سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
اولویت جذب توریسم از حرف تا عمل
چهارشنبه 24 بهمن 1397 / 06:59|کد خبر : 4630|گروه : فرهنگی

لباس کوردی نماد نجابت مردم کورد/ پوشیدن لباس کوردی توسط مردان و زنان منجر به جذب توریست می شود

لباس و زبان كردی آداب و رسوم و سنت های منطقه كردستان موجب ايجاد جذابيت هايی برای مسافر و رغبت بيشتر آنها برای سفر به استان كردستان خواهد شد.

لباس و زبان كردی آداب و رسوم و سنت های منطقه كردستان موجب ايجاد جذابيت هايی برای مسافر و رغبت بيشتر آنها برای سفر به استان كردستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، لباس یکی از نشانه های هویت شخصیتی، فرهنگی و اجتماعی هر فرد در جامعه به شمار می آید و در بسیاری از مواقع ما هویت، شخصیت و حتی شغل افراد را از شیوه پوشش آنها گمانه زنی می کنیم. يكی از اولويت ها برای جذب مسافر و گردشگر در سطح استان كردستان و شهرستان مروزی مریوان و سروآباد سنت ها و آيين ها و پوشش و زبان منطقه است و پوشيدن لباس كردی (محلی) می تواند موجب جذب گردشگری و معرفی و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم  يك منطقه به مسافران و گردشگران شود.

در کردستان تاکنون هم زنان و مردان این دیار با پوشیدن لباس های محلی کردی و گویش به زبان مادری توانسته اند بخش هایی از فرهنگ و آداب و سنن خود را حفظ کنند و با افتخار و با احترام بر حفظ این هویت و اصالت خود تاکید کنند.

بدون شک در دنیای امروز که جهان به دهکده ای کوچک تبدیل شده و فرهنگ و تمدن های مختلف جهان متاثر از فرهنگ غربی هستند حفظ اصالت و هویت قوم ها در کشورهای مختلف جهان آسان نبوده و حفاظت از این گنجینه تاریخی نیازمند عزم و اراده اقشار مختلف مردم است.

پوشيدن لباس كردی توسط مردم و حتی مسئولين و همچنين ارائه موسيقی و كردی و زبان و آيين كردی علاوه بر جذب مسافر و گردشگر یادآوری فرهنگ غنی مناطق کورد نشین است. لباس و زبان كردی آداب و رسوم و سنت های منطقه كردستان موجب ايجاد جذابيتهايی برای مسافر و رغبت بيشتر آنها برای سفر به استان كردستان خواهد شد كه اميدواريم با ترویح اين كار بتوانيم در معرفی استان كردستان و شهرستان مریوان قدمهای مثبتی را برداريم.

لباس کردی به عنوان یکی نمادهای هویتی مردم مناطق مختلف کردنشین از زیباترین نوع پوشاک ایرانی به شمار می آید و این زیبایی در پوشاک زنان این منطقه از تجلی بیشتری برخوردار است.

 
انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

شهروندشنبه 21 اسفند 1395 | 17:09

4
0

آفرین

پاسـخ

شهروندشنبه 21 اسفند 1395 | 17:14

4
0

ممنونیم از گزارشهای خوبتان زریبار خبر عزیز

پاسـخ

زریبارشنبه 21 اسفند 1395 | 17:24

14
0

با تشکر از کانال خوبتون جهت اگاه کردن افکار عمومی در ضمینه جذب گردشگر.بزرگترین خطری که در کمین اینده شهر و دیار سر سبزمان نشسته، احداث پالایشگاه است . چون دولت هیچ روشنگری در این مورد نکرده.مثلا میزان مصرف اب این پالایشگاه 5000 لیتر در ثانیه می باشد و پساب و فاضلابش به رود فصلی ( چه می گه وره)که به زریبار می ریزد منتقل می شود .و دیگر باید با اب کشاورزی دشت بیلو ، زریبار، و گردشگر خداحافظی کرد.الودگی این طرح بماند. ما از رسانه ها ی دلسوز از جمله زریوار خبر که اینگونه فرهنگسازی می کنند خواهشمندیم در این زمینه(ممانعت از احداث پالایشگاه در حوضه زریبار) و احداث ان در جایی دیگر و جهت روشن کردن افکار عمومی نسبت به خطرات ان در اینده اطلاع رسانی کنید

12
0
werya شنبه 21 اسفند 1395 | 19:48

کاملا با نظر شما موافق هستم،واقعا نابودی زریبار= نابودی مریوان اخه کدوم عقلی اینو قبول میکنه که پالایشگاه رو کنار یه دریاچه بزنن اگر این پالایشگاه برای صد نفر مریوانی ایجاپ اشتغال بکنه که احتمالش هم خیلی کمه،ولی دریاچه زریبار برای کل مردم شهر شغل ایجاد میکنه از دستفروش ها و کبابی های دریاچه،تا مغازه ها و تاکسیرانی های سطح شهر که با توجه به گردشگرانی که برای دیدن دریاچه زریبار می آیند ایجاد شغل میشود،امیدوارم که مردم از این فاجعه جلوگیری کنند.

پاسـخ

شاخوانشنبه 21 اسفند 1395 | 18:50

8
0

درضمن مردم مریوان هیچ راضی به ساخت پالایشگاه ندارن باید اطلاع رسانی بشه بین مردم شاید مردم نخوان احداث بشه پری روز ریس پالایشگاه و مدیر پالایشگاه مردمو تهدید میکردن که ما دوروز دیگه وسایل هامونو میاریم اینجا مگر کشکیه زمینای مردمو ببرن واسه طرف اراکی.؟از مردم بیلو بپرسین که چیشده اونجا حتی به چیای سبز هم احترام نزاشتن والا اینکار ظلمه بخدا مگر تو تهران کارخانه و اینا نیست ؟؟یعنی مردم مریوان ازمردم تهران عزیز ترن که پالایشگاه بدون دود و الودگی بیارن مریوان ؟من یکی خودم به عنوان یک شهروند مریوانی بخدا قسم پالایشگاه ساخته بشه شهرمو جا میزارم میرم یجایه دیگه زندگی میکنم اگه ساخته بشه دلمون به کجایه مریوان خوش باشه ؟به حساب مریوان نگینه غرب کشوره والا با ساخت پالایشگاه نابود میشه

6
0
شهروند یکشنبه 22 اسفند 1395 | 14:54

خب اطلاع رسانی کنین تا ما مردم مریوان رهگیری کنیم یه مراسمی تهیه کنیم یا تو دریاچه یا تو زمینهای مردم.

پاسـخ

شاخوانیکشنبه 22 اسفند 1395 | 14:52

5
1

مثلا چند نفر سر پالایشگاه استخدام میکنن؟استاندار اگه نصف شهر هم استخدام کنه بدرد نمیخوره شهرمون نابود میشه این منفعتو نمیخوایم خدا روزی رسونه شهرمونو نابود نمیکنیم بخاطر یه پالایشگاه مسخره.استاندار باید با اداره راه و ترابری بحث کنه که جاده سنندج مریوان جاده نیآباد تمام خاکیه خیابان چهار راه جوجه سازی آدم توش گم میشه انقد چال داره.به فکر اینا باشین نه به فکر نابودی دریاچه

3
0
شهروند یکشنبه 22 اسفند 1395 | 20:37

افسوس برای کردستان تمام جاده های کردستان یه قرون ارزش نداره با اون همه درامدی که مرز مریوان داره باید جاده هامون‌مثل اینه اسفالت و زیر سازی میشدولی متاسفانه جاده هامون ادم تو چالوچوله گم میشه.بجای اینکه درامد مرز رو واسه شهر خودمون اختصاص بدن مسولین رفتن با درامد مرز مریوان پل میدان بار همدان همدان رو درست کردن اخه پل اونجا به ما چه؟؟؟؟؟به فکر دریاچه باشین لایه روبیش کنین نه نابودمون کنین والا

4
0
بیکار دوشنبه 23 اسفند 1395 | 09:55

اینم اضافه کن؛ کسانی استخدام میشن که اصلا نیازی به پول ندارند، مردم عادی که استخدام نمیشن

پاسـخ

@jelvbarge jvanدوشنبه 7 فروردین 1396 | 00:24

0
0

منم کانال لباس کوردی دارم تو تلگرام امیدوارم.همراهیم کنید ک بتونم ادامش بدم و کانالو بزرگ کنم...اینم ایدیشه..
jelvbargejvan@
منتظرتون هستم
.ممنونم.از زریوار خبر

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی