سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
بازگشت به نقطه آغاز
شنبه 5 اسفند 1396 / 16:22|کد خبر : 5676|گروه : سیاسی

پیشنهاد بازنگری نقشه‌های منطقه آزاد بانه و مریوان بازگشت به نقطه اول است

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تاکید بر مشکلاتی که درباره منطقه آزاد بانه-مریوان وجود دارد، یکی از مشکلات این منطقه آزاد را نبود خاصیت بازدارندگی از قاچاق عنوان کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تاکید بر مشکلاتی که درباره منطقه آزاد بانه-مریوان وجود دارد، یکی از مشکلات این منطقه آزاد را نبود خاصیت بازدارندگی از قاچاق عنوان کرد.

به گزارش زریوار خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش‌های مجلس، طی گزارشی به ویژگی‌های منطقه آزاد پیشنهادی بانه-مریوان پرداخته است.

در گزارش این مرکز‌ اشاره شده که اعتبار مشخصی برای تأمین وجوه مورد نیاز جهت تکمیل زیرساخت‌های این منطقه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی پیش‌بینی نشده است.

ضمن اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که برای این منطقه وجود دارد مربوط به عدم خاصیت بازدارنگی از قاچاق می‌باشد که مرکز پژوهش‌های مجلس درباره آن اعلام کرده: در حال حاضر از مسیر بایوه -مرانه-سیدعلیا تا سنندج قاچاق صورت می‌گیرد؛ لذا موانع طبیعی نظیر کوه، خاصیت بازدارندگی در مقابل قاچاق کالا را ندارند.

این گزارش به مشکلات دیگری مانند قرار نگرفتن شهرک صنعتی بانه در محدوده پیشنهادی و مشکل تامین آب در شهرستان مریوان نیز‌اشاره کرده است.

در این گزارش، یکی دیگر از مشکلات منطقه آزاد بانه-مریوان را وجود مساحت‌های دارای معارض می‌داند؛ به عنوان مثال در محدوده پیشنهادی بانه، 373 نفر ساکن هستند؛ همچنین مساحت کل عرصه نیز 2821هکتار است که 428هکتار آن جزء مستثنیات و 2392هکتار آن جزء منابع ملی است. در محدوده پیشنهادی مریوان نیز مساحت کل عرصه 5747/43هکتار است که از این مقدار 3094/5هکتار جزء مستثنیات و مقدار 2652/93 هکتار جزء منابع ملی است.

همچنین بخشی از زمین‌های حاشیه جاده اصلی باشماق-مریوان توسط اتباع خارجی به‌صورت وکالتی خریداری شده و علاوه‌بر آن، اغلب زمین‌های موجود در محدوده پیشنهادی قطعه‌بندی شده و افراد حقیقی صاحب آن هستند که وجود این حجم از معارض، مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس با وجود تمام مشکلات مطرح شده برای این منطقه پیشنهاد می‌کند که باید بازنگری در شیوه ایجاد و مدیریت و نقشه‌های هر دو منطقه صورت گیرد.

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

زریبارشنبه 5 اسفند 1396 | 17:14

8
1

مبارکه اینم ازمنطقه آزاد ...دیگه چی میخواد؟

پاسـخ

مريوانشنبه 5 اسفند 1396 | 17:17

7
3

عنوان و متن خبر و نظرات مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي درخصوص منطقه آزاد مريوان و بانه كاملا صحيح و منطقي است و از اول هم كاملا مشخص بود اين مصوبه دولت به جايي نخواهد رسيد فلذا بايستي دولت بفكر جايگزين بهتري براي اين شهرستانها باشد

1
1
شهروند مظلوم که هشت سال در خط مقدم جنگ بوده که الان در حقم اجحاف میشود شنبه 5 اسفند 1396 | 20:46

عدم ایجاد منطقه آزاد مریوان ظلم بزرگی در حق مردم مریوان است و اظهارات کارشناسی نادرست ،اغراق آمیز وبدلینانه است و امیدوارم مسيولین از حق مردم مریوان دفاع نموده و نسبت به ایجاد آن اقدام نمایند وبه حق مریوان این پتانسیل را دارد وکمک شایانی به اقتصاد و صادرات ایران می کند

2
0
کاوه ره شه دی شنبه 5 اسفند 1396 | 23:12

شما بنا بر کدام پژوهش میگی که منطقه آزاد برا ی مریوان خوب نیست میشه لطف کنی جواب بدی

پاسـخ

نادریانشنبه 5 اسفند 1396 | 17:25

6
0

پس این اظهارات پی در پی آقا منصور مرادی چیه؟
آقای امید کریمیان 4 سال داشت چی می گفت؟
شهبازی استاندار سابق چی می گفت؟
هر کی بنابه منافع شخصی خودش از منطقه آزاد مریوان می گفت چیزی که نا به باره نه داره!!!

پاسـخ

ناشناس2شنبه 5 اسفند 1396 | 19:20

2
0

تسلیت مریوان

پاسـخ

اسم ننویسم بهترهشنبه 5 اسفند 1396 | 20:57

1
0

با سلام و ادب
متاسفانه اقایون نماینده و استاندار یا اینکه واقعا از شرایط سیاسی کشور باخبر نیستن یا داشتن سر مردم شیره می مالیدن، اعلام منطقه ازاد به معنای خود مدیریتی است.شما یک سوال از خود بپرسید ایا در غرب ایران امکان خودمدیریتی از دید مرکز وجود دارد؟ شما به نطق مخالفان طرح از جمله احمد توکلی و ... نگاهی بندازید بعد براتون شفاف میشه که هزار بار دیگه این طرح بره مجلس رد میشه. زریبار خبر می تونه نطق اینا نماینده های مخالف و تعدادی از ماده های ایجاد مناطق ازاد رو تحلیل گفتمان کنه و واقعیت رو نسبت به منطقه ازاد برای مردم روشن نماید، که دیگه شعار سیاسیون نباشه و ....
همچنین توانایی این رو دارم علمی به این مطالب بپردازم ولی متاسفانه زریبار خبر و بقیه کانال های به اصطلاح مردمی مقالات علمی که بعضی از تحصیلکرده می نویسم، پخش نمی کنن که نمونه ان فراوانند

پاسخ مدیریت :
سلام لطفا مقالات علمی خود را به تلگرام 09184498529 بفرستید. مطمئن باشید منتشر خواهیم کرد.

موفق باشید

پاسـخ

کاوه ره شه دیشنبه 5 اسفند 1396 | 23:09

1
0

در متن میگه :بعلت وجود کوه در منطقه طرح خاصیت بازدارندگی ندارد.چطوره بابیل بریم کوه رو برداریم .برادر من دیگه بقول کوردی :بلیی کورد سوار ناکه م و ته واو باوه منطقه آزادمان ناوی وازمان لی بینن مرزه کان که نو خومان به ش خومان په یا اکه ین

پاسـخ

سیروان مریوانیکشنبه 6 اسفند 1396 | 03:48

0
0

بله دیگه آقایون نماینده که امید کریمیان ۴ سال منطقه آزاد ورد زبانش بود و منصور مرادی هم ورد زبانش این شده که من مریوان رو منطقه آزاد تجاری میکنم! خوب نمایندگان نادلسوز بفرمایید ببینم چکار مکنید؟ البته تشریحات و نظرات مرکز پژوهش های مجلس هم بسیار دقیق و بجاست،مریوانی ها چرا مثل ندید بدید هرچی زمین بود واسه عراقی های مفتخور و تازه به دوران رسیده معامله و خریداری کردید و فقط سود خودتون واستون مطرح بود؟ ما مردم هر گِلی رو خودمون به سَر خودمون میزنیم بعد داد و هوار میکنیم دولت دولت دولت....

پاسـخ

شارومه ندیکشنبه 6 اسفند 1396 | 12:07

0
0

با گولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه بی تو لـــــــــــــــــــــــــــــه کانــــــــــــــــــــــــــــــــــی

پاسـخ

کوردی 1جمعه 11 اسفند 1396 | 19:43

0
0

امکان تصویب نهایی طرح منطقه آزاد جز محالات است زیرا باید از نظر سیاسی امنیتی قضیه رو نگریست و السلام!
اعلام طرح منطقه آزاد از جانب رئیس جمهور و دولتش، صرفا بخاطر جمع آوری رای مردم کردستان بود بمانند شعارهای چرب بی ریشه قبلی رئیس جمهور و طرفدارانش!

مرکز پژوهشهایی مجلس دارد اشک تمساح میریزد و گرنه حرفها و تحلیلهایش توجیه قانونی و اقتصادی ندارد

نظر به مراتب فوق، مریوان و بانه و کردستان ، محروم بوده و خواهد ماند...و مردم بزرگوار هم به قول بی پایه دل خوش نکنند و سفت و محکم بچسبیم به محرومیت خودمان.................

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی