سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
درستان در روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها
چهارشنبه 14 تیر 1396 / 12:51|کد خبر : 5014|گروه : سیاسی

نقش دهیاری ها و شوراها در توسعه پایدار روستاها

عزت درستان کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مریوان در پیامی در روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها برای اولین بار بعد از انتخابات مجلس دهم 94 اظهار نظر کرد.

عزت درستان کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مریوان در پیامی در روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها برای اولین بار بعد از انتخابات مجلس دهم 94 اظهار نظر کرد.

به گزاشر خبرنگار زریوار خبر، عزت درستان کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مریوان روز چهاردهم تیرماه در روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها رسما با افتتاح کانال تلگرامی خود برای اولین بار بعد از انتخابات مجلس دهم در اسفند 94 اظهار نظر کرد.

وی در خصوص روز ملی شهرداری ها و دهیاری ها، گفت: دهیاری‌ها در روستاها برای اولین بار در تاریخ نظام برنامه‌ریزی كشور، متولی مشخصی برای مدیریت و توسعه روستاها تعیین گردید.دهیار از یك سو به واسطه ارتباط تنگاتنگ با شورای اسلامی روستا، نهادی مردمی بوده و از سوی دیگر با آخرین سطح حاكمیت دولت در ارتباط است.دهیاری به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و متولی اداره امور روستا و دهیاران به عنوان مدیران روستا، وظایف مهمی در راستای تحقق توسعه پایدار و نقش مهمی در مدیریت روستایی و فرایند توسعه روستا برعهده دارند.

دهیاران باید با تعامل و همکاری با اعضای شورای روستا، ریش سفیدان و جامعه روستایی با استفاده از قابلیت های طبیعی و امكانات آب و خاك در چارچوب اهداف و ابعاد توسعه پایدار حرکت کنند.امروزه نقش و اهمیت دهیاری ها در حفاظت از محیط زیست، بهبود سیستم مدیریت پسماندها، جذب مشارکت های مردم در زمینه آبادانی بر کسی پوشیده نیست و اجرای طرح های عمرانی در سال های اخیر توسط تعاونی دهیاران در روستاها، این را به خوبی اثبات کرده است.امید است دهیاران شهرستان با همکاری اعضای شورا،  در راستای توسعه اقتصادی، افزایش منابع درآمدی دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه،‌ ‌كمك‌های دولت و خودیاری اهالی هر چه بیشتر در زمینه توسعه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند. 

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

سامانچهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:06

73
26

اقای درستان تشنه نماینده بودن هستن، چند روز بعد از انتخابات فعالیت خود را دوباره به شدت شروع کردن، ایشان که خیلی وقته دارای کانال و گروه تلگرامیه.
راستی آقای درستان چه خبر از میثاق نامه هایی که به کاندیداها میدادید که امضا کنند؟ امضا نکردن نه؟
مطمئن باش هیچ وقتی با ***** نمیتونی رای بیاری هیچ وقت.
چه خبر از فعالیتهای اقتصادیتان؟ چه خبر از تیم خبرنگاری که دور و برتون هست؟ پناه بر خدا.
دستت برای همه رو شده ،

11
21
محمدعلی آفتابی پنجشنبه 15 تیر 1396 | 02:11

باسلام خدمت تمام دوستان آقای درستان نیاز به امضای میثاق نامه ندارد و نخواهد داشت تمام اون هایی که الآن پشت میز نشستند همه باالتماس خودشان پیش آقای درستان آمدند و ایشان قبول نکرد اما چرا مردم چشم و گوش خودشان را در مقابل حق بسته و کور کرده اند و ایشان نیاز به سهمیه نداشت چون برای به دست آوردن علم خود زحمت های زیادی کشید\\r\\nنابرده رنج گنج میسر نميشود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

پاسـخ

هوار مریوانیچهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:07

61
16

متاسفانه فرمایشات ایشون عیون انشا بود به مناسبت این روز در خصوص چیزی که باید حرف میزد نزد که اونم اوضاع بد و نابسامان روستاهای شهرستان بود که اگر دهیارها و شوراها حرفشان برش داره چرا وضع اینطوره؛نه جاده ای،نه گازی ،نه آب پاکی و نه حتی تلفن خانگی و ثابت خوبی
لطفا بخاطر دیده شدن دیگه دیکته نفرما

49
12
Night king چهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:36

دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی
ایشون مث اینکه اومدن مقدمه یه مقاله رو اوردن که توضیحاتی رو در حصوص دهیاری و وظایفشون رو بیان میکنه
نه نقدی
نه مروری بر وضعیت نابسمان مدیریت روستاها

پاسـخ

همشهریچهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:12

4
26

لطفاادرس کانالتون

پاسـخ

هجرت (کانی دینار)چهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:31

18
54

سلام به زریبار خیز
آقای درستان از زحمت کشان مردمی در فرمانداری مریوان می باشد انشالله موفق باشد

20
9
امیر پنجشنبه 15 تیر 1396 | 15:14

فقط یکبار به اتاقشون مراجعه کنید میفهمید که اونجا فقط شده جلسه انتخاباتی، لطفا بدور از انصاف حرف نزنید، فقط دنباله تبلیغاته تو اتاقشون، هر چند همه دیگه میشناسنش

پاسـخ

حستچهارشنبه 14 تیر 1396 | 14:09

54
16

دهيار .... نهادي مردمي بوده؟!!! متاسفم براي يك ارشد مددكاري( البته بواسطه سهميه فرزند شهيد بودن) و مدعي نمايندگي مجلس و ... هنوز نمي داند كه دهيار يك اسم فاعل است نمي تواند نهاد يا ساختار باشد!!! يا از بهبود مديريت پسماند صحبت نموده ايشان در دوان تصدي بخشداري چه فعاليتي در آين خصوص داشته اند؟! يا اخيراً" فعاليت ايشان را در سماقان گماره لنگ ديديم !!! مردم خوب مي فهمند؟!

16
38
2323 چهارشنبه 14 تیر 1396 | 14:27

اگه شهید نبود تو الان معلوم بود کجا بودی !!! و این سهمیه هم یه حقه !! پس ببند اون .....

پاسـخ

سالار محمدیچهارشنبه 14 تیر 1396 | 14:57

57
18

عرض ادب، و سلام دارم خدمت مخاطبین محترم پرطرفدارترین سایت خبری-تحلیلی استان کردستان .
زیاد اهل نظرنویسی در اخبار موجود نیستم، علاوه بر این احترامی ویژه و خاص نسبت به آقای درستان قائلم و ایشان را دلسوز میدانم .
اما جدای از هر مبحثی و سوای مسائل، چند نکته در مورد این یادداشت برای بنده قابل تامل بود؛
اولا که عنوان خبری؛ برای اولین بار اعلام نظر کردن کاندیدای دور دهم مجلس که نشد تیتر خبری!! و آنهم اعلام نظر نبوده و یادداشتی حول مناسبتی عنوان شده در کشور
ثانیا اگه قرار براین باشه، که 40 کاندیدای رد وتایید شده دیگر مجلس دهم هم باید برای اولین بار نسبت به هرچیزی نظر دهند و شماهم در سایت منعکس فرمائید ..
اینها به کنار ...
مشکل اصلی که در یادداشت نویسی های ما باب گردیده و متاسفانه در نوشته و مطلب موجود هم تماما رعایت نمیگردد، عدم رفرنس نویسیست. که این سه دلیل بیشتر نمیتواند داشته باشد؛ یا اینکه نویسنده خود توان نوشتار تحلیلی ندارد، یا نویسنده منابع را درج میکند اما سایت منعوس کننده حذف میکند، یا نهایتا هدف سرقت ادبیست
که همین نوشته فوق از منابع زیر استخراج وبهتر بگم کپی پیست شده است ؛
http://www.safetymessage.com/education/environment/1077-2014-09-10-11-57-10
در هرصورت، جدا از ارادتی خاص که بنده به آقای درستان دارم لازم دانستم این موارد را عرض نمایم.
با احترام و ارادت به همگان

16
14
گوله باخ پنجشنبه 15 تیر 1396 | 00:49

دقیقا اقای محمدی شمادرست میفرماین

19
15
خبرنگار ایرنا پنجشنبه 15 تیر 1396 | 01:51

کسی که دیپلمش رو از بزرگسالان گرفته و پایان نامه رو براش نوشتن؛ بیشتر از این ازش انتظار نیست و با رای ترحم و پوپولیستی آرایی رو هم داشت اونا رو هم از ذست داده و تنها می توان به حال شهر متاسف شد و گریست ... پیام تشکر ایشان هم بعد از انتخابات هم ابنچنین بود البته با این تفاوت بجای کپی از دو جا از چندین نوشته بود؛ صداقت هم چیز خوبیه!
ذکاوت و تیز هوشی جتاب محمدی هم قابل تحسین است.

17
13
لاله پنجشنبه 15 تیر 1396 | 22:52

احسنت سالار، عزیز، به نظر بنده این کار تبلیغی خام گونه برای ورشکسته ای انتخاباتی بود.

13
0
Perspolis دوشنبه 13 آذر 1396 | 03:21

جناب آقای محمدی این صفحه جای تصفیه حساب دور دهم انتخابات نیست٬ چشمات رو باز کنی میبینی که نزدیک به ۲ سال از آن روزها گذشته٬ جوگیر نشو الان با کدام ستادی٬ مستقل باشی هم بد نیست٬ در این دور شورا هم اگه دیپندنت نبودی نمی باختی٫ منم از سر رفاقت و دوستی و ارادت بهت یادآوری کردم٬ امیدوارم موفق باشی

پاسـخ

مریوانی**پنجشنبه 15 تیر 1396 | 04:11

19
4

واقعا چیزی که از گفته های آقای درستان قابل برداشت می باشد اینکه مطالب بیان شده ایشان کپی از یه مقاله هست چون در این گفته ها اظهار نظری وجود نداره نه تحلیلی نه توصیفی نه بیان مشکلات و راهکارهای مدیریتی نهاد های مربوطه واقعا جای تاسف داره که مطالب داخل مقالات و مجلات را بعنوان گفته یه شخص بحساب آورده اید و چاپ میکنید در ضمن توسعه پایدار تو ایران وجود نداره و هیچ شخصی با هر سمتی نمیتونه توسعه پایدار را در ایران براساس شاخص های آن اجرایی کند.یاد بگیریم از ذهن خود استفاده کنیم نه کپی، پیست

پاسـخ

عادل فتاحیپنجشنبه 15 تیر 1396 | 04:24

17
11

واقعا متاسفم واسه زریوارخبر کاملا شده بچه بازی بهرحال احترام مردم برات مهم نیست حداقل حرمت شهیدان رو نگه دارمگرسهمیه شهیدداشتن تنگه یاافتخار

پاسـخ

محمدپنجشنبه 15 تیر 1396 | 23:40

12
23

با عرض سلام خسته نباشی حضور مخاطبان.
آقای درستان فردی پر تلاش و موفق هستن
ما باید برای توسعه شهرمان در تلاش برای موفقیت آقای
درستان باشیم

پاسـخ

***یکشنبه 18 تیر 1396 | 11:27

3
5

با دیدن این تیتر ناخوداگاه یاد این شعر افتادم: شتر در خواب بیند پنبه دانه.... گه لپ لپ خورد گه دانه دانه

پاسـخ

Z Aیکشنبه 18 تیر 1396 | 13:22

9
5

*******گفته های کذب هر کسی که به آقای درستان تهمت بزند چیزی جز اشغال نیست در این دورو زمانه کسی لیاقت ندارد جای پای آقای درستان بیستد آقای درستان اثبات شده هستند برای مردم

پاسـخ

جبارشنبه 24 تیر 1396 | 13:15

1
2

با سلام خدمت دوستان
اقای درستان گزینش تلاش و ثابت قدمی خودرا با کارنامه درخشان و افتخار امیز در بخشداری خاومیر اباد و فرمانداری مریوان و سقز با موفقیت گذرانده اندو ثابت کردند که قابل اعتماد هستند ضمنا دوستان محترم اقای درستان چهره ای مردمی هستند مطمین باشید انشاالله اینو در اینده دای نزدیک بیشتر لمس خواهیم کرد و بد خواهان که معلوم هست چه کسانی هستندبه امید الهی پوزشونو به خاک خواهیم مالید ..مایه افتخار مردم مریوان هستند اقای عزت درستان... باسپاس از کانال زریبار خبر

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی