سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
دوشنبه 12 تیر 1396 / 20:09|کد خبر : 5006|گروه : اقتصادی

کنترل شدن ترازوها توسط استاندارد؛ قانونی یا غیر قانونی/ جوابیه رئیس استاندارد به اعتراض اصناف

رئیس ادارە استاندارد  در جوابیە ای به پیام اتحادیه و اصناف مریوان در رابطه با بازرسی از مغازەها برای کنترل ترازوها پاسخ داد.

رئیس ادارە استاندارد در جوابیە ای به پیام اتحادیه و اصناف مریوان در رابطه با بازرسی از مغازەها برای کنترل ترازوها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، بعد از گذشت یک سال از اختلاف رئیس اداره استاندارد و رئیس اتاق اصناف تا کنون مشکل کنترل ترازوهای مغازه ها حل نشده است. سال گذشته رئیس اداره استاندارد در مصاحبه با زریوار خبر از غیر استاندار بودن شش هزار ترازوی بازار مریوان خبر داده بود که با موضع گیری رئیس اتاق اصناف روبه رو شد وی در جوابیه به خبرنگار ما گفت: اظهارات مسئول نمایندگی استاندارد مریوان کذب محض است.

بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان کنترل ترازوهای مغازه ها چالش بین دو ارگان است. در آخرین موضع گیری بعد از غیر قانونی خواندن کنترل ترازوها توسط اتاق اصناف جلال سجادی مسئول اداره استاندارد شهرستانهای مریوان و سروآباد، در خصوص بازرسی از مغازەها برای کنترل ترازوها جوابیه ای صادر کرد که نسخه از آن در اختیار زریوار خبر قرار گرفت وی در این جوابیه، گفت: این اقدام توسط بازرسان  اداره استاندارد بصورت کاملا قانونی انجام شده واقدام به آزمون دوره ای وسایل سنجش و توزین سطح شهرستان مریوان نموده اند.

با عنایت به ماده 14 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاسها (موضوع بند 7 ماده 20 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران, مصوب سال 1376) نظارت بر عملکرد وسایل سنجش و توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی بر عهده سازمان استاندارد بوده و تعرفه این آزمون دوره ای برای سال 96, 10800 تومان تعیین شده است.

قبل از اقدام به این آزمون دوره ای اطلاع رسانی لازم به فرمانداری محترم شهرستان مریوان, اتاق اصناف, اداره صنعت, معدن و تجارت, اتحادیه های مرتبط, اداره اماکن و سایر ارگانهای ذیربط انجام شده و کلیه این نهادها در جریان این اقدام قرار گرفته اند.

آزمون دوره ای ترازوها جهت نظارت بر صحت عملکرد آنها هرساله از طرف سازمان ملی استاندارد در کلیه استانهای کشور اجرا شده و شهرستان مریوان آخرین شهرستان استان کردستان است که این آزمون در آن انجام میگیرد.

کنترل صحت عملکرد ترازوهایی که در دادوستد عمومی استفاده میشوند از لحاظ شرعی و قانونی امری صحیح و کاملا مطابق با آموزه های دینی ما بوده که چه بسا بسیاری از ترازوها مقدار صحیح را نشان نداده بدون آنکه فروشنده نیز از آن خبر داشته باشد, که بیشتر فروشندگان نیز از این امر بی اطلاع بودند.

تعداد ترازوهای کنترل شده در کل استان کمتر از 3000 ترازو بوده که با توجه به هزینه های بازرسی و سایر هزینه های جاری نه تنها هدف درآمدزایی نبوده بلکه این مبلغ کفاف کل هزینه ها را نیز نداده است, پس هدف تنها انجام کار صحیح قانونی و شرعی بوده و هیچگونه درآمدزایی در این بین وجود نداشته است, در ضمن برای کلیه دریافتی ها نیز رسید تحویل فروشنده داده می شود.

بدلیل ممانعت در اجرای قانون و تشویش اذهان عمومی توسط رئیس محترم اصناف مریوان مراتب به مراجع قضایی عودت و در مرحله رسیدگی می باشد،که نتایج نهایی به صمغ و نظر عموم خواهد رسید .

در استان کردستان تنها شهرستانی که انجام بازرسی در آن نیمه کاره مانده است شهرستان مریوان بوده که انشالله در سالجاری سایر ترازوها نیز کنترل خواهند شد.
 

وی در این جوابیه ضمن تشکر از همشهریان محترم و قانونمدار مریوانی امیدوارم همواره در مسیر قانون گام برداشته و هر اقدام قانونی که انجام میگیرد با همکاری و حمایت مردم بهتر و سریعتر انجام گیرد.

انتهای پیام/

 

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

یادگاردوشنبه 12 تیر 1396 | 22:17

17
8

در شهرستان مریوان بازرسی ها از خیلی چیزا و ادارات. نیمه کاره مانده.
مشکل ترازوها موضوع حلال و حرام بودن است و از موضوعات مهم در اسلام.

پاسـخ

مریواندوشنبه 12 تیر 1396 | 22:29

18
9

پروردگار یکتا در قرآن می فرماید : ویل اللمطففین ؛ یعنی که وای بر کم فروشان ؛ خداوند کم فروشان را بشدت تهدید نموده ؛ کم فروشی ظلم و ستم بر مردم می باشد و کاری غیر اسلامی و ضد انسانیت ؛ مسئولین و ادارات مربوطه مریوان در مسئله مهم اسلامی و انسانی چه موضعی گرفته و چه کاری انجام داده اند؟؟؟

9
12
محمد سه شنبه 13 تیر 1396 | 10:50

پروردگار یکتا نفرموده به ازای هر ترازو ۱۱ هزار تومن پول بگیرید

اصلا خدارو خوش میاد؟
لطفا با اسم خدا قضیه رو خوب جلوه نده

0
0
پیمان پنجشنبه 7 تیر 1397 | 09:58

دقیقا ، این کار خودش یه جور دزدیه ، این کار وظیفه اداره استاندارد هست . چرا پول باید بگیرن براش !!!

پاسـخ

شهرونددوشنبه 12 تیر 1396 | 22:32

19
6

این اقدام کاری بجا وخوب است ودر راستی حقوق شهروندی نیز هست بسیاری از کاسبان دیندار ما شاید اطلاعی از خرابی ترازوها نداشته باشن وندانسته کم فروشی بکنن تعجب میکنم کسی مخالف این قضیه باشه

پاسـخ

شهروندسه شنبه 13 تیر 1396 | 09:09

11
17

اگه هدف خير باشه كه همه استقبال ميكنند ولي تا جايي كه من خبر دارم هدف اصلي پول گرفتن از اصناف است و به ازاي هر مغازه ٩٠٠٠ تومان پول ميگرند رئيس اتاق اصناف هم به خاطر همين مخالفت كرده و دليل اصلي مخالفتش هم جلوگيري از سوء استفاده عده ي سود جو كه ميخواهند به نام اجراي عدالت اسلامي پولي به جيب بزنند

12
11
پاسخ به شهروند سه شنبه 13 تیر 1396 | 10:39

آقای شهروند یا مسئول اصناف
این فرمایشی که شما می فرمائید صحیح نیست هیچ شرکتی به صورت مجانی کار کالیبراسیون را انجام نمی دهد در سراسر ایران اینگونه است نه فقط مریوان
چون کالیبراسیون صلاحیت میخواهد که شامل یک آزمایشگاه مجهز و کلی امکانات است و لوازم انجام کار و چند نفر لیسانس و فوق لیسانس
راستی شما چرا یک آزمایشگاه دایر نمی فرمائید و ارزانتر (نه مجانی ) انجام دهید.
راستی چرا خود شما مسئولین اصناف هرسال مبلغ 15 یا 20برابری این مبلغ را بابت حق عضویت از مغازه داران دریافت میکنید و در مقابل آن کوچکترین خدمتی ارائه نمی دهید
به قول بچه های امروزی ااین رو کجای دلمون بزاریم"

پاسـخ

محمدسه شنبه 13 تیر 1396 | 10:47

11
12

واقعا بیخودترین کار ممکنه ک تا حالا دیدم
یو وزنه ۱۰۰ گرمی و مبلغ ۱۱ هزار تومن پول!

بی انصافی تا این حد!؟
فک کنم اینا ملت مریوانو **** فرض کردن
*** اونیه که برا ۱۰۰ گرم ۱۱ هزار تومن میگیره

پاسـخ

بازاريسه شنبه 13 تیر 1396 | 21:15

9
8

مثل اينكه رئيس اتاق اصناف گفته خودم با در اختيار گرفتن يك اكيپ كارآمد و بدون گرفتن هيچ هزينه اي از بازاريان انجامش ميدهم ديگه لازم نيست كسي بحث اجراي احكام شرعي را به رخ بازاريان بكشد

9
6
شهروند چهارشنبه 14 تیر 1396 | 00:13

با سلام ؛ دوستان لطفا قانون را مطالعه بفرمایید بعد نظر خود را مرقوم فرمائید ؛ طبق قانون اصناف و حتی شخص رئیس اصناف صلاحیت کالیبراسیون را ندارد یعنی خود دستگاه قادر بر تایید خود نمی باشد ، این بحث استاندارد قانونی است ؛ دوستان اصناف سالیانه از واحدهای صنفی پول دریافت می کند و باید اتاق اصناف هزینه را پرداخت کند نه بجای خدمت به اصناف بر آنها حکومت کند در آمد اتاق اصناف در راههای دیگری که این رقم ۱۱ هزار تومان عددی تیست هزینه و خرج می کنند.

پاسـخ

کریمچهارشنبه 14 تیر 1396 | 08:46

10
10

اینم روشی ابداعی است برای پول گرفتن از مردم .مثل تعویض شناسنامه.تعویض کارت پایان خدمت.تعویض کارت ملی.تعویض اسناد مالکیت.بجای کنترل بر کم فروشی ایکاش کنترل بر گران فروشی و کنترل بر کیفیت و بهداشتی بودن مواد موجود در بازار بخصوص در این ایام گرم تابستانی میشد

پاسـخ

بازارسچهارشنبه 14 تیر 1396 | 13:43

7
9

بازرسان استاندارد برای تست از مغازه دارانی که ترازوی آنها ایراد دارد ترازو را تعمیر و هزینه را دریافت نمایند. ترازویی که هیچ مشکلی ندارد چرا پول می گیرید؟

8
2
پاسخ پنجشنبه 15 تیر 1396 | 09:15

این فرمایش شما مثل این می مونه که بگوییم معاینه فنی چرا ماشین من رو تعمیر نمیکنه بعد پول بگیره؟
درمورد کالیبراسیون هو این موضوع صدق می کند یعنی تست و کالیبراسیون یک موضوع است و کار و مراحل خود را دارد و تعمیر یک کار دیگر
مگر اتحادیه اصناف سالانه 700هزارتومان و خیلی بیشتر حق عضویت خالی می گیرد چیزی را برای شما تعمیر می کند.
وجدانا کمی فکر کنید اگر بازاری هستید

0
0
پیمان پنجشنبه 7 تیر 1397 | 10:06

معاینه فنی هم دزدیه ، اینم دزدیه ، اصنافم دزدیه ، کلا تو این مملکت به هر بهانه ای فقط جیب ملت رو میزنن و هیچ دلسوزی برای مردم پشت هیچکدوم ازین داستانا نیس . یه نمونه دیگه اش طرح تعویض کارت ملی و شناسنامه ها !!!! تاریخ انقضا داشتن کارتای بانکی !! همه فقط کلک پول و درامدزایی های الکی دولت از جیب مردمه و تمام .

پاسـخ

مهدیسه شنبه 2 آبان 1396 | 18:38

2
0

امروز برای تست ترازوی من که سا لم هم بوده ازمن 13500 تومن گرفتن راستی این پولها کجا میرود واقعا گرفتن این پولها حلال********

پاسـخ

کاسب مظلومشنبه 5 اسفند 1396 | 13:30

1
0

هیچ کس مخالف تست ترازو نیست اما چرا باید این هزینه را از کسبه بگیرند
من بعنوان یک کاسب حاضرم هر روز از طرف تعزیرات ویا هر ارگان دیگری ترازوی مغازه ام تست شود اما پرداخت این هزینه بعهده من نیست
والبته که ابن افرادی ما دبدیم هیچ گونه تخصصی هم ندارند فقط چند نفری بر سر صاحب مغازه هوار می شوند ومثل گرگ گرسنه فقط به دنبال گرفتن پول هستند گذاشتن یک وزنه در داخل ترازو را همه می توانند انجام دهند
آیا واقعا چنین کاری. ۱۵۰۰۰ تومان هرینه دارد ؟

پاسـخ

جمالیکشنبه 13 اسفند 1396 | 22:45

1
0

اصلا ما میگیم پول بنزین و دست مزد کارمندا و پول پرینت برگه رو میگیرین اون وقت این مبلغ 11 تومنی که میگیرن که البته از ما 13500 گرفتن یکم زیادی نیست مریوان که میگید 3000 تا ترازو داره میشه 32 میلیون تومن و این مبلغ زور رو بدون هیچ دلیل منطقی از ملت میگیرن و دارن با دست رنج مردم شکمشون خودشون و زن وبچشون رو پر میکنن.

پاسـخ

محمدرضایکشنبه 9 اردیبهشت 1397 | 12:59

1
0

بخدا در دین اسلام اینجور پولها حرام است قبول ندارید از تمام مراجع بپرسید در کشور ما مسئولین از بیگانها تقلید میکنن نه از قران

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی