سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
سه شنبه 16 آذر 1395 / 21:00|کد خبر : 4219|گروه : سیاسی

تبديل روز دانشجو به جنگ شادی مايه شرمساری است

جامعه شناسی و استاد دانشگاه، گفت: پخش فیلم های خنده دار  و برنامه های شاد مثل استد آپ کمدی در روز دانشجو جای انتقاد دارد و تبدیل روز دانشجو به جنگ شادی مایه شرمساری است .

جامعه شناسی و استاد دانشگاه، گفت: پخش فیلم های خنده دار و برنامه های شاد مثل استد آپ کمدی در روز دانشجو جای انتقاد دارد و تبدیل روز دانشجو به جنگ شادی مایه شرمساری است .

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، جنبش های اجتماعی از پدیده های مختص جوامع مدرن هستند که به دو دسته جنبش های قدیم (جنبش های لیبرالی، مشروطه خواهی یا جنبش های کارگری پایان قرن 19) که بر مفاهیم طبقه، مذهب و قومیت تاکید دارند و جنبش های جدید از دهه 1960 به بعد (جنبش زنان، جنبش صلح، جنبش زیست محیطی، جنبش حقوق مدنی، جنبش دانشجویی و ...) تقسیم می شوند. در یک تعریف کلی می توان گفت جنبش اجتماعی کنش و پویش جمعی آگاهانه، سازمان یافته، با هدفی اندیشیده شده، مبتنی بر تعامل غیر رسمی افراد، متکی بر هویت جمعی مشترک خارج از حوزه های رسمی در جهت ایجاد تغییر یا مقومت در برابر تغییر برای پیشبرد منافع مشترک است. جنبش های اجتماعی قدیم اهداف و آرمان های بلند پروازانه داشتند و درصدد واژگونی نظم موجود و جایگزینی آن بودند و عمدتا" رادیکال و از بطن آن جنبش های چریکی و مسلحانه رشد می کردند؛ اما جنبش های جدید هدفشان کسب قدرت نیست، بلکه درصدند به شکل غیر مستقیم بر سیاست تاثیر بگذارند و دارای اهداف محدود، دقیق و دست یافتنی تر هستند و با روش های مسالمت آمیز، نفی خشونت و اقناعی چون اعتصاب، تحصن، تظاهرات آرام و قانونی، تحریم، خودداری از پرداخت مالیات و ... به سوی تغییر عقاید و افکار عمومی جهت گیری شده اند؛ سمت و سوی جنبش های جدید عمدتا" معطوف به جامعه مدنی است تا دولت و به شدت به رسانه های جمعی، نشریات، اینترنت و شبکه های مجازی متکی اند و با خلق فضای کثرت گرایانه تصمیم سیاسی و گسترش رویه های دموکراتیک و تجدید حیات حوزه های عمومی، دگرگونی های آرام و سامان مند ایجاد می کنند. جنبش دانشجویی در پی ایجاد تحول یا ایجاد فشار جهت کسب منافع خاص گروهی نیست و قدرت را نمی طلبد، بلکه در پی فضاسازی برای پیدایش تغییرات و اصلاحات و آزاد سازی فضای عرصه عمومی به شکل کاملا" اختیاری و داوطلبانه است و صاحبان قدرت رسمی را ملزم و مجبور به پاسخگویی در برابر افکار عمومی می کند. به قول مارکوزه دانشجو به علت شرایط سنی و جوانی دارای هیجان و انرژی متراکم است و این سن اقتضای تحرک و حرکت های مدنی را دارد و از نظر معرفتی هم با اطلاعات تازه سروکار دارد و متد انتقادی و تحلیلی را دنبال می کند و بسان طبقات اجتماعی وابستگی شغلی، کار و درآمد ندارد لذا محافظه کار نیست و آرمان خواه است و در راه آرمانش هم هزینه می کند و همچنین زندگی خوابگاهی و تحلیل های دسته جمعی توام با شور و هیجان، زمینه مناسب جهت تحلیل واقعیت های اجتماعی است. ظهور جنبش دانشجویی در دفاع از آزادی بیان در دانشگاههای آمریکا 1964 و در فرانسه 1968 افکار عمومی سراسر اروپا را به سرعت تحت تاثیر قرار داد و در ایران پنج دهه از فعالیت این جنبش می گذرد با این تفاوت که جامعه سرمایه داری چنان سیطره بروکراتیک و تکنوکراتیک خود را بر سراسر جامعه از جمله قشر کارگر مسلط و تثبیت کرده بود که طبقه کارگر مجبور بود نقش رهایی بخشی خود را در انتقال تعارضات جامعه سرمایه داری ایفا  کند، در ایران هم که ساختار صنعتی نداشته، بجای طبقه کارگر " توده ناراضی " و بجای طبقه سرمایه دار صنعتی " حکومت از لحظ سیاسی بسته پهلوی " وجود داشت . جنبش دانشجویی در کنار روحانیون مبارز در هدایت توده های ناراضی در رویارویی با این حکومت نقش پیشتاز داشتند.
 

نام گذاری روزی به نام دانشجو به چه مناسبتی در ایران شکل گرفته و مبنای تاریخی آن چیست؟

بیش از 50 روز از کودتای ارتشبد زاهدی علیه دولت دکتر مصدق در 28 مرداد 1332 نگذشته بود، مردم هنوز درک کودتا برای شان سنگین بود، اولین تظاهرات مردمی اتفاق افتاد و در آبان همان سال کابینه زاهدی و دولت انگلستان برای تجدید روابط که در جریان ملی شدن نفت قطع شده بود، شروع به مذاکرات پنهانی نمودند و در 24 آبان اعلام شد نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید و دانشجویان تصمیم گرفتند که هنگام ورود نیکسون نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند و 14 آذر زاهدی رسما" تجدید رابطه با انگلستان را اعلام کرد. رژیم شاه برای مسلط شدن بر اوضاع و حفظ امنیت سفر نیکسون، نیروهای نظامی را در دانشگاه مستقر کرد که روز 15 آذر یکی از دربانان دانشگاه شنیده بود که تلفنی به یکی از افسران گارد دانشگاه دستور می رسد که باید دانشجویی را شقه کرد و جلوی در دانشگاه آویخت که عبرت همه شود و هنگام ورود نیکسون، صداها خفه شود. روز 16 آذر سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به اسامی احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و مهدی شریعتی رضوی به همراه دیگر دانشجویان به پا خواستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کند. در کمال وقاحت روز بعد از واقعه 16 آذر نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. 
 

الزامات بستر مناسب جهت فعالیت دانشجویی چه چیزهایی می تواند باشد؟ تحلیل شما از فضای حاکم بر دانشگاهها چیست ؟

فضای عمومی فعلی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
 

به یک زبان ساده می توان گفت در دولت های مختلف تمهیدات لازم جهت ایجاد فضای باز برای هر دو گفتمان اصولگرایی و اصلاح طلبی اندیشیده شود. دانشجو قدرت انتخاب داشته باشد و فرصت اشتباه به دانشجو داده شود. تحمل، مدارای سیاسی، سعه صدر مسئولین و چند صدایی از الزامات اولیه است. قواعد سیاست گری را به دانشجویان آموزش دهیم نه سیاست بازی؛ و به جرات می توان گفت اگر آزادی در دانشگاهها بیشتر شود امنیت ملی هم بالاتر می رود و این مشروط به یک مدیریت هوشمند است، دانشگاه آبستن حوادث است و نباید به حیاط خلوت احزاب سیاسی تبدیل شود. مسئولین بایستی این درایت را داشته باشند که اگر دانشجویی در فضای دانشگاهی حرفی بزند هیچ اتفاقی نمی افتد و دانشجو هم بایستی بینش لازم را داشته باشد که حق ندارد تحت عنوان آزادی حرف خام و یا هر چه که خواست بگوید. اغتشاش، غوغا سالاری و جنجال آفرینی نشان از سر زندگی و پویا بودن ندارد، تشتت افکار، تضارب آراء و پلورالیسم فکری بایستی نهادینه شود. دانشجو بایستی با رعایت اخلاق سیاسی، احترام متقابل، حفظ کرامت وجودی خود، قانون گرایی و اجتناب از افراط و تفریط با عقلانیت مفاهمه ای و فراست و هوشیاری لازم، جریان های سیاسی مقبول  را از جریان های انحرافی تمیز دهد و تبدیل به پیاده نظام احزاب و جریان های سیاسی نشود و با تحلیل درست و مشارکت سیاسی سازنده در دام جنجال های جناحی گرفتار نشود. دانشجویان با هویت و فرهنگ های مختلف از میان لایه های گوناگون جامعه، اگر دانشگاه پاسخگوی نیازها، دغدغه ها، پرسش های بنیادین و معرفتی شان نباشد چه باید کرد؟ در شرایط کنونی شاهد تغییرات نسلی در سطح تفاوت نسلی که هنوز به شکاف نسلی تبدیل نشده هستیم و می توان گفت تحرکات دانشجویی نه پر جوش و خروش است و نه رکود و خموش. بیشتر حرکت ها تشکیلاتی نیست بلکه فردگرایانه وبه قول گیدنز مصداقی از سیاست زندگی است. البته حضور در شبکه های اجتماعی جدی و پررنگ است و با توجه به جهانی شدن و گسترش اطلاعات و ارتباطات، فشارهای ساختاری و شکننده بازار کار، کم رنگ شدن بعضی از ارزش ها و در معرض قرار گرفتن فرهنگ های متنوع دانشجویان با یک سرگشتگی فرهنگی مواجه ساخته است. امروزه دانشجویان بیشتر به گپ زدن در کافی شاپ ها، کنسرت ها، فرهنگسراها، گوش دادن به موسیقی غیر اصیل و غیر فاخر علاقه مندند تا نشست های تحلیلی و میتینگ های سیاسی. بعضا" فضای رخوت و سردی در دانشگاهها نتیجه حرکت های افراطی از هر دو طرف است، فرقی نمی کند لغو سخنرانی نایب رییس اول مجلس یا بر هم زدن نشست بسیج دانشجویی یا راه ندادن به خبرگزاری های غیر همسو با دولت. صحیح نیست به صرف انتقادی همدیگر را بی سواد، بی شناسنامه، منافق، تندرو، افراطی، عصر حجری ، غربزده، حواله جهنم نمودن خطاب نماییم. دانشگاه باید محملی یرای نقد سازنده، ارائه راهکار علمی سازنده و راهبردهای استراتژیک باشد و  ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها و بصیرت افزایی دانشجویان آن گونه که مد نظر مقام معظم رهبری است، بسط و تعمیم نیافته است. پخش فیلم های خنده دار  و برنامه های شاد مثل استد آپ کمدی در روز دانشجو جای انتقاد دارد و تبدیل روز دانشجو به جنگ شادی مایه شرمساری است . مردم خوب می دانند که در سال 92 روحانی دولتی بدهکار با تورم 40 درصدی و کمترین میزان فروش نفت و بیشترین واردات تحویل گرفت و به امید اینکه " هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد مردم" به پای صندوق های رای آمدند و با علم بر اینکه ریشه بسیاری از مشکلات به ادوار گذشته بر می گردد اما به خوش بینی مفرط به آمریکا و غرب و گره زدن بهبود وضعیت معیشت مردم با برجام و اغفال از اقتصادی درون زا انتفاد دارند و با تحقق برجام هم رویای ژاپن اسلامی هم تعبیر نمی شود و شاخص ها و آمارهای رسمی و مهار تورم با کنترل نقدینگی با وضعیت جیب مردم و سفره های شان چندان همخوانی ندارد و سونامی آسیب های اجتماعی، اعتیاد گسترده، بیکاری فزاینده بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی  و طوفان سهمگین طلاق، شعار امید را این روزها کمرنگ نموده است و عامه مردم خواهان برخورد انقلابی با نهادینه شدن خوی اشرافیت در جامعه، فیش های نجومی، قانون گریزی و احیای ارزش های راستین هستند .


•  فاروق کریمی دکتری تخصصی (Ph.D): جامعه شناس گرایش بررسی مسایل اجتماعی ایران و کاندیدای دهمین دوره مجلس وشورای اسلامی  مریوان و سروآباد 

مطلب فوق بیانگر دیدگاه و نظر نویسندگان آن است. این سایت در نظر دارد با انتشار نظرات صاحب نظرانی از طیف های گوناگون، چشم انداز متنوع و متوازنی از دیدگاه ها رابه کاربران خود در شهرستان مریوان و استان کردستان ارائه دهد.


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

قادریسه شنبه 16 آذر 1395 | 21:43

123
57

ماموستا گیان دست خوش مالت ئاوا. به راستی فه رموده کانت گه و هه رن

99
27
مریوان چهارشنبه 17 آذر 1395 | 09:40

به ریز کریمی فرمایشکانت راسته ولی دانشجو ظرفیت میکروفون به دست گرتن و اظهار نظریان نیه .ناتوانن به متانت و ریک وپیکی داخوازیکانیان بیان بکن .فه قت له روی ئیحساساتی پوچ و بی فایده قسه ئه که ن و راستی و سیداقه ت له وجودیانا نماوه

پاسـخ

ملتسه شنبه 16 آذر 1395 | 22:37

30
13

به فرماندار سروآباد علی مفاخری بگید که با یک تبریک خشک و خالی میخواد سر دانشجو رو شیره بماله و شهامت کوچکترین خدمتی رو در سروآباد برای ارتقای سطح کیفیت دانشگاه نداره و ما مردم سروآباد باید برای ادامه تحصیل در اکثر رشته ها به شهرهای سنندج و مریوان در حال تردد باشیم
ولی ای کاش فقط دانشگاه نقطه ضعف او بود بلکه در عوض کردن مسئولان بومی هم نقش بزرگی رو ایفا میکند البته کسایی رو جایگزین میکنه که مثل خودش غیر بومی باشند

9
4
سروآباد چهارشنبه 17 آذر 1395 | 00:52

واقعا که حقیقته فقط من نمیدونم این نماینده که روز اول نمایندگیش اعلام کرد که فرماندار مریوان و سروآباد رو بر میدارم و با استانداری حرف زدم پس اون حرفش کجا رفت ملت منتظرن جناب نماینده که فرمانداران فعال بیان سر کار پس چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ازت خواهش نمیکنم که فعال باشی بلکه با منت بهت میگم فعال باش تا پس فردا مثل نمایندهای قبلی جلوی ستادت ابرو ریزی نشه فقط برای خودت میگم پس این فرماندران را بنا به قولی که دادی بردار تا 99 درصد مشکلات به طور اتوماتیک حل بشن این گویو این میدان

4
0
1111 پنجشنبه 18 آذر 1395 | 10:18

مطالبی را که عنوان کردید ایا جزو وظایف فرماندار است ؟

پاسـخ

صلاح دانشورچهارشنبه 17 آذر 1395 | 00:24

113
43

زور ممنون دکتر گیان مایه ی شانازی و افتخاره به راستی وته کانت زور جوان و به جیگه بو تشکر بو جنابت و هیوادارم سرکوتوبیت ( سپاس بو زریوار خبر دسیان خوش بیت)

پاسـخ

هه لمه تچهارشنبه 17 آذر 1395 | 00:31

34
90

به نظر بنده، کسی که می خواهد در مورد دانشگاه و زندگی دانشجویی نظر بدهد اولاً جداقل باید در دانشگاهی درست و حسابی تحصیل کرده باشد و ثانیاً در همچنین دانشگاهی هم زندگی دانشجویی را تجربه کرده باشد تا بتواند پلی بین مفاهیم نظری که ارائه می کند و بازتاب عینی آنها ایجاد کند.

پاسـخ

ماموستاچهارشنبه 17 آذر 1395 | 00:54

37
96

با دقت در فرمایشات و جملۀ پایانی که معرف گوینده است مشخص است که این گفته ها شعاری بیش نیست و در راستای تبلیغات و هموار کردن راه برای انتخابات بعدی مجلس و شورای شهر می باشد.

3
66
تارا شنبه 20 آذر 1395 | 07:42

ئه ده م خوش . بینو با ئیمه ش ئیحساسی به رخورد نه که ین تو خوا !!!

پاسـخ

آب و آتشچهارشنبه 17 آذر 1395 | 00:56

38
95

از برکات دانشگاه آزاد اسلامی ایشون هم دکتر هستند، یک مقدار با بینش علمی تر نگاه کنید به مسائل، چهار تا حرف کلیشه ای رو تکرار نکنید.

86
20
پاسخ به آب و آتش پنجشنبه 18 آذر 1395 | 17:18

فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد!!! ایشان تاریخچه روز دانشجو را بیان کردند و به مرور مسایل اجتماعی و سیاسی این روز پرداختند کدام جمله ایشان تکراری است. هر چند شک ندارم متن را اصلا مطالعه نکردید و صرفا خواستید نظر بدید.

پاسـخ

دانشجوچهارشنبه 17 آذر 1395 | 01:16

32
95

دکتر جان خواهشا واسه ما تریپ روشنفکری ور ندارین لطفا، گوش ما از این حرفا پره دانشجو هم حق داره شاد باشه، این همه مدت این همه اتفاق میوفته شما کجا بودین؟یعنی همه چی جامعه ما درسته اونوقت فقط همین یه مورد ایراد داره؟خیلی رادیکالی قضایارو نبینین...
مهم عمله همه بلدن حرف بزنن...
یعنی شما میفرمایین دانشجو حق نداره شاد باشه؟از شما بعیده به قشر دانشجو توهین کنین
....جنگ شادی مايه شرمساری......، خوب به عنوان مصاحبه دقت کنید لطفا....
در آخر دوس دارم جناب دکتر پاسخ بدن
باتشکر

پاسـخ

محمدیچهارشنبه 17 آذر 1395 | 02:15

101
10

از روشنفکری به فلسفه اصالت روح و قریحه یاد شده است و در حقیقت لازمه روشنفکر بودن خویشتن شناسی حقیقیست و وقوف و معترف به حقایق و ایکاش که روشنفکر نماها از توانمندان ذینظر یاد میگرفتند وبه جای مردم سواری مردمداری درپیش میگرفتند
ضمن تبریک روز دانشجو تواما برای خودم وهمشهریان همچون خود متاسفم که تا کنون با دکتر کریمی و دکتر کریمی ها برخورد نداشته و با اندیشه ایشان آشنا نگشته ام . ایکاش که قبلتر پیش از برهه انتخابات ایشان را میشناختم و میشناختیم شاید الان شرایت فرق میداشت و متمایز بود . از زریوار خبر عزیز نهایت تشکر را دارم که با انهمه مشقت و لجاجت با رسالت صحیحشان کماکان پرچمدار رسانه های دو شهرستان هستند و تحلیلهایی اینچنین ارزشمند از چنین گنجینه هایی صاحب ارج و بها را به مردم مینمایانند . به امید روزی که مدیرانمان مدبر گردند و یا مدبران مدیر شوند . زمانی ام را آرزوست که توانمندان حقیقی و خوشنام و آوازه با گذشته و پروسه ای روشن و مقبول همگان همچون دکتر فاروق کریمی و امثال ایشان برگزیده گان بحق مردم در جایگاههای ارتباطی میان مردم و مسئولین کلان واقع گردند

2
66
2 جمعه 19 آذر 1395 | 23:27

میرزا جان شما هنوز در املای کلمات مشکل دارید مشخصه که از ایشون تمجید می کنید

پاسـخ

vsچهارشنبه 17 آذر 1395 | 08:45

95
35

دس خوش دکتر گیان به راستی عزیزی

پاسـخ

یک وزارت کشوری!چهارشنبه 17 آذر 1395 | 09:21

97
16

بی نهایت ممنونیم جناب آقای کریمی...
به قول شاعر جانا سخن از زبان ما می گوئی، جان کلام این است که برخی نمی خواهند دانشجو سیاسی باشد، ترجیح می دهند دانشجو و دانشگاهی از این "فضولی ها" نکند، خوب!
نتیجه هم که پیداست، دانشجوئی که سیاسی نباشد، آرمانخواه و عدالت طلب نباشد، دانشجوئی منفعل و بی اراده است، دغدغه هایش حقیر می شود، به دام فساد و اعتیاد و... می افتد، به همین سادگی، به همین خوشمزگی!!!!

پاسـخ

از محله چهار باغچهارشنبه 17 آذر 1395 | 12:28

94
27

جا داره از استاد عزیزم دکتر کریمی عزیز جامعه شناس توانمند و از مفاخر استان تشکر و قدر دانی کنم متن شما بسیار قوی و عالی بود خیلی چیزها یاد گرفتم افتخار شهر مایین

پاسـخ

کارمند دانشگاهچهارشنبه 17 آذر 1395 | 12:46

93
15

گل گفتی دکتر کریمی دستمریزاد\\r\\nدر بعضی دانشگاهها به جای بها دادن به رسالت دانشجویی و حفظ ارزشهای دانشگاه یک سری کارها انجام میشه که شان وشوکت دانشگاه تقلیل پیدا کرده که شما به درستی به این موضوعها اشاره نمودید . اینکه دانشمند و توانمندی مانند شما هرچند مدت یکبار موضوعی به این خوبی را تشریح کنید خیلی کارامد تر برای جامعه دانشگاهی است امیدواریم روزی برسد که همه مدرسان دانشگاه توانایی دکتر کریمی را داشته باشند

پاسـخ

خخخخچهارشنبه 17 آذر 1395 | 17:31

45
0

دانشجوووووووو
فارغ التحصیلان دانشگاهی
بزرگترین قشر بیکار جامعه

پاسـخ

نقد نسیهچهارشنبه 17 آذر 1395 | 18:04

2
53

کدام دانشجو و کدامین اساتید ، نسلی بی هویت درمیان سنت ومدرنیته که همیشه بازیچه موج های سیاسی بوده اند، دانشجوچه نقشی درجامعه ما داشته کدام مشکل جامعه بوسیله دانشجویان آسیب شناسی شده، دانشگاومدارس اساتید ومعلمین ، مسابقه برای شرکت درانتخابات شوراها ونمایندگیها محیط فکری آنان را بسته است.دردانشگاهی که تمام پایان نامه ها و مقالات تحقیقی خرید وفروش می شود یا ازویکی پیدیا کپی می شود! چه کمدی است این تراژدی!

پاسـخ

آرام عظیمیچهارشنبه 17 آذر 1395 | 18:55

89
3

با سلام خدمت همه ی دوستان خصوصا خدمت دکتر کریمی عزیز و تشکر ویژه بابت توجه ایشان به چنین مناسبت مهمی  هرچند قلم بر کاغذگذاشتن در حضور دکتر کریمی به مانند زیره به کرمان بردن است اما با اجازه ی ایشان و همه ی سروران  عرایضی داشتم که تقدیم حضور همگان خواهد شد
هرچند به عقیده ی بنده عوامل ایجاد چنین برنامه هایی به درستی درد را تشخیص داده اند اما در تجویز دارو سخت دراشتباه بوده اند
امروز دانشجویان ما از فرط هزاران مشکلات دانشگاهی دچار پریشان خاطری و غمناکی شدیدی شده اند و در بحرانی هویتی و اجتماعی شدیدی گرفتار شده اند نگرانی دانشجویان از بابت شهریه ها هزینه ی خرید کتاب و جزوه و هزینه ی شرکت در کلاساسهای خصوصی گرفته تا ضعف غیرقابل انکار سیستم آموزشی و بدتر و اسفناک تر از همه وجود آینده ای تار و مبهم که هیچ تضمینی برای استخدامی و عدم استفاده از علم کسب شده در بازار کار تنها انگشت شمار و دورنمایی از مشکلات دانشجویان است برخوردهای سلیقه ای چنین مسایلی باید کاملا به صورت علمی و عملی ریشه یابی بشود و چاره اندیشی شود چون آری حقیقت تلخی که وجود دارد افسردگی و پریشانی دانشجویان است اما آیا درمان آن برگزاری جنگ شادی است؟؟؟!!!! 
امروز محیط دانشگاه که می بایست جبهه ای قوی و تقویت شده باشد برای جبران عقب ماندگی های همه جانبه ی یک ملت اما با کمال تاسف به تفریحگاهی مدرن و بنگاهی برای دوست یابی و جلوه های مدلینگ و خرید و فروش ماشین تبدیل شده است چرا نباید سیستم آموزشی به فکر دانشمندپروری دانشگاهها باشد ؟ سالهای سال قبل از کشف قاره های دیگر این کشور دارای عالمان و ادیبان و طبیبان حاذق و مطرح بوده است کجاست ثمره ی آن تمدن ؟؟؟ اگر تا دیروز کشور با مشکل فرار مغزها مواجه بود امروز با فرار از خواندن مواجهه است و این برای آینده ی این کشور بسیار ناخوشایند و غم انگیز است که بنده در همین جا از همه ی مسئولین آموزشی کشور درخواست دارم که سیستم آموزشی رو واکاوی بنمایند و ضعف ها و تمام واقعیت های تلخ و پشت پرده را در کنار هم به معرض مداوا بگذارند و این درد سخت و سنگین را با عزمی راسخ التیام ببخشند

پاسـخ

سعیدچهارشنبه 17 آذر 1395 | 19:13

46
91

زریبار خبر واقعا شما هنوز فرق مدرس دانشگاه ، استادیار دانشگاه ، استاد دانشگاه رو نمیدونید ؟! میشه بفرمائید این دوست عزیزمون کی و کجا ب درجه استادی نایل شدن؟!

81
24
جواب سعید اقا پنجشنبه 18 آذر 1395 | 10:29

دوست عزیز ولی فکر کنم شما هنوز یا دانشجوی مدرسه سه راهی نی هستس یا دانشجوی مدرسه روستای برقلعه هستی برو اول ****بعدا بیا نظر بده

28
77
the night king پنجشنبه 18 آذر 1395 | 16:54

حرف سعید کاملا درسته
اونایی که تو پیام نور دارن درس میدن مربی(البته خیلیهاشونم مربی پاره وقت) بهشون میگن نه استاد
چون درجه های استادیار دانشیار و استاد تمام رو میتونیم بهشون بگیم استاد

پاسـخ

کاظمپنجشنبه 18 آذر 1395 | 22:59

72
9

ایشان و خیلی از استادان و روشنفکران خوشفکر دیگر را ؛ باید قدر بدانیم ؛ با وجود اینکه خیلی از بزرگان و روشنفکران مردمی این استان خود خواسته و یا اجبار ؛ در حاشیه به سر میبرند اما امروز وقت انست برای روشنگر ی و شفاف سازی و اطلاع رسانی و ارائه واقعیات به جامعه ؛ وارد فعالیتهای سیاسی ؛ اجتماعی شوند ؛ و تلاش و همت در این عرصه موجب تصمیم گیری و تصمیم سازی ها و انتخاب اسانتر هم برای مسولین و هم برای مردم خواهد شد ؛ مخاطبان نباید به سمت و شغل و مقام نویسنده و صاحب یادداشت حساس باشند در صورت داشتن نقد و تحلیل انرا ارائه دهند نه توهین و یا خدای نکرده تحقیر کردن بزرگان سیاسی ؛؛ افرادی که سخنان و تحلیل و نقد جدیدی متناسب با وضعیت موجود دارند باید تشویق شوند که پر رنگتر و فعالتر ظاهر شوند نه اینکه با لجبازی و بهانه های سطحی و تخریب موجب دلسردی انان گردیم ؛ به نخبگبان این استان روحیه تلاش و فعالیتهای جمعی بدهیم و فقط به ن ع تحلیل انان توجه کنیم و انرا منطقی نقد نماییم دکتر فاروق از نخبگان باسواد و دلسوز این استان است

پاسـخ

دکترشنبه 20 آذر 1395 | 16:16

4
67

بنده بانظر ایشان مخالفم

پاسـخ

لقمانچهارشنبه 24 آذر 1395 | 18:52

28
1

من با بخشی از صحبت های آقای کریمی موافق هستم ولی چیزی که مشخصه مدیران دانشگاهها نمیتوانند اون تعامل را با دانشجو برقرار کنند متاسفانه دانشجو تو ایران اکثرا فقط یک اسم هست و تفکر خاص پشت آن نیست موافق هستم که الان روز دانشجو تبدیل به جنگ شادی شده این میتونه اشکال نداشته باشه ولی باید از اصول چهارچوب خودش خارج بشه جنبش های دانشجوی که عهده دار برگزاری روز دانشجو را دارند باید چارچوب و سیاست های همچین روزی را برا دانشجو بیان کنند بعد آزادی که که باید تو دانشگاه برقرار بشه وجود نداره و دانشجویان بندرت حق اعتراض به مسئول دانشجوی مثلا خوابگاه و غذا و یا بحث های سیاسی در مورد مشکلات جامعه را دارند بعد از اینکه با تمامی احترامی که به دانشگاه پیام نور و آزاد دارم البته خیلی از دانشجوی ها عزیز این دو دانشگاه آدم های روشنفکر با ایدئولوژی خاص خود هستند ولی هنوز نتوانستند خود را دانشجو احساس کنند دانشجو معنی جوینده دانش ، سنجش و سنجیدن است چیزی که الان وجود نداره در ضمن صرف کسی که لقب دکتر و مهندس دارد دیگه همه چی تمومه متاسفانه یا خوشبختانه الان اینقدر دکتر و مهندس تو جامه زیاد شده که چیزی عادی شده متاسفانه دیدگاهی که درحال حاضر نسبت به دانشجو وجود دارد صرفا واحد پاس کردن می باشد متاسفانه مدیران دو دانشگاه مریوان و انجمن های که اگه باشه جرات ندارن مقامات سیاسی شهرستان را دعوت کنند شما فرماندار ، شهردار ویا هر مقام سیاسی را تصور کنید اگه اینا به دانشگاه دعوت شوند و یک چالش را با دانشجو ایجاد کنند و اون اجازه را به دانشجو بدهند تا حرفهای خودش را در حضور این افراد بازگو کند دیگر دلیلی نداره مراسم روز دانشجو تبدیل به جنگ شادی بشه. متاسفانه دانشجو نگاه درستی به ماهیت دانشگاه ندارد پشت ایده ی کسي که بخواهد دانشگاه را خفه کند، بي‌ترديد تفکری استعماری است زیرا جامعه و دانشجو باید قدرت نقادی داشته باشند.زمانی ما مي‌توانيم بگوييم پايه‌هاي استقلال، آزادی و امنیت ملی ما مستحکم است که دانشجو و دانشگاه، قدرت بیان و ایستادگی خود را داشته باشند. اگر این جریان حاکم شود دیگر مطمئن باشید مطمئن باشید چارچوب آن مشخص و تبدیل به جنگ شادی و کارناوال شادی نخواهد شد البته شادی هم باید باشه ولی خارج از چهارچوب اصول دانشجوی نشود امیدوارم جریانی خوب و آزادی بر جامعه دانشگاهی حاکم شود.

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی