سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
در نشست فرماندار و فرمانده راهور مطرح شد:
دوشنبه 1 آبان 1396 / 18:00|کد خبر : 5313|گروه : اجتماعی

پیاده‌راه‌ سازی خیابان جمهوري مريوان/ تبديل خيابان اصلي شهر مريوان به خیابان شانزه ‌لیزه پاريس

فرماندار مريوان  با اشاره به اينكه در آينده بايد پياده رو سازي خيابان جمهوري در دستور كار قرار گيرد، گفت: پیاده‌راه سازی اين خیابان نیازمند کارشناسی بیشتری است.

فرماندار مريوان با اشاره به اينكه در آينده بايد پياده رو سازي خيابان جمهوري در دستور كار قرار گيرد، گفت: پیاده‌راه سازی اين خیابان نیازمند کارشناسی بیشتری است.

به گزارش خبرنگار زريوار خبر، نشست کارشناسی پیاده راه کردن خیابان جمهوری مریوان بعدازظهر روز دوشنبه با حضور فرمانده راهور و جانشین وي در دفتر فرماندار مريوان برزگار شد.

این طرح که از یک ماه گذشته توسط فرماندار کلید خورده قرار است بصورت میدانی بازدید و بعنوان پیشنهاد صورت گرفت تا فرآیندهای قانونی انجام گیرد. مزایای اجرای طرح تمرکز زدایی در خصوص میزان طرافیک در هسته شهر، تشویق شهر وندان به استفاده از ناوگان عمومی جهت عبور و مرور، کاهش بار ترافیکی در خیابان های منتهی  به هسته شهر، ترغیب و تشویق مردم به پیاده روی و عدم استفاده از وسایل نقلیه موتوری، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلاینده های جوی، گسیل نیروهای پلیس راهور به دیگه نقاط شهر جهت روانسازی ترافیک در آينده انجام مي شود.
 

فرماندار مریوان در اين نشست از صاحب نظران و كارشناسان شهري خواست در خصوص اين طرح جهت اعلام مصايب و فوايد پیاده رو کردن خیابان جمهوری خواست نظرات كارشناسانه خود را به فرمانداري اعلام نمایند.



خیابان شانزه ‌لیزه پاريس در كشور فرانسه به یکی از خیابان عمومی شهر پاريس مکاني برای عابر پیاده، فواره‌ها تبديل شده است. طرح پياده راه سازي خيابان شانزه ليزه در بسياري از شهرهاي جهان و شهرهاي ايران اجرا شده است.

در خیابان شانزه ‌لیزه چندین رستوران، آثار تاریخی و باغ‌های فرانسوی متعدد قرار دارد. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه تراس‌های معروف و فروشگاه ها و سالن های تئاتر لوکس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. معنی شانزلیزه «دشت الیزه» است و کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌است. الیزه در اساطیر یونان به معنی بهشت است.

طرح تبديل خيابان جمهوري به مانند خيابان شانزه ‌لیزه نيازمند انديشيدن تمهيدات اساسي است كه به گفته فرماندار بعد از ارائه طرح نهايي به شوراي ترافيك استان و تاييد آن اجرايي خواهد شد.



انتهاي پيام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

هژیر محمدیدوشنبه 1 آبان 1396 | 18:32

43
10

یکی از طرح های که چند سال قبل در ذهن خود داشتم و با چند نفر صحبت نمودم اجرای چنین طرحی برای شبرنگ مریوان بود. ورود گردشگران به شهر و دیدن ترافیک شبرنگ نمای شهر را بد نموده است. همچنین نبود استراحت گاه های موقت در این خیابان از معضلات دیگر می باشد. اگر چنین طرحی در این خیابان زده شود واقعا عالی می شود اما باید تمام جنبه های عمرانی، مخاطرات، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ان در نظر گرفته بشود. امیدوارم که انشالله این طرح اجرا بشود. نمونه همچین خیابانی در خیام ارومیه وجود دارد که واقعا نمای شهر را زیبا نموده است بخصوص اگر از معماری خیابان های قرون وسطی استفاده شود . دانشجویان معماری فوقالعاده قوی در این زمینه وجود دارند امید وارم که با دادن فراخوان جذب طرح زیباترین طرح را پیاده نمایند. با سپاس ارشد برنامه ریزی محیطی

28
19
آزاد دوشنبه 1 آبان 1396 | 21:53

با سلام خدمت آقای محمدی خیابان خیام ارومیه خیابان اصلی شهر نیست و مقایسه معبر اصلی شبرنگ با خیابان خیام ارومیه مقایسه درستی نیست. اگر خیابان شبرنگ بسته شود ترافیک شهری از کجا هدایت شود؟ اتفاقا خیابان شبرنگ برای عبور سواره رو بسیار ضروری است و تنها در بلند مدت و با ایجاد خیابانی موازی این خیابان در بالادست میتواند مشکل ترافیکی را حل کند در مقطع کنونی ایجاد پیاده رو در این معبر اساسا اشتباه است و مشکلات بسیار زیادی را بوجود خواهد آورد.

14
4
هژیر دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:40

درود بر شما
اگر بنابر این طرح پیاده سازی شود باید جوانب محیط و دیدگاه فضایی منطقه را در نظر گرفت و مشکل دسترسی نیز حل میگردد

پاسـخ

وريادوشنبه 1 آبان 1396 | 18:35

16
11

بايد بطور كامل ودرست كارشاسي بشه تنها مشكلي كه ميتونه براي شهر پيش بياره ترافيكه بايد اين خيابان قبل از اجرا شدن طرح چند روز يا يك هفته بسته بشه تا مسولان ببينند ايا پياده شدن اين خيابان جواب گوست

پاسـخ

رضاییدوشنبه 1 آبان 1396 | 18:36

18
8

این طرح پیاده روسازی خیابانهادر سایرشهرهای ایران همچون تبریز، ارومیه و.. نیز شاهد آن بوده ایم وبا کمک مسئولین مدیریت شهری درمریوان درراستای زیباسازی این مسیر اتفاق خوش یمنی برای شهروندان مریوانی خواهدبود.

پاسـخ

رهادوشنبه 1 آبان 1396 | 18:38

16
14

سلام به همه بینندگان زریبار خبر،
فرماندار گرامی و دیگر مسئولان شهری، فعلا به صورت موقت درروزهای خاص مثل پنجشنبه یا حتیاوسط هفته یا در ساعات خاصی مثل بعد ظهر موضوع ممنوعیت تردد درخیابان جمهوری را اجرا کنید تا پیامدها مشخص شود سپس پیامدهای دائمی بررسی شود و در نهایت اگر مزایای طرح بیشتزر از معایب بود آنرا اجرا کنید. عجله ای کار نکنید.

1
2
محمد سه شنبه 2 آبان 1396 | 02:50

بهترین کارپیادروسازی است بایدانجام بشه اگه مشکل ترافیکی اونم انشاالله حل میشه سپاس وقدردانی ازجناب آقای شفیعی فرمانداردلسوزومحترم شهرمریوان

پاسـخ

احسان زارعيدوشنبه 1 آبان 1396 | 18:42

10
9

طرح به جايي هستش
چهره ي شهر رو متحول خواهد كرد
اما بايد بار ترافيكي منتهي به مركز شهر رو هم در نظر گرفت و با تمهيدات ويژه از بار ترافيكي و آشفتگي خيابان ها جلوگيري كرد، مثل طرح زوج و فردي كه تو شهراي بزرگ به اجرا در اومده، يا احداث پل روگذر در ميدان امام شافعي

پاسـخ

کرمیدوشنبه 1 آبان 1396 | 18:44

31
14

فرماندار خیلی گلی فقط فرماندار

پاسـخ

آرمان ستودهدوشنبه 1 آبان 1396 | 18:50

11
11

پایانامه اینجانب جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد طراحی شهری در رابطه با این موضوع است که با مطرح کردن رویکرد جدیدی در ارتباط با باز آفرینی و طراحی در مراکز شهری زاگرس موفق به کسب بهترین پژوهس شهری بنیاد نخبگان شد که متاسفانه از جانب مسئولان شهری نادیده گرفته شد و به صورت بسیار خلاصه اگر هدف اصلی در طراحی این خیابان فقط ارتقای کیفیت کالبدی خیابان بدون در نظر گرفتن یک طرح چند سطحی در ارتباط با ساختار مرکز شهر که شامل همه ابعاد شهری باشد طرحی خواهد بود که مولفه های لازم جهت ایجاد یک مرکز شهری سرزنده را نخواهد داشت و نمی تواند هسته اصلی کیفیت بخشی به کل بافت مرکزی شهر باشد.

7
7
شهروند دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:25

به نظر من این آقا کارشناسانه حرف زده ولی واقعا کسی این نخبه ها رو تو شهر ما یا کلا ایران نادیده می گیرن حالا می خوام ببینم این عزیزی که کارشناسی ارشد داره کاره ی هست تو این شهر یا بیکاره

6
5
Sara دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:26

به نظر من که ایده ی خوب و کارشناسانه یی هستش

0
1
رزگار پنجشنبه 4 آبان 1396 | 14:00

خانم شیدا س بهترشو سراغ داری بفرما

پاسـخ

...دوشنبه 1 آبان 1396 | 19:18

16
58

اینو به هرکی بگی از خنده روده بر میشه
مریوان رو با پاریس، و شبرنگ رو با شانزه لیزه مقایسه میکنن!!! تبدیل شبرنگ به شانزه لیزه؟!؟!؟!
خخخخخخخخخخخخخخخ

20
18
شیدا س دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:27

همینکه تو تو مریوان زندگی کنی واسه عقب موندگیش بسه...

2
5
منصور کریمی سه شنبه 2 آبان 1396 | 00:57

با سلام،
طرح ان شاءالله زیبا و ارزشمند خواهد بود،
اما کارشناسی آن بسیار ضروری خواهد بود،
ضمن اینکه باتوجه به موقعیت آن مسیری فقط برای تاکسی و یکطرفه دور از انتظار نیست،
تا موجب نگرانی کسبه هم نگردد،
البته این هم آزمایشی و مدت چند روز،
در صورتی که بازده خوبی داشت عملی گردد.

19
7
کارمند از تهران سه شنبه 2 آبان 1396 | 09:50

چرا ...روده بر میشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب آقا یا خانم سه نقطه... پاریس هم یک شهره و مریوان هم یک شهر،تنها تفاوتشان در این است که در پاریس افرادی مثل شما وجود ندارند که روده بر بشن و منفی نگر. شهر مریوان با من و شما یعنی ما و تفکرات مردمانش میتونه پیشرفت کند و پیشرفت هم زمانی در شهر یا روستا و غیره اتفاق میفتد که مردمان ساکن در آن مکان قدرت تجزیه و تحلیل مسائل کلان را داشته باشند و اهدافی داشته باشند که در جهت پیشبرد آن اهداف حرکت و تلاش مضاعف دلسوزانه ای داشته باشند و نسبت به کوچکترین اتفاق آن حساسیت ویژه داشته باشند. به نظرم فکر و ایده ای بسیار خوب است و باید اجرایی هم بشه،چون در این خیابان جاهایی حساس مثل بیمارستان و مطب پزشکان وجود ندارد که بگوییم بخاطر این مسائل مزاحمت برا مردم ایجاد میشود.ولی باید تمام جوانب کار را دید و آن را برجسته کرد و برای موانع برنامه ریزی کرد و موانع پیش رو را برداشت و این چنین کارها را البته باید دست کاردانش داد و به دور از زد و بند اداری و فامیلی اینگونه طرحها را اجرایی کرد. به امید روزی که در هر خانواده کورد(کرد)در هر جای جهان حداقل یه نفر باسواد در سطح دکترا داشته باشیم و تمام افراد جامعه از دانش دانشگاهی برخوردار باشند که به توان خود و مردمانشان اعتماد داشته باشند و روده بر نشوند از هر طرح عمرانی در استان و شهرستانشان. مرسی زریبار خبر که اینگونه ما را خوشحال مینمایید.سپاس

3
2
z سه شنبه 2 آبان 1396 | 10:58

خيلي حيف تو كه تو مريوان زنگي ميكني بايد كوج كني بري ده به خاطر اين مريوان رو اينطور ميشناسي مريوان صاحب نداره وگرنه الان بايد بهترين جاي دنيا بود ولي صد حيف شما قدر اين شهر زيبارو نميدوني خيلي شرم اوره

2
4
... جمعه 5 آبان 1396 | 16:36

بنده همان آقا یا خانم سه نقطه هستم. دوستان عزیز و گرانقدر من، بنده تمام انتقادهای شما بزرگواران را با جان و دل میپذیرم و همان 47-48 دیسلایکی که به نظر بنده زدید رو بر روی چشمم میذارم. اولا من اصلا مریوان زندگی نمیکنم خانم «شیدا س»، که باعث عقب ماندگی آن شوم. ثانیا من اصلا مخالف چنین طرحی نیستم، منتهی به نظر بنده مهمترین کار قبل از شروع و راه اندازی هر چیزی در سطح یک شهر نیازمند فرهنگ سازی است. من به جرئت این حرف رو میزنم و اصلا هم قصد توهین ندارم، اما حداقل 50 درصد شهروندان مریوانی فرهنگ درست رانندگی کردن را ندارند. بنده به کرات دیدم که افراد در خیابانی که قانونا دارای سه باند عبور است، دوبله پارک کرده و عملا امکان عبور یک ماشین هم به سختی امکان پذیر است. یا در پیاده رو ها، مغازه ها دو سوم عرض پیاده رو را اشغال کرده و عبور و مرور مردم را با مشکل روبرو کرده اند. این ها چیزهایی اند که نیاز به توضیح ندارند. چون هر فردی با یک بار آمدن به مریوان آن ها را مشاهده میکند. بنابراین به نظر من پیش نیاز چنین کارهایی فرهنگ سازی قوی است؛ حال اگر طرح تبدیل خیابان جمهوری به پیاده رو انجام شود، قطعا افرادی خواهند بود، اعم از دست فروش و مغازه دار که بساط خودشون رو بیش از پیش گسترده میکنند!!! و مشکلات را بیشتر هم میکنند! طرحی این چنین که در پاریس یا شهرهایی دیگه انجام شده، لزوما تضمین نمیکنه که در مریوان هم موفقیت آمیز باشه. در نهایت به نظر من عقب ماندگی این است که سریع از کوره در رویم و بدون پرسیدن و با زود قضاوتی به طرف مقابل حمله ور شویم، روی سخنم با این دو سه بزرگوار است؛ خانم «شیدا س»، آقا یا خانم «کارمند از تهران»، آقا یا خانم «Z»

پاسـخ

فيصل شريفيدوشنبه 1 آبان 1396 | 19:21

37
11

با سلام. اينجانب به عنوان شهروند شهر مريوان با اين طرح موافقم در تهران خيابان پانزده خرداد به اين صورت ميباشد ولي بايد وسيلي نقليه كه شهرداري تهران از ان استفاده ميكند كه سوخت بنزيني نميباشد و از شارژ برقي استفاده ميشود دو يا سه دستگاه به اين خيابان براي راحتي يا حمله بار مسافران خريداري شود و اينجانب خود به عنوان مزايد در اين خصوص حاضرم خيابان را فقط در وسط ان اندازه دو متر به عنوان خودروي برقي استفاده شود به صورت رفت و برگشت و خيابان ارام و بدون سروصداي هم شهروندان هم مسافران از آن فايده كامل را ميبرند و قطعا موجب آرامش مركز شهر ميشود هم در روزهاي خاص هم روزهاي معمولي ٠٩١٢٨٩٩٣٠٠١

پاسـخ

عليزادهدوشنبه 1 آبان 1396 | 19:26

11
5

عالى ميشه ولى بايد فكرى به حال پاركينگها بكنين

پاسـخ

محمددوشنبه 1 آبان 1396 | 19:26

15
8

عالیه عالی
اگه اجرا میشد واقعا تغییر جالبی در شهر ایجاد میشد
مثل خیابان خیام جنوبی ارومیه و خیابان اصلی همدان

پاسـخ

شهرونددوشنبه 1 آبان 1396 | 19:29

12
10

از زحمات همیشگی اقای شفیعی فرماندار دلسوز شهرمان قدردانی می کنیم

پاسـخ

شهرونددوشنبه 1 آبان 1396 | 19:29

24
9

از زحمات همیشگی اقای شفیعی فرماندار دلسوز شهرمان قدردانی می کنیم

پاسـخ

محمد انفرادیدوشنبه 1 آبان 1396 | 19:42

15
6

پیشنهاد واقعا خوبیه بخصوص برای گردشگری شهر ولی اگه راه حلی هم برای ترافیک داشته باشن واقعااا عالیهه

پاسـخ

بختياررشيدي صالحدوشنبه 1 آبان 1396 | 19:53

14
9

باعوض سلام خدمت فرمانداروپليس راهور
من به عنوان يك شهروند مريوان ازاين طرح زيبا
استقبال ميكنم وكمال تشكر دارم.

پاسـخ

عرفان جسیمیدوشنبه 1 آبان 1396 | 20:04

17
9

با سلام وعرض ادب خدمت کاربران به ویژه فرماناد دلسوزو کارآمد آقای شفیعی بنده تابحال چندین دفعه بابت ملاقات حضوری مراجعه نموده ام ولی متاسفانه این افتخار نصیبمان نشده تا از نزدیک آقای شفیعی را زیارت کنم ودستانش را ببوسم واقعا برای مریوان زحمات زیادی را کشیده وجادارد از ایشان قدردانی کرد وما مردم مریوان مدیون زحمات ایشان هستیم وامیدوارم مردم مریوان قدر زحمات ایشان را بدانند وبنده به چنین فرمانداری مفتخرم وزحمات ایشان را ارج مینهم خدا قوت ای فرماندار دلسوز واقعاکه ماییه افختارید

پاسـخ

مهسادوشنبه 1 آبان 1396 | 21:08

13
10

من بازم میرم باریس

0
0
آركو سه شنبه 9 آبان 1396 | 04:58

بیا باهم بریم

پاسـخ

آزاددوشنبه 1 آبان 1396 | 21:34

4
8

پیاده روسازی خیابان جمهوری بار زیاد ترافیکی را به میدان سرباز و همچنین قسمتهای شمالی شهر و به ویژه دارسیران قدیم و خیابان فرعی ورودی به خیابان شهید دستغیب وارد میکند و با توجه به عدم ظرفیت خیابان دستغیب و بافت شهری قدیمی محله های محصور در این مناطق دچار مشکلات بسیار زیادی در تردد و ایمنی پیاده ها میشود.
و در صورت عدم ایجاد گذرگاههای مناسب طرح غیر اصولی و ناکارآمد و مشکلزایی برای مریوان خواهد شد.
مسئولان محترم به فکر اجرای طرح پیاده روسازی در خیابانهای فرعی دیگر باشند که در این صورت مشکلات ترافیکی و ایمنی کاهش میابد و تمرکززدایی هم اگر مد نظر باشد بهتر تحقق میابد.

پاسـخ

یاسدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:34

8
7

اوووه عالی ایوال باوا دمتون گرم کاش اینجوری بشه بخدا عالی میشه به شرطی که جای برای این دس فروش ها جور کننن

پاسـخ

Adnanدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:36

7
6

اگه همچین کاری رو انجام بدن که عالیه
باعث رونق شهر میشه
ولی مطصفانه بعد یه مدت میشه جای دسفروشها

پاسـخ

احمدی کارشناسی ارشد معماریدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:36

9
11

با سلام و درود
اگه دستفروشان جمع آوری نشن این طرح هیچ ارزشی نداره

پاسـخ

هاوریدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:37

11
6

با سلام این طرح اولین بار در اواخر دوره سوم شورای شهر و توسط شهردار وقت ارائه شد ولی در آن زمان هم فرمانداری و هم راهنمایی و رانندگی حتی با کلیات طرح مخالف بودن . جالبه وقتی همشهریان خودمان طرحی را برای شهر دارن نه تنها با استقبال مواجه نمی شوند بلکه با مخالفت هم روبرو میشن ، اما همان طرح را یک غیر بومی ارائه میده و با استقبال مواجه میشه.

پاسـخ

هورامدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:37

3
8

دستفروشا همه اونجا جمع میشن...دو میدان شبرنگ و چهار راه اصلی همیشه ازدحام ماشین خواهد بود..

پاسـخ

سلامدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:42

8
8

واقعا عاليه ازفرماندار محترم كمال تشكرداريم براي چنين طرحي درود برشما

پاسـخ

روشنفکردوشنبه 1 آبان 1396 | 21:44

4
6

طرح خیلی خوبی هستش امیدوارم در قالب شعار نمونه و اجرایی بشه.

پاسـخ

آریاس فتاحیدوشنبه 1 آبان 1396 | 21:45

8
8

فرماندار گلی گل

پاسـخ

سارادوشنبه 1 آبان 1396 | 21:46

9
19

مریوان رو با پاریس،ههههه جالبه

5
4
ک سه شنبه 2 آبان 1396 | 09:58

سارا را با الیزابه،خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
افرادی مث شما باعث یاسی عزیزم یه ذره فکر کن ،حتی به اندازه گنجشک

پاسـخ

شهرونددوشنبه 1 آبان 1396 | 21:47

7
6

این طرح جدیدی نیست و خیلی از شهرهای توریستی جهان همچین خیابونهایی را دارن که در ساعاتی از روز که تراکم پیاده ها زیاده تردد وسایط نقلیه ممنوع میشه ۰طرح پیاده رو سازی خیابان جمهوری نیز خیلی وقته مطرحه ولی بدلیل مشکلات عدیده هیچ شهرداری حاضر به اجرای ان نشده ۰امیدوارم شهردار جدید با حمایت فرماندار فعال و خوشفکر بتونه با در نظر گرفتن تمام مشکلات پیش رو و ارائه راه چاره برای رفع این موانع ، این طرحو که نقش زیادی در روحیه ی مردم شهر و گردشگرا داره ،عملی کنه۰لازمه بعنوان یک طرح ارائه بشه تا شرکتهای مشاور تمام مسائلو ببینن و مورد تایید قرار بگیره ۰نمیشه بی گدار به آب زد

پاسـخ

قه لای مه ریواندوشنبه 1 آبان 1396 | 21:49

11
10

سلام
آفرین بر فرماندار محترم
واقعا زیبا میشود
ممنون

پاسـخ

میشل فوکودوشنبه 1 آبان 1396 | 21:53

9
8

طرح جالبی هست آرامشی که به هسته شهر و مراکز خرید تزریق می شود مثال زدنی است در شهرهای زیادی این طرح اجرا شده مانند خیابان ولیعصر تبریز وسنگ فرش میدان ساعت تبریز که تاثیر اساسی در فراهم کردن آرامش واسایش مسافران و توریست ها دارد اساسا یکی از معضلات شهری آلودگی صوتی ناشی از ترافیک در فضای شهری و مراکز خرید است با این طرح حداقل عصر هاو زمان های خرید شهروندان مریوانی و توریست ها ساعتی فارغ از الودگی های صوتی خواهند داشت این طرح هرچه زودتر عملیاتی بشه به نفع منافع همه شهروندان است

پاسـخ

سینادوشنبه 1 آبان 1396 | 21:54

21
2

مردم شریف مریوان، قدردان فرماندار فعال خود باشیم وایشان را برای اقدامات سازنده آتی (اقتصادی_فرهنگی-گردشگری و ...) حمایت کنیم.طرح فوق اگر با برنامه و هدفمند اجرا شود به نفع مردم مریوان و آسایش مهمانان و گردشگران میباشد.

پاسـخ

پیمان ددوشنبه 1 آبان 1396 | 21:56

3
7

با سلام
این طرح اصلا برای شهر کوچک مریوان با دو خیابان اصلی پاسخگو نیست ، نمیشه این خیابان رو بست ، همین الان هم حجم بار ترافیکی ظهر و غروب روی چهار راه بیمارستان و میدان سرباز و چهار راه اصلی وحشتناکه ، ماشین ها باید در خیابان های دیگه تردد کنند ، حجم پارک کردن در کوچه ها و دوبل پارک کردن در خیابون های منتهی زیاد میشه ، مطمئن باشید ، بنده کارمند هستم و هیچ نفع و ضرری از این خیابون نصیبم نمیشه ، ولی مغازه دارها به مشکلات اساسی برمیخورند ، حداقل لاین خودرو عمومی باز باشه

پاسـخ

شفيعي فرمانداردوشنبه 1 آبان 1396 | 21:56

41
10

تا اين لحظه كه چند ساعتي ازاين فراخوان ميگذرد استقبال عزيزان جهت اظهار نظر نشان تعصب وعلاقمندي شماشهروندان وانديشمندان راميرساند . صميمانه ازاظهار نظرتان سپاسگزارم . حقيقتا پيشنهادها ارزشمند وقابل تامل وراهگشاست. همه ديدگاهاي ارايه شده ونظرات اتي توسط كميته كارشناسي مورد بهره برداري قرار خواهد كرفت برخي بزرگواران كه تحصيلات مرتبط دارند لطفا ساعت ١٦ روز شنبه هفته اتي به دفتر فرمانداري مراجعه كنند تادرجلسه تخصصي از نظرات علمي انان بهره مندشويم. قطعا پس ازجمع بندي نظرات وطي فرايندهاي اداري شهرستاني واستاني كارشناساني به مراكز استانهاي كه تجربه چنين اقدامي راداشته اند براي الگوبرداري اعزام خواهند شد.اعتقاد دارم كه شهر زيبا وتوريستي ومعيارهاي جهاني زيبنده مردم باصفا وعزيزمريوان است كه ازهيچ كوششي دريغ نكرده ونخواهم كرد

10
2
آراس دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:38

باسلام و عرض احترام خدمت فرماندار واقعا دلسوز و فعال
اگه در خیابان جمهوری یعنی در کف خیابان طرح های سه بعدی هم ایجاد بشه خیلی خیلی عالی میشه و بنده از همین جا کمال تشکر را از شما دارم بابت کارهایی که برای شهرمان انجام می دهید....مریوان تابحال همچین فرمانداری دلسوز و فعالی را نداشته است....تشکر

10
2
سعید دوشنبه 1 آبان 1396 | 23:00

فرماندار محترم میتونید از مهندسایی که تخصصشون طراحی شهری و معماری هست کمک بگیرید .
پیشنهاد میکنم با دکتر بختیار بهرامی استاد دانشگاه کردستان، و از بهترین معماران و طراحان شهری استان کردستان مشورت کنید
بعدشم لطفا با برگزاری مسابقه طرح برگزیده رو انتخاب کنید که مثل طرح های دیگه نشه
این کار هم میتونه شهرو رونق بده و هم شهرمون رو داغون کنه .لطفا الکی اجراش نکنید
با تشکر جناب فرماندار

7
0
آزاد سه شنبه 2 آبان 1396 | 08:22

با سلام خدمت فرماندار محترم؛
سپاسگزارم که در اجرای مصالح عمومی چنین مدبرانه با مسئله برخورد نمودید و خرد جمعی را مد نظر قرار میدهید ،البته انتظاری غیر از این هم از آن جناب نمیرود.
پیشنهادی خدمتتان دارم اینکه فرصت چند روزه یعنی روز شنبه بسیار کم است و برای بررسی هرچند اولیه باید فرصت بیشتری برای اظهار نظر در این مهم به کارشناسان داد تا بتوانند حداقل در مراحل اولیه بحثهای مرتبط و به ویژه مسئله ترافیک را بررسی کنند و به صورت مکتوب و خلاصه نظرات خود را ارائه دهند.
مجددا از حسن نظر شما در توجه به خرد جمعی سپاسگزارم.

پاسـخ

سیواندوشنبه 1 آبان 1396 | 21:58

4
6

با سلام فرماندار محترم و کارشناسی های عزیز
با ادامه ی حرفهام چند چیزی مطرح می کنم
پیاده رو در خیابان جمهوری باید طریقه ی درست بشه که شلوقی به بار نیاره باید به سه قسمت تقسیم بشه اول قسمت پیاده روی دوم قسمت تفریح سوم قسمت نگاه تاریخی اگر خیابان با طرح های سه بعدی درست بشه هم فضا و هم شهر رو در دو زمینه زیبا می کند گردشگری و نمای زنگگگ ارامش
واقا شبرنگ جای ماشین نیست برای این مریوان شهر گردشگری هستش باید فضای بیشتری داشته باشد و نحو اشاره به ورودی و خروجی باید در نظر گرفته بشه وردی طوری باشد ماشین ها فاصله داشته باشن خروجی هم همینطور طرح این خیابان باید با بهترین زمینه انجام بشه تشکر فرماندار محترم مریوان

پاسـخ

سینادوشنبه 1 آبان 1396 | 21:58

14
2

مردم شریف مریوان، قدردان فرماندار فعال خود باشیم وایشان را برای اقدامات سازنده آتی (اقتصادی_فرهنگی-گردشگری و ...) حمایت کنیم.طرح فوق اگر با برنامه و هدفمند اجرا شود به نفع مردم مریوان و آسایش مهمانان و گردشگران میباشد.

پاسـخ

داربرودوشنبه 1 آبان 1396 | 21:59

7
10

ما درشهرک نوروزساکنیم ضلع شرقی میدان نوروزهنوزتلفن ثابت نداریم پس درموردشبرنگ وخیالان جمهوری چه نظری بدم کوچه های شهرک نوروزهمه خاکی پس هیچگاه درموردچهارراه شبرنگ وپیاده روسازی نظرنمی دم واصلا برام مهم نیست ضمناکمربندی ضلع غربی شهرمریوان وافتتاحش وجلوگیری ازورودماشینهای سنگین عراقی به داخل شهرازهمه چیزمهمتره

پاسـخ

انوشیرواندوشنبه 1 آبان 1396 | 22:07

6
7

ایده خوبیه باعش رونق توریستی شهر مریوان وکسبه وبازاریان نیز میشود

پاسـخ

هاواردوشنبه 1 آبان 1396 | 22:11

5
5

با سلام اگه کارشناسی درست بشه و به طرحهای بلاتکلیف شهری تبدیل نشه و درضمن در ساخت آن هم از ایده های درست وبا کیفیت و درخور شان شهر استفاده بشه خیلی هم خوبه و میتونه به جذب توریست هم کمک کنه.

پاسـخ

شاهودوشنبه 1 آبان 1396 | 22:11

7
4

اتفاقا طرح خیلی جالبی هست وبرای رونق بازاریان خیلی خوب است و باعث جذب بیشتر مشتری میشود

پاسـخ

جلال راونددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:13

5
5

به نظرمن اگرهمه باهم دست به دست هم وباهمکاری جناب اقای شغیعی میتوان شهرزیبا رابسازیم وگردشگرمثل سیل روبه مریوان سرازیر شودکه انشاالله این طرح به زودی اجرایی شودباکمال تشکرازجناب اقای شفیعی

پاسـخ

شهروندیدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:13

6
7

این کار بسیار مهم وعجیبی نیست؛ زودباشید دیگه خیلی دیرشده!

پاسـخ

هه وراز احمدیدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:18

0
8

بنظر بنده اگر یه رو گذر بزنید هم نمای خاصی داره هم جوابگوی ترافیک هم هست حالا بعضیا میگن چطور میشه!میتونن در مرز طبقات ساختمانها بزنن دیگه بستگی داره که در چه طبقه ای بزنن

پاسـخ

کیانپوردوشنبه 1 آبان 1396 | 22:20

3
9

بنظرم چنین طرحی مطالعات زیادز لازم دارد . اصلی ترین و شلوغترین خیابان شهر که به چند خیابان اطراف منتهی خواهد شد قرار است بسته شود . مطالعات باید بر روی موارد زیر انجام بشه ..
۱. وضعیت بار ترافیکی شهر و ایا خیابانهای جایگزین ظرفیت تردد اون همه خودرو رو دارند و برای ساکنین اون مناطق مشکلاتی ایجاد نخواهد شد .
۲ .. احداث زیر گذر و روگذر میدان سرباز که همین حالا هم وضعیت ترافیکی سنگینی دارد و با احداث زیر گذر در روان سازی بار ترافیکی شهر بشدت موثر خواهد شد
۳ . وضعیت دست فروشهای شهر .. در صورت افزایش تعداد دست فروشها چهره این خیابان بشدت نازیبا خواهد شد
۴ .. استفاده از بازارچه های زیر زمینی برای دست فروشها و جلوگیری از افزایش تعداد انها
۵.. استفاده ار المانهای شهری در زیبا سازی پیاده رو

پاسـخ

شهروند مریوانیدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:20

4
6

با سلام خدمت دوستان
ضمن عرض سلام بنده به عنوان کارشناس ارشد ترافیک با طرح پیاده راه سازی موافقم ولی به شرطی که مطالعات اولیه طرح به صورت جامع و کامل آماده بشه چون با این کار ترافیک خیابانهای اطراف بیشتر میشه . در ضمن باید همه مغازه ها در یک ردیف باشند یعنی مغازه های که در تعریض میباشند تعریض را انجام داده و یک لاین هم برای حمل بار داشته و باشه و یک سری کارهای دیگه .
خواهشا در انجام طرح عجله نفرمایید تا در اواسط اجرا مشکلی پیش نیاید ...

پاسـخ

بشیردوشنبه 1 آبان 1396 | 22:25

9
8

مریوات فرمانداری ب این خوبی ب خود ندیده تا حالا ،چشم مایی خدا حفظت کنه

پاسـخ

فوق لیسانس دستفروشدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:26

8
9

با سلام
با طرح کاملا موافقم
ولی فرماندار محترم جایی برای دستفروشان اختصاص دهد
هیچ کس دوست ندارد دستفروشی بکند وقتی که بیکارباشه مجبوره
با تشکر

3
0
شوخان سه شنبه 2 آبان 1396 | 23:04

دستفروشی یکی از عوامل سرزندگی بخش به خیابان های شهری در ایران است، جمع کردن دستفروش و عدم اختصاص جایگاه برای آن ها باعث کم شدن سرزندگی خیابان شهری مخصوصا در ساعت ظهر می باشد.
تمام سرزندگی و نشاط و جذابیت خیابان بوعلی همدان بخاطر وجود دستفروش ها مخصوصا در ساعات ظهر و عصر می باشد. در شبرنگ مریوان هم تمام جذابیت و سرزندگی شبرنگ مخصوصا در ایام تابستان و اوایل بهار بخاطر وجود دستفروش هایش می باشد
در شهر سنندج حدود 7 سال پیش شهرداری و شورای شهر سعی کردند دستفروشان را در جمعه بازار و پنجشنبه بازار جمع آوری کنند، که این کار موجب بی رونق شدن مسیرهایی شد که دستفروشان از آنجا جمع شدند.

پاسـخ

طاهررسولیدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:27

7
6

آفرین برفرماندار مردمی ودلسوز مریوان امیدوارهستم جهت توسعه شهرستان مریوان این اولین وآخرین پروژه نباشد امیدوارهستم همه مردم ومتخصصین امر دراین راه همراه وهمکار باشند بسیار طرح جالب ودرنوع خود بی نظیر است
رسولی هستم ازشهرستان بانه مدیر کانال خبری کوردستان نیوز

پاسـخ

جلال راونددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:28

12
7

خداکنه این ظرح اجرایی بشه که ازنظرتوریستی وگردشگری مریوان دگرگون خواهدشد ازپیشنهاددهندگان این متشکریم بخصوص فرمانداردلسوز

10
6
شانو دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:37

اخه اقای راوند شما از این طرحها چه می دانید که نظر می دهید فلکلور را به بیراهه بردید ول کنید
لطفا اقای شفیعی با توجه به مطالعاتی که در گذشته انجام شده ضمن برسی ان با کارشناسان امر کمیته ای را جهت برسی همه جانبه ان تشکیل دهد تا متخصصان امر این ایده را مورد برسی قرار؛دهند

پاسـخ

رضاامینیدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:30

4
1

عرض سلام واحترام.تشکر ازمسولین دلسوز مخصوصافرماندارمحترم.طرح جالبی هست ولی بایدهمه ابعادرودرنظرگرفت مثلابارترافیکی روی خیابانهاوکوچه های مجاور میافته.میتوان ازشهرهای که این طرحواجراکردن(مثلاخیابان بوعلی همدان)الگوگرفت

پاسـخ

مریواندوشنبه 1 آبان 1396 | 22:35

3
3

ایده بدی نیست اما متاسفانه وقتی جوانان شهر در مسیرهای بلوار دریاچه زریبار تا گلزار شهدا و.. شبانه روز بیکار نشسته اند و قلیان و.. دود می کنند و گاها عامل ایجاد مزاحمت برای خانواده ها و فحاشی و.. هستند بهتر است برای مریوان کار فرهنگی و ایجاد اشتغال جوانان در اولویت هر کاری باشد.

پاسـخ

فرهاددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:36

2
1

این طرح باعث جزب گردشگر و نمای خوبی به شهر میدهد اگه این طرح اجرا شدو باید قبل از ان خیابان جمهوری یک هفته امتحانی بسته بشه تا معلوم بشه ایا ترافیک زیاد میشه یا کم در کل این طرح مثل همه شهرها ک اجرا شده وجواب داده

پاسـخ

کوردی 1دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:38

3
1

خیلی جذاب و دیدنی میشود
در چند شهرستان ایرانی از جمله همدان خ ابوعلی رو به میدان امام و رشت خ میدان شهرداری و... این طرح را دیدم که پسندیده است.........

خواهشا زودتر عملیاتی و اجرا کنید

پاسـخ

سعیددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:43

5
1

ایده ها اکثرا خوبن ولی در راستای اجراشون خوب پیش نمیرن
نمونش رو زیاد دادریم تو سطح شهر
هر گوشه نگاه کنیم از این مصادیق هستن
اگر که میخوان همچین طرحی رو بدن حتما اونو مسابقه بزارن که از جاهای مختلف و با ایده های مختلف بیان و شرکت کنن و چند تا داور درست و حسابی بیان و طرح برگزیده رو انتخاب کنن
نه این که مثل ... هنوز که ساختش تموم نشده ی بچه 10 ساله بیار 100 تا عیب ازش میگره
یعنی ما تا این حد باید از جاهای دیگه عقب باشیم. این چرت و پرتا رو فقط تو مریوان میسازن و کسی هم عین خیالش نیست!
سنترال پارک نیویورک و هاید پارک لندن رو که از قبل ساختن!!!!!! الان شانزلیزه پاریس مونده بسازن!
اگر درست و اصولی باشه، کی باشه که بدش بیاد! من که از خدامه
با تشکر از فرماندارمون که داره خوب پیش میره

پاسـخ

آمانج آگريندوشنبه 1 آبان 1396 | 22:49

4
1

به خوا پياوي فه رماندار

پاسـخ

باقدمدوشنبه 1 آبان 1396 | 22:53

2
1

از حسن نیت شما فرماندار محترم ، تشکر وقدردانی می شود امیدواریم این طرح شما یادگاری برای این شهر باشد .

خدا قوت

پاسـخ

مهرداددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:55

4
1

به نظر منم جالبه يه جايي مثل چهار راه گلوبندك تهران ميشه كه براي حمل ونقل وسايل اشخاص ومغازه دار ها از گاري هاي دستي وبرقي استفاده بشه

پاسـخ

شهرونددوشنبه 1 آبان 1396 | 22:56

3
5

متاسسفانه اونهاي كه مخالفا اول سطح سوادشون كمه دوما شهروند مريوان نيستن زيبا و هميشه زيبا مريوان. ممنون فرماندار

2
0
سیوان سه شنبه 2 آبان 1396 | 03:14

دوست عزیز زود قضاوت نکن ، این طرح اگه ب نفع مریوان رونق مریوان باشه همه شهروندان دوست دارن اجرا بشه ولی اول باید کارشناسی بشه و ابتدا زیرساختهاش رو درست کنن سر سری جلو بریم ترافیکو چکار کنیم ... دست فروشها سامان دهی نشن که کل خیابون رو دستفروش میگیره ...و ما یه پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر نداریم ک طرف ماشینشو پارک کنه بره خریدشو بکنه برگرده

پاسـخ

...دوشنبه 1 آبان 1396 | 22:57

14
2

با عرض سلام خدمت همشهری های گرامی ام و مسولین محترم.به عنوان یه شهروند باید عرض کنم که من خودم به شخصه از وضعیت ظاهری شهرم از لحاظ نظم و به خصوص نظافت واقعا گله مندم.خودتون هم دقت کنید ببینید که وضعیت خیابونامون.پیاده رو ها ،جدول ها و اطرافشون چقد کثیف و شلخته هستش آدم حالش بد میشه وقتی داره پیاده تو شهر قدم میزنه.به خصوص اون خیابون نزدیک درمانگاه تامین اجتماعی دیگه واقعا وضع بدی داره آدم یاد زاغه های هند میافته .نا گفته نماند خود ما هریک به نوبه خود مقصریم در این قضیه و البته کم لطفی و کم کاری ارگانهای مربوطه. وای اصلا دیگه گردو خاک و گل و لای بماند.و نتیجه این که من میخوام بگم حل کردن این معضل هم خیلی کمک میکنه به زیبا سازی شهر.والبته در کنار شم این طرح ارائه شده.چون این طرح خودش به تنهایی نمیتونه به زیبا سازی شهر کمک کنه.خواهش میکنم که به این موارد هم رسیدگی بشه.

پاسـخ

سیواندوشنبه 1 آبان 1396 | 23:03

5
2

با سلام
به نظر من اگه قراره همچین طرحی اجرا باشه باید قبلش تمام زیر ساخت های آن اجرا بشه ک خیلی زیادن ... به طور مثال
1- ترافیک 4راه شبرنگ است که باید یه فکر اساسی براش بشه
2-نیاز واقعی به یک پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر
3- ساماندهی دست فروش ها چون واقعا اگه کنترل نشه کل خیابان رو دست فروش میگیره و چهره زشتی میشه برای شهر
4،5،6 و ...

پاسـخ

مریواندوشنبه 1 آبان 1396 | 23:21

0
3

با سلام
به نظر من این کار شدنی نیست چون کسانی هستند که به خاطر پارکینگ خودشان هم شده پول میدهند تا این طرح اجرا نشه ،،دیدیم چند سال پیش که پول میلیاردی برای ساخت خورشید زریوار دادند

پاسـخ

ریبواردوشنبه 1 آبان 1396 | 23:21

1
0

واقعا جیگی دست خوشانی هست له کاک منصور مرادی ببونی انتخاب فرماندار وکو شفیعی بژی و برقرار

پاسـخ

هادی خوش نمکدوشنبه 1 آبان 1396 | 23:23

4
4

باسلام واحترام به دلسوزان شهرستان مریوان بخصوص فرماندار محترم
باطرح موافقم طرح زیباست ازلحاظ رونق گرفتن شهرمان ازنطرتوریستی وگردشگری

پاسـخ

آرامدوشنبه 1 آبان 1396 | 23:28

7
5

با سلام اينجانب راننده ميني بوس سرويس مدارس ميباشم الان كه اين طرح هنوز اجرا نشده ترافيك جهارراه بايوه خيلي سنكينه اكه اجرا بشه قطعأ ترافيك جند برابر ميشه اول بايد فكري به حال ترافيك مسيرهاي منتهي به خيابان جمهوري كرد ممنون از زحمات فرماندار آقاي شفيعي

پاسـخ

شهرونددوشنبه 1 آبان 1396 | 23:33

0
0

به جناب شفیعی عزیز خسته نباشید عرض میکنم از تک تک زحماتشون قدر دانی میکنم واقعا ک دلسوز شهر مریوان هستن و دراین امر هم حتما درایت به خرج دادن حالا ما داریم فقط با شهرهای دیگر مقایسه میکنیم و کارشناسانه نمیتونیم نظر بدیم ولی به جناب شفیعی ایمان دارم ک حتما مزایایی در این کار دیدن ک چنین تصمیمی دارند

پاسـخ

آرمان ستودهدوشنبه 1 آبان 1396 | 23:44

0
0

خطاب به فرماندار عزیز و شریف مریوان
من تا حالا با شما ملاقاتی نداشتم و دلیلشم عدم پیگیری های قبلی مسئولان بوده است
اما دو سال پیش کل طرح طراحی مرکز شهر مریوان رو حاصل دو سال زحمت من روی کل بافت رو تهیه کردم شامل طرح جامع سه سطحی مرکز شهر مریوان که به صورت جامع همه ابعاد طراحی شهری در سه سطح شهری ، ناحیه و خود سایت را در بر میگیرد و به همه موارد در ارتباط با این مسئله پاسخی مناسب داده است و استادان بزرگواری همچون احمد سعید نیا ، امیر شکیبامنش ،مرتضی میر غلامی و... راهنمای من در تهیه این طرح بوده اند به صورتی که به ریز ترین جزئیات طراحی نیز با اسکیس ها و طرح های سه بعدی پرادخته است هیج وقت هم ادعایی در رابطه با کامل بودن ندارم زیرا به تنهایی این طرح رو تهیه کردم اما شهر ساختاری پیچیده دارد و باید در تهیه طرح های شهری گروهی نخبه شامل همه تخصص های شهری حضور داشته باشند که بتوانند با مشارکت مردم و مسئولان طرحی در خور برای مرکز شهر مریوان را تهیه کنند .بدون هیچ چشم داشتی طرح را در اختیار شما قرار خواهم داد و فقط انتظارم پیگیری دلسوزانه و مسئولانه شماست که سابقه زرین شما این امید را برای شخص بنده زنده کرده است.

پاسخ مدیریت :
با سلام/ فرماندار مریوان در پیامی که در کانال تلگرامی زریوار خبر منتشر شد از همه کارشناسان شهری و دلسوزان مریوان خواست برای همفکری در خصوص این طرح بعدازظهر روز شنبه ساعت 16 به فرمانداری مراجعه کنند و ایده و نظر خود را حضوری با فرماندار در میان بگذارند

پاسـخ

هه واردوشنبه 1 آبان 1396 | 23:53

0
1

طرح عالي مي باشدان شالله كه اجراي بشه

پاسـخ

احمدیسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:00

2
0

باعرض سلام و خسته نباشید حضور فرماندار محترم
ب نظر من طرح جالبیه اما لطفا یه فکری هم ب حال ساکنان واقع در خیابان جمهوری و تردد ماشینهایشان داشته باشید

پاسـخ

مهم نیستسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:04

3
0

خخخخخخخخ
خیلی خیلی جابه به خدا ایدتون از نوع خودش ستودنیه
برای مثال
شما نمیتونید دست فروش ها و وانتها رو ساماندهی بدین چجوری میخاین مریوانو پاریس کنین.
جم کنین کاسه کوزتونو

پاسـخ

شهروندسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:06

0
0

طرح خیلی خوبیه،و رونق زیادی در عرضه بازار انجام میشود

پاسـخ

فرزاد كريمىسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:09

0
0

ضمن سلام و ادب خدمت صاحب نظران وعرض ادب محضر فرماندار محترم جناب آقاى شفيعى،\\r\\nبنده بعنوان يك شهروند مريوانى موافق چنين طرحى هستم به اين دلايلى كه عرض ميكنم\\r\\nباتوجه به صنعت گردشگرى كه در كشورهاى پيشرفته به اين مهم توجه ويژه اى شده ويكى از ركُنهاى بلقوه درآمد زايى هست مثل كشور تركيه كه درآمد اصلى آن ازجذب توريسم هست.\\r\\nشهر مريوان درنقطه صفرمرزى هست وتعداد اندكى از تُجار و بازرگان در امر صادرات و واردات مشغول به فعاليت هستند واغلب كسبه در سطح شهر مشغول به فعاليت هستند در راستاى اجراى طرح پياده رو نياز هست كه تغيراتى در سطح شهر انجام شود كه گردشگر وتوريسم با ورود واقامت در شهر مريوان احساس خستگى و دلتنگى نكند مثلاً مكانهاى اقامتى،باستانى تفريحى.\\r\\nدر بحث اقامت هيچگونه توجهى نشده با دو هتل نميشه در جذب گردشگر و توريسم موفق بود مخصوصاً در ايام عيد نوروز وتعطيلات تابستانى كه مهمانان بمحض ورود دچار مشكل خواهند شد\\r\\nدر پايان از همه مسئولين و عزيزانى كه در جهت پيشرفت و رفاه مردم در تلاشند نهايت تشكررا دارم. ومن الله التوفيق

پاسـخ

شهروند پیگیرسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:35

0
0

همشهریان گرامی
مناسفانه وضعیت شهرمون از لحاظ استانداردهای شهری زیبنده مردم شریف وبافرهنگمون نیست .بدبختانه وضعیت املاک عمومی روز به روز بدتر میشه .فرماندار بعنوان بالاترین مقام سیاسی ورییس شورای تامین شهرستان قطعا به این امر واقفند در حال حاضر ما باید به فکر مبارزه با زمین خواری در سطح کلان ومافیایی باشیم. قطعا در این طرح هم باز افرادی سودجو وکلاش وغیر مرتبط وغیر متخصص اموال عمومی ومتعلق به نسلهای آینده مون رو بالا خواهند کشید.پس فرماندار محترم خوهشا فعلا آپاندیس شهر رو جراحی بفرمایید بعد بریم سراغ رنگ ولعاب صورت شهر

پاسـخ

شهروند پیگیرسه شنبه 2 آبان 1396 | 00:35

0
0

همشهریان گرامی
مناسفانه وضعیت شهرمون از لحاظ استانداردهای شهری زیبنده مردم شریف وبافرهنگمون نیست .بدبختانه وضعیت املاک عمومی روز به روز بدتر میشه .فرماندار بعنوان بالاترین مقام سیاسی ورییس شورای تامین شهرستان قطعا به این امر واقفند در حال حاضر ما باید به فکر مبارزه با زمین خواری در سطح کلان ومافیایی باشیم. قطعا در این طرح هم باز افرادی سودجو وکلاش وغیر مرتبط وغیر متخصص اموال عمومی ومتعلق به نسلهای آینده مون رو بالا خواهند کشید.پس فرماندار محترم خوهشا فعلا آپاندیس شهر رو جراحی بفرمایید بعد بریم سراغ رنگ ولعاب صورت شهر

پاسـخ

فوق لیسانس دستفروش 2سه شنبه 2 آبان 1396 | 00:43

2
1

لطفا به جای هزینه های میلیاردی حقوق نارنجی پوشان زحمت کش رو اولویت قرار بدید

0
0
os پنجشنبه 11 آبان 1396 | 18:04

دوست عزیز مهم فکر ایده و منطق انسان است که باید براش مدرک صادر کرد وگرنه هر جوانی ممکن است با پاس نمودن چند واحد و حضور معمولی در یکی از دانشگاه های این کشور که دیگه باید این دانشگاه ها را مدرسه نامید خیال خام برش دارد و احساس کند توانمند علمی و یا کاری است و از او بهره نمی جویند دوست عزیز اگر واقعا تحصیلکرده ای که باید در شعلت تجدید نظر کنی و از اول تمام جوانب و پتانسیلهای شخصی خانوادگی و مادی و موقعیتی را بررسی کنی و بعد اقدام کنی
ناگفته نماند معیارهای یک شخص با سواد بسار فراتر از دستفروشی است هدف از تحصیل کسب شعور برتر اجتماعی است به عبارتی ما درس خوانده ایم که دست فروش کولبر حمال راننده نباشیم و سطح فکری ما شغل ما را تعین میکند
پس با فعالیت در مشاغل کاذب به شخصیت دانشکاهی خود توهین نکنید.

پاسـخ

رحمانیسه شنبه 2 آبان 1396 | 01:48

2
0

سلام خدمت فرماندار فعالمون .خسته نباشید خدا قوت طرح واقعا خوبی امیدوارم که اجرا بشه

پاسـخ

علی خانزادیسه شنبه 2 آبان 1396 | 01:50

2
0

با عرض سلام خدمت بزرگوران بویژه فرماندار محترم و دلسوز واقعا زحمتکش مریوان
ببخشید جناب ولی ...‌!!!!

امیدوارم مقداری شهرداری و ترافیک و راهور از حضور تراکتور و سه چرخه و پارک سه بل وانت در خیابان های مرکز شهر بیدار بشن که نه شانزه لیزه برای توریسم یا تراکتور و وانت های میوه فروشی....؟؟؟؟
طرح جالبیست دست شما درد نکنه ولی ببخشید ضرب المثل : هه تیوی نانی نبو بیخوا پشیله تیکه که ی ارفاند...‌ اینجا صدق میکنه

سپاسگزارم از سایت زریبار خبر

پاسـخ

مختارسه شنبه 2 آبان 1396 | 02:00

4
1

با سلام،به نظر من هم طرح خوبیه و باعث رونق بیشتر بازار ، حالت بازارچه سنتی شدن و دارای اسم و شناخته شدن بیشتر در سطح کشور میشه (مثل بازار نقش جهان اصفهان )
کسانی که میگن ترافیک زیاد میشه ،این و در نظر بگیرن که با اجرای این‌طرح خیلی از تردد ها که به خاطر رفتن به داخل بازار انجام میگره از بین‌میره ،و‌ اکثرا شغل های که اجناس لوکس‌و کم حجم رو میفروشن‌که نیاز‌به وسلیه نقلیه کمتری داره داخل این مسیر باید فعالیت کنن و بابت پارکینگ های موجود که یک‌یا دو تا بیشتر نیستن رو اگر‌بتوان‌مسیر ورودی از مسیرهای فرعی ایجاد کنن که چه بهتر و الا با تغیراتی میشه تبدیل به انباری برای مغازه داران یا شهر بازی یا حتی تبدیل به بازار جدید بشن.
باتشکر از فعالیت ها و زحمات فراوان فرماندار دلسوز مریوان.

پاسـخ

بهزاد برتنیسه شنبه 2 آبان 1396 | 02:13

0
3

ضمن تشکر از مسئولین شهری ، روند اجرایی و طراحی چنین پروژه هایی برای ارائه به شورای ترافیک یا کمیسیون ماده ۱ این چنین است که فاز مطالعاتی و طرح اولیه آن توسط شرکت مشاور آماده میشود و اگر امکان سنجی چنین پروژه ای و خروجی مطالعات فاز صفر پروژه اجرا کردن طرح مذکور باشد به صورت کاری علمی مورد پذیرش مسئولین استانی قرار میگیرد و چه بسا تعیین اعتبار هم بگیرد ، بنده نماینده شرکت مشاوری بودم که طراحی قله ئیمام را انجام داده و مراحل پیگیری استانی ان را انجام دادم

پاسـخ

آرسام تابسه شنبه 2 آبان 1396 | 03:05

1
1

بهترین راه برای حل خیلی مشکلات درست کردن این پیادرواست جناب فرماندارمحترم ودلسوزشهرمریوان بهترین کارهمین پیادروسازی است باتشکرازجناب شفیعی فرماندارمحترم

پاسـخ

سیوانسه شنبه 2 آبان 1396 | 03:24

3
0

اقا این دست فروش هارو ساماندهی کنید خواهشا والااااااااااا این مبلمانی ک جدیدا گذاشتین 80 درصدش توسط دست فروش ها مصادره شده اجناسشونو رو نیمکت ها پهن میکنن

پاسـخ

سوژین حسینیسه شنبه 2 آبان 1396 | 06:18

1
2

اگر این طرح اجرا بشه و هیچ ماشینی عبورنکنه همه خیابون میشه دستفروشی

پاسـخ

فرزاد حیدریسه شنبه 2 آبان 1396 | 07:54

5
3

اولا سابقه تبدیل خ جمهوری به پیاده رو وحذف سواره رو به زمان تصدی شهرداران سابق بویژه مهندس توان برمیگردد وتابحال درکارگروه های متعدد تخصصی درمراجع ذیربط مطرح وجوانب مثبت ومنفی آن کنکاش شده است ثانیا تشکیل جلسه بدون شهرداری بعنوان مالک خیابان ومتولی اجرای طرح کاملا ناسنجیده وبی اساس است ثالثا مطرح نمودن این بحث دروضعیت مالی بحرانی شهرداری ودرشرایطی که دولت تدبیر ناتوان از پرداختهای عادی ردیف های بودجه به ادارات ونهادهای عمومی است نوعی مصادره به مطلوب وبهره برداری تبلیغاتی است رابعامامعتقدیم اجرای این طرح تنها درصورت انجام کارهای بنیادین درراستای ساماندهی دستفروشان وایجاد اشتغال برای سیل دستفروشان امکان پذیرمیباشد ومسولین دلسوز بجای این اقدامات ناسنجیده بدنبال اشتغال جوانان وایجاد طرح های تولیدی شهرستان باشند

پاسـخ

کارشناس ارشد برنامه ریزی شهریسه شنبه 2 آبان 1396 | 08:33

4
0

ما اگه صاحب نظر بودیم حداقل در یکی از نهادهای مرتبط شهری استخدام میشدیم نه اینکه افراد با تحصیلات غیر متخصص و غیر متعهد جای مارو بگیرن همچین طرحی هم واسه بافت شهری مریوان به هیچ وجه جوابگو نیست مسدود نمودن معبر اصلی شهر به قیمت ایجاد ترافیک شدید در معابر جایگزین و کاهش ترافیک در معبر میدان سرباز _ شبرنگ

پاسـخ

پویاسه شنبه 2 آبان 1396 | 09:04

2
2

سلام بنده اگه بتونم با جناب فرماندار ملاقاتی حضوری داشته باشم یه طرحی پیشنهاد میدم که مشکل ترافیک ،بازار،پارکینگ،پیادرو حل بشه

پاسـخ

خاوریسه شنبه 2 آبان 1396 | 09:06

3
1

اولا از آقای شفیعی ممنونم که دلسوز شهرمان هستن دوما من با این طرح موافقم به شرط اینکه واسه ترافیکی که بعد از اجرا شدن این طرح میشود کاری بکنند

پاسـخ

کارشناس ارشد برنامه ریزی شهریسه شنبه 2 آبان 1396 | 09:47

1
0

با عرض سلام. از طرفی ایجاد پیاده راه به منظور تأمین نیازهاي عابر پیاده، تأمین منظري چشم نواز، تأمین امکانات مناسب و همچنین دسترسیهاي لازم طراحی میشه که به دنبال اون رشد و توسعه فعالیتهاي اقتصادي و تجاري، افزایش ایمنی و راحتی عابران پیاده، حضور گسترده مردم در پیاده راه و رونق کسب و کار که از جمله پارامترهاي اجتماعی- اقتصادي قابل توجه در طرح پیاده راه سازي خیابانهاي شهري محسوب میشه رو به وجود میاره، از طرفی از دیدگاه حمل ونقل و ترافیک طرحهاي پیاده راهسازي میتونه باعث محدودیت دسترسیها و تغییر ساختار شبکه خیابانی بشه. بر این اساس گروههاي مختلف ساکنین، شاغلین و مراجعین نظرات متفاوتی در خصوص حذف تردد سواره از معابر شهري خواهند داشت. بنابراین پیاده راهسازي معابر موضوعیه که داراي ابعاد مختلف اقتصادي، اجتماعی، زیست محیطی، ترافیکی و... و در امکانسنجی تحقق اون باید مزایا و معایب طرح و جنبه هاي مختلف اون مورد بررسی قرار داد که باعث پیچیده شدن مساله میشه.

پاسـخ

علیسه شنبه 2 آبان 1396 | 10:07

2
2

خوبه اگر ترافیک معضل نشه که میشه....

پاسـخ

سیوان کریم پورسه شنبه 2 آبان 1396 | 10:19

2
0

با سلام و عرض ادب خدمت فرماندار محترم و شهروندان دلسوز مریوانی ام
طرح زیباست و در این پروژه چند نکته لازم می باشد که در اولویت قرار بگیرد و سپس طرح اجرا گردد.
1- نیاز به پارکینگ طبقاتی در بالاتر از شبرنگ به طرف آتش نشانی. تا گردشگران که خرید خود را انجام داده اند اتومبیل در نزدیکی در دسترس باشد و همچنین از پارک کردن در کوچه پس کوچه ها و ایجاد مزاحمت برای ساکنان آن منطقه جلوگیری شود.
2_ ایجاد زیرگذر روگذر در میدان سرباز به چند دلیل. روانسازی ترافیک . تسریح در پارک خودرو در پارکینگ طبقات ( تصور کنید اتومبیل گردشگر وقتی به میدان سرباز هدایت میشه سریع از روگذر به طرف پارکینگ طبقاتی هدایت میشه و در چند دقیقه خودشو در خیابان اصلی می بینه)
3_ استفاده از مبلمان شهری سنگفرش کردن ، ممنوعیت از ورود دستفروش به آن خیابان و ممنوعیت از سد معبر مغازه داران.
طرحهای زیادی می شود در مریوان انجام داد از جمله لایه روبری دریاچه زریبار.
با تشکر از فرماندار محترم و دلسوز به تمام معنا

پاسـخ

شهروندمریوانیسه شنبه 2 آبان 1396 | 10:20

2
0

باسلام ....همانا جناب شفیعی دررونق بازاربانه نقش مهمی راایجادنمودند ماهم به ایشان جهت رونق بازار مریوان ایمان واعتمادکامل راداریم به نظرمن طرح پیاده رو طرح زیبایی میتواند باشد اما درعوض آن پارکینگی جهت رفاه مسافرین درنزدیکی خیابان جمهوری درنظرگرفته شود.یاورودوپارک ماشین های مسافردراین خیابان جهت خرید بلامانع باشد ........باتشکر

پاسـخ

محمد محمودیسه شنبه 2 آبان 1396 | 10:52

5
1

با عرض سلام و خسته نباشید
خواهشمندم حتما به گوش مسئولین خصوصا فرماندار مریوان برسانید
جهت پیش بینی طبعات آن به مدت دو هفته خیابان را ببندند و واکنش مردم را نسبت به آن نگاه کنند و طبعاتی که به شهر وارد خواهد نمود.
خواهشمند قبل از انجام فرایند قانونی آن آزمایش کنند، شاید که تصمیم بهتری گرفته شه

2
0
آریا امجدنیا سه شنبه 2 آبان 1396 | 19:25

تبعات یا طبعات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسئله این است

0
0
یک حمال پنجشنبه 11 آبان 1396 | 17:31

ما ملت کرد دوچار دوگانگی فرهنگی هستیم نوع نوشنار در دو زبان کردی و فارسی متفاوت است سعی کنیم حداقل همدیگر را درک کنیم و به یک خرده نگیریم

پاسـخ

آرتین مریوانیسه شنبه 2 آبان 1396 | 11:43

0
2

این طرح صد ساله دیگه هم انجام نمیشه چون واسه این خیابان جوابگو نیست ببینید کی گفتم

پاسـخ

ریبازسه شنبه 2 آبان 1396 | 12:00

0
2

هزاران نفر جوان بیکار تو این شهره به جایه اینکه فرماندار بیاد اشتغال ایجاد کنه واسه این جوانان ب فکره پیاده رو هستش
ب فرض مریوان شد دبی چ فایده درحالی که فقر و بیکاری در این شهر بیداد میکنه

1
0
یک حمال چهارشنبه 3 آبان 1396 | 12:50

دوست گرامی نظر شما نظر من و خیلیها هست ولی ما خودمون نمیخوایم کار کنیم می دونی که میلیاردی بوجه مختص به اشتغال خصوصا در بخش کشاورزی در بانکها خوابیده و هیچ کس به دنبال گرفتن تسهیلات نیست
تا وقتی که تفکر حمالی و دست فروشی در جامعه ما هست اگه دبی هم بشیم باز به دنبال دست فروشی و حمالی هستیم

پاسـخ

دانشجوسه شنبه 2 آبان 1396 | 12:35

1
2

بسیار زیبا وعالیه

پاسـخ

یک فرهنگیسه شنبه 2 آبان 1396 | 13:47

2
0

در شهر همدان تمام خیابانها ی منتهی به میددان امام که شش خیابان هستش تا حال دو خیابان بوعلی واکباتان به صورت پیاده رو درست کرده اند در انتهای این دو خیابان شهرداری همدان هم پارکینگ بزرگ درست کرده وداخل شهر به حدی زیباست من سوال پرسیدم گفتند نقشه یونسکوست خوب خیابان جمهوری هم اگر این چنین بشه زیبا می شه وباعث رونق .والله تردد ماشینها در این خیابان باعث ترافیک شدید وعدم کسب وکار شده .در خیابان بو علی همدان چند ماشین که مدلشان قدیمی وجزو میراث فرهنگی وگردشگریست گذاشتند که هم درآمد زاست هم کار مردم چه از لحاظ باری وسواری جاافتاده

1
0
sherku4 چهارشنبه 3 آبان 1396 | 12:43

بوجه ی اولیه برای پیاده راه کردن بوعلی و اکباتان ده میلیارد تومان است البطه گفتم بوجه اولیه 5 مرحله تخصیص بوجه در برنامه ریزی گنجانده شده است و میدان امام همدان دارای ثبت میراث جهانی از طرف سازمان یونسکو است که ضمن تقبل بخش بیشتر این هزینه ها خود طراحی و اجرا را نظارت میکنند

پاسـخ

مسعودسه شنبه 2 آبان 1396 | 14:12

4
0

مکمل اجرای این طرح ، ایجاد پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان جمهوریست . وبهترین مکان به نظر حقیر ، ساختمان اداره دخانیات است . (البته اگر تملیک وبه مکان مناسب خودش انتقال داده شود.)

پاسـخ

محمدسه شنبه 2 آبان 1396 | 15:46

2
0

قربان فرماندار عزیز و گل مریوان از طرحتون ممنونم ولی میشه یک فکری به حال مرز بکنید جوان ها بیکارند

پاسـخ

زریباره که مسه شنبه 2 آبان 1396 | 16:06

2
0

الان که شده پارکینگ مغازه دارها بنظر من اجرای آزمایشی بشه ببینیم چی پیش میاد فکر نمی کنم از الانش بدتر بشه

پاسـخ

کارشناسسه شنبه 2 آبان 1396 | 16:21

0
2

لطفا مشخص شودکه مجری طرح فرمانداری یا شهرداریه و اگر شهرداری مجری طرحه چرا در جلسه تخصصی از شهرداری دعوت بعمل نیاوردن پس هرگونه اظهار نظر غیرمعقول میباشد

1
0
sherku4 چهارشنبه 3 آبان 1396 | 12:06

انگار شمای بزرگوار هنوز از روال اداری مطلع نیستید در فرمانداری یک معاونت به نام برنامه ریزی و امور عمران هست و این ایده ها را بررسی و جهت مصوب در شورا و کارگروه های مربوطه چون شورای تراغیک آماده می کندو گاهی به همه پرسی گزاشته میشود که حالا در این مرحله است
هیچ کس عقل کل نیست

پاسـخ

خه بات قادریسه شنبه 2 آبان 1396 | 17:49

3
0

با سلام
حدود 5 سالی این طرح تو ذهنم بود . این طرح معایت و مزایای فراوانی دارد . از معایبات این طرح حجم ترافیک بالای و نبود زیرساخت های لازم و عرض کم خیابان های منتهی به دارسیران می باشد .که می توان با فرهنگ سازی و برنامه ای مدون حجم ترافیک رو کاهش داد . از مزایای این طرح که بر معایب آن چیره می شود ایجاد رفاه و آسایش مهمامان در قلب بازار . ایجاد رونق و تغییر چهره بازار و ساخت المان زیبا و ایجاد فضای سبزی بسیار زیبا که مهمانان را به خود مجذوب کند . در حال حاضر اکثر مسافرین سواره از ترس جریمه و تسریع در خرید خود به دست فروشان و مغازه های سر خیابان روی آورده و باعث کم بازاری و سوت و کور شدن مغازه های طبقات بالای پاساژ ها و عدم تمایل بازاریان به گرفتن این مغازه ها می شد. حال با ایجاد این طرح مهمان یا ماشین سواره با کمال آرامش جنس خود را در هر جای بازار و به بهترین قیمت خریداری می نماید . از مرایای دیگر طرح رونق گرفتن قسمت بازار محلات فقیر نشین شهر از جمله محلات کونه دیو دارسیران و.... می شود . ..................

پاسـخ

امجدسه شنبه 2 آبان 1396 | 18:33

1
3

سلام پیشنهادخوبی است اما به شرطی که یک روگذربرای عبور وسایط نقلیه از شبرنگ تا ۴راه بایوه ساخته شود که هزینه زیادی میخواهد ونمونه آن در یکی از خیابانهای اصفهان موجود است

2
0
sherku4 چهارشنبه 3 آبان 1396 | 11:26

روگذر.............. ببخشید ولی فکر میکنم شما مریوانی نیستید چون نظرتون اروپایی است
این ایده روگذر موازی است و در هیچ یک از شهر های ایران قابل اجرا نیست فقط فضای اشغالی برای شالوده آن به اندازه خیابان جمهوری است.......

پاسـخ

aramسه شنبه 2 آبان 1396 | 22:29

3
2

بله كاملا موافقم ولی متاسفانه دستفروشان باعث بینظمی دركل بازارشده اند واگر جمع آوری نشوند این طرح تاثیری در پیاده رو كردن خیابان نداردو بدترازقبل نیز میشود

پاسـخ

مریوانکمسه شنبه 2 آبان 1396 | 22:34

3
4

مطمئنم فرماندار محبوبمان بدونه کارشناسی اقدامی نمی کند اگر هم این اتفاق نیفتد همین که به فکر مردم بودن از ایشون تشکر می کنیم چونکه شورا و شهردار سابق ما در این چهار سال هیچ کاری نکردند فقط حرف زدند

2
0
sherku4 چهارشنبه 3 آبان 1396 | 11:16

دوست عزیز کار کرده اند
فقط باید چشم باز کرد و دید کارهایی که در دو دوره قبل با بر کناری شهردار بالکانه خوابید اتفاقا همه فعال و به مرحله اجرا در آمد و افتتاح شد
نباید افزایش سرانه فضای سبز نادیده گرفته شود
لطفا عادل باشید و بدونه تحلیل و نقد زود قضاوت نکنیم
دوره هفتم شورا افتضاح بود...

پاسـخ

شهروندسه شنبه 2 آبان 1396 | 23:40

3
1

عالي ميشه ولي يايد فکر همه چي رو کرد که مهمترينشون دستفروشا هستن

پاسـخ

فرزادچهارشنبه 3 آبان 1396 | 07:57

3
0

باسلام وخسته نباشيد خدمت فرماندار محترم...
اين طرح واقعا عاليه واميدواريم هرچه زودتر اجرايي شود ...

پاسـخ

آبیدرچهارشنبه 3 آبان 1396 | 13:14

3
0

طرح خوبیه ولی باید سیکل اداری وپروسه ی آن انجام بشه طرح باید درشورای ترافیک شهرستان وبعد استان تائید بشه تازه تاییداین طرح مستلزم پروسه ی دیگری هم هست.کلی ساختار فیزیکی اطراف خیابان جمهوری تغییر کنه.خلاصه باید کلی زمان وهزینه پای این طرح گذاشت واحتمالا امیدی به بودجه دولت نباید باشه ویه سرمایه گذارقدر خصوصی بتونه این پروژه را دراینده ساپورت کنه

پاسـخ

امیدچهارشنبه 3 آبان 1396 | 17:24

4
0

این طرح اگر خوب کارشناسی شود مخصوصا در زمینه ترافیک طرح فوقالعاده ای است. افراد با آرامش
خیال و آسوده میتوانند از بیرون بودن و خرید لذت ببرن. بنه به عنوان شهروند امیدوارم این طرح خوب اجرایی شود.

پاسـخ

امیدچهارشنبه 3 آبان 1396 | 17:26

3
0

البته امیدوارم طرح را به خوبی اجرا کنند. و فقط ظاهر سازی نباشد کاری اصولی با زیر بنایی قوی.

پاسـخ

خبیب نصریچهارشنبه 3 آبان 1396 | 23:33

1
2

باسلام خدمت فرماندار محترم شهرمان مریوان من مخالف این طرح هستم دلیل اول معلوم نبودن وضع دوخیابان منتهی به چهارراه اصلی که تردد ماشینها درآن دیگر امکان پذیرنخواهد بود دوم مشکل پارکینگ مجتمع خورشید زریوار من بجای این طرح یک طرح دیگه پیشنهاد میدم که کم هزینه تر وبهتر برای رانندگان مجترم که بار سنگین ترافیک را کاملا درشهر مریوان برطرف خواهد کرد این است که مسیر میان سرباز تا چهارراه بیمارستان بوعلی کاملا یک طرفه ماشینها تردد کنند وازچهارراه موسک تا میدان سرباز هم ماشینه فقط ازیک طرف عبور کنند یعنی بلوار بین دوطرف خیابان ها ازبین بره وآسفالت بشه باتشکر

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی