سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
چهارشنبه 25 مرداد 1396 / 17:30|کد خبر : 5099|گروه : اجتماعی

انتقاد انجمن سبز چیا از نصب تندیس غول پیکر عینک توسط شهرداری

شهرداری از یکماه گذشته اجرایی بسیاری از پروژه های عمرانی و زیبا سازی که مردم در چهار سال گذشته از شهرداری و شورای شهر انتظار داشتند را با سرعت و بدون کارشناسی آغاز کرده است.

شهرداری از یکماه گذشته اجرایی بسیاری از پروژه های عمرانی و زیبا سازی که مردم در چهار سال گذشته از شهرداری و شورای شهر انتظار داشتند را با سرعت و بدون کارشناسی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، شهرداری و شورای دوره ی چهارم شهر مریوان تنها چند روز مانده به پایان کار خود با اقدامات پوپولیستی بدنبال مطرح کردن خود در افکار عمومی هستند. شهرداری از یکماه گذشته اجرایی بسیاری از پروژه های عمرانی و زیبا سازی که مردم در چهار سال گذشته از شهرداری و شورای شهر انتظار داشتند را با سرعت و بدون کارشناسی آغاز کرده است. اگر چه اقدامات عمرانی و زیباسازی امر پسندیده ای است اما زخمی کردن بسیاری از پروژه های عمرانی  و نصب تندیس ها و المان های خارج از عرف و فرهنگ مریوان، می تواند مدیران آینده شهر را دچار مشکل کند.

در یکی از موارد شهرداری مریوان به جهت زیبا سازی شهر مریوان در میدان ورودی این شهر با نصب تندیس غول پیکر عینک واکنش ها و موضع گیریهای زیادی را در میان عامه مردم، مسئولین و حتی انجمن ها در پی داشته است.

بسیاری معتقدند نصب ناشیانه و غیر منطقی این عینک در ورودی شهر معانی نامناسب برای مهمانان و مردم این شهرستان دارد و به جای آن می توان از المان و تندیس های با فرهنگ بومی این شهرستان استفاده کرد.

در یکی از موضع گیرها انجمن سبز چیا با اعتراض نسبت به این اقدام شهرداری  از بی توجهی مسئولین شهری به نما و مناظر شهری واکنش نشان داد و خواستار توجه مسئولین به این موضوع شده است. این انجمن در کانال تلگرامی خود با مقایسه اقدامات مسئولین شهری دو شهر مریوان و مهاباد نسبت به نصب تندیس غول پیکر عینک در ورودی این شهر گلایه کرد. انجمن چیا در پیام کوتاه خود اینگونه موضع گیری کرد: تفاوت در چیست؟مسئولین؟ شعرا؟مردم؟

مریوان شهری است که متاسفانه کمترین توجه به منظر شهری آن شده است و مسئولین با هر دلیلی هر روز این شهر را از شهر بودن دور می کنند.

آنچه این روزها بیش از گذشته مشهود است اقدامات پوپولیستی و عوام فریبی و بی توجهی به حاشیه نشنینهای شهر مریوان است. شهرداری با اقداماتی در مرکز شهر و با بستن خیابان ها بدنبال مطرح کردن خود در روزهای پایانی فعالیت خود است. حاشیه های شهر مریوان و کوچه های بسیاری از محلات این شهر از کمترین امکانات برخوردار نیستند. بسیاری از کارشناسان اولویت قرار ندادن فعالیت های اساسی شهرداری و تمرکز به مرکز شهر که اصلا لزومی برای فعالیت عمرانی ندارد، منتقد شورای دوره چهارم شورای شهر و شهردار هستند.

یکی از معضلات شهر مریوان که در سالهای اخیر با بی تدبیری مسئولین وقت و شهرداری و شورای شهر همچنان گریبانگیر مردم شهر مریوان بوده است و مطمئنا در آینده نیز یکی از معضلات شهر خواهد بود وضعیت سایت زباله شهر مریوان است که از چهار سال گذشته تا کنون به این مشکل بزرگ هیچ توجهی نشده است و به گفته فرماندار مریوان شهرداری تا کنون نتواسنه سرمایه گذار را مجاب به اجرای ساخت سایت زباله کند.


سوالی که مطرح است این است که چرا این اقدامات- که با سرعت و بدون کارشناسی انجام می شود- در شرایط و وضعیت کنونی انجام می گیرد؟ 


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

Aliچهارشنبه 25 مرداد 1396 | 17:57

8
8

انجمن سبز چیا اگر واقعا به فکر منافع شهری و مدیریت شهری چرا در هنگام انتخابات سکوت می کنند و خودشان را تافته جدا بافته می دانند.
اتفاقا اگر شماها می آمدید ترکیب جدید شورا این نبود
من از این دوره هیچ نگرانی ندارم نگرانی من از این دوره و ضعف شدید مدیریتی و عمرانی و ******است.
*********************

پاسـخ

زاهدیچهارشنبه 25 مرداد 1396 | 18:16

18
0

ضمن عرض سلام و وقت بخیر درمورد عینک که میدان جهاد گذاشتن میتونستن بدر جای عینک از تندیس شاعران و نویسندگان کورد استفاده کنن...عینک ب چ معنیس در ابتدای ورود ویا میدان ملابیسارانی تندیسش رو برداشتن این همه شاعر و نویسنده و انسان برجسته داشتیم که بجای عینک میتوان گذاشت باتشکر

پاسـخ

شهروند مریوانیچهارشنبه 25 مرداد 1396 | 20:58

17
3

واقعا تندیس زشت و مزخرفیه مثلا چه معنی میده
قشنگ معلومه چقد خلاقیت واسه شهرمون دارن!

پاسـخ

حاشيه نشينچهارشنبه 25 مرداد 1396 | 21:39

11
1

سرعت عمل شورا و شهردار به خاطر ابقا و اب كردن **** است، انهم از كيسه خليفه بخشيدن! هر چي فك كردم اين عينك نه طرحي سور رئاليستي و نه رئاليستي و نه محتوايي است، همه چشماني بينا دارند و اولويتهاي مردم و اولويتهاي شورا!!!را ميدانند اصلا نيازي به عينك نبود

پاسـخ

مریوانه که مپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 00:37

19
4

بله کاملا درسته که شهرداری مریوان به سرکردگی فواد کریمی به دنبال عوام فریبی است و ******************** اما این واقعیت انکار شدنی نیست که شهردار مریوان باید برود چرا که اقدامات همچون قطع کردن گاز و اب و برق و گرفتن جریمه های نجومی از مردم هرگز فراموش نخواهد شد
********************

پاسـخ

سوران ارجمندیپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 08:05

14
4

ضمن عرض سلام وادب خدمت مخاطبین عزیز و مدیریت عزیز زریوار خبر..
با احتمال زیاد در میدان بیسارانی سابق نیز باید سمعک نصب کنند!!!!!!!!!!!!!!
تحلیل های متفاوت عینک نصب شده
تحیل مثبت: 1- در سفر به شهرستان مریوان برای دیدن جاذبه های گردشگری آن باید با دیدی عمیق نگریست(کمتر کسی به این تحلیل فکر خواهد کرد)
تحلیل منفی: 1- عینک بجا مانده از ماموستا قانع(سالیانیست که قرار است تندیس ماموستا قانع نصب شود در این میدان!!!!!!!!)
2- شهر مردمان نابینا و مشکل دار
3- احتمال داره در میادینی دیگر شهر که در حال تعمیر هستنند سمعک، عصا، ویلچر و ... نصب شود.

پاسـخ

خوم مریوانیپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 09:41

11
20

اتفاقا بسیار زیبا است. مگه چه ایرادی داره؟؟؟؟ واقعا متاسفم برای همشهریهامون( البته تعدادی شون) هر کاری در این شهر انجام بشه بلافاصله جبهه گیری میکنند خوب برید در مقابل میوه‌فروشهای کنار خیابان و بی فرهنگی در رانندگی و یکسری مسائل فرهنگی در مریوان که بیداد میکنند جبهه گیری کنید. والله زشته هر کاری از طرف هر ارگانی انجام بشه یکسری بیکار در خانه نشتند و جبهه گیری میکنند. به جای اینها بیایید در ارتقای فرهنگ مریوان و عرضه مریوان به تمام جهان تلاش کنیم و چهره خوبی ازش بسازیم.

پاسـخ

عینک سازپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 10:16

12
3

چرا نقد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر واقعا پیغام خاصی ندارد و به لحاظ المان شهری قابل تعریف نیست هرچه سریعتر قبل از اینکه برای همه مردم و مهمانهای تابستانی شناخته بشه نسبت به برداشتن ان و اخذ هزینه از شخص شهردار بی سلیقه ومعاونش اقدام گردد

پاسـخ

همشهریپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 10:45

13
3

واقعا مسخره است اخه گذاشتن عینک به این بزرگی می تواند چه معنای داشته باشد جز اینکه می خواهند نام میدان جهاد را عوض کننده با گذاشتن یک عینک مسخره و بی معنی جز وجود دستان پشت پرده افراد برای از بین بردن ارزشها چه می تواند باشد چند روز ی دیگه نام میدان جاد میشه میدان عینک و آقایان مدیران شهری بعد از خواب بیدار می شوند البته قبل از هر کسی باید مدیر جهاد کشاروزی موضع می گرفت و از این عمل بی منطق شورا و شهرداری انتقاد می کرد .

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 12:08

11
2

احتمالا قصد شهرداری و شورای شهر اینه که تو این وضعیت بی پولی شهرداری میخواهند هر طوری که شده بدهی هنگفتی بالا بیارند برای شروع شهردار و شورای شهر دوره بعدی.البته نظر شخصی هستش شایدم برداشت اشتباهی باشه

پاسـخ

سلامپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 23:36

4
0

سلام بر همه همشهریان عزیزمان
ما همگی سالیان سال منتظر نصب تندیس ماموستا قانع در این میدان هستیم ولی متسفانه خبری ازش نیست

پاسـخ

کافجمعه 27 مرداد 1396 | 00:59

5
3

به نظر شخصی بنده عینک نمادی زیبا و در اوج سلیقه ساخته شده در نگاه اول و عام بی معنی ولی در صورت توجه برای میدان قانع که قرار بوده سالیان سال تندیس ماموشتا نصب شود عینک به جا مانده از ان مرحوم را ساخته اند.
همچنین می تواند این پیغام را به مسافران القا کند که برای دیدن شهر مریوان باید عینک بگذارید تا بهتر ببینید و بیشتر لذت ببرید.

جدا از کل اینها چون کار متفاوتیست جالب است.

پاسـخ

Shinaجمعه 27 مرداد 1396 | 16:37

3
0

عینک در ادبیات جهانی معنی کور بودن و ندانستن وقایع اطراف است به همین دلیل شهردار دلسوز ما همی برای مریوان همچین دکوری را قرار داده که از وقایع و بازی های پشت دیوار شهرداری بی خبر باشیم.
مریوان مهد زیبایی هستش می بایست به جای عینک گونه های بومی یا هر چیز دیگری قرار می دادند هرچند سلیقه آنها فقط در حد این است.

پاسـخ

شهروندجمعه 27 مرداد 1396 | 16:44

1
0

استدلال اقایان شورا برای نصب چنین عینکی ابنه هرکسی کارهای شورا دتر چهارم راندید این عینکو بزاره چشاش
تا انبوه کارهای انها را ببینند اما غافل از ان عینکشون تو خالی مثل کارهاشون واقعا متاسفم برای چنین ایده خوب شد
که اقایان نشدندشورا علی البدل مهاباد

پاسـخ

همشهریجمعه 27 مرداد 1396 | 17:01

4
2

مزخرفتر از این نبود جناب اقای شهردار که بیاری نصب کنی؟
اگه یک کم بیشتر فکر میکردی و وقت میذاشتی شاید می تونستی مسخره تر و بی معنی تر از این عینک پیدا کنی؟!!

پاسـخ

احمدیجمعه 27 مرداد 1396 | 17:09

4
0

تعجبم اولا از زریوار خبر است به سبب عدم آگاهی به فرهنگ حاکم بر مریوان چرا که در این شهر بیشتر به ماکت وماتیک رای میدهند که حداقل در هر دوره مشاهده گروه آن بوده ایم وقتی احدی از شور تحصیلات و سابقه ای از مبلمان شهری و یا تحصیلات مرتبط ندارد شهردار خود معلم فرهنگ استاد موسیقی دف زن و معمار تمام معناست ثانیا خدا وکیلی مردم همه عین خودشان به عینک واقع بینی نیاز ندارند نه عزیزان با این عجله خرج کردن عزیز نخواهید شد ای مردم نهایتا سه سال دیگر مطمن باشید که در قله ایمام و پارک آشتی و...با مشتی خرابه رو به رو خواهید بود زیر سازی نشده کلا روی گل ساخته شده این خط و این نشان

پاسـخ

محمد محمودیجمعه 27 مرداد 1396 | 17:20

0
0

خواهشمندم مدیران شهری در مورد شهر خلاق یه کمی مطالعه کنن، تا با این مسایل روبه رو نشن
ایده شهر خلاق که جدیدن مطرح شده در زمینه المان بومی خیلی تاکید داره

پاسـخ

کارمند ۲۲سال خدمت شهرداریجمعه 27 مرداد 1396 | 17:32

3
1

این عینک ۷۰ملیون هزینه داشته برای شهرداری می توانید سری به **** شهرداری بزنید تا واقعیت را بگد

پاسـخ

شارومه ندجمعه 27 مرداد 1396 | 18:38

5
6

من وا ئه زانم که نه سبی ئه و عه ینه که بو شاری مه ریوان زور لازم بو که خه لکی به جیی ئه وه هه ول به ن شه ورا وه شاره داری خراپ که ن عه ینه که کانیان باشتر که نه چاویان تا به لکو جوانتر تماشای چوار سال رابردوی مه ریوانو ئیستای مه ریوان بکه ن خوزگا مله تی ئیمه ئه ونه خو خور نه بونایه تکایه په یامه که م دابنین

0
0
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شنبه 28 مرداد 1396 | 00:11

خو خور ؟؟؟؟؟
ایا انتقاد از شهردار مریوان به خاطر ندانم کاریهایش و پاسخ ندادن به وضع نابسامان شهرداری و حقوق کارگران و در پی عوام فریبی بودن فواد کریمی صرفا برای ابقای خودش ******نیست اما اعتراض مردم به مسئولین خیانت است کسی مثل فواد کریمی با حمایت خلیل میرزایی و چندی دیگر از شوراها به جای ترحم به ملت مریوان جیب انها را با جریمهای سنگین خالی کردن و جیبهای خودشان را رنگی ایا نباید انتقاد کرد چون خیانت است من نمیدانم چرا هر وقت کسی میخواهد از حق خودش دفاع کند و خواستار عدالت باشد هزار برچب به او میزنند تو میدانی که فواد کریمی تا چه اندازه در حد مردم مریوان و کارگرهای شهرداری ظلم کرد ؟؟؟؟ یا نمیدانی یا خودت را به اون راه زدی در ضمن خود فروش کسی است که به خاطر مقام و پول انسانیت را فدا کند و بفروشد که ما ان را به وضوح مشاهده میکنیم چرا این مردم اینقدر خود را ساده میدانند که کسی مثل فواد کریمی و محدود افرادی هم سنگش را به سینه میزنند ؟؟؟؟؟؟ اگر اگاهانه باشد مصداق بارز یک خود فروخته ظالم میباشد و اگر نااگاهانه که دیگر جای بحث نیست

0
0
امید شنبه 28 مرداد 1396 | 09:09

سلام ؛ئه ی ره حمه ت له باوکت وه للا راس ئه که ی ، نازانم بو چی خه لکی ئیمه وا خو خورن .

پاسـخ

امیدشنبه 28 مرداد 1396 | 14:55

1
0

مسئلە عدم نصب مجسمه ماموستا قانع مسئٔله ای است که 15 ساله مطرحه بی خود کاسه کوزه رو نشکنیر رو سر شهردار خدمتگزار و دلسوز و صدق شهرمون جناب کریمی.

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی