سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
چهارشنبه 11 اسفند 1395 / 14:21|کد خبر : 4586|گروه : پزشکی

علت اصلی مرگ مادر جوان مریوانی مشخص شد+جزئیات

به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان علل مرگ مادر جوان مریوانی پس از عمل سزارین بررسی شد.

به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان علل مرگ مادر جوان مریوانی پس از عمل سزارین بررسی شد.

به گزارش زریوار خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این جلسه پرونده بهداشتی مادر از زمان مراجعه به بیمارستان تا زمان فوت، مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر فرزام بیدار پور افزود: علت اصلی فوت مادر جمع نشدن رحم پس از عمل سزارین بوده که منجر به خونریزی و مرگ شده است.

وی گفت: جسد این مادربه پزشکی قانونی منتقل شده و پس از جوابیه کالبد شکافی پرونده تکمیل و برای نتیجه نهایی به نظام پزشکی ارجاع خواهد شد.

دکتر بیدار پور افزود: پس از رای نهایی چنانچه خطایی در عمل و درمان این مادر باردار صورت گرفته باشد اعلام و براساس قانون اقدام خواهد شد.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد به خبرنگار زریوار خبر، گفت: تیم ویژه بازرسی مرگ مادر مریوانی به مرکز استان سفر کردند و برای بررسی بیشتر موضوع به مریوان سفر می کنند.

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

the night kingچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 14:28

76
118

مطمئن باشید که اگه صددرصد تقصیر کادر پزشکی بوده باشه هم لاپوشانی میشه
از خانواده متوفی تقاضا دارم کوتاه نیان

پاسـخ

مسافرچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 14:35

37
114

با سلام وضمن تسلیت به خانواده مولودی باید بگویم تاوضع نیرو پزشکی در مریوان به همین صورت باشد وضع همین است .بی شک اولین نفر نبوده واخرین هم نخواهدبود وبه ان پزشک که مرتکب این کار شده باید بگویم اگر ازروی قصد بوده باید بگویم انسانم ارزوست.

22
53
تقاص چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 17:17

شما از کجا میدانید تمام تلاششو کرد یکی از قربانیان بنده هستم که به خاطر این پزشکهای بیسواد تا مای مرگ رفتم. و اگر یک کم دیر بنده رو تهران می رسوندن الان بهشت مصطفی بودم نباید کوتاه اومد تا مظلوم نباشه ظالم به وجود نمیاد خدا رو خوش نمیاد خون یک مادر مظلوم پایمال بشه *****

10
3
حرف حق چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:42

ممنون که گذشت کردی و شکایت نکردی البته اگر واقعا درست گفته باشید

16
8
حرف حق چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:48

ممنون که گذشت کردی و شکایت نکردی البته اگر واقعا درست گفته باشید مستر تقاص

2
0
کارمند درمان جمعه 20 اسفند 1395 | 01:19

داستان غم انگیزی بود.
لطفا یه کم بیشتر توضیح بدهید تا پاسخ بدهیم لطفا جزییات بیماری تون رو بنویسید و علت ارجاع همنجا اگر واقعا قصوری روی داده باشه نتیجه شو اعلام میکنم بزار مردم بدونن بسم الله

پاسـخ

سوزانچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 14:40

125
68

بنظرمن این پزشک درحد توانش برای زنده ماندنش تلاش کرده مردم در حقش بدی میکنند این کارو نکنید خواهشا این پزشک واقعا از دل وجونش واسه مردم مایه می گذارد

1
1
حالا هر کی دوشنبه 16 اسفند 1395 | 00:13

ارهههههههههههههههههههههههههههههه خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییی ههه!

پاسـخ

Shinaچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 14:44

37
122

*****صد درصد **** باید به سزایی کارش برسه.

پاسـخ

هیمنچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 14:45

23
114

با این حرفت دادگستری و نظام پزشکی و اصلا همه چی رو زیر سوال بردی حتی خودت و زیر سوال بردی

4
0
هیمن چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:44

اینجا خیلی نمره منفی گرفتم فکر کنم اشتباه برداشت کردید در اینجا منظورم thh night king بود که نتیجه نادرستی گرفته و من در پاسخش گفتم همه رو زیر سوال بردی

پاسـخ

سیناچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 16:24

14
46

هرچه عکس این بچه ی پاک و بی گناه رو با مادر شهیدش میبینم مغزم از کار میفته و نمیتونم این کار به دور از انسانیت و مغرورانه ی رو قبول کنمممم

14
0
فرهنگ چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:38

این همه موتور سوار بیکلاه ایمنی میبینی در سال در مریوان ۲۹ نفر جوون با موتور سیکلت میمیرند چرا بیتفاوت هستید و هزاران مثال دیگه برو بابا از این موضوع برای رسیدن به اهدافتون استفاده میکنید شما نگران اون بچه بیمادر نباش اون خونواده رو من میشناسم ادمهای بزرگی هستند لازم نکرده شما دلسوزی بکنید لطفا از این موضوع به نفع خود استفاده نکنید بخدا خیلی زشته این همه نمک روی زخم میپاشید خیلی زشته میفهمید

پاسـخ

شهروند مریوانیچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 16:36

28
55

جمع شدن رحم زن در اتاق عمل به عهده پزشک معالجه و وبعد از عمل هم ماما این کار رو انجام میده کوتاهی از طرف پزشک بوده لطفا الکی از پزشک دفاعل نکنید

پاسـخ

شهروندچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 16:57

31
45

طبق این خبر علت اصلی مرگ این مادر جمع نشدن رحم بعد از عمل سزارین است.
قبول
علت جمع نشدن رحم چی بوده؟
آیا تزریق مکرر دارو برای القای طبیعی زایمان علت ایجاد اخلال در کار طبیعی رحم نبوده؟
آیا پزشک معالج وقتی متوجه میشه که این زایمان طبیعی رخ نمیده و مجبور میشه زائو رو نصف شب ببره اتاق عمل و سزارین رو انجام بده، یادش رفته بود دریافت حجم بالای دارو برای القای زایمان طبیعی سبب اخلال در کار رحم میشه؟
آیا یادش رفته بود و یا کوتاهی کرد؟
***********

پاسـخ

سعیدچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 17:57

58
16

باعرض تسلیت به خانواده مرحوم بنظرمن هیچ پزشکی راضی به مرگ مریضش نیست

پاسـخ

گمنامچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 18:04

67
9

اي كاش در خصوص كشتارگاه جاده مريوان سنندج هم اين چنين حساس و پيگير بوديم و براي كشته شدگان اين مسير هم آدم برفي درست ميكرديم

پاسـخ

شهنازچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 18:44

17
56

از کرامات شیخ ما این است که حلوا را خورد گفت شیرین است
این چیزی واضح است که رحم تا یکی دو ماه تدریجی جمع می شود من خودم امپول های زیادی را برایم نوشتند تا روند جمع شدن رحمم سریعتر باشد به نظرتیم علوم پزشکی همه ی مردم را عوام فرض کرده تا چه حد عوام فریبی ,!

29
10
اریز چهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:50

این قدر بدبین نباش برادر

پاسـخ

Yassچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 19:30

63
9

دوستان لطفا همیشه قضاوت نکنین ظاهر ماجرا هیچ وقت صد در صد درست نیس شاید آن خودش هم مشکلی داشته باشه

پاسـخ

اقبالچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 19:47

67
13

سلام فقط ان رو میگم که هیچ وقت انسانی که سالها صادقانه به این مردم بادل وجان خدمت کرده قصد کشتن کسی را نداره.ودرختی راکه یه بارمیوه نده راقطعش نمیکنن.خدماتی راکه طی این چندسال انجام داده راهم درنظربگیریم بعد قضاوت کنیم.

پاسـخ

سعیدچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 20:08

3
5

اخر این ماجرا میدونی چی میشه ؟
یکی از اتفاق های زیر خواهد افتاد
1) مانند اتفاقاتی که در حوزه سلامت و بهداشت در سالهای اخیر افتاد ب دست فراموشی سپرده خواهد شد و بعد از یک مدت تب و تاب این قصه فرو خواهد نشست و خانواده متوفی میمانند و یک پرونده قطور و راهروهای دادگاه و دست آخر حتی با اثبات تقصیر دیگه ای بگیرند یا نگیرند که الله اعلم!!!
2) دستگاه قضایی مجدانه موضوع را پیگیری و مقصر را ب شهر دیگر منتقل میکنند و باز یک مطب دیگه و یک پزشک و هزاران مادر باردار دیگه و ....
3) دست آخر با تمام جدیت یک نفر را مقصر میکنند اخراج میکنند دیگه میگیرند و باز تا سال بعد یک و،شک دیگه میاد و باز،همین آش و همین کاسه
4) همه میدانند که یک سیستم اداری و عملیاتی بیمار در بیمارستان ها وجود دارد که موجب شده هر از چند گاهی یک خبر ناگوار از اون میاد بیرون و کسی هم جوابگو نیست ، این اتفاق هم یکی مثل اونها
5) مهم ترین شعار روحانی در حوزه سلامت بود که دروغ بود و باعث شرمندگی دولت ، اما قطعا در این اتفاق تنها کسی که نه متهم میشه و نه محکوم دولت تدبیر و آینده با اون کلیدی که به هر قفلی خورد مه تنها بازش نکرد بلکه محکم ترش هم کرد
من فقط میتونم ب خانواده داغدار از،تدبیر و امید تسلیت بگم و برای روح بزرگ اون شهیده بزرگ آرزوی ارامش کنم

پاسـخ

مسافرچهارشنبه 11 اسفند 1395 | 22:21

3
7

باسلام خدمتی که با پول هنگفت وانچنانی باشد خدمت نیست میشه کسی بگه تا حال چند نفر را ازروی انسانیت مجانی ویزیت کرده.

3
0
مريض خانم دكتر شنبه 14 اسفند 1395 | 13:04

ميتوني از موسسات خيريه بپرسي و بدون دليل و همينجوري حرف نزني من كسي هستم كه به دليل نداشتن توان مالي چند بار بدون پرداخت پول در مطب همين خانم دكتر خدا ازش راضي باشه رايگان ويزيت شدم بخدا تاوان اين دروغاتون رو ميديد بس است زشته اميدوارم دعاهاي خيري كه از طرف من و همه زنايي كه به دادمون رسيده پشت سرش باشه و افرادي كه اينجوري تهمت ميزنن خدا روشونو سياه كنه تورو خدا پخشش كنيد تا مردم بدونن

0
1
کارمند از تهران چهارشنبه 25 اسفند 1395 | 15:48

آخه مریض خانم دکتر یا خود دکتر،ما چکار به اون کارهاش داریم خوب خیلی از آدمها کار مثبت زیادی انجام میدهند به فرض مثال این خانم هم مثل بقیه کار مثبت داشته اند ولی با وجود تجربه و تبلیغی که همین خانمهای مریوانی براش انجام دادند تجربه کسب کرده و آزمایشاتش رو پس داده،ولی این دلیل نمیشه که این دکتر مغرور بشه و خودش را از دیگران بالاتر ببیند و حتی یک لحظه قصور کند چون جان انسان در خطره. بنظر بنده کارش اصلا با این حرفا قابل توجیه نیست و نباید از خطای پزشکی اش چشم پوشی کرد بخاطر اینکه جان این خانم امانتی در گرو خدمات خانم دکتر بوده که خدمات نداده و به موقع بالاسر مریضش نبوده.

0
1
پرسنل درمان دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 | 05:30

مريض خانم دكتر يا خود دكتر
شما پول ويزيت نداشتي ولي اومدي اينجا پشت يه سيستم نشستي و به نت وصل شدي؟!
يه كم تابلو بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسـخ

دستفروش زریبارپنجشنبه 12 اسفند 1395 | 02:29

1
0

حق دادنی نیست ؛ ابتدا یاد گرفتنیست و سپس گرفتنی

پاسـخ

شادیپنجشنبه 12 اسفند 1395 | 14:25

16
2

سلام منیش تسلیت عرض اکم لە بنە مالەی مولودی
بە نظر منیش زو قضاوت مکەن تکایە ،مردنی ئەو خانمە عزیزە زور دەل
تەزێن بو وڵە جوان بزانن قضیەکە چون بوە جا قضاوت بکەن

پاسـخ

مریوانیپنجشنبه 12 اسفند 1395 | 15:18

21
3

همین دوستانی که بالا با تمام شدت دارن بدون دادگاهی رای صادر میکنن فقط ازشون یه سوال دارم؟
فرض کنیم ******مقصر باشه!و تمام کارهای خوبی هم که انجام داده رو باز نادیده بگیریم!فقط اینو جواب بدید شما چه خدمتی به مردم کردید؟
آبا خودتون همه چیز تمامید؟
چرا شما نرفتید بشید پزشک و برگردید یه خدمت صادقانه داشته باشید؟؟
امیدوارم هیچ کسی رو از دور محاکمه نکنیم و این طرز فکر هم ریشه ش کنده بشه569

1
11
کلول جمعه 13 اسفند 1395 | 11:43

اقا یا خانم محترم ماکه نشدیم ولی اون که شده درست به مردم خدمت کنه نره بچه مردم بی مادر کنه یا مادری که چند ماه زحمت میکشه بچشو ببینه بچشو بکشه

2
8
شهروند جمعه 13 اسفند 1395 | 15:53

منم از شما بزرگوار ، روشن فکر با گذشت یک سوال دارم؟ اگه شهامت داری درست جواب بده
اگر این اتفاق برای یکی از عزیزان خودت میافتاد چکار میکردی؟؟ راستشو بگو چوب خدا صدا ندارد.

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 12 اسفند 1395 | 15:37

19
6

مشکل شهر ما اینه که خیلی جوگیریم.وقت نظر دادن همگی دکتریم.همگی مهندسم.همگی فوق تخصص تو هر کاری هستیم. وقتی اصلا یک خط راجب به پزشکی نمیدونیم چرا باید نظر بدیم. حتی اگه علوم پزشکی هم نظر غلط بده بازم حق با اوناست که نظر بدن نه ماهایی که فقط میدونیم مرگ و تولد چیه. اگر هم اشتباهی بوده باشه نمیتوان باز گفت که از روی قصد و غرض بوده.همونطور که تو تموم شغلهای دنیا احتمال خطا و اشتباه وجود داره پزشکی هم همینطوره. با عرض تسلیت به خانواده ی متوفی که واقعا نارحت کننده هستش اما امیدوارم از جو خازج بشیم و منطقی فکر کنیم.

پاسـخ

محمدیجمعه 13 اسفند 1395 | 00:32

3
16

ما همیشه یاد گرفتیم دست بوس کسانی باشیم که برای انجام وظیفشون کوتاهی میکنن اگه حقوقمون رو بشناسیم هرگز اینجوری باهامون رفتار نمیشه ولله تو تاریخ یه روزی به ریشمون میخندن که امثال ما***** میدیم که طرف وظیفشو انجام بده. مضحکه

پاسـخ

محمد جاجرمنددوشنبه 16 اسفند 1395 | 00:23

0
0

سڵاو و ڕێز.
پرسه و سه ره خۆی خۆم ئاراسته ژ ئه م بنه ماڵه داخداره ئه که م.

کاره ساتێکی زۆر دڵته زێن بوو.

خوای مه زن سه بر بدات به بنه ماڵه ی ئه م خوشکه بڕێزمانه.

خوا عه فووی بکان. ئینشاڵڵا

پاسـخ

واقع بینسه شنبه 17 اسفند 1395 | 23:55

0
3

تیم پزشکی اینجا فعال تر از بیمارستانه
هر چی مردم از پزشک ها و بیمارستان انتقاد کردند ظاهرا «تیم پزشکی» اومده و به کامنت ها رای منفی داده
الله اکبر

2
0
مریوان جمعه 20 اسفند 1395 | 01:13

بلی حرفی برات باقی نمونده این اخرین حرفت باشه انشالله

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی