سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
یکشنبه 14 آذر 1395 / 17:50|کد خبر : 4209|گروه : اجتماعی

تشویش اذهان عمومی اتهام فرماندار مریوان به دهیار روستای نشکاش

فرماندار شهرستان مریوان در خصوص اظهارات دهیار روستای نشکاش مریوان مبنی بر غیر بهداشتی بودن اب شرب این روستا، گفت: دهیار روستای نشکاش بدون هیچگونه تاییدیه از مقامات رسمی و عدم تخصص و دانش کافی در این رابطه نمی تواند اینگونه باعث تشویش اذهان عمومی شود.

فرماندار شهرستان مریوان در خصوص اظهارات دهیار روستای نشکاش مریوان مبنی بر غیر بهداشتی بودن اب شرب این روستا، گفت: دهیار روستای نشکاش بدون هیچگونه تاییدیه از مقامات رسمی و عدم تخصص و دانش کافی در این رابطه نمی تواند اینگونه باعث تشویش اذهان عمومی شود.

به گزارش زریوار خبر، محمد فلاحی با بیان اینکه تشخیص آلودگی آب منطقه مسکونی امری کارشناسی و تخصصی است و دهیار روستای مذکور بدون هیچگونه تاییدیه از مقامات رسمی و عدم تخصص و دانش کافی در این رابطه نمی تواند اینگونه باعث تشویش اذهان عمومی شود. اظهار داشت: مشکل کم آبی تنها مختص به روستای نشکاش نیست و چندین روستا در شهرستان مریوان با این مشکل مواجه هستندکه رایزنی های لازم در این خصوص صورت گرفته و طی سال جاری این نارسایی نیز بر طرف می شود.


فرماندار مریوان با بیان اینکه مردم باید دقت کنند که رفع مشکلات نیاز به زمان و تخصیص اعتبارات دارد و انتظار نداشته باشند در صورت برجسته نمودن مشکل ، یک شبه رفع شود ، اظهار کرد : منابعی جهت رفع مشکل کم آبی این روستا و چند روستای دیگر در نظر گرفته شده است و به محض تخصیص آن در کمترین زمان ممکن این مشکل رفع خواهد شد.
 
تشویش اذهان عمومی واژه‌ای حقوقی که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران کاربردی شد به این صورت که واژه‌ای کلیدی برای اجرام سیاسی گردید. افرادی که بصورتی که در قانون آمده است بر ضد مسئولین نظام حاکم صحبتی بنمایند و یا نوشته‌ای منتشر نمایند که خلاف واقع باشد مجرم به تشویش اذهان عمومی (افکار عموم مردم را ناراحت و نگران کنند) می‌باشند و مطابق قانون مجازات خواهند شد.


در ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس به قصد اضرار به غیر، یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی، به وسیله نامه، یا شکوائیه، یا مراسلات، یا عرایض، یا گزارش، یا توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء، اکاذیبی را اظهار نماید، یا با همان مقاصد، اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی، تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد می‌شود، یا نه، علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود.»

تشویش اذهان عمومی اتهام فرماندار مریوان به دهیار روستای نشکاش
 

دهیار روستای نشکاش امین امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به مشکل کمبود آب شرب روستای «نشکاش» شهرستان مریوان اظهار کرده بود: در طول سال‌های اخیر با بحران آب روبه‌رو بوده‌ایم و آب روستای «نشکاش» از چاه‌های کشاورزی و نیمه عمیقی تأمین می‌شود که در این روستا حفاری شده است.
 

وی گفته بود آب شرب روستای «نشکاش» از آب چاه‌های کشاورزی و از طریق لوله‌کشی سنتی تامین می‌شود که با هزینه خود مردم روستا نیز انجام شده اما متاسفانه در فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان به‌دلیل افت فشار آب اهالی روستا با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.
 

دهیار روستای "نشکاش" شهرستان مریوان در گفتگو با این خبرگزاری گفته بود آب شرب روستای «نشکاش» از نظر کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، غیربهداشتی اعلام شده اما امروزه همین آب غیرشرب نیز به سختی برای مصرف تامین می‌شود و مردم روستا مجبور هستند آب مورد نیاز آشامیدن و مصرف خانه‌هایشان را از طریق چشمه‌های روستا تأمین کنند.
 

امینی همچنین نبود فضای کافی آموزشی و بهداشتی، عدم دفع اصولی فاضلاب، عدم آسفالت جاده مواصلاتی این روستا به جاده اصلی مریوان نیز از دیگر مشکلاتی است که اهالی این روستا از آن رنج می‌برند.
 

وی اظهار کرد: مدت‌های زیادی است که اهالی روستا از عدم امکانات کافی رنج می‌برند و مشکلات موجود نیز به مسئولان محلی و استانی منعکس شده است اما با وجود پیگیری‌های لازم نیز هنوز مشکلات بر قوت خود باقی مانده است.
 

بعد از این اظهارات بود که فرماندار مریوان مصاحبه دهیار این روستا را با خبرگزاری تسنیم تشویش اذهان عمومی خوانده بود.


در بیان محکومیت تشویش اذهان عمومی آمده است فرد مورد نظر از نظر قانونی باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود. آیا اظهارات فرماندار مریوان به معنی پیگیری و شکایت از دهیار روستای نشکاش است؟ 
 

گفتنی است روستای نشکاش شامل ۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ نفر است و یکی از روستاهای محروم شهرستان مریوان محسوب می شود.
 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و سایت زریوار خبر صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست 


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

کردستانیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:14

23
5

براستی زشته به جای پیگیری مشکلات مردم میخواد از مردم برای بیان واقعیت شکایت میکنه؟

20
0
فریاد دوشنبه 15 آذر 1395 | 13:02

با سلام چند دعا دارم همه بگید امین
خدایا کسی را که لیاقت ندارد به مردم خدمت کند تا ابد زیر دست بگردان تا او محتاج مردم باشد
خدایا کسانی که ظرفیت فرمانداری را ندارند و سرشان از این موضوع گیج میخورد و با رابطه و باند بازی فرماندار میشن به زودی انها را به جایی برسان که لیاقتش آنجاست ( در صورت ترحم و مهربانی حداکثر کار در معدن آفریقا البته اگر خدا جون صلاح دونستی )

خداوندا افرادی را که در جای گرم خود از رنج ملت بی خبرند و درک نمی‌کنند انها را در شرایطی قرار بده که کچل بشن گوسفندانشان تلف بشن و از بی آبی یک سال یک بار آن هم در رودخانه بتونن حمام کنند وقتی هم برگشتن ببینن ***** بعد از یک هفته یارانش نیاد حساب و پول کمیته امداد هم براش قطع کنند و بگن که تو خود کفا هستی و از اقشار مرهفه جامعه هستی بعد از سه ماه سرطان بگیره و پول شیمی درمانی نداشته باشه و یه خبرنگار بره روستاشون اونم از مشکلات خودش بگه بعد منم با خبر بشم و به جرم تشویش اذهان عمومی ازش شکایت کنم ........ وجدانن اونوقت میچسپه همگی با هم لایک کنید و آمین بگید

پاسـخ

وريایکشنبه 14 آذر 1395 | 18:16

17
3

بجايي رفع مشكل روستا تشويش اذهان عمومي جاي تعجب داره وبس

پاسـخ

بیانیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:16

12
6

از استاندار کردستان و نماینده مریوان و کاربدستان درخواست دارم
** این فرماندار رو از سر ما کم کنند

پاسـخ

مریوانیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:19

15
4

اخه مگه این دهیار چی گفته که این فلاحی اینطور ی جبهه گرفته

خدا وکیلی ********

هیچ انتظاری از این بیشتر ازت ندارم فلاحی ......... خداوکیل اگه از اون دهیار محترم شکایت بشه من خودم براش وکیل میگیرم

پاسـخ

ملتیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:21

18
4

انشاالله خداوند ظالمان را نابود کند

9
1
دیاکو دوشنبه 15 آذر 1395 | 01:07

آمین یا الله

پاسـخ

خخخخخخخخخخخخخخخخخخختختخیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:41

15
4

چه تشویشی؟؟؟؟؟ از کی تا حالا بیان واقعیت تشویش اذهان عمومی شده به نظرم این فرماندار هنوز معنی کلمات رو بلد نیست و نیاز شدید به آموزش داره

کجاییئییییییی ... آموزش و پرورش تا خودتو بکشی یا کلا سه سال تعطیل کنی همه ی مراکز رو

پاسـخ

رنگین کمانیکشنبه 14 آذر 1395 | 18:44

9
4

این عکس خودش همه چیز رو میگه

ولی وقتی یکی بی کار میشه باید یه جوری از خودش فعالیت نشان بده دیگه حتی اگر از خودش هم چیزی بگه

پاسـخ

سيروانیکشنبه 14 آذر 1395 | 19:34

5
4

فرماندار هم زياد در مباحث قضايي تخصص ندارد كه چنين بيان كرده
تا الان كه جرمي ثابت نشده!

پاسـخ

یک فرهنگییکشنبه 14 آذر 1395 | 20:12

9
4

این فرماندار احتیاج مبرم به کلاس مشاوره وپاس کردن حدود 10 واحد دارد. خوب مرد حسابی مردم که مشکل دارند ومشکل را بیان خواهند کرد خوت وخانواده ات رابگذار جای اون بنده خداها یک لحظه فکرش را بکن نه گاز دارند از طرفی مین هم دارند باید آنها را متهم به تشویش اذهان عمومی کرد اون هم در نظام مقدس ایران که حضرت امام فرمودند به این زاغه نشینها برسید شما که مسولید وبرای این روستایهای بیچاره کاری نمی کنید باعث **** هستی یا اون زن ودخترکان روستای که با دبه به چشمه بروند مثل 500 سال قبل جناب فرماندار انشالله بعد از انتخابات ریاست جمهوری پستت همان کارمند ساده خواهد شد .با تشکر از سایت خوب حقیقت نویش وحقیقت یاب زریبار خبر

پاسـخ

از سنندجیکشنبه 14 آذر 1395 | 20:15

15
2

بانام و ياد خداي واحد احد خدمت فرماندار شهرستان مريوان نكات ذيل را عرض مي نمايم : جناب آقاي فلاحي بزرگوار اينجانب اولاًخبر كامل دارم مصاحبه دهيار روستاي نشكاش صحت دارد دوماًكجاي قانون مجازات اسلامي نوشته شده اگر بيان مشكلات شود جرم دارد سوماًشما يك فرد حقوقي دولتي هستيد نه در مقام قضاوت خود شما طبق قانون مجازات اسلامي ماده 669ايران متهم هستيد به تهديد چون خود شما اعلام جرم كرديد و خود شما قضاوت كرديد و خود شما اجرا نموده ايد آيا مي دانيد هم تهديد كرده ايد و هم در كار قوه قضائيه دخالت كرده ايد .

1
4
رویا دوشنبه 15 آذر 1395 | 13:47

کاسه از آش داغ تر به تو میگن !! تورو سننم؟؟؟

پاسـخ

سارویکشنبه 14 آذر 1395 | 20:15

5
14

یعنی توو این شهر کوچک تنها موشکلمون فرمانداره ؟ارگانها وادارت دیگه هیچ نقصی ندارن زریوار خبر عزیز جرا اینهمه به فرماندار گیر میدین جریان چیه

17
3
جریان یکشنبه 14 آذر 1395 | 20:33

زریبار خبر به هر موضوعی و هر ارگانی انتقاد کرد یک دسته می گن گیر ندید. از پالایشگاه از جاده مریوان سنه از شهرداری و شورا از آب و فضلاب از راه و ووووو خبری زد یه عده ناراحت شدن . زریبار خبر به کارت ادامه بده مردم درسته نمی تونن کمکت کنن اما دعات می کنن

2
2
saro دوشنبه 15 آذر 1395 | 09:18

اونی که قدرت داره مسئولیت نداره و اونی که مسئولیت داره قدرت نداره همیشه ضعیفهارو نقد میکنیم چرا صاحبان واقعی قدرت رو نقد نمیکنین؟

پاسـخ

رحیمیکشنبه 14 آذر 1395 | 20:26

8
2

واقعا متاسفم

پاسـخ

سینایکشنبه 14 آذر 1395 | 21:05

5
1

آقای فرماندار علیه نیروهای اداری جبهه میگیره و هیچ کاری برای رفع مشکلات اداری و اجرایی نداره.

پاسـخ

مهدی.سیکشنبه 14 آذر 1395 | 22:08

2
2

جناب فرماندار زیاد تقصیری ندارد. چون ایشان هم یاد گرفتند بایستی نقد و حقیقت گویی با ********جواب داده شود.
اگر ایشان فرمانداری توانمند ووتوانا هستند ابتدا موضوع را به صورت میدانی وا کاوی نموده وبه صورت منطقی و مستدل جوابگو باشند.

پاسـخ

نشکاشیدوشنبه 15 آذر 1395 | 01:15

2
6

زریوار خبر کجای این خبر اطلاع رسانی است نکنه از فرماندار محترم مریوان ضربه بایکوت خبری خوردی این تویی که تشویش اذهان عمومی انجام میدی .

2
0
شایان* سه شنبه 16 آذر 1395 | 06:59

دو کلمه هم از مادر عروس بنوشیم!!

پاسـخ

احمددوشنبه 15 آذر 1395 | 07:45

2
2

این ژست فرماندار تو عکساش منو کشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1
1
Aaaaaa دوشنبه 15 آذر 1395 | 09:39

خخخخخخخخ

پاسـخ

جمونگدوشنبه 15 آذر 1395 | 07:57

4
0

اظهار نظر ناحق حقارت است لطفا حقارت نکنید گناه است1

پاسـخ

سمادوشنبه 15 آذر 1395 | 08:41

4
0

تشویش اذهان عمومی ببینم اقای فرماندار. چقدر توی کتابهای حقوقی گشتید تا یه ماده رو به این ربط بدین اصلا میدونید تشویش اذهان عمومی یعنی چه حقوق سطحی حفظ کردن ونگریستن نیست کمی اینبار عمقیتر مطالعه بفرمایید شما کی هستید که بر منبر قضاوت میشیند وحکم هم صادر میکنید خب اون راست گفته اب کشاورزی که تصفیه نشده و******* اون اب یه اب سالمی نیست جای اینکه به مشکلات اونا رسیدگی کنید دارین تهدیدشون هم میکنید اخه ***************************

پاسـخ

شهرونددوشنبه 15 آذر 1395 | 09:08

3
2

کسی که هر روز خودش به عنوان مجری قانون ****** نمی تواند از قانون حرف بزند چون برابر قانون فرماندار باید در شهرستان محل خدمت خود مقیم باشد ولی ایشان به صورت هفتگی به سنندج تردد می کند وتنها فرماندار پروازی ایرانه کسی که با بی اطلاعی از قانون در جلسه رسمی به نمایند مردم**** می کند وایشان را به دخالت در امور دولت متهم می کند انتظار دیگری نباید داشته باشه ...

پاسـخ

مرادیدوشنبه 15 آذر 1395 | 11:29

3
2

جناب فلاحی موقع بستن کوله بارت است لطفا برو ... لطفا ....

2
5
شهروند دوشنبه 15 آذر 1395 | 18:40

با رفتن فلاحی وامدن یکی دیگه کاری درست نمیشه . چرا که بودجه ای در اختیار ندارن چه این باشه چه یکی دیگه .

پاسـخ

اقبال محمدی هه وراماندوشنبه 15 آذر 1395 | 12:00

3
1

به داخه وه کاکه ی فرمانداری شاره که م

پاسـخ

اقبال محمدی هه وراماندوشنبه 15 آذر 1395 | 14:00

5
1

فرموده ی امام
به روستائيان برسید که روستائيان زبان شکایت ندارند
قضاوت با خودتان

1
0
شایان* سه شنبه 16 آذر 1395 | 07:05

یارو رفت ابرو درست کنه چشمو کور کرد.. باری...

پاسـخ

کوردی 1دوشنبه 15 آذر 1395 | 20:13

3
4

1_ضمن احترام به نظرات کامنت گذاران

2 _ هیچ رابطه و نیازی به فرماندار نداشته و ندارم

3_ خوانندگان محترم اگر با دقت سخنان فرماندار را مطالعه کرده باشید گفته که بدون تایید مقامات مربوطه گزارش آلودگی آب تشویش اذهان عمومی است و همچنین عدم تخصص دهیارمحترم در ضمینه گزارش داده شده صدق گفتار فرماندار رو میرساند برابر نص صریح قانون ماده 689 مجازات اسلامی اقدام دهیار قابل تعقیب جزایی است و حتی برابر این ماده قانونی میتواند زندان بخورد!
بله عزیزان هموطن، واقعیت این است که خواندید حالا شاید بعضی ها هواخواهی مرا برچسب زنند ولی بدانید که بنده طرفدار کسی نیستم و صرفا جهت بیان حقانیت عرض گردید.
بنابراین بهتر است که نقد را جای خود و تشویق را هم جای خود اعلام داریم.

مریوان و مریوانی پایدار

پاسـخ

شهروند مریوانیدوشنبه 15 آذر 1395 | 22:46

5
1

واقعا من نمیدانم چه فرمانداریه این فلاحی به جای حل مشکلات مردم ..زبان تهدید را به دهیار محترم ودلسوز روستای نشکاش القا میکند واقعا جای تاسف دارد با این صحبتهای فرماندار........

پاسـخ

رمضانسه شنبه 16 آذر 1395 | 10:54

1
1

درود بر فرماندار توتنمند و غیرتمند
اشتباه نکید نه برای این موضوع آب
بلکه برای اینکه به جناب******* تره هم خورد نمی کنه
تازه در استان هم در مجموعه استانداری و شهرستانها یار گیری هم کرده اند تو سروآباد مفاخری هم حمایت می کنه جناب فلاحی رو پس تا انتخابات 96 مشاورین ارجمند و زیرک جناب نماینده سرشونو تو کوزه گلی بکنن یعنی بگن آره ما مشغول کار دیگه ای هستیم منو جان از ما دلگیر نشو به هر حال بازم درود بر فلاحی بگ زاده نجیب الان مفاخری تو شهرستان دیگه جا داره مانور بده بگه من اشرف زاده هستم و....

پاسـخ

مریوانیسه شنبه 16 آذر 1395 | 14:41

1
0

سلام دوستان اظهار نظر فرمودن هرکسی بنا به دلایلی یکی را قبول و دیگری را منفور دانستند عرض بنده این است اقای بخشدار مرکزی و معاون فرملندار و اقای پیرخضری و خود فرماندار تا حالا چند بار به حرف این دهیار گوش داده اند و نتیجه ی اقداماتشان را برای مردم روستا و مریوان بیان کنند
ایا باید حتما مشکل رسانه ای شود یا مردم خود اعتراض یا تجمع کنند مسولین به فکر چاره باشند
خدا همه چیز را میبیند و با پیشرفته ترین امکانات ثبت میکند بترسید از روزی که باید در پیشگاه حاکم عادل محاکمه شوید شما را بخدا تاکی باید اینجوری موضع بگیریم
مسولین بخشدار معاون مهندس و اقای فلاحی نماینده عالی دولت تدبیر و امید روزی خواهد رسید که باید جوابگو باشیدمردم ولی نعمت شمایند اونوقت انها را باید تهدید کنیم و وعده ی سر خرمنی به ما بدهی بس کنید کمی به خود آیید و خدمت به این ملت همیشه در صحنه را سر لوحه ی کارتان قرار دهید
البته نماینده هم باید جوابگو باشد و به فکر حل مشکلات باشد اعم از مسوولین و جذب اعتبار برای بهبود وضیت مریوان و سرو اباد

پاسـخ

قلاییسه شنبه 16 آذر 1395 | 14:44

2
0

افرین فرماندار با تدبیر امید را در دل ما زنده نگه داشتید زورت به بخشدار و معاونات و مسولین نمی رسه *** را رو دهیار نشکاش با حقوق چند میلیونیش خالی کن
متاسفم که به دولت روحانی رای دادم با این فرماندار و تدبیرش

پاسـخ

نعمان امینیسه شنبه 16 آذر 1395 | 18:12

4
2

امام خمینی می فرمایند : این کشور مربوط به روستایان است. مشکلات آنان را حل کنید چون زبان شکایت ندارند .
آیا واقعا بیان مشکلات روستا و در خدمت مردم بخصوص روستایان عزیز جرم است ؟
دهیا محترم روستای نشکاش کاملا راست می گویند و حرف هاشون صدق کامل دارد . خودم مشکلات روستا رو از نزدیک دیدم همینطوری هستش مشکل آب شرب روستا گوشه کوچکی از مشکلات این روستا با تمدن هستش .

پاسـخ

اميد نشكاشىچهارشنبه 17 آذر 1395 | 21:22

3
1

افرين به دهيار دلسوز وفعالى مثل همين ملا امين امينى

پاسـخ

بهزادچهارشنبه 17 آذر 1395 | 23:32

4
2

بنظر می رسه فلاحی قصد داره از طریق بخشدار و مرکز بهداشت دهبار را تحت فشار بزارن. بنظر شما درسته فرماندار یک شهرستان خودشو با یک دهیار در بندازه.. خدایش اگر دهیار را هم بردارید چی به شما می رسه . فک می کنید مردم حق را به شما می دهد. این بود آزادی حرف زدنتون. خوبیش اینه دهیار جزئ نیروی فرمانداریه. اگر شخصی بود که هیچی ........... خدا به بعضی ها یه کم فکر بده

پاسـخ

جمشيد بگپنجشنبه 18 آذر 1395 | 00:16

1
1

اقاى فلاحى مطمن باش شخصى كه مورد نظر شماست به جاى همين دهيار جايگزين كنيد مورد اعتمتاد مردم روستاى نشكاش نيست ومردم تا اخرين لحظه با امين امينى هم صدا هستند

پاسـخ

مريوانشنبه 20 آذر 1395 | 09:17

0
1

وقتي گزارشي مي تواند موثق باشد كه استناد به نتايج آزمايشگاهي داشته باشد . اصلاً آلودگي آب روستاي نشكاش ميكروبي بوده است يا شيميايي ؟ بار آلودگي ميكروبي چقدر بوده است ؟ و اگر در بحث نايج شيميايي بوده است كدام يك از فاكتورها با استاندارد مطابقت نداشته است و چقدر با استانداردها فاصله داشته است ؟ بار آلودگي براي نمونه اي مي تواند از 1 تا بيشتر از 1100 در آزمايشگاه قرائت گردد و آلودگي بار ميكروبي 1 يا بيشتر از 1و و 100 و بيشتر و..... تفسيرهاي متفاوتي دارد و احتياج به كارشناس متخصص خود دارد . بهتر بود دهيار محترم با مستندات علمي در جهت رفع مشكل آب روستا اقدام مي كرد نه بصورت عوام و كلي گويي . چون آب شرب هر جايي حتي اگر داراي بار آلودگي كم و با مقدار مشخصي باشد نمي تواند بيماري ايجاد كند .

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی