سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
چهارشنبه 17 خرداد 1396 / 23:00|کد خبر : 4943|گروه : اجتماعی

خودکشی پسر 24 ساله مریوانی با قرص برنج +جزئیات

روز گذشته یک پسر جوان 24 ساله مریوانی با خوردن قرص برنج خودکشی کرد.

روز گذشته یک پسر جوان 24 ساله مریوانی با خوردن قرص برنج خودکشی کرد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، با توجه به اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص خودکشی یک جوان مریوانی با قرص برنج اینموضوع را پیگیری کردیم. بنا به اعلام کادر پزشگی بیمارستان فجر مریوان روز گذشته یک پسر جوان مریوانی بدلیل خوردن قرض برنج در این بیمارستان بستری شد اما بدلیل وخامت حال وی به بیمارستان توحید سنندج اعزام شد .

طبق اخبار اعلام شده این پسر 24 ساله(ه.ن) 4 قرض خریداری کرده بود و با خوردن آنها به زندگی خود پایان داد.

مرگ بر اثر مصرف قرص برنج مرگی دردناک است و فرد عطش زیادی دارد و در این مرگ فرد تا زنده است، هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس می‌کند. این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار مشکل می‌کند و فرد در اثر مرگی زجرآور خواهد مرد.

آلومینیوم فسفید (قرص برنج)آلومینیوم فسفید (به انگلیسی: Aluminium phosphide) که در ایران آنرا با نام قرص برنج می‌شناسند، یک ترکیب شیمیایی است که با فرمول AlP شناخته می‌شود. 

قرص برنج، فسفید آمونیوم یا فسفید کلسیم یا روی به وزن سه گرم است. این قرص بوی سیر یا ماهی گندیده می‌دهد و ترکیبی خطرناک از فسفیدها است که به عنوان یک حشره‌کش برای جلوگیری از آلودگی و آفت‌زدگی برنج انبار شده، غلات و خوراک دام استفاده می‌شود.

گفتنی است از چهار سال گذشته تعداد خودکشی های در شهرستان مریوان روبه افزایش است، اواخر سال 93 میزان خودکشی ها در مریوان به طور بی سابقه ای افزایش یافت و در سالهای اخیر نیز خودکشی های در فصل بهار بیشتر از فصول دیگر سال رخ داده است.
 

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

موحه مه وچهارشنبه 17 خرداد 1396 | 23:12

5
15

ژیانه کی سه خت و خوکوژی
بنیامه جارجار که م ئینه.که سیش نیه حمایه تی لی بکات.مردن باشتره تا ژیان

پاسـخ

جوان بیچارهچهارشنبه 17 خرداد 1396 | 23:15

13
18

زندگی سخته شاید منم به لیست امسال اضافه شوم

12
1
من پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 03:35

خوات له بیر نچه بریز گیان کار وانکی. ان مع العسری یسرا{همانا بعد هر سختی آسانی هست}.

4
3
قیامت پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 14:45

خودکشی از گناهان کبیره است، الله متعال مجازات سختی برای آن قرارداده است، کسی که در دنیا خود را با چیزی بکشد با همان در قیامت عذاب داده خواهد شد. ثابت بن ضحاک رضی الله عنه می گوید: رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: «مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدِیدَةٍ عُذِّبَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ». (بخاری:1363).

یعنی : «کسی که خود را بوسیله آهنی بکشد (خود کشی نماید) با همان چیز در دوزخ، عذاب داده می شود».

و در حدیث دیگری آمده که فرمود : «الَّذِی یَخْنُقُ نَفْسَهُ یَخْنُقُهَا فِی النَّارِ، وَالَّذِی یَطْعُنُهَا یَطْعُنُهَا فِی النَّارِ». (بخاری:1365)

یعنی : «کسی که خود را خفه نماید و بکشد، همیشه در دوزخ نیز خود را خفه می کند. و هرکس با نیزه خود را بکشد، همیشه خود را در دوزخ، با نیزه خواهد زد».

اگر کسی دچار امراض جسمی مثل سرطان و یا امراض روانی مثل افسردگی شود، و توانایی صبر کردن بر آن را نداشت، برای او حلال نیست که اقدام به خودکشی زند، بلکه باید از خداوند استعانت بخواهد و بداند که سختی و رنج دنیا هر اندازه که باشد باز سختی آخرت از آن بیشتر است، چگونه انسان عاقل از سختی و رنج موقت دنیوی به عذاب دائم و بی نهایت آخرت پناه می برد!؟ به این فکر کند که او تنها انسانی نیست که در دنیا به مصیبت و سختی مبتلاء شده است، بسیاری از برگزیدگان بشر یعنی انبیاء الهی هم در آن واقع شدند، حتی افراد کافر و ملحد نیز بدان گرفتارند، پس گرفتار شدن به مصائب یک سنت است که هیچ انسانی از آن سالم نمی ماند، اما انسان مؤمن اگر بدرستی با آن برخورد کند و صبر پیشه نماید و از طریق اسباب مشروع در پی راه علاج برآید، آن بلا بر او به خیر تبدیل خواهد شد، چرا که گناهانش بواسطه آن پاک می شود، چنانکه پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند : « مَا یُصِیبُ الْمُسْلِمَ مِنْ نَصَبٍ وَلَا وَصَبٍ وَلَا هَمٍّ وَلَا حُزْنٍ وَلَا أَذًی وَلَا غَمٍّ حَتَّی الشَّوْکَةِ یُشَاکُهَا إِلَّا کَفَّرَ اللَّهُ بِهَا مِنْ خَطَایَاهُ» بخاری (5642) ومسلم (2573).

یعنی : «مسلمان دچار هیچگونه خستگی بیماری، نگرانی، ناراحتی، گرفتاری و غمی نمی شود مگر اینکه خداوند به وسیله آنها، گناهانش را می بخشد. حتی خاری که به پایش می خلد» (باعث کفارة گناهانش می شود).

و فرمود : «مَنْ یُرِدِ اللَّهُ بِهِ خَیْرًا، یُصِبْ مِنْهُ». (بخاری:5645)

یعنی : «به هرکس که خداوند اراده خیر داشته باشد او را گرفتار بلا می سازد (چون این موجب کفاره گناهانش می شود)

پاسـخ

Blal sobhaniچهارشنبه 17 خرداد 1396 | 23:21

12
6

واقعا خودکشی تو مریوان خیلی زیاد شده، یکی از دلیل هاش مشکل اقتصادیه، دلیل اصلیش چی میتونه باشه ک به این راحتی خود کشی میکنن

پاسـخ

شادمانچهارشنبه 17 خرداد 1396 | 23:28

14
3

خو فکر میکنی بخاطر چی افزایش یافته چون که بیکاری بی پولی به مردم فشار اورده مردم کم اوردن ملت به داد مردم نمیرسه

پاسـخ

بارانچهارشنبه 17 خرداد 1396 | 23:58

9
3

زووربه داخه وه . به خوائیتر سه رمان سورماوه .ئایا دونیائاخره.یاژیان ئه ونه سه ختو بوه سو .واکه س ناتوانیت ته حه مولی بکات. کاربه ده ستان به ریز ته مه نا ئه که ین به دادی جوانه کانمان بگه یه ن.

پاسـخ

کریمیپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 00:04

7
8

کاکه گیان بو وات کرد به خوت-یاخوا خوا عه فوت بکات

پاسـخ

پریساپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:05

10
2

قبول دارم زندگی کردن ازهمه لحاظ خیلی سخت شده،ولی خودکشی راهش نیست، اونایی که خودکشی میکنن اگه یه لحظه به خانواده شون فکرمیکردن هیچ وقت اینکار رونمیکردن،خواهشا عزیزان مثل من دربرابر مشکلات زندگی صبورتر باشید مطمئناً روزی جواب صبوریتان راخواهید گرفت....

1
0
من پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 03:36

احسنت

پاسـخ

مریوانپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:07

10
2

با عرض تسلیت به خانواده آن جوان.
غیر از بیکاری و بی خیالی مسئولین دولتی در رفع مشکلات شغلی و معیشتی مردم و کم کاری ادارات مربوط به فرهنگ سازی در مریوان مهمترین مسئله مهاجرت بیش از حد روستائیان به خیال زندگی بهتر و استفاده از فرصت مرزی بودن مریوان است که کشاورزی و دامداری و باغداری و صنایع دستی را در روستاهای خودشان رها کرده و به مریوان مهاجرت میکنند در حالیکه خبر ندارند مرز فقط برای عده ای معدود درآمد دارد و مجبورند در اجاره نشینی و با دست فروشی و مشکلات زیاد برای خود و خانواده هایشان زندگی. سختی را تحمل کنند، همین مهاجرتها فرصتهای شغلی کم مریوان را کمتر کرده و فرهنگ شهری با فرهنگ و روابط روستاها متفاوت است، می شود یکی از علل عمده خودکشی ها ی مریوان را نبود فرهنگ شهری و مهاجرت و از بین رفتن فرصتهای محدود در مریوان اعلام کرد.

پاسـخ

یک دخترپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:08

6
10

منم تصمیم دارم خودکشی کنم

7
1
عدنان پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 12:10

منم تصمیم گرفتم اما پشیمان شدم . این راه حلش نیست

1
2
????????? پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 12:14

چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟ چجوری ؟؟؟؟؟؟؟؟
وسیله ای چیزی نیاز نداری ؟

1
1
پریسا خانم پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 12:42

اشتبا می کنید عزیزم فکر می کنی اگد خود کشی کنید تو این دنیا نجاتت میشه نه اصلا اون هایی که خود کشی مکنند هه م این دنیا هم اون دنیا از دست رفته به خدا ضرر می کنید خود کشی می کنید چون هه ر کسی خود کشی کنه مطلقا کافر است خدا هیچ اونو نمی بخشه

2
1
مشاور پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 14:15

لطفا نکن مشکلاتت را با یک مشاور در میان بگذار

6
1
من هم تو زندگی مشکل دارم پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 15:34

سر کار خانم اشتباه می کنید مگه بچه بازیه یا میخای اینم تو مریوان مد بشه خودکشی راه چاره نیست ی کم فک کنید همه ما مشکل داریم ، چه اقتصادی روحی خانوادگی و........ قرار نیست هر کی مشکل داشت خود کشی کنه

پاسـخ

پریساپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:10

2
1

قبول دارم زندگی کردن ازهمه لحاظ خیلی سخت شده،ولی خودکشی راهش نیست، اونایی که خودکشی میکنن اگه یه لحظه به خانواده شون فکرمیکردن هیچ وقت اینکار رونمیکردن،خواهشا عزیزان مثل من دربرابر مشکلات زندگی صبورتر باشید مطمئناً روزی جواب صبوریتان راخواهید گرفت....

پاسـخ

فرهادعباسیپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:22

1
2

خدارحمتش کنە بە خانوادە ایشن بخصوص پدر ومادرش امیدوارم خدابهشان صبردهد

1
5
Abasi پنجشنبه 18 خرداد 1396 | 13:05

سلام کافرهاد چونی

پاسـخ

س.مپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:24

5
3

ی رور منم به امارش اضافه میشم بخدا .اونقدر سختی کشیدم صبر پیغمبرمون 12سال بود شد پیغمبر من 26این حالو روزمه از هیچ تلاشیم دریغ نکردم برای رسیدن به موفقیت بازم هیچ شغلم شده برم سر مغازه مردم ماهی 150هزار بستمه میخوام با این زندگی به کجا برسم .

پاسـخ

عادلپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 01:29

5
0

تنها بیکاری وبی پولی مشکل خودکشی نیست باید پدرو مادرهابیشتر به خواسته و حرف های بچه هاشون گوش دهند اگر هم مشکل مالی داشته باشن به نظر من با حرف زدن و مهربانی کردن ودرددل کردن واحترام قائل بودن برای نظراتشون وکوچک نکردنشون در بین همکاران وفامیل.
از این فاجعه که هر روز یک نفر خودکشی میکنند جلوگیری میکند

پاسـخ

دختری از مریوانپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 02:37

4
2

بی کاری، بی شغلی و مشکلات اقتصادی خود فرد و خانوه ده و همچنین اختلافات طبقه ای که در مریوان بسیار زیاد است از یک طرف و کم اطلاعاتی و بی سوادی فرد و ایمان ضعیف به خدا همه دست به دست هم میدن تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری باشیم واقعا امار خودکشی در شهر بسیار زیاد شده و هیچ مسولی هم به فکر نیست.

پاسـخ

نودوذپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 08:14

3
1

با سلام ، ضمن تشکر از زریبار خبر ، با توجه به روند افزایشی خودکشی در شهرستان و کم رنگ شدن قبح و زشتی آن در جامعه ، به نظر می رسد که انعکاس اخبار خودکشی در سایتها و شبکه های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان که در سن غرور و هیجان می باشند ، دارای اشکال باشد و بر این معضل بیفزاید ، لذا به نظر بنده ، اصلح آن است که علل خودکشی و راههای تقویت اعتماد به نفس و ابعاد معنوی و دینی جوانان و نیز هوشیاری و آگاهی آنان را در مقابل سختیها و مشکلات تقویت کرد . با سپاس

پاسخ مدیریت :
سلام. در حال مصاحبه با چند روانشناس هستیم. ان شالله علل و عوامل این خودشکی ها را واکاوی می کنیم.

پاسـخ

امیدپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 08:36

1
1

خبردرد ناکی بود به جای ترویج این حوادث دردناک هابه فکر چاره باشید یک نفر همت کنه و اینموضوعرا ریشه یابی کنید اها ی پژوهشگران وجماعت روان کاویوپزشکی

پاسـخ

جوانیپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 10:23

4
2

یک جوان امروزی بعده ۲۰ سال تحصیل و ۲ سال سربازیی مسخره ، به خدا نمیتونه ازدواج کنه
نمیتونه کار پیدا کنه نمیتونه نیاز امروزیشو برطرف کنه ، مملکتم روزبه روز وضعش بدتر میشه، پس نتیجه ش افسردگی شدیده ، بی صبریه وناامیدی شدید و‌ ایجاده انگیزه در خودکوژی .

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 11:17

1
3

با عرض تسلیت به خانواده این جوان مریوانی.علت اکثر خودکشی ها که تو مریوان اتفاق افتاده است فقط بیکاریه بی پولیه وقتی که بی پول باشی هزار نفر ادم دهن کثیف هزار تا فکر ناجور درمورد ادم میکنن چندها حرف که پشت سر ادم نمیزنن چند ها طعنه که نمیزنن متاسفانه تنها تو منطقه ما همچین چیزایی هست .وقتی یه پسر ۲۴ ساله یا ۲۰ ساله یا هرچی دوقرون پول تو جیبش نباشع ادم مردنش خوبه ************

پاسـخ

قدرت ضعیف هاپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 11:17

4
3

موفق کسی نیست که مشکل ندارد بلکه کسی است که با مشکلاتش جور میشود این هم حتما مشکلی داشته و نتوانسته در برا برش ایستادگی کند

پاسـخ

روحانیپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 12:45

6
4

دولت محترم روحانی جواب بده.آقایانی که در مریوان تبلیغ آقای روحانی را می کردن جواب بدن.وعده و فریب

پاسـخ

آرتین مریوانیپنجشنبه 18 خرداد 1396 | 14:26

5
6

بخوا منیش زور سختی و بدبختیم کشاوه
بخوا مردن باشه لم ژیانه
هاله ایمرو بیانی یا منیش خوم بکوژم

2
0
شهروند دوشنبه 22 خرداد 1396 | 04:37

انسانی که در زندگی صبر وامید و ارتباط روحی عمیقی با خدای خود نداشته باشه خیلی زود از پا در میاد .شرایط زندگی دشواره ولی باید بتونی با تمام مشکلات خودتو نبازی.انسان دارای عقل واختیاره جهت رسیدن به بهترین راه حل دفع مشکله نه از پای در اوردن خود.همه جوره تجربه اش کرده ام.

پاسـخ

یک پسر جوان مریوانیچهارشنبه 24 خرداد 1396 | 14:53

1
0

به نظر من کسی که مرتکب همچین کاری بشه آخرتشو از دست داده
همچنین یکی از دلایل این عمل به نظر من موسیقی های است که پر از افکار منفی است که به شدت روحیه ادمو به مرور تخریب میکنه
موسیقی هایی که پر از خشم . نفرت . بدگمانی .نا امیدی و.. خشک کننده روحیه هستند
یک راه اصلی رسیدن به شادابی ارتباط با خدا است و کسی که با خدا ارتباط داشته باشه شرایط سخت رو تحمل میکنه چون واسش خیلی راحت میشه
همین جوری هم نمیشه خدا رو شناخت . از روی کتابش آدم میتونه اونو بشناسه
و ارتباط از طریق نماز

پاسـخ

خود کشی یا دگر کشیپنجشنبه 25 خرداد 1396 | 10:15

0
0

این روزها ما آدمها به علت عدم خود شناسی که این خود شناسی مقدمه بسیاری از شناسنامه های دگر میشود مواجه شده ایم که متاسفانه در شهر مریوان خود کشی مد شده و در شهر های دیگر خودشناسی مطرح شده و در دگر سرزمین ها دگر کشی به علت جهل دگر کشی مد شده عزیزان ما انسانیم و رود هم از کوره خارج میشیم درسته کمتر کسی پیدا میشه که طعم طلخ بدبختی اعم از بی پولی بی رحمی و ... را نچشیده باشد به راستی که همه ی ما ضعیفیم و قوی شدن ما از نظر جسمی نیست بلکه از طریق شناسایی روح است که برمیگرده به خودشناسی متنم طولانی شد ببخش ای خود کش و دگر کش به هر بهانه ای فقط درخواستی دارم که اگر حداقل 15 سال داری واین 15 سال نتونستی به خودت ثابت کنی که انسانی بدون با خودکشیت بر این ازنظر دیگران می افزایی با توجه به نگاههای اقوام نزدیک به پدر و مادر همیشه بدبختمان از این راه همیشه بدون نتیجه خودداری کن کسی نیست که این آرزو رانداشته باشه که چ میشد متولد نمیشدم این ناامیدیها و این کارها همه برمیگردد به عدم خدا شناسی که توصیه م اول به خودم وشما عزیزان هم وطن این است بدون در نظر گرفتن ثواب و بدون هر گونه اعتقاد یا عدم اعتقاد به مبانی اسلامی در این آخرین روزهای به تعبیر اسلامی رمضان،استدعا دارم این مدت روزها را به خواندن قرآن اسلامی که متاسفانه غریب در کشورهای اسلامی و دوست در کشورهای غیر اسلامی شده مشغول شوید شویم.و دعا یادمان نرود و به خاطر هم دیگر بسوزیم نه فقط خود بسوزیم.این رو آزمایش کن بعد تصمیم و تفکر باخودتون.تشکر ازاینکه حوصله صرف کردید.

پاسـخ

ج آ مپنجشنبه 25 خرداد 1396 | 10:17

0
0

بیسه جواوی سختیه کانت ببینه مه وه بزانه سختی بوه یا نزان کاری

پاسـخ

شاکیدوشنبه 29 خرداد 1396 | 12:13

0
0

کسی نیست بگه این قرص برنج و دیگر مواد کوفتی وزهره ماری از کجا وارد این کشور و این شهر میشه مگر شناسایی فروشندگان این زهره ماریها چقد سخته؟.باورکنید به اندازه برداشتن یک دیش ماهواره از رو پشت بام مردم زحمت نداره

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی