گزارش اختصاصی زریوار خبر؛
دوشنبه 10 آبان 1395 / 22:46|کد خبر : 4079|گروه : اجتماعی

ماجرای شگفت‌انگیز زن مریوانی که برای خودش «هوو» آورد

زن جوان مریوانی در اقدامی عجیب و شکفت انگیز برای همسر 33 ساله خود خواستگاری رفت و زن دوم گرفت.

زن جوان مریوانی در اقدامی عجیب و شکفت انگیز برای همسر 33 ساله خود خواستگاری رفت و زن دوم گرفت.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، دوباره از عشق می گوییم. آهنگی مقدس، که در الفبایش همه ی دنیا خلاصه می شود. همه چیز را مسخر کرده و به خدا القا می کند.
 

اینجا مریوان است، شهری کوچک اما خانه هایی بزرگ  مملو از محبت و عشق. حسی که به انسان امید به زندگی و با هم بودن می دهد. شاید فکر کنیم، که این یک دیالوگ بود ولی نه. ئاوات خانم این مفهوم را به ما فهماند.
 

شیر زن مهربانی که خشنودانه همدمی دیگر وارد زندگی همسرش کرد. وقتی ماجرا را شنیدیم کنجکاو شده و به ملاقتشان انگیزه یافته تابیشتر بدانیم.

در حضورشان نشستیم. دو خانم جوانی در گوشه پذیرایی خیلی راحت و با محبت یواشکی حرف می زدند و می خندیدند.

کاک ریبوار33ساله مرد خانه به حرفهایشان گوش می داد و ازصمیمیتشان لذت می برد، بطوری که برلبانش نمایان بود.  کاک ریبوار بنا به تقدیرالهی مادر زادی از نعمت بینایی محروم بود، ولی بادیده دل هر آنچه که بود را نظاره می کرد.


ئاوات خانم، نیز همسن کاک ریبوار بود، که ایشان نیز بدلیل بیماری چشمی(آب مروارید)دچار ضعف بینایی بودند. 


همسر اول ریبوار از ماجرای زندگی خود می گویند: ئاوات خانم شروع کرد.
 

من و ریبوار حدود11سال است، به زندگی مشترک خود را آغاز کردیم و در این مدت با سختی ها و فراز ونشیبهای زیادی روبرو بودیم ولی عشق و وفاداری ما نسبت به هم، رمز ماندگاری و تداوم در برابر تاب وسختی های زندگیمان بوده است کم کم با گذر زمان عشق ما نسبت به هم بیشتر شده است و اکنون نیز که دارای دو فرزند هستیم بیشتر به این زندگی امید و انگیزه داریم. من شاید کم بینا باشم، ولی دنیای نابیناها را بدرستی حس می کنم و می دانم که آنها دل و دیده یشان می بیند و این شرط اصلی است .


من نسبت به دنیای نابینایان دید متفاوتی دارم و همیشه دوست داشتم بیشتر کنارهم باشیم بخصوص بتوانم کسی همانند ریبوار را به زندگی مشترکمان آورده تا حس کامل و مشترکشان را به هم بفهمانند و از طرفی هم به یاری چنین کسی رفته و همدمی برای او مهیا سازم.
 

ماجرا فروردین سال جاری وقتی شروع شد که از طرف موسسه رفاە نابینایان و کم بینایان مریوان دخترنابینای جوانی جهت راهنمایی استفاده از گوشی موبایل به ما معرفی شد. چون ریبوار چنین توانایی داشت. سپس پس از برخورد و آشنایی و رفت وآمد به همین منظور نظرم به سویش جلب شد و به ریبوار پیشنهاد ازدواج با او را دادم. ریبوار خیلی حیرت زده شد و گفت: چطور حاضر به چنین پیشنهادی هستی درحالیکه این کابوس زنان جامعه است.


گفتم که شاید به ظاهر چنین برداشت شود، ولی می دانم با این کار عشق زندگیمان استوارتر خواهد شد و همچنین می تواند دست این دختر تنها را گرفت.
ریبوار نهایتا موافقت کرد و به خواستگاری رفتیم. شب عقد که خود بانی و سرپرست کار بودم حس عجیب و خوشحال کننده ای داشتم هرچند تصمیمم حالتی غیرطبیعی داشت، و حتی از جانب خیلی هاسرزنش می شدم ولی باز پشیمان نبودم. 


اکنون 5 ماه است شلیر خانم28 ساله به خانواده ما پیوسته و زندگیمان را گرم تر از قبل ساخته است. چون او برای من مثل خواهرم می ماند و واقعا به دنیای ما معنی بخشیده است و حتی مواقعی که جایی می رود دلم برایش تنگ می شود و بر عکس خیلی از دیدگاههای نادرست هیچگاە سعی در پیشی گرفتن از من نزد ریبوار نداشته است هر چند که او از خیلی شرایط به او شبیه تراست. اوهمچنین نسبت به فرزندانم حس مادری داشته و آنها نیز متقبلا نسبت به او چنین هستند.


 عشق اگر واقعی باشد، با چنین چیزهایی کمرنگ نمی شود بلکه بدلیل خشنودی همسر از رضایتتان پررنگ تر هم می شود. من نمی گویم که همه مردها حق چند همسری دارند، ولی در بعضی مواقع شرایطی خاص چنین مسئله ی را ایجاب می کند که مطمئنا در صورت ممانعت و پافشاری نه اینکه به پایداری عشق کمک نمی کند ، بلکه حالت تحمیلی به خود گرفته و در نهایت به خیانت زناشویی یا طلاق عاطفی ختم می شود.

 

شلیر خانم کم کم به سخن آمد و گفت، من قبلش که تازگی وارد این زندگی شدم احساس عجیبی داشتم، که این زن کیست که چنین اقدامی کرده و حاضر بوده نصفی از روابط گرم عاشقانه خود و همسرش را بامن تقسیم کند . سپس به تدریج فهمیدم که هدف و نیتش فراتر از عملی عادی است.

 

شاید از خیلی نظرها من و ریبوار شبیه به هم باشیم و تعاملاتمان بهتر صورت گیرد ولی هیچگاه به خود اجازه نداده و نخواهم داد که بیشتر از ئاوات، ریبوار را به سوی خود جذب کنم و همیشه در صدد آن بوده که رضایت طرفین را نسبت به خود جلب کنم چون واقعا آنها من را عضو و محبوب خانواده می دانند. من از واژه "هوو"بیزار هستم ولی چون ئاوات واقعا برایم یک خواهر دلسوز است. من نیز او را دوست دارم. شاید بعضی ها فکر کنند که به من ترحم کرده ولی چنین نیست، بلکه این از لطف و بزرگی او است و تنها خدا می تواند اجرش دهد.


من به تمام کسانی که شرایط من را دارند، توصیه دارم که نسبت به خانم اول همسرشان مانند خواهری بزرگتر رفتار کنند و همیشه این اصل را به یاد داشته باشند که حدود خود را حفظ کرده و قصد دور کردن همسرشان را از او نداشته باشند و به او نه به عنوان یک هوو بلکه یک رفیق معامله کنند چون عشق هر دوی آنها مشترک است.


ریبوار که به حرفهای آنها گوش می کرد و از رفاقتشان خوشحال بود یکباره سکوت مردانه خود را شکست و شروع کرد.


همان طورکه ئاوات بیان کرد به پیشنهاد ایشان این ازدواج را قبول کردم و حالا هم خیلی خوشحال و خوشبخت هستیم. هر چند که اولش خیلی شوکه بودم ولی فهمیدم که او خواست نه تنها دل من بلکه دل یک دختر دیگر را نیز خوشحال کند. 


من واقعا مدیونش هستم  در و وهله ی اول که من را برای زندگی انتخاب کرد و اکنون هم که کسی دیگر را نیز یاری داد و دوباره در حق من لطف نمود. او در این چندین سال با تمام مشکلات و سختی های زندگی مشترکمان پا به پای من ساخته و اکنون هم مفتخر بوده و زندگی را برایم معنا داده است و نه تنها الان که معنی دوباره به زندگیم بخشیده است، بلکه هیچوقت لطف و عشقش را فراموش نمی کنم. هر چه بخواهم بگویم با زبان نمی شود ولی تنها می توانم بگویم که،(از ته دل دوستت دارم).
 

من همیشه از صمیمیت شلیر و ئاوات خوشحال هستم و زندگی خود را بهترین می دانم.

ریبوار در ادامه گفت: هیچوقت سعی نخواهم داشت که بین آنها در هیچ مسئله ی تفاوت قائل شوم چون هر دوی آنها عشق واقعی من هستند هر چند که همیشه این دغدغه را داشته که نکند گه گاهی از روی سهو میان آنها ناعدالتی کرده باشم.


من بارها به ئاوات و سپس به شلیر هم گفته ام که اگر همسر دومم مثل خودم نبود حاضر به ازدواج مجدد نبودم چون هدف اصلی من احساس همدلی با کسی مثل خود بود.


ریبوار در پایان نسبت به تمام مردانی که قصد ازدواج مجدد دارند، گفت: تا حد امکان سعی در این امر نداشته باشید و باتنها همدم خود زندگی راسپری کنید ولی اگر هم شرایط و مسائلی شما را وادار ساخت بدانید که مسولیتی را به عهده گرفته اید که سختی های آن به مراتب بیشتر از حسن هایش است. و نهایتا اگر موقعیت فراهم شد حتما به یاد داشته باشید که با آمدن فرد دوم همسرقبلی نیز عشق شماست و هرگز نباید نسبت به او تغییر کند و به زبانی ساده تر"تعادل و عدالت رفتاری، احساسی،عشقی،شخصیتی ، وحتی جنسی را حفظ کنید" که اگر این توانایی را در خود مشاهده کردید با توجیه و کسب رضایت از همسر اولتان اقدام نمایید.

 

گفتنی است کاک ریبوار تنها نابینای مخترع استان کردستان است که موفق به ساخت نرم افزاری شده که افراد نابینا نیز قادر به استفاده از گوشی های لمسی هستند و اکنون نیز درسراسر ایران و حتی خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وی در 1380 نیز در جشنوار موسیقی(پیانو) تنکابن، مقام دوم کشوری در بین افراد سالم را کسب کرده است.  و از استعدادهای خارق العاده دیگر او می توان به دوچرخه سواری بدون همراه در سطح شهر اشاره کرد.

 

ماجرای شگفت‌انگیز زن مریوانی که برای خودش «هوو» آورد

 

گزارش: مسلم کیائیان

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

کریمیدوشنبه 10 آبان 1395 | 22:57

15
18

خخخخخخخ.

پاسـخ

رحیمیدوشنبه 10 آبان 1395 | 23:26

9
13

شاید نمونه ای باشند برای رفع فقر فرهنگی و برای رفع معضلاتی که گریبانگیر خانم های زیادی در جامعه ما هستند.******

پاسـخ

ی رهگذردوشنبه 10 آبان 1395 | 23:32

9
2

سلام
چند باری بود نظرم را نشان نمی دادی، دیگر چیزی نمی نوشتم، باهات قهر بودم الا ای حال!
گفتم نوشتنی را باید نوشت
او می داند و خودش«زریوار خبر»!!

چند نکته در رابطه با این خبر به نظرم رسید گفتم بنویسم
1. تحلیل این شرایط که در قالبی این خبر به تصویر کشیده شده بس دشوار ولی در هر حال اصول هتی نسبتا پایایی هستند که در رهگذر تاریخ به نظر ماندگاری خود را حفظ کرده اند! از جمله کلمه عشق؛
عشق لغتی نیست که به سخره گرفت، رابطه ی بین عاشق و معشوق روابطی دو طرفه و لذا متقابل می باشد که دو طرف توجه خالص به هم دیگر دارند، لذا این عشق چیزی نیست که بشود با کسی تقسیم نمود یا بخواهید به کسی سهمی دهید! این نوع عشق به عشق.معنوی و فرا زمینی نیز قابل تعمیم می یاشد
اصلی همچون ازدواج دقیقا از مواردی استکه علاقه و عشق در روابط بین زن و شوهر اصل اساسی می باشد، این مهم با خواندن مطالب مربوط به حوطه مردم شناسی و جامعه شناسی و روانشناسی، در طول تاریخ قابل مشاهده است، البته استثنا هایی که در تحقیقات انسان شناسی در میان فرهنگ های بدوی مشاهده می شود چون چند همسری یا حتی چند شوهری، اگرچه وجود تاریخی داشته اند اما مفاهمیمی چون عشق و علاقه ی متقابل را با چالش های متعددی روبرو کرده است
لذا این برداشت که با ورود یک زن دوم به زندگی مشترک یک زوج اساسا ساختار ساز«نقش زن دوم ب عنوان، میانجی، داور، تفرقه افکن، حکومتگر در صورت مدیریت دو طرف دیگر و.... زیمل در این رابطه گفتنی زیاد دارد» و نا متعادل کننده و اگر کمی افراطی تر بگوییم، مخرب و ویرانگر می تواند باشد!
2. این خیلی سطحی نگرانه خواهد بود که یک فیلم هندی را با یک فیلم مستند مقایسه نمود، برداشت عشق دو طرفه و مقایسه آن با یک عشق سه طرفه! قیاس یک فیلم هندی با مستند محسوب میشود
3. ابراز رضایت مرد و تاکید مکرر بر واژه عشق، به تحلیل محتوا و تحلیل متن نیاز داره، به نوعی دیپلماسی سیاسی انگلیس در رهبری جهان در قرن نوزده و بیست در دیالوگ های متن بالا شبیه هستند! در قالب طنز و شوخی البته
4. به نظر ینده این خبر اساسا نباید الگو برداری بشه مردای عزیز مریوان به ویژه به حرف های کا ریبوار در اخر خبر، توجه نمایند، سختی هاش بیشتره از خوشی هاش!
5. مجردای محترم دست بجنبونید! خخخخخ کسی نیس ب خودم بگه!
در کل خبر غیر نرمالی بود، گاهی شوک خبری هم لازمه مرسی زریوار عزیز
اگه اینم فیلتر کنی و نذاری
باید بگم خدانگهدار برای همیشه زریوار عزیزم

پاسـخ

هوراماندوشنبه 10 آبان 1395 | 23:49

11
9

درود به کاک ریبوار و خانواده محترمتان امیدوارم عشق دائمی دراین خانواده پایدار باشد

پاسـخ

نگارسه شنبه 11 آبان 1395 | 00:11

6
12

من از نزدیک شاهد این ماجرا بودم و تا امروز شاهد خوشحالیشان.خیلی سعی کردم ئاوات را پشیمان کنم اما او تصمیمش را گرفته بود.واقعا عقل من در توصیف این احساس عاجز است.فقط میتونم بگم دل شیر هم به پاش نمیرسه.

پاسـخ

کوردیسه شنبه 11 آبان 1395 | 00:37

11
17

ریبوار جان درود بر شما

درود بر ئاوات صبور و درود بر شلیر بزرگوار.....

امیدوارم سالهای سال، این زوج و زوجها با خوشبختی در کنار هم از لذایذ طبیعت بهره مند باشند.

متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق خانمها از هوو بیزارند! ولی اگر درک درستی از مسایل داشته باشند هوو نعمت است نه خار...
به زندگی پربار رسول الله محمد مصطفی ص نگاه کنید که سرمشق بشریت است با این شرایط بالغ بر 13 زن اختیار نمود پس چند همسری بد نیست بلکه زیبا هم هست، نتیجتا خانمها با دید مدارا به قضیه نگریسته

پاسـخ

به نام زنسه شنبه 11 آبان 1395 | 00:44

36
14

هیچ زنی حاضر نیست هوو بیاد بالا سرش مگر اینکه مجبووور باشه این مطالب جای باور نداره مردا فقط برای نفع خودشون این مطالبو اینقد با آب وتاب چاپ میکنن.....هیچ زنی نه این مطالبو باور میکنه نه میتونه اطلاع رسانی کنه....چقدرم جالب از عشق میگید همزمان عشق به دو زن آیا ممکنه یک زن عاشق دومرد باشه تاغیرش ممکن باشه لطفا با این کارتون مردا رو تشویق به خراب کردن زندگیشون نکنید

14
24
... سه شنبه 11 آبان 1395 | 09:59

اسلام اجازه داده چند همسری رو اختیار کردن برای مرد...
پس با شریعت اسلام نجنگ، حتما اسلام نفعی رو در چند زنی اختیار کردن دیده که اجازه داده

19
20
صديق سه شنبه 11 آبان 1395 | 10:41

هر مردي چهار زن نداشته باشد زندگي براش تلخ است.درود بر كاك ريبوار كه استارت كار و برامون زد

7
9
اقبال محمدی هه ورامان سه شنبه 11 آبان 1395 | 11:32

عزیزم این حدود الهی است که مرد میتونه چهار تا زن بگیره به شرط اینکه شرایطشو داشته باشه وباید این حکمو چه خوشمون بیاد چه نیاد قبول کنیم.دیگر هم غصه نخور تمام مردها که نمیتونند دوتا زن بگیرند واغلبا"تو یکیش هم موندند

6
4
عادل پنجشنبه 13 آبان 1395 | 09:08

خدا خیرت بده کاک صدیق خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

پاسـخ

سلامسه شنبه 11 آبان 1395 | 00:59

10
10

واقعا شهامت آوات خانم ستودنی است.

پاسـخ

تهرانیسه شنبه 11 آبان 1395 | 02:10

13
22

آفرین آوات خانوم شما واقعا یک شیر زنی از نسل شیر زنان کورد در کوبانی و معنی حقیقی دین مبین اسلام و انسانیت را خوب درک کرده اید بهتون افتخار می کنم . من رو یاد زنان بزرگ صدر اسلام انداختید . امیدوارم که خدا وند بررگ در دنیا و آخرت واسه تون جبران کنه . شما ثابت کردین که زندگی هنوز خوشکلی ها شو داره . زندگی فقط ثروت اندوزی و سرمایه اندوختن و خرید ویلا باغ و فرار از نیازمندان فقرا و فامیل نیست . زندگی فرصتی ست مختصر که تا زنده ای باید نیکی رو کاشت چون تو آخرت ثمره میده . امیدوارم ثروتمندان بی خیر و برکت از شماها کمی درس انسانیت رو یاد بگیرند و بجای ثروت اندوزی و بخل و حسادت دست 2 تا جوون رو بگیرن و با$ کمی مساعدت مالی$ بفرستن خونه بخت . الذی جمع مالا و عدده یحسب ان ماله اخلده کلا متاسفم برای طرز فکر مدعیان اصالت در شهر که تا یه جوون تشکیل خانواده میده همه فکر میکنن دیگه به عرش اعلی رسیده و از اونا جلو زده تا می تونن اذیتش می کنن و بهش حرص میدم . خدا بهشت رو برای نیکی در دنیا آفریده فرصت رو از دست ندین بسه دیگه ثروت اندوزی و خریدن خاک چند متری یه روز تموم میشه متاسفانه قشر تحصیلکرده و با موقعیت از همه حریص ترند جای تاسف داره تو مریوان متاسفانه چند قواره خاک نداشته باشی کسی آدم حسابت نمی کنه و خدای ناکرده اگر بفهمند نیازمندی تا می تونن از دست فرار میکنن چشم ها رو باید شست .جور دیگری باید دید
احسنت بانو امیدوارم اهالی شهر و بابد ایثار و انسانیت رو از شما یاد بگیرند آفرین شیر زن خداوند درجه خدیجه همسر فداکار پیامبر اسلام (ص) وسارا و هاجره خاتون همسرا ابراهیم (ع) بهتون عطا بفرمایند . و ماراهم به راه راست هدایت بفرماید آمین

پاسـخ

شهروندسه شنبه 11 آبان 1395 | 02:29

8
6

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
برای بعضی افراد خاص فقط می توان چند سطر سکوت نوشت تا در دل و خلوت خود هر طور که دوست داشتند تفسیر کنند ............................................................................
آرزوی صحت و سلامتی و شادی و امید و سعادت و امنیت برای این خانواده بزرگ

پاسـخ

کوردیسه شنبه 11 آبان 1395 | 07:52

13
24

امیدوارم خانم های دیگه درس بگیرند

13
7
.. سه شنبه 11 آبان 1395 | 10:45

بفرما شروع شد.. همين مونده سركوب ئاوات بودن و بهمون بزنن

2
4
اقبال محمدی هه ورامان سه شنبه 11 آبان 1395 | 11:35

ده س خوش

پاسـخ

عقب افتاده های خبرنگارسه شنبه 11 آبان 1395 | 08:04

27
23

آیا بهتر نبود یک مرد برای این دختر پیدا می کردند؟؟؟
آیا این خبر شما با این تیتر ترویج چند همسری نیست؟؟؟
آیا و هزار آیاهای دیگر...
هرچند این کامنت را منتشر نمی کنی اما بدان که از نظر 99% جامعه شماها منفورید با این خبرهاتون.

5
5
صديق سه شنبه 11 آبان 1395 | 10:43

بنده اشنايي كامل با خانواده زن اول كاك ريبوار دارم و در جريان كار بوده ام كه با توجه به مخالفت خانواده ئاوات خانم . ايشان خود بر اين امر اصرار داشتند شايدم قسمت اينجوري بوده

6
1
الهام جمعه 14 آبان 1395 | 03:24

منکه این داستان ها رو باور نمیکنم حق با جناب رهگذره وقتی عاشق کسی میشی هیچ وقت حاضر نیستی با کسی تقسیمش کنی حالا چ برسه ب اینکه خودت ب زور این کارو انجام بدی!!!!
خدا میدونه داستان چیه !!! ربطی ب قسمت نداره

پاسـخ

کیوان معروفیسه شنبه 11 آبان 1395 | 08:09

6
9

باسلام به زحمتکشان کانال زریوار خبرواقعا من ازهمه بیشترشگفت زده شدم هم ازخدایم متشکرم چنین خصلتی که درقلب بانو اوت گذاشته وهمانطورازبانواوات که بخود اجازه چنین حرکتی راداده درودفروان وآرزوی خوشبختی بیشتربرای کاک ریبؤاروبانواوات وبانوشلیررادارم کیوان هورامی ازسلیمانی

پاسـخ

هانيسه شنبه 11 آبان 1395 | 08:46

16
6

من كه اين كار ئاوات خانم و نميتونم درك كنم . اگه ايشون يه دختر تنها بودن ميتونستيد يه جور ديگه هواشو داشته باشيد چه معني ميده برا شوهرت عقدش كني . يه ساعته كلا هنگم.....

پاسـخ

از همین حوالیسه شنبه 11 آبان 1395 | 09:23

11
10

داده ئاوات ؛ یاربی خوایتعالی سه ربه رزی دنیا و قیامتان کات

پاسـخ

سمی راسه شنبه 11 آبان 1395 | 09:28

15
8

نمیدونم چرا ولی خیلی دل و جرات داشته خوشبحالش من ک شوهر کنم بمیرمم نمیزارم زن بگیره میکشمش

5
10
دلسوز سه شنبه 11 آبان 1395 | 10:49

یک نصیحت بشنو از من که اندر آن نبود غرض چون کنی رای مهمی تجربت از پیش کن
سمیرا جان سلام شما دو راه حل در پیش داری 1-یا با مردی ازدواج کنید که صاحب زن و فرزند است یعنی هووی یکی دیگر شوید که در این صورت آنها تو را خفه میکنند2-اصلا ازدواج نکن تا ترشیده

6
15
مرد سه شنبه 11 آبان 1395 | 11:46

راستی چرا خانم ها اینقد حسودن!!!!!!!!!!!!!!!

پاسـخ

اقبال محمدی هه ورامانسه شنبه 11 آبان 1395 | 11:42

4
17

انشاالله نمونه ی این خواهر بزرگوارمون(داده ئاوات ))تو منطقه مون زیاد بشه ودرسی اخلاقی وایمانی باشه برای خواهرهای این دیار عزیزمون.
*ژیانی هاو به ش تان پیروز بیت انشاالله *

پاسـخ

سمیهسه شنبه 11 آبان 1395 | 16:12

19
5

به نظر من این خبر فقط ترویج چند همسری بود.
البته فعلا همه تو یکیش هم موندن.
بعدشم اصلا خبر جالبی نبود.
عشق هم تقسیم شدنی نیست.من که نمیتونم درک کنم.

8
2
هاني چهارشنبه 12 آبان 1395 | 08:36

صد در صد باهات موافقم

پاسـخ

کریمیسه شنبه 11 آبان 1395 | 16:13

10
4

باباول کنید مردانه.اخه مردچیه مگه والامردی که دلش زن بخاد صدتای دیگه براش میگیرم منم میرم یه شوهردیگه میکنم.خخخخخخ

پاسـخ

قانعسه شنبه 11 آبان 1395 | 16:15

2
10

درود بر داده آوات
واقعا " این کار اطاعت از فرامین الهی است
امیدوارم این امر مهم نهادینه شود و تمامی افرادی که استعدادش را دارند با توکل بر خدا اقدام نمایند تا اطاعت از امر الهی بر ترس از بنده اش (زن ) غالب گردد

پاسـخ

سمیهسه شنبه 11 آبان 1395 | 16:17

10
2

همونطور که مردی که زنشو دوست داره و مخواد متعلق به خودش باشه.زن هم همون حسو داره.اگه بحث حسادت
باشه مرد هم همینطوره.

پاسـخ

مخالفسه شنبه 11 آبان 1395 | 19:09

21
5

سلام وقت به خیر یه سوالی از آقایان دارم شما کدوم خصلت پیامبر یا شرایط پیامبر رو دارید که می خواهید مثل پیامبر تعدد زوحین داشته باشید در ضمن پیامبر اسلام تا سن 50 سالگی یک همسر با وفا داشتند و بعد از فوت حضرت خدیجه و به امر خداوند برای گسترش اسلام چند همسر داشتند . در ضمن اگه اینقدر به فکر مردها هستید برای خواهر خودتون هوو بیارید و دل دامادتون رو شاد کنید میتونید بسم ا...

4
0
my جمعه 14 آبان 1395 | 01:39

Wow

4
0
چنود جمعه 14 آبان 1395 | 09:09

خیلی خوب اومدی ایوووووول

4
0
.... شنبه 15 آبان 1395 | 20:14

گل گفتی ایووووووووول

0
0
نا آشنا سه شنبه 3 اسفند 1395 | 00:35

لایک به وجودت خوب اومدی

پاسـخ

زنسه شنبه 11 آبان 1395 | 21:49

14
6

اولا واقعا متاسفم براي ئاوات خانم چون اگه عاشق واقعي شوهرش بود هيچ موقع نميتونست شوهرش رو با كس ديگه اي تقسيم كنه .. اگر هم نميتونه با شوهرش تا آخر ادامه بده خوب ميتونست جدا بشه و اين ظاهر سازيا براي چيه دوما دقيقا بعد از اين فرمان چند همسري دقيقا چند سطر بعد از اون در قران به صراحت اومده هيچ مردي نميتونه همزمان بين زنهاش عدالت رعايت كنه .. سوما از سايت زريوار خبر گله مندم از ديد من كه خانم هستم اين خبر در حد فاجعه است يعني با انتشار اين اخبار داريد به گسترش اين پديده شوم دامن ميزنيد.. و در آخر خدمت آقايوني كه از اين خبر استقبال كرده بودند و موافق بودند يه سوال ميپرسم آيا موافقيد كه دامادهاي شما يه همچين بلايي سر خواهرانتون بيارن

9
2
زانا چهارشنبه 12 آبان 1395 | 01:16

من از شما و بعضی از کسانیکه نظر دادن تعجب می کنم. جالبه در بعضی از نظرات اومده این اقدام را پدیده شومی می داند اما حاضر نیستند بگن چرا برخی از زن ها و یا مردها پنهانی میرن خیانت می کنن حاضر نیست بگه این پدیده شوم است اما طرف در سلامت عقل قبول کرده زن دیگری برای همسر خود بیاورد. بعض ها اتیش گرفتن. می دونید چرا .چون ما در عصر مدرن و پسا مدرن هستیم چون ماهواره و این فرهنگ غربی پدر همه را در اورده...........
اگراین پدیده شوم است اون را چطوری تفسیر می کنید ها*********

0
0
مرد جمعه 14 آبان 1395 | 01:15

با اجازه بزرگترها به له

3
0
الهام جمعه 14 آبان 1395 | 03:47

اقای دانا چرا سفسطه میبافید اخه چند همسری چه ربطی به خیانت داره اخه یکی از اون یکی بدترن دیگه چه ربطی داشت با هم مقایسه کنید مثل این بود که بگید چرا میگی قتل بده دزدی چطور ها!؟

پاسـخ

مجردسه شنبه 11 آبان 1395 | 22:17

0
0

ولله زور عجیبه!!!!!

پاسـخ

راستگوسه شنبه 11 آبان 1395 | 22:22

6
0

زریوار خبر الان بهتره نگیم که اینکار درسته یا نادرسته اما لطف کن یک سال دیگه از زندگیشون خبر تهیه کن ببینیم چجوریه ولی تا سال دیگه نه ما یادمون میمونه و نه شما اقدام میکنید

6
1
کسی که حداقل چندبار سوره نساء رو خونده چهارشنبه 12 آبان 1395 | 12:28

سلام به همه دوستان
چه مخالف و چه موافق
لطفا سوره نساء از قران مجید رو مطالعه بفرماید
خداوند در زمانی که همه میدانند و تاریخ گواه است که بشریت آن دوره در مورد حقوق زنان چگونه رفتار کرده است به مسلمانان و اهل ایمان و خدا می فرماید
اول مسلمانان را نصیحت میکند و میفرماید که یک زن بگیرید و تاکید میکند یک زن و اگر نه دو و گرنه سه و اگر نه چهار .

البته دوستان من نقل به مضمون میکنم (یعنی در مورد مضمون آیات نقل میکنم )
والبته این را هم بگویم که حتما باید خودتان بخوانید وبا توجه به زمان و شان نزول ایه(با اسناد به خود قران کریم که به گونه ای نازل شده که هرکس به اندازه درک و سطح خود ازآن بهره مند می شود)
دوستان عزیز میخواهم این را بگویم که باید سوره های قران را کامل بخوانیم و از آن درس بگیریم
نه اینکه مانند بعضی افراد هرچه را دلمان میخواهد ببینیم
بنده نه تخصصی در زمینه قران دارم و نه ادعایی ولی قسمتهایی از قران مجید را مطالعه کرده ام و به یقین میگویم قرآن کریم با توجه به شان نزول و به قول قران برای آنان که می اندیشند و با توجه به شرایط راه سعادت را نشان داده

پاسـخ

یک وزارت کشوری!چهارشنبه 12 آبان 1395 | 08:53

5
2

آقایان ذوق زده نشوید...
چنان از اجرای سنت رسول الله(ص) سخن می گویند، انگار تمامی احکام واجب خدا را انجام داده اند و تنها چیزی که معطل مانده، همین سنت است...
کاری به این خانواده ی محترم ندارم، انتخاب آوات خانوم به خودشان مربوط است، خودشان هم در آینده با مشکلات این انتخاب دست به گریبان خواهند شد، اما چرا نگاهی به خانواده هایی که مرد خانواده همسر دوم اختیار کرده، نمی اندازید!؟
چنین خانواده هایی همیشه کانون مشکلات است، اعم از مشکلات و رنج های همسر اول، مسائل روحی و روانی فرزندان، اختلاف ما بین فرزندان، اختلافات مالی و...
کاش مسائل را یک بعدی و فقط از یک دریچه تحلیل نمی کردیم.

1
4
گوراله چهارشنبه 12 آبان 1395 | 15:03

کاربر گرامی اگه عدالت برقرار بشه مشکل انچنانی به وجود نمیاد.الان افرادی هستند که دو تا زن گرفتند ومشکل هم ندارند!

5
0
مخالف پنجشنبه 13 آبان 1395 | 08:05

تورا به خدا كدام مرد دو همسره مشكل ندارد معرفي فرما

پاسـخ

006چهارشنبه 12 آبان 1395 | 09:55

0
3

خیلی عجیبه.اما هستن همچین آدمهای که واقعا بزرگ هستند ا.

پاسـخ

هورامانچهارشنبه 12 آبان 1395 | 10:28

2
5

ولا خوش به حال کاک ریبوار کاش زن ماهم چنین اجازه ای می داد . بیشتر خانواده ها باهم مشکل دارند وبه ناچار کنار میان ولی این هم نشد زندگی

پاسـخ

از سنندجپنجشنبه 13 آبان 1395 | 08:03

1
0

باسلام خدمت مديريت محترم سايت زريبار تا امروز خيلي به سايت شما اعتماد داشتم اما جناب آقاي مفاخري چرا در درج نظرات گزينشي عمل مي كنيد مگر خود شما رسانه ها نمي گوييد ما وكيل اخبار هستيم آيا اين است وكيل اخبار جداًبرايتان متاسم كه از شان وظايفتان تبرئه مي رويد

پاسخ مدیریت :
با سلام . خدمت کاربر گرامی از سنندج. باور بفرمایید تعداد نظرات ارسالی خیلی زیاد است و گاهی اوقاتبدلیل تعدد نظرات برخی از آنها را فراموش کردیم منتشر کنیم.. حق با شماست . لطف مجدد بفرستید

یا حق

2
0
فرهنگی پنجشنبه 13 آبان 1395 | 22:44

این خبر جدای دیدگاه های مثبت و منفی مردم که نشان از تضارب نظر و دیدگاه جامعه است خبر خوبی بود. دستتون درد نکنه

پاسـخ

ده نگی هه والانپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:14

1
0

خواهشا این پیام منو پخش کنید به عنوان یه جوان ۲۲ ساله
من خودم پسرم ولی به هیچ وجه داشتن دو زن رو قبول ندارم اما این قضیه سواس کاش میشد نیت واقعی ئاوات خانم رو فهمید ولی بنظرم این کارش فارغ از درس یا غلط بودنش یه پیام اصلی داشت اونم نه گفتن به عقاید و عرف های غلط جامعه مون که از بسیاری لذت ها بخاطر ترس از تآنه مردم ازش منصرف میشیم وقته به خیلی از چیزای دیگه نه بگیم
با اروزی خوشبختی برای این شیر زن

پاسـخ

جلالپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:19

4
0

شما را بخدا حرف الكي نزنيد آقايان شما اگه تونستي از هر نظر زن اولتو تامين كني بعد سه تاي ديگه ش پيشكش المي حرف نزنيد كه خواهران هم دلخور نشن

پاسـخ

مردپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:30

5
2

این قضیه چند همسری کلا از ریشه غلطه از ریشه
نقض حقوق فرشته هاست....

3
0
......... جمعه 14 آبان 1395 | 00:13

خیلی از مردا هم هستن ک چندهااا همسر دارن نه چهارتا چندهاااا البته فقط یکیشون رو جامعه میشناسه بعدی هارو فقط خودش خبر داره لابد از نظر شما این از ریشه درسته...!!!!!!!!
خواهشا احساسی برخورد نکنید ب جامعه ی نگاه بندازید...لابد اگه مثلا اسلام هم اجازه جند همسری نمیداد ی عده میگفتن چیه این دین سخت گیر ک شرایط مردا رو درک نمیکنه....مگه نمیدونه ک مردا نیازشون بیشتر و از این حرفا...

پاسـخ

کوبانیپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:35

1
1

فکر کردن به برخی قضای اسلام و از جمله بحث چند همسری و سنت و... روز به روز ایمان ما رو ضعیف تر و ضعیف تر میکنه .
به نظر من خیانت کردن به همسر در جوامع بهتر از اینه که در سایه ی دین و سنت و فرامین الهی چند همسری رواج پیدا کنه.
اینکه فردی توانایی اداره دو خانواده رو داشته باشه رو بایستی از روی تربیت و آسایش و آینده فرزندان آنها بررسی کرد .

پاسـخ

کاوهپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:41

2
7

قابل توجه خانم های محترم لذومی نداره حساسیت نشون بدین وقتی خدا به مرد اجازه داده تا چهار زن بگیره دیگه شماها چرا آتیشی میشین پس خواهشا سعی کنید با این قضیه کنار بیاین

پاسـخ

هایاپنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:47

3
0

سلام کاراوات خانم برای من خیلی جالب بود.امافکرمیکنم اگه همسرایشون ازلحاظ بینای سالم بودن هرگزاینکارونمیکردن بهرحال منم زمانی برای همسرم زن دوم میگیرم که حداقل ازلحاظ جسمی مشکلی داشته باشه خخخخخ

0
0
نا آشنا سه شنبه 3 اسفند 1395 | 00:32

درود بی نهایت

پاسـخ

اواجمعه 14 آبان 1395 | 00:24

5
0

واقعا متاسفم ...
اولا که این اصلا عشق نیست .* .این خانم واقاگه واقعا به فکر اون زن تنها بودن میتونستن باانتخاب یه گزینه ی مناسب همسری شایسته براش پیدا کنن ...خود اون اقا که کلی افتخارات اختراع وموسیقی داره بهتر بود که تنهایشو بااموزش موسیقی به کم بینایان و نابینایان وزندگیشون روبا خانمی که دوفرزند براش بدنیا اورده ادامه بده .وهزاران کار دیگری که میشد کرد .....والبته باز هم عرف وشرع نوشته شده بدست خود مردان راه روبرای اینگونه عملهای باز گذاشته اند ...درچنین مواقعی بهتر بود به فکر بهبود رفاه اقتصادی بود ویک پرستار استخدام میکردن که اشتغال زایی هم بشه ...عمل این زوج بنظرم دور تسسل باطله وهیچ ارزشی نداره واتفاقا خیلی هم متاسفم که زنان جامعه روز به روز عقب گرد میکنن از حقوق وشان وشخصیتشون .واقعا چنین بازتاب گسترده ای برای همچین خبر وباز نشر ان هم جای تاسف دارد.این نظرو میفرستم گرچه میدونم بازهم همون حقوق بربادرفته روباز هم باد باخود خواهد برد

پاسـخ

notionalesmجمعه 14 آبان 1395 | 12:43

2
0

خوب منها باید همسر اول راضی باشه ولی فقط باعث خسومت مشکلات روحی اختالف بین خانواده میشه .همش حرف حدیسه آقایون خودتونو بزارید جای خانما کی راضی میشه شوهرش دوتا یا هر چند تا همسر داشته باشه اونم تویه یک سقف ب خانمها حق بدین

پاسـخ

عرشیاجمعه 14 آبان 1395 | 20:23

3
0

تحت هیچ شرایط ومنطقی نمی توان گفت که این کاردرسته اون تعدد چندهمسری فقط مخصوص عربابوده که همش به فکرخوش گذرونی بودن ودر طول تاریخ بااین همه منابع نتونستن خدمتی به بشریت بکنن،پس توروخداتوجیهات الکی روکناربگذارین همه چی روبه اسلام وپیغمبربزرگ اسلام ربط میدین ،به یقین می توان گفت اگه پیغمبراین وضعیت فعلی عربارو می دیدازشون دوری می کردوطردشون می نمود.هروزمشغول کشتارو...هستن

پاسـخ

زندوشنبه 17 آبان 1395 | 03:22

3
1

خدا خیرت بده اوات خانم اخه این چه کاریه خواهرم.هدف اصلیتو کسی نمیدونه جز خودت و خدای خودت ولی کارت منطقی نبوده و توجیهی نداره.همسرتونم نباید قبول میکرد چون دل یکیست و در یک دل دو محبوب نمیگنجد.

پاسـخ

ناشناسدوشنبه 17 آبان 1395 | 12:51

1
0

"تعادل و عدالت رفتاری، احساسی،عشقی،شخصیتی ، وحتی جنسی را حفظ کنید"
به به از این تنظیم خبر واقعا جای تقدیر داره این سبک تنظیم گزارش را از کجا یاد گرفتید

پاسـخ

بی نامچهارشنبه 15 دی 1395 | 18:08

1
1

واقعاهدف شما از نوشتن این گزارش مضحک چی بوده ؟ فقط ترویج فرهنگ چند همسری که البته میدونم در کردستان امری طبیعی هست . این خانم خواسته عشقشون بیشتر بشه به شوهرش گفته عزیزم برو زن بگیر !!!!!!!!!!!!!! تازه اینو شیرزن خطاب میکنین . اگه معنی شیرزن از نظر شما اینه برای چنین فرهنگی باید گریست

پاسـخ

افراپنجشنبه 16 دی 1395 | 11:38

0
1

اي كاش همه رنها اينجوري شوهراشونو درك ميكردن

0
0
سولین سه شنبه 3 اسفند 1395 | 00:01

زن دوم داشتن درک کردن مرداست ؟؟؟؟

پاسـخ

ساماندوشنبه 2 اسفند 1395 | 23:19

0
0

کاک ریبوار بهترین کارو کرده چه اشکالی داره اسلام هم اجازه داده منتظرم پول بیاد دستم ۴ تا میگیرم

پاسـخ

فردبنسه شنبه 3 اسفند 1395 | 02:09

0
0

❤خخخخخخخخ❤
❤انشالا خوشبخت بن ❤
به خوشی زندگی کن❤

پاسـخ

دختری از مریوانسه شنبه 3 اسفند 1395 | 02:15

0
0

واقعا متاسفم برای زنانی که توانایی درک اینو ندارند بعد همسراشون وقتی زنشون ساپورت میپوشه و ارایش غلیظ میکنه با افتخار زنشو تو خیابون نمایش میده ، اینا همون زنایی هستند که فیلم های شبکه جیم رو نگاه میکنند و الگوی رفتاری و پوششی و الگوی زندگیشون ادم های خریداری شده ی این شبکه ها هستند......... همشهری های عزیز از این زنان کوته فکر و ذهن محدود انتظار درک بزرگواری این زن به تمام معنا اصیل و با فرهنگ را نداشته باشید.

پاسـخ

زنسه شنبه 3 اسفند 1395 | 08:47

0
0

بنظر من هیچ وقت نباید این خبر رو به اسم عشق اعلام میکردید واقعا مسخره است

پاسـخ

فرزادسه شنبه 3 اسفند 1395 | 11:53

0
0

سلام زور ممنون له داد ئاوات ای خوات له راضی بی.بخوا اگر بنیام بتوانه اله م شرایط مدرن امروژیا که هه ین دوژنی زور باشه جون واقعا پیاو دچار معصیت ابه دنیا که وای پی هاتوه.زور ممنون له زیوار خبر

پاسـخ

عادلسه شنبه 3 اسفند 1395 | 17:24

0
0

درودبرشفش

پاسـخ

مریوانچهارشنبه 4 اسفند 1395 | 00:11

0
0

خیلی خیلی مسخره بود تو جامعه ی ما از این جور ماجراها زیاد دیدیمو شنیدیم این که اصلا جالب دست اول نبود

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

ADS

ADS

ADS

ADS