معیار انتخاب طایفه گری یا توانایی
سه شنبه 14 دی 1395 / 14:10|کد خبر : 4343|گروه : سیاسی

سونامی کاندیدای شورای شهر در راه است! رفتار مسئولانه، یکی به میخ، یکی به نعل!

کسب هر نوع کرسی مسئولیت بر مردم ، موقتی بوده و نتیجه ی همه ی اتفاقات در نهایت بر حسابرسی اخروی تاثیر خواهد گذاشت و به اصطلاح پایان هر دستاوردی اگر با عزل و اتمام مسئولیت پایان نیابد با مرگ دچار سرانجام خواهد بود ، فهم مرگ و یاد قیامت از مواردی است که باید همواره در محوریت اصلی انتخابات مورد توجه باشد.

کسب هر نوع کرسی مسئولیت بر مردم ، موقتی بوده و نتیجه ی همه ی اتفاقات در نهایت بر حسابرسی اخروی تاثیر خواهد گذاشت و به اصطلاح پایان هر دستاوردی اگر با عزل و اتمام مسئولیت پایان نیابد با مرگ دچار سرانجام خواهد بود ، فهم مرگ و یاد قیامت از مواردی است که باید همواره در محوریت اصلی انتخابات مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، با نزديک شدن به ايام انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا شاهد پديده هايي جديدی خواهيم بود که از ماه ها قبل تا به الان شاهد جرقه هايي بوده ايم که هر لحظه با نزديک تر شدن به ايام مد نظر و پيش رو اين جرقه ها پر رنگ تر و شدت آنها بيشتر خواهد شد.

آنچه سبب اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات است دیگر عشیره گری و طایفه گری نبوده بلکه شان و شعور سیاسی افراد کاندید و افراد رای دهنده خواهد بود، گر چه می توان رفتار عوام فریبانه ی برخی افراد منسب طلب را مسبب دامن زدن به آنچه طایفه گرایی می خوانند دانست.

رویکرد در عرصه ی کلان کشور قطعا سیاسی و بر اساس منافع عموم ملت و به شیوه های مطلوب زمان خواهد بود و تغییر دادن این رویه خیانت به کشور و رای دهندگان است.

از این رو لازم است هیات های نظارتی انتخاباتی و نهاد های اجرایی و حکومتی هوشیاری خود را از اکنون و قبل از عزم کاندیداهای کاغذی و ناتوان در عرصه ی اجرایی ، نشان داده و راه را برای شخصیت های توانا و کار بلد و دلسوز باز کنند.

واژه ی جمهوریت که ابتدا توسط بنیانگزار انقلاب اسلامی در پاریس بیان شد نمایانگر حضور مردمی در تمامی مراحل انتخابات است . تعبیر این رخداد از جانب بسیاری عوام فریب به معنی افسار گسیختگی در کاندید شدن و همچنین افسار گسیختگی در تبلیغات تلقی می شود که این رویکرد اشتباه بوده و باید جلوی آن ایستاد.

جمهوریت نظام به تحقق حضور مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاكمان اشاره داشته و شكل و قالب حكومت اسلامی را تشكیل می دهد و در این نظام مردم به عنوان اصلی ترین ستون مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی تلقی می شوند به گونه ای كه نظر و رای مردم فقط در مراحل اولیه شکل گیری انتخابات شرط نبود بلكه جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آنها بر مسئولین مقید می باشد.

آنچه که همواره بعنوان توطئه ی دشمنان در محافل ذکر می شود صرفا نفوذ و یا حضور فیزیکی و فکری آنان(مخالفان نظام ) نبوده و پیروی نکردن از مشی غیر اسلامی در روند انتخابات می تواند از بزرگترین توطئه های داخلی باشد که این مهم با دقت و هوشیاری تصمیم گیرندگان سیاسی و اجرایی قبل از انتخابات خنثی شده و راه را برای پاکی هرچه بیشتر مراحل ذکر شده هموار تر می کند.

از منظر اخلاق اسلامی ، انتخابات تجلی حضور و مشاركت سیاسی مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است از این رو انتخابات دارای اهمیت و جایگاه بلندی است و مردم نقش بزرگی در ایفای این رسالت و تكلیف بزرگی بر دوش خواهند داشت و هوشیاری و بصیرت تکیه کنندگان فعلی بر سکوی مسئولیت می تواند ضامن ادامه ی مناسب این شرایط باشد.

شرکت بی حساب و کتاب و براساس درون مایه ی سرمایه داری در انتخابات کاندیدا های احتمالی از یک طرف ، هوشمندی مردم در انتخاب افراد اصلح از طرفی دیگر ، سبب شفاف تر شدن تعبیر ذکر شده و حذف افراد نالایق خواهد شد اما هزینه هایی سنگین بعد از انتخابات حاکم خواهد شد که نمونه آن را می توان در رفتار مغرضانه با منتخبین بعد از انتخابات مشاهده نمود و تداوم این امر سبب به اصطلاح چوب لای چرخ انداختن های نامناسب به جای انتقاد های سازنده خواهد بود.

شرکت در انتخابات از جانب مردم ،کاندید شدن افراد لایق سیاسی و همچنین تعیین بستر مناسب انتخاباتی از جانب مسئولین شهرستان نمونه های بارزی از وظایف هر کدام از افراد ذکر شده می باشد.

لازم به یاد آوری است کسب هر نوع کرسی مسئولیت بر مردم ، موقتی بوده و نتیجه ی همه ی اتفاقات در نهایت بر حسابرسی اخروی تاثیر خواهد گذاشت و به اصطلاح پایان هر دستاوردی اگر با عزل و اتمام مسئولیت پایان نیابد با مرگ دچار سرانجام خواهد بود ، فهم مرگ و یاد قیامت از مواردی است که باید همواره در محوریت اصلی انتخابات مورد توجه باشد.

امام خمینی(ره) در مورد انتخاب اصلح می فرمایند : اشخاصی را انتخاب کنیم که از هر جهت صالح باشند . مسلمان بودن تنها فایده‏ای ندارد، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد . سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید . کسانی را که انتخاب می‏کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر قدرت دیگری تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند و در جای دیگر می فرمایند: اگر (انتخاب اصلح) برای خودتان باشد شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمانهاست، کی و از کجاست، مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد، یا غیر حزب، نه حزب اسباب این شود که غیر آن فاسد و نه صد در صد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست . و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست‏بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است‏به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‏کنید و این یک محکی است‏ برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است ‏یا برای صلاح خودتان . امیدوارم که تا آخر هم اینطور باشد و هر دوره انتخابات بهتر انجام شود  و این مساله، مساله شخصی نیست‏ بلکه برای اسلام و از امور مهمه است .
 

مسئولان مستقیم انتخابات باید بدانند در مقام مسئوليت، همواره بايد با نگاه بي طرفي و به عنوان مجريان سالم، حقوق شهروندي را براي همۀ اقشار جامعه و در همه زمينه ها به ويژه در موضوع انتخابات، رعايت کنند.|

هرچه اعتماد مردم به دست اندركاران برگزاري انتخابات بيشتر باشد مشاركت نيز افزايش پيدا خواهد كرد.

از طرفی دیگر سوء استفاده ی برخی منسب طلبان از این انعطاف مطلوب قانون در مملکت اسلامی ایران سبب شده تا نا آگاهان ، کاندیدا های کاغذی و پولی ، فریب خوردگان خارجی ، عناصر نافذ خارجی در داخل و از این دست افراد با شلوغ جلوه دادن صف کاندیداتوری ، هیات های نظارت و شورای نگهبان را در منگنه  قرار داده و مجبور کنند که در حذف افراد نالایق ، برای خوب جلوه دادن دست واسع حکومت اسلامی ، کوتاهی کنند ، لذا نگاه اصلی در انتخابات باید در درجه ی اول کاملا متمرکز به کاندیدا های احتمالی و ناسالم باشد که به آسانی می تواند رویه ی سالم را خدشه دار نمایند ، یقینا جلوگیری از ورود افراد ناسالم و منسب طلب به عرصه ی کاندیداتوری مردم از اهم وظایف دینی و شرعی و قانونی برگزار کنندگان است و انجام این کار به درستی می تواند ضامن حیات انقلاب و اساس شایسته سالاری در جامعه باشد.

باید درک کنیم ورود احزاب به کارزار های انتخاباتی به سبب انتخاب شایسته ترین ها از جانب احزاب و روانه ی آنها به سمت محور انتخابات و همچنین وجود دست قدرتمند مردم در روی صندوق رای می تواند زندگی و شادابی را به بدنه ی سیاسی حکومتی و اجرایی بازگرداند و احساس مسئولیت صاحبان اختیار در انتخاب کاندیداها به هیچ وجه نباید نگاهی حزبی و جناحی بلکه کاملا فرا جناحی و مردمی و بر پایه ی دین باشد و هراس از اجرای این اصل تبعاتی بشدت جبران ناشدنی در بر خواهد داشت و هزینه آن صرفا توسط مردم پرداخت خواهد شد که می تواند ضربه ی مهلکی به بدنه ی انقلاب زند ، از این رو هوشیاری بر اساس رویه ی اسلامی باید از جانب صاحبان اختیار رعایت گردد.

باید در نظر داشته باشیم منابع انتخاباتی باید با شفافیت و اطلاع عموم جامعه صرف شود و نهادهای نظارتی نیز اجازه حضور و فعال شدن پول کثیف و اموال عمومی و بیت‌المال یا تریبون‌های عمومی را به برخی جریان‌ها و منسب طلبان و صاحبان نفوذ ندهیم.

محدودیت‌هایی که برای کاندیداها در نظر گرفته می شود که اساس آنها بر محدودیت‌های علمی، تخصصی و حقوقی استوار باشد.

در ادامه قصد دارم شاخصه های انتخابات را از نگاه رهبری یاداور شوم:

الف : مشارکت گسترده 
من بارها گفته ‏ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتّی از انتخاب اصلح هم مهم‏تر است، اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد. 17 اردیبهشت 84
مشارکت گسترده با اصل اعتماد به نظام گره خورده است و هرگونه کار سلیقه ای در این رابطه می تواند انتخابات را از این شاخص اصلی دور نماید.

اعتماد به مردم عقیده‏ ی واقعی به مشارکت مردم. بعضی‏ ها اسم مردم را می ‏آورند، اما حقیقتاً اعتقادی به مشارکت مردم ندارند. بعضی اسم مردم را می‏ آورند، اما به مردم اعتماد ندارند. بنای جمهوری اسلامی بر اعتماد به مردم و اعتقاد به مشارکت مردم است. بنای جمهوری اسلامی بر اعتماد به مردم و اعتقاد به مشارکت مردم است 24 آذر 87

ب: انتخابات امن 
انتخابات همواره باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد و لازمه و نشانه‌ی آن وجود آرامش در انتخابات است.

انتخابات باید در فضای آرام و باصفا انجام گیرد و دور از تشنج و درگیری و فضای نفرت باشد. بدیهی است که در همه‌جا نامزدهای گوناگونی با آرا و عقاید و سلایق مختلفی هستند و مردم هم نگاه می‌کنند و إن‌شاءالله با شناسایی و با تدبّر انتخاب می‌کنند و رأی خواهند داد. این کار باید در فضای آرام انجام گیرد 26 بهمن 78

پ: انتخابات سالم 
رأی ملت امانتی است که در اختیار مسئولین امر قرار دارد و ایشان موظف‌اند که با تمام توان در حفظ و سلامت آن بکوشند. سلامت انتخابات هم به مرحله‌ی پیش از انتخابات و هم حین انتخابات و هم پس از انتخابات توجه دارد. به واقع تام فرآیند انتخابات از زمان آغاز فعالیت سیاسی جناح‌ها تا اعلام و تأیید نتایج نهایی انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول حفظ سلامت انتخابات نیز تنها ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان نیستند، بلکه همه‌ی جناح‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها، هواداران و توده‌های رأی‌دهنده در این میان نقش خواهند داشت.

امروز هم من از دست‌اندرکاران انتخابات ‌ـ‌ هم مجریان و هم ناظران‌ ـ جداً و مؤکداً درخواست می‌کنم که از آرای مردم حفاظت کنند. آرای مردم امانتی است در دست آن‌ها و بدون هیچ‌گونه جانب‌داری و دخالت دادن امیال خودشان، رأی مردم را بگیرند و آن‌چنان که هست، بخوانند و ثبت کنند و سپس اعلام کنند و همین‌طور هم خواهد بود. من به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد دارم و خدای متعال إن‌شاءالله توفیق دهد به بهترین وجهی انتخابات را برگزار کنند3 تیر 84

ت: قانون‌گرایی در انتخابات
من به مجریان انتخابات توصیه کرده ‏ام، الآن هم توصیه می‌کنم: باید به شدت قانون را رعایت کنند. حد و مرز، قانون است. همه باید الزامات قانونی را بپذیرند و تسلیم الزامات قانونی بشوند. قانون حد فاصل حق و باطل است در حرکت و مشی ملت و مسئولین. قانون را نباید دور زد. این باید رعایت بشود19 بهمن 86

ث: رقابتی بودن انتخابات 
رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهایی انتخاباتی حق انتخابات و گزینش برای رأی‌دهندگان وجود داشته باشد. این مسئله خود یکی از عوامل مؤثر در جدی شدن انتخابات و پرشور بودن آن خواهد بود که موجب افزایش اشتیاق شرکت‌کنندگان در انتخابات خواهد شد. سوء تعبیر از این شاخصه سبب شده تا منسب طلبان همواره بدنبال اهداف خود در بدنه ی نظام و انقلاب باشند که دست یافتن آنها به این اهداف سبب بی اعتمادی مردم در ادامه ی حیات انقلاب است و دست نیافتنشان به این اهداف سبب رویارویی با منتخبین اصلح مردمی و چوب لای چرخ آنها انداختن و مزاحمت در ایجاد نشاط و کار در جامعه می شود .

لذا اصل رقابتی بودن از یک طرف و بصیرت دست اندرکاران انتخاباتی از طرف دیگر دو بازوی مهم این شاخصه به شمار می آیند.

آن کسانی که نظام، اسلام، قانون اساسی و امام را قبول دارند، باید به میدان رقابت بیایند؛ منتها رقابت سالم و نه رقابت لجوجانه و عنادآمیز 18 دی 82
در اسلام برای قبضه کردن قدرت، رقابتی وجود ندارد. این را از آن جهت می‌گویم که عده‌ای تنها برای کسب قدرت سیاسی تلاش می‌کنند و به رقابت مشغول‌اند. بنابراین رقابت صحیح، مشروع و مقبول، رقابت در خدمت‌رسانی به مردم است 1 فروردین 82

ج: فراگیر بودن انتخابات 
یکی دیگر از مؤلفه‌های مؤثر در رسیدن به انتخابات طراز جمهوری اسلامی فراهم آوردن بستری برای حضور همه‌ی استعدادها و گرایش‌هایی است که به قانون اساسی و آرمان‌های ملت اعتقاد و برای اداره‌ی کشور برنامه دارند. به واقع، انتخابات شایسته و حقیقی به صرف تعدد نامزدها حاصل نخواهد شد، بلکه لازمه‌ی این تعدد تکثر و تنوع افراد و سلیقه‌ها و گرایش‌ها خواهد بود که امکان انتخاب‌های مختلف را برای مردم فراهم خواهد آورد.

هرچه افراد از جهات و جناح‌های مختلف بیشتر در انتخابات شرکت کنند، این برای نظام بهتر است؛ برای شورای نگهبان هم بهتر است. ما باید کاری کنیم که این امکان و وسیله برای ورود اشخاصِ بیشتر فراهم بشود. نباید طوری باشد که یک جریان، ولو در یک شهر خاص، احساس بکند که در این انتخابات وارد نیست؛ باید طوری باشد که در همه جا همه احساس کنند که می‌توانند آن فرد مورد نظر خودشان را واقعاً آزادانه انتخاب بکنند؛ یعنی شورای نگهبان و حرکتی که در این مقطع انجام می‌دهد، باید مظهر و آینه‌ی اعتماد عمومی باشد 4 اسفند 70

چ: سلامت رقابت‌های انتخاباتی 

اساس این شاخص اصول اخلاقی است.

توجه به مسائلی از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، بزرگ‌نمایی مشکلات، اسراف، هزینه‌کردهای غیرشرعی، دادن وعده‌های غیرواقعی، خرید رأی و... نمونه‌هایی از دغدغه‌هایی است که توجه به آن‌ها می‌تواند متضمن سلامت انتخابات باشد. این اصول در سطوح مختلف رقابت انتخاباتی همچون تبلیغات، مناظرات و گفت‌وگوها و مصاحبه‌ها با رسانه‌های مختلف، یادداشت‌ها و تحلیل‌های مطبوعات وابسته به جریان‌های سیاسی و همچنین رقابت نزد طرفداران و هواداران باید مورد توجه قرار گیرد.

در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوییم، با هم کینه‏ ورزی کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، بر خلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، می‌تواند وسیله‏ ی سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهی است 21 مهر 86

نامزدهای محترمی که تا کنون نام‏ نویسی کرده ‏اند و مشغول تبلیغات و اظهاراتی هستند، سعی کنند با انصاف عمل کنند. اثبات و نفی‏شان با توجه به حق و صدق باشد 22 اردیبهشت 88

نامزدهای محترم توجه داشته باشند اذهان عمومی را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب‌کننده ‏ی اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد، خلاف واقع هم هست 22 اردیبهشت 88

هر کدام از نامزدهای محترم هم طرفدارانی دارند. بعضی‏ها از این طرفداران متعصب هم هستند، خیلی علاقه ‏مند سرسخت‌اند به آن نامزد خودشان. خیلی خوب، باشند، حرفی نیست؛ اما مواظب باشید، مراقب باشید که این علاقه ‏مندی‏ها به اصطکاک نینجامد، به اغتشاش نینجامد 14 خرداد 88

ح: به قدرت رسیدن گزینه‌های اصلح 
یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته‌ی نظام اسلامی آن است که فرآیند انتخابات به نحوی باشد که در نهایت شایستگان و اصلحان بر مسند قدرت تکیه زنند. این مسئله رمز تعالی و ارتقای نظام اسلامی است که در آموز‌ه‌های دینی نیز فراوان بر آن تأکید شده است.

البته هر کس صلاحیتش در مراکز قانونی تأیید شود، صالح‏ است؛ اما باید در بین صالح ‏ها گشت و صالح ‏تر را پیدا و او را انتخاب کرد. این، هنر شما مردم است 17 اردیبهشت 84
 

با توکل به خداوند متعال و تکیه بر آنچه آموزه ی دینی و اخلاقی داریم به پیشواز انتخابات سال آینده رفته و در انتخاب هایمان بسیار دقت نماییم ، نگاه اصلی بنده در این مطلب نه بر انتخابات ریاست جمهوری بلکه به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است ، شنیده هایی حاکی از شرکت افراد نا آگاه به علم سیاسی و اجرایی و غیر متخصص در امر اجرایی شنیده می شود که امیدوارم در وحله ی اول با گذشت کردن راه را برای افراد لایق و دلسوز باز نموده و در درجه ی دوم از مسئولان دست اندر کار انتخابات و ائمه ی جمعه و جماعات تقاضا دارم با تبیین رویکرد اسلامی و شرعی قضیه راه را برای تصمیم صحیح مسئولان و مردم هموار تر نمایند تا ان شا الله شهرستان مریوان در سال های پیش رو بهتر و قوی تر از آنچه که هست حرکت خود را به جلو ادامه دهد.

نویسنده : مصلح مهاجر 

مطلب فوق بیانگر دیدگاه و نظر نویسندگان آن است. این سایت در نظر دارد با انتشار نظرات صاحب نظرانی از طیف های گوناگون، چشم انداز متنوع و متوازنی از دیدگاه ها رابه کاربران خود در شهرستان مریوان و استان کردستان ارائه دهد.

انتهای پیام/
 

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

تجربهسه شنبه 14 دی 1395 | 17:22

3
30

طایفه گرایی تو مریوان رو به اتمامه لطفا با این دست خبرها زنده ش نکنید.

24
0
مریوان سه شنبه 14 دی 1395 | 21:41

تیتر طایفه گرایی برای این مطلب مناسب نبوده بلکه نگاه متن بیشتر به طرف مسئولاست

22
0
آرژین چهارشنبه 15 دی 1395 | 00:05

سلام من با نظرتون و مطالبتون موافقم امیدوارم مسولین بتوانندصلاحیت افرادی را تایید کنن که سواد.توانایی.لیاقت ومسولیت پذیر باشن تا درد مردم مریوان را بیابند نه درمان

10
0
خدایا تو شاهدی ! پنجشنبه 16 دی 1395 | 08:41

با سپاس از نویسنده محترم و هم چنین خوانندگان محترم . منم صد در صد موافقم اگر دقت لازم در انتخاب و تایید افراد اصلح صورت نگیرد ، افردی ورود پیدا خواهند کرد که نه به نفع شهر است و نه به نفع مردم شهر .

پاسـخ

واقعیتسه شنبه 14 دی 1395 | 19:52

11
0

درعمل بایستی طایفه گرایی ملاک نباشه اما متاسفانه هنگام رأی دادن اینجوریه بعدشم شعارحساب نیست همه شعار بلدن سال 92این اعضا فعلی محترم شعار میدادن مریوان رو کیش میکنیم هرچند که واقعا کیش کردن من خودم دیگه هیچوقت ملاکم دررای دادن تحصیلات برام ملاک نیست عضو njoبودن دیگه برام ملاک نیست

پاسـخ

خاکی ام و خادم رهبرمسه شنبه 14 دی 1395 | 23:11

11
5

شورا ..... شورا !!!!!! تنها کلمه طنزی که در مریوان عجب پوزخند پرمعنایی بر لبان هر مریوانی میاورد. تنها طنزی که که در مریوان یک کلمه ست که هیج گاه مصداق شرافت شورا نخواهد شد.
لا اقل از آیه : و امرهم شورا بینهم ،،،، ******. جنابان اعضای محترم شورا

11
0
اندکی صبر سحر نزدیک است چهارشنبه 15 دی 1395 | 07:38

درود بر شما . ای کاش این آیه از کلام خدا فراموش نشود . ان شاءالله

پاسـخ

همشهریپنجشنبه 16 دی 1395 | 08:27

6
0

آنچه سبب اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات است دیگر عشیره گری و طایفه گری نبوده بلکه شان و شعور سیاسی افراد کاندید و افراد رای دهنده خواهد بود، گر چه می توان رفتار عوام فریبانه ی برخی افراد منسب طلب را مسبب دامن زدن به آنچه طایفه گرایی می خوانند دانست.!!
تو انتخابات مجلس مشخص شد که چقد شأن و شعور سیاسی هم کاندیدا وهمو مردمون بالاست!!!!!!!!!!!!!چه برسه به شورای شهر که همه بایه نیت میخان کاندید شن اونم......!!
هنوز خیلی مونده تا به اون شأن وشعور برسیم>

پاسـخ

زیاد شرکت کردن خوب استشنبه 18 دی 1395 | 15:23

0
0

هرچه کاندید زیاد باشد مشارکت هم زیاد خواهد شد به همین دلیل چه اشکالی دارد 5000 نفر شرکت کنند واقعا چه اشکل دارد؟وقتی باعث مشارکت حداکثری می شود خیلی هم خوب است

پاسـخ

فواددوشنبه 20 دی 1395 | 09:54

3
0

با عرض سلام خدمت شرافتمندان راه خدمت،کە متاسفانه همه ما رو در بر نمیگیرد من واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم و از کجا بگم واقعا تا کی باید این روند ادامه داشته باشد نصف شهر بیکارن و همه سر کار،واقعا این مردم ما هنوز خوابند یانه ،چند سال و چند دوره است که این روند سرمایه داری و طایفه گرایی حاکم است بر این شهر،نمیشه گفت که شورای دلسوز و اصلح تا الان انتخاب نشده بودند دلسوزانی که در مقام شورا تلاش برای خدمت این دیار کرده اند ولی متاسفانه شاهد بودیم هیچ وقت یک دست نتونسته چند دست و قانع و وادار به خدمت کند،امیدوارم دیگر این جمله که همه میگن بزار این هم بره ببینیم چی میشه،امیدوارم قبل از انتخاب چشمامونو باز کنیم کسی که دنبال سند درست کردن برای زمیناش خودشو کاندید کرده یا کسی که چندتا پست و مقام تو ادارات داره وقتی برای خدمت به تو رو نداره،من به شخصه میخواستم یکی از کاندیداها باشم ولی معلومه که برنده نیستم چون نه پول کلانی برای خودنمایی دارم و نه کاری دارم که مردم محتاج من باشند واسه همین خیلی ها بهم میگن شکست خوردی چون پشتوانه ای نداری ولی خودم همیشه فکر میکنم خدا و وجدان و مردم اگاه همیشه هستند به همین دلایل منم هستم. فواد تبرزد

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

ADS

ADS

ADS

ADS