 28 فروردین 1397 | 16:43

17
4

خدا خیرش نده کسی که این مرز را به این شکل در آورده

اخه تقصر ما چیه

از آقای روحانی که بهش رای دادم عاجزانه می خوام به مرز را باز کنن خواهشن پخش کنین

پاسـخ

کۆڵبرسه شنبه 28 فروردین 1397 | 16:50

15
3

مسولانی که تنها دغدغه یشان فیلتر فضای مجازیست

در حالی که با فیلتر شکن و هر کوفت دیگری نمیشه نان اورد سر سفره


بزرگوارانی که شکمشان سیر است حال کولبران را چگونه درک خواهند کرد

دولت تدبیر و امید و ایجاد شغل برای جوانان

پاسـخ

حکمتسه شنبه 28 فروردین 1397 | 17:15

23
2

بازهم ملت فقیرواین بارهم طبق معمول مردم کوردقربانی سیاستهاوکارهای غلط وبی اساس دولت شد.اوناکه مفت میخورندومیخوابندانگارنه انگارعده ی زیادی لب مرزها از گرسنگی ونداری رنج میبرند.طرح تجمیع مرزهابازهم یک طرح عجیب وغریب واجرای اشتباه آن که به ضرر ملت تمام شد.اسم کولبرتاابدروی دوش ماهاسنگینی میکندای کاش اجازه میدادندهمچنان بمانندسابق کولبرباقی میماندیم مردم ماکه به حداقلهاقانع بودند.اعتصابها بجاست چون مردم مرزنشینی که بایدبیشترازهمه موردتوجه دولت باشند بابی مهری دولت مواجهه شده اند کجاست مسئولی که درد مردم راگوش کندوبه آنها جواب دهد.خدادرد این مردم را نصیب آنهایی کندکه باعث این مشقتهای مردم شده وهم چنان خواهندشد چون لیاقت ومسئولیت تنهاچیزی است که دروجوداونهانیست.ازنماینده گرفته تافرماندارواستاندارو شخص رییس جمهورومعاونانش نسبت به درخواستهای ملت بی توجه هستند،واقعاماکجای دنیاهستیم؟اگرمرزها را میبندیدخواهشابرای ملت شغل ایجادکنیدتااتکای به مرزها کمترشود.متأسفانه چوب بی مسئولیتی بعضیهارا میخوریم آنوقت توپ رامیندازیم زمین طرف عراقی درحالیکه اونا مجسمه ای بیش نیستند.

پاسـخ

شهروندسه شنبه 28 فروردین 1397 | 17:25

11
3

آقایانی که در انتخابات مردم را به رای دادن به حجت الاسلام روحانی تشویق می کردند و با زبان لوس و عوامفریبانه خود مژده زندگی در رفاه و حل مشکلات اقتصادی را می دادند حالا کجا هستند جواب مردم را بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا سکوت کرده و در برابر امتیازات پست و مقام هایی که در ازای آن عوامفریبی گرفته اند دارند خود و خانواده هایشان در رفاه کیف می کنند و دیگر مردم را هیچ حساب نمی کنند و فقر و بیکاری و رنج مردم برایشان کمترین اهمیتی ندارد؟؟؟؟!؟؟

پاسـخ

تعاونی مرزنشینانسه شنبه 28 فروردین 1397 | 17:36

53
5

اقای مرادی کجاست؟
مگه نماینده مردم مریوان نیست؟
الان باید تو این تحصن در کنار مردم باشند
براشون متاسفام که تمام دغدغدشون شده حمایت از چند تا ریس بیکفایت اداره
...

پاسـخ

تعاونی مرزنشینانسه شنبه 28 فروردین 1397 | 17:39

45
5

لطفا پیامی روکه الان برایتان ارسال کردم هم منعکس کنید
بارها پیام فرستادم ولی چون به ضرر نماینده بود چاپ نکره اید
چرا اینقد ازشون حمایت میکنید ؟؟؟

پاسـخ

هیرادسه شنبه 28 فروردین 1397 | 18:10

11
4

همه که عملکرد چهار ساله اول روحانی رو دیده بودیم آزموده آزمودن را خطاست کیا بودن می گفتن حاضریم شکمشان خالی باشه وبه روحانی رای بدیم پس بفرماید

پاسـخ

مهدی مریوانیسه شنبه 28 فروردین 1397 | 21:57

8
2

کار بسیار سنجیده و عاقلانه ای کردن مردم شهربافرهنگم .درود بر شرافتشون .حالا مسئولین ائم از فرماندار شهر و استاندار استان تقاضای بحق مردم مریوان و دیگر شهر هارا بشنون و بخواب نرند والا این ملت دارن نجابت میکنن و کاری نمیکنن .بیش از این زیر فشار فقر نذاریدشون اقایون و اقا زاده ها .

پاسـخ

شهروند 1سه شنبه 28 فروردین 1397 | 23:22

32
0

زریبار خبر ممنون از خبررسانی های دقیق وشفافتان
درود بر شرفت تعاونی مزنشینان
واقعا نماینده کجاست؟
چرا در این لحظات حساس در کنار مردم نیستند؟؟
حمایت از روسای بی کفایت بس نیس؟
لطفا به فکر مردم باشید

پاسـخ

ناشناسچهارشنبه 29 فروردین 1397 | 01:43

3
0

واقعا حجم‌کالای ک از بازارچه های کولبری وارد کشور میشوند چن درصد کالای قاچاق کشور میشه بی شک بسته شدن مرز کولبری سرپوشی واسه هزاران تن کالای قاچاقی که ب اسم ته لنجی از بنادر کشور وارد میشوند

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی