استاندار کردستان به زریوار خبر:
پنجشنبه 22 مهر 1395 / 11:30|کد خبر : 4002|گروه : اقتصادی

واگذاری زمین و مجوز ساخت پالایشگاه نفت در مریوان/ سازمان محیط زیست مجوز ساخت پالایشگاه را صادر کرد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست مجوز ساخت پالایشگاه نفت را صادر کرده است، گفت: زمین این پالایشگاه در دشت بیلو نیز واگذار شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست مجوز ساخت پالایشگاه نفت را صادر کرده است، گفت: زمین این پالایشگاه در دشت بیلو نیز واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، اظهار داشت: سازمان محیط زیست مجوز ساخت مینی پالایشگاه نفت را در مریوان صادر کرده است و زمین مورد نیاز این پالایشگاه نیز در دشت بیلو واگذار شده است.


بسیاری از مردم و فعالان محیط زیست از سال گذشته همزمان با رسانه ای شدن ساخت مینی پالایشگاه در دشت بیلو از آینده مبهم دریاچه زریوار بعد از ساخت این پالایشگاه ابراز نگرانی کردند و خواستار انجام تحقیقات بیشتر و لحاظ کردن نظر کارشناسان محیط زیست شدند.
 

دکتر دارا قسیمی دکترای مهندسی محیط زیست دانشگاه‌ صنعتی دلفت هلند، عواقب زیست‌محیطی احداث پالایشگاه و آلاینده‌های نفتی را آلوده شدن زمین‌های حاصلخیز کشاورزی دشت بیلو ،کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و نشست زمین، آلودگی هوای ناشی از سیستمBurn pit ها بسیار شدید و خطرناک است و همچنین صنعت اکو توریسم این منطقه تهدید خواهد شد.
 

زاهدی در پاسخ به سوال خبرنگار زریوار خبر، که آیا تضمین می کنید دریاچه زریوار با ساخت این پالایشگاه به خطر نیفتد، گفت: بنده تخصصی در مورد دریاچه ندارم و سازمان محیط زیست نظر خود را اعلام کرده است و هیچ مشکلی ندارد.
 

رئیس ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا نظر سازمان محیط زیست در خصوص ساخت این پالایشگاه رسانه ای نمی شود، اظهار داشت: در جلسه ای با حضور کارشناسان محیط زیست این موضوع بررسی و صورتجلسه شده است. و نیازی به رسانه ای کردن نیست، ما از صبح تا غروب هزار کار انجام می دهیم و رسانه ای نمی کنیم. وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست مجوز ساخت این پالایشگاه را صادر کرده است.
 

وی همچنین اضافه کرد: با ساخت این پالایشگاه در مریوان رفت و آمد این تانکر ها در جاده های کردستان قطع و بسیاری از این مشکلات که در هفته های گذشته در مریوان- سنندج رخ داده، اتفاق نمی افتد.
 

در سفر اخیر وزیر راه وشهر سازی به استان کردستان احداث کنارگذر مریوان به طول 20 کیلومتر که در ادامه پروژه ارتباطی سنندج مریوان و حدفاصل مسیر گاران تا مرز باشماق است، مورد تاکید قرار گرفته و مصوباتی نیز برای احداث و تکمیل آن در نظر گرفته شد. با توجه به ساخت این کنارگذر و با توجه به دسترسی سریع به منطقه سرشیو (سرشيو محرومترين بخش در کل ايران است) امکان ساخت این پالایشگاه البته با توجه به در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی در منطقه سرشیو وجود دارد که در صورت تحقق این امر نگرانی مردم و فعالان محیط زیستی در خصوص این پالایشگاه در دشت بیلو و کنار دریاچه زریوار برطرف می شود.
 

نخستین پالایشگاه کوچک (مینی ریفاینری) در غرب کشور(مریوان) با تامین منابع از صندوق ذخیره فرهنگیان با اعتبار 475 میلیارد تومان ساخته می شود.
 

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

بی نامپنجشنبه 22 مهر 1395 | 11:47

31
0

475 میلیارد تومان اگه در توسعه گردشگری مریوان خرج میشد مشکل بیکاری در مریوان حل میشد ولی ایا برای اشتغال صد نفر این هزینه منطقیه ایا این طرح واسه منافع شخصی عده ای خاص انجام نمیشه؟؟

پاسـخ

س.کپنجشنبه 22 مهر 1395 | 11:50

22
2

ای خاک بر سرتون ******ز واسعه بی عرضه بودنتون . فقط دنبال قدرت طلبی هستین و خود تون رو این ورو اون ور الکی نشون دادن. طبیعت مریوان رو با این پالایشگه به گند میکشین جناب.

پاسـخ

مثلا مریوانیپنجشنبه 22 مهر 1395 | 12:02

5
1

اولش به فکر این باشید که حتما اسم زریبار رو به زلیبار تغییر بدیم بعدش حق ما از این بیشتر پالایشگاه که چیزی نیست باید به فکر نیروگاه باشند بهتره .خدا قوت مسولین

پاسـخ

کریمیپنجشنبه 22 مهر 1395 | 12:05

18
1

آقامانمیخایم هرجاتواین مملکت طبیعتش به دردبخوربود بااین سیاستایه عده ای پاسدن به خاطرمنفعت طلبی عده ای محدود هزاران بیماریومریضی منتقل کردنوبعدخیال میکنن کاردرستی انجام دادن؟؟به جای اینکه روطبیعتش کاربشه هی بیشتربه گندش میکشن مامریوانیانمیخایم اینوازنمایندگی هزاران مریوانی میگیم.برای درامدزایی هزارتاراه حل قشنگترهست.اینجایه منطقه دشتی دوروبرش کوهه اگه این اقدام بشه میدونیدچقدرخطیره ازلحاظ جغرافیایی؟؟حیفه والابخداهرجای دنیااین طبیعتونداره پس خواهشابزاربه گندکشیده نشه لطفا لطفا لطفا

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 22 مهر 1395 | 12:12

16
0

واقعا منطقی نیست با این اعتبار گردشگری مریوان متحول میشه گر چه توسعه صنعتی لازمه ولی با این اعتبار میشه ده ها هتل وجاذبه های توریستی را ایجاد کرد ومریوان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند میشه هزاران شغل ایجاد کرد مریوان با این همه پتانسیل که میشه به راحتی آن را احیا کرد ما در بیست سال گذشته به جای پیشرفت در حوزه گردشگری پسرفت داشتیم وهر سال از تعداد گردشگران مریوان کم شدند در واقع برنامه ومکانیزمی برا ی جذب گردشگر و جذب سرمایه گذار در این حوزه نبوده لذا می طلبد در کنار طرحهای صنعتی به گردشگری نیز توجه شود هر چند باید طرحهای گردشگری در مناطقی ایجاد گردند که با گردشگری و حفاظت ازمحیط زیست تداخل نداشته باشه وگرنه جز تحمیل هزینه ودردسر سودی نخواهد داشت

پاسـخ

شیرکوپنجشنبه 22 مهر 1395 | 12:19

20
1

سودشو یه عده ی باید به جیب بزنن و دودش بره تو چشم مردم بیچاره گردو خاک عراق کم بود دودو آلودگی هوا هم اومد روش بازم امیدوارم که این طرح درست نشه وحداقل مردم مریوان ضرر گردوخاکو بخورن دیگه مواد سمی و دود رو نخورن

پاسـخ

هیواپنجشنبه 22 مهر 1395 | 12:33

20
2

از استاندار محترم عاجزانه خواهشمندم طرح پالایشگاه را به دزلی یا چور وننه یا ویسه وسیاناو منتقل کنند وحداقل 5 کیلومتر از این دریاچه نگون بخت فاصله بگیرند بابا چرا نمی فهمید مکانش مناسب نیست هی دااااااااد

1
3
هه لمه ت 58 شنبه 24 مهر 1395 | 11:31

مرحبا به ادبیات شما . محترمانه نظرتون رو گفتید .

پاسـخ

زانیارپنجشنبه 22 مهر 1395 | 13:14

14
0

حرف زدن با کسایی که مث اینا که هیچ ربطی ب سمتشون ندارن و الان شدن مسول فایده نداره ب استاندار چ ربطی داره تصمیم بگیره یا نه باید مردم نظر بدن اخخخخخخ اگه زریبار مال ژاپن یا سویس بود الان چی شده بود بیچاره چ زجری میکشه گیر این جهان سومیا شده اینجا تنها تولید سرمایه مهم استو بس و دگر هیچ

پاسـخ

هورامپنجشنبه 22 مهر 1395 | 13:17

6
4

با سلام لطفا به فكر جاي ديگر از زريبار باشيد براى احداس اين پالايشگاه خيلى ممنون

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 22 مهر 1395 | 13:20

2
19

اما من كاملا با ساخت اين ميني پالايشگاه موافقم،وقتي دولت خودش اين اطمينان راميدهد ودر نقطه ي مرزي سرمايه گزاري ميكند ،قطعا سرمايه گزاران شخصي هم اطمينان حاصل ميكنند از امنيت منطقه وسرمايه گزاري صنعتي در شهر بيشتر ميشود و اين يعني اشتغال و حل بيكاري جوانان.خدا و خرما كه با هم نميشود

9
0
زانیار پنجشنبه 22 مهر 1395 | 23:02

چیو موافقی ما از دل این طبیعت برخواستیم مادر بزرگ ما همین طبیعت خداوندیست ایا کسی حاضر است مادر خود را به پول و سرمایه بفروشد؟؟؟؟

6
0
شهروند 2 جمعه 23 مهر 1395 | 00:40

مومن مسجد ندیده نتیجه کارهای بدون مطالع شون رو دیدیم سد گتوند، سد داریان و دهه طرح دیگه ، توسعه هر منطقه ای به تناسب شرایط و پتانسل آن منطقه باید باشد

پاسـخ

ارژينپنجشنبه 22 مهر 1395 | 13:22

18
0

جناب استاندار ميشه توضيح بدي مواد پالايش شده با چي جابجا ميشه شما ميگي رفت و امد اين تانكرها قطع ميشه حتما مواد رو با فرغون ميبرن? تانكرها قطع بشن ٢٠٠٠نفر تو مرز بيكار ميشن اونوقت پالايشگاه شما نميتونه١٠٠نفرو استخدام كنه ********* خانم ابتكارو كه موافقت كرد براي از بين بردن درياچه

پاسـخ

بد بختیپنجشنبه 22 مهر 1395 | 14:05

19
0

پس معلوم شد چرا نمیخواستن زریبار لایه روبی بشه ااز اولم پیخواستن نابودش کنن که اقای استاندار و فرماندار هم اونا رو همراهی کردن منصور مرادی اگه شما نماینده مریوان و سروابادی یه کاری بکن یا شما هم آره....

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 22 مهر 1395 | 14:06

12
0

با ٤٧٥ ميليارد تومان ميشد لوله كشي جهت انتقال مشتقات نفتي انجام داد و باقيمانده انرا چند كارخانه توليدي در مقياس كوچك بنا نمود و شايد هم انقدر الاينده هم نبود. افسوس كه تصميمات بزرگ به سادگي گرفته ميشوند...

پاسـخ

یک فرهنگی طرفدار نسل آیندهپنجشنبه 22 مهر 1395 | 16:35

13
0

یک کلمه به نام پالایشگاه می خواهند زریبار را نابود کنند .به اسم سد چه بلای به سر زریبار آوردند زریبار ودشت بیلو دو منطقه جدا نشدنی وگردشکری هستش همچنین بیشترین منابع آبی زیرزمینی مریوان ودریاچه از حفره های زیرزمینی دشت بیلو تامین می شه. اگر به فکر مردم هستید جاههای زیادی هست که به درد پالایشگاه می خورد

پاسـخ

ای نماینده فرموپنجشنبه 22 مهر 1395 | 16:38

12
0

که م ژینگه له ناو به ن
500 میلیارد
50 دانه کارگای تولیدی لی بدن گشتی له بی کاری لا اچی
هه ر کار گاه 20 نفر بگرن ئه مه خوی 1000 نفر

پاسـخ

محمد از تهرانپنجشنبه 22 مهر 1395 | 17:02

16
0

دوستان عزیز من از این مصاحبه دو نکته برام جالب بود یک:
زاهدی در پاسخ به سوال خبرنگار زریوار خبر، که آیا تضمین می کنید دریاچه زریوار با ساخت این پالایشگاه به خطر نیفتد، گفت: بنده تخصصی در مورد دریاچه ندارم و سازمان محیط زیست نظر خود را اعلام کرده است و هیچ مشکلی ندارد.
یعنی بعدن خشک شدن دریاچه رو به کارمندان بومی محیط زیست ربط می دهد و آقای استاندار هیچ مسئولیتی را در اینده بر عهده نمی گرد
دو:

رئیس ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا نظر سازمان محیط زیست در خصوص ساخت این پالایشگاه رسانه ای نمی شود، اظهار داشت: در جلسه ای با حضور کارشناسان محیط زیست این موضوع بررسی و صورتجلسه شده است. و نیازی به رسانه ای کردن نیست، ما از صبح تا غروب هزار کار انجام می دهیم و رسانه ای نمی کنیم. وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست مجوز ساخت این پالایشگاه را صادر کرده است.
در این سوال آشکار می شود که طبعات فراوانی برای محیط زیست منطقه خواهد داشت و مقدمه نابودی محیط زیست منطقه را فراهم کرده اند زیر که کوچکترین خدمت به مردم چه از طرف محیط زیست و چه از طرف استانداری، رسانه ای می شود و با کمال افتخار آن را رسانه ای می کنند
سه:
وی همچنین اضافه کرد: با ساخت این پالایشگاه در مریوان رفت و آمد این تانکر ها در جاده های کردستان قطع و بسیاری از این مشکلات که در هفته های گذشته در مریوان- سنندج رخ داده، اتفاق نمی افتد.
با بیان این جمله بیان داشته اند که شما که به هر روزه به خیابان می آید برای مشکلات جاده مریوان - سنندج و تانکرهای نفت کش ما راهکارمان احداث پالایشگاه می باشد پس بنابراین به این بهانه جاده سنندج - مریوان و تانکر نفتکش ، مقدمه نابودی محیط زیست منطقه فراهم می گردد

پاسـخ

احمدپنجشنبه 22 مهر 1395 | 19:33

11
0

در جغرافيا قبلا بود ، كه بزرگترين دشت كشاورزى مريوان بنام دشت بيلو بود ، از اين پس بايد بگويم دشت پا لايشگاه

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 22 مهر 1395 | 20:45

13
0

جای تامل نیست که ساختن یک اطاق در حاشیه دریاچه باعث از بین رفتن دریاچه میشه ولی ساخت پالایشگاه هیچ ضرری براش نداره،؟ ؟؟؟؟؟!!!!!!!!مسئولین و نماینده فعلی مریوان بدانند مردم مریوان تحت هیچ شرایطی اجازه همچین حرکتی را نخواهند داد مگر اینکه کارشناسان محیط زیست و فعالان محیط زیست غیر دولتی مضر نبودن آنرا برای شهروندان مریوانی روشن کنند،در حال حاضر نصف اشتغال. مردم مریوان مستقیم و یا غیر مستقیم به زریبار برمیگرده، بخاطر اشتغال صد نفر شغل هزاران نفر دیگر را از بین نبرید، جناب آقای منصور مرادی حواستو نماینده محترم حتما حواسشون هست و به موقع شفاف سازی خواهند کرد.

پاسـخ

گردشگريپنجشنبه 22 مهر 1395 | 20:57

12
0

اقاي مرادي بفرما همدم مردم باش لا اقل دنبال حرف **********نرو بيا اين پولو بگير واسه گردشگري مريوان وتا ٢ دوره ديگه انتخاب خودتو واسه نمايندگي تضمين كن ؟نذار تورو خدا اين مردم زمينو به اينا واگذار كنن لا اقل حرف مردم باش.زريوارخبر خواهشا پخش كن

پاسـخ

رﺽایپنجشنبه 22 مهر 1395 | 22:19

13
0

اقای استاندار فکر می کنه ******که به سازمان نفت واگذار می کنه، زمین مال مردم بیچاره و کشاورز است .
زمین صد در صد کشاورزیه و نزدیک به بیش از 100 سال است که در ان کشاورزی میشه

پاسـخ

قسیمیپنجشنبه 22 مهر 1395 | 23:43

9
0

واقعا جای نگرانی تنها دشت بیلو سنبل مریوانه می خوان جدی جدی نابودش کنند

پاسـخ

هوار مریوانیجمعه 23 مهر 1395 | 00:10

7
0

با عرض سلام و ادب خدمت تمامی کاربران گرامی

من قبل از آنکه یک شخص فرهنگی باشم یک کورد هستم و به اصلیتم نهایت افتخار را دارم و بعنوان هم معلم و هم کورد اعتراض خودم را نسبت به این موضوع ابلاغ میکنم و به تمام عزیزان همزبانم میگویم که هنوز هیچ آبی از آسیاب نگذشته ********با تشکر

پاسـخ

ژیارجمعه 23 مهر 1395 | 00:21

7
1

در احداث مینی پالایشگاه در دشت بیلو هیچ گونه کار کارشناسی صورت نگرفته است و هدفش ازبین بردن دریاچه زریبار و از رونق افتادن صنعت توریسم در منطقه است با این پول میشه خیلی از کارهای عمرانی را انجام داد اگر مردم دنبال ساخت مینی پالایشگاه بودند به طور یقین موافت نمی کردند اگر به فکر توسعه مریوان هستید به جای آن می توان کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی را ایجاد نمایید نه این که به ساخت مینی پالایشگاه گیر بدید که هیچ منفعتی برای مردم منطقه ندارد و سودش به جیب عده ای انگشت برود و بقیه مردم از عوارض آن رنج ببرند.

پاسـخ

فتاحیجمعه 23 مهر 1395 | 00:59

17
1

سلام.
ما مردم مریوان با احداث پالایشگاه در مریوان موافق نیستیم . مردم فهیم مریوان اجازه ساخت همچین پروژه ای را در مریوان نمی دهند.اگر بحث اشتغال زایی باشه،هزار کارخونه دیگه میشه احداث کرد بدون کوچترین آسیب محیط زیستی.
از زریبار خبر کمال تشکر را داریم

پاسـخ

بهرامیجمعه 23 مهر 1395 | 01:12

10
1

باسلام اقای استاندارفکرمیکنداشتغال زای می کنداون زمین که واگزارکرده به شرکت نفت مال دویست تاخانوراست دوست تاخانوده رابیچارمیکندومیگوید درعوﺽ شماره به کارگری استخدام می کنم این اشتغال زای

پاسـخ

کوردیجمعه 23 مهر 1395 | 17:21

11
1

مسخره ترین و مزخرف ترین طرح ایجادی،همین پالایشگاه است که نفعش رو عده ای انگشت نما برده و ضررش واسه مردم مریوان و طبیعت بکرش. ..!!!

پاسـخ

یک فرهنگی طرفدار نسل آیندهجمعه 23 مهر 1395 | 19:05

8
0

در این دولت هیچ کار مثبتی ندیدیم بابااگر گل نیستید لااقل تیغ هم نباشید .دولت مردان هیچ کار مثبتی بلد نیستید چرا خرابش می کنید .کسی جوابگو نیست از برادران ودلسوزان سپاه محترم یاوران مردم خواهشمندیم جلو این تخریب به ظاهر پالایشگاه رابگیرند باتشکر از سایت زریبار خبر که خبرها را به موقع به اطلاع مردم می رسانند

پاسـخ

شهروند Sجمعه 23 مهر 1395 | 19:35

8
0

چرا مسئولین نسبت به نابودی دریاچه انقد بی تفاوتند با این کارشون میخان تنها منبع توریستی شهر مریوان را نابود کنند

پاسـخ

میم سینجمعه 23 مهر 1395 | 20:13

7
1

واقعا باید خون گریە کرد کە سرنوشت ما دست چەافرادی افتادە. گفتیم سرمایە گذاری بشه، نه اینکه سرمایه سوزی. کار نشناسان و منفعت طلبان محترم، لطفا کمی در مورد تازه های رشد و توسعه در جهان و نحوه سرمایه گذاری کشورها مطالعه بفرمایید تا چنین تصمیمات مهمی را با ادبیات کوچه بازاری و شایعه ها و ... اتخاذ ننمایید.
جناب استاندار، مگر اداره محیط زیست که موافقت خود را با اجرای چنین تصمیمی اعلام کرده، می تواند نظر کارشناسی خود را اعلام کند؟ یا اینکه نظر دیکته شده را فقط مهر و امضا کرده است؟
عجب جک تلخی

پاسـخ

صدای تدبیرجمعه 23 مهر 1395 | 21:33

6
3

هیچکس نمیتواند به نام مردم بگوید ؛: مردم نمیخواهند ؛\" باید بگوید نظر من این است ؛
مگر میشود که مردم این نعمت را نخواهند ؛
اگر محیط زیست و کارشناسان و متخصصان ؛ در این زمینه نظر خود را اعلام کنند و نظر آنان مثبت باشد و لطمه ای به محیط زیست وارد نیاید چرا که نه ؛ و اتفاق مهمترین سرمایه گذاری همین احداث پالایشگاه است با توجه به پتانسیل کشور همسایه و موضوع واردات نفت ارزان ؛ و تبدیل آن در مریوان ؛ که هم اشتغال زایی دارد و هم موجب میشود تردد تانکرهای عراقی متوقف شود ؛ در میان افرادی که صادقانه و منصفانه نقد میکنند ؛افرادی ساز مخالف برای هر نوع سرمایه گذاری در کردستان میزنند و در اصل مخالف هر گونه سرمایه گذاری در کردستان هستند و محیط زیست بهانه است ؛
اما در این مورد باید منصفانه و منطقی نقد کرد ؛ و این مهم را باید به کارشناسان و صاحبنظران سپرد اگر متخصصان موافقت کردند و تضمین دادند فبها ؛ اما اگر نظرشان در آن محل منفی بود قطعا دولت هم ؛؛ در جا و مکان دیگر این طرح را اجرا خواهد کرد اما در آنجا و یا جای دیگر این طرح صد درصد اجرا خواهد شد و هیچکس نمیتواند سد توسعه در کردستان شود چه بدخواه خارجی و چه مخالفان تدبیر در داخل ؛

4
0
the night king شنبه 24 مهر 1395 | 14:10

کدوم متخصص کدوم صاحب نظر؟؟ مگر چه پروژه ای تو این مملکت با برنامه ریزی طراحی شده که این دومیش باشه؟؟

0
0
زیرک سه شنبه 4 آبان 1395 | 21:43

صدای تدبیر درود و سلام بر نقدی که نوشتی ، خیر و شر مملکت خسروان دانند . در دشت بیلو دوصد خانوار کشاورز آواره میشن. قبلآ برای رزقشان کشاورزی می کردند . اما وقتی این طرح ملی اجرا شود . صاحب سهام می شوند . زمینهایشان با قیمت کارشناسی خریداری می شود . فرزندانشان با توانایی و استعداد خودشان سر کار می روند .

پاسـخ

بهزادجمعه 23 مهر 1395 | 21:47

4
0

متاسفانه مرگ تدریجی زریبار شروع شد! ****بر اونایی که این طرح رو آوردن مریوان!

پاسـخ

همشهری روستاییجمعه 23 مهر 1395 | 22:01

1
3

در مورد این بحث ورود کارشناسان محیط زیست لازم و ضروری است متاسفانه افرادی می آیند و از روی احساسات چند کلمه ای از زبان مردم نه نظر خودشان ؛ مینویسند و اگر به نظرات نظری بندازیم میبینیم اکثرا ؛؛ با مسولان ناسازگاری دارند نه با طرح یا پروژه ای که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد
بغیر از یکی دو تا نظر ؛
نظری منطقی و کارشناسی شده که مردم را موافق یا مخالف نماید و روشنگری داشته باشد متاسفانه مشاهده نمیشود و نظرات چیزی شبیه مرگ و درود است
با مرگ و درود و تاسف بدون تحلیل و تایید بدون دلایل کافی ؛ دردی را دوا نمیکنند ؛ اجازه دهید کارشناسان وارد بحث شوند
زریبار نگین کردستان و کشور است نمونه زیبایی است منبع درآمد است منبعی که خداوند به این مردم ارزانی داشته
اما نمیشود به نام زریبار
مانع توسعه شویم مگر اینکه کارشناسان با دلایل منطقی مانع آن شوند در این صورت طرح باید به محلی دیگر انتقال یابد

پاسـخ

دانشجوشنبه 24 مهر 1395 | 01:46

2
0

در دنیا امروز در تقابل طرح های اقتصادی با محیط زیست مفهومی به نام توسعه پایدار مطرح می شود.توسعه پایدار سه رکن اساسی دارد اقتصاد، اجتماع و محیط زیست. که پایه های یک سه پایه هستند. در صورت کوتاه بودن هر پایه از میز (پروژه اقتصادی) استحکام آن کم می شود. پس احتمال شکست پروزه می رود. امیدوارم که سازمان محیط زیست رکن زیست محیطی پروژه را به دقت کرده باشد و بعد مجوزهای لازم را صادر کرده باشد. که در غیر این صورت در آینده نه چندان دور تجربه تلخ دریاچه ارومیه، زاینده رود، دریاچه هامون و ... تکرار خواهد شد.

پاسـخ

مجید مریوانیشنبه 24 مهر 1395 | 08:16

4
0

با سلام خدمت مردم شریف و فهیم شهرستان های مریوان و سرواباد و ...
من هم با ساخت چنین پالایشگاهی مخالف هستم از زیبار خبر خواهش میکنم نظر اینجانب را نمایش بدهد و برای گسترش آن هم تلاش بکند.
نظر و فکر اینجانب این می باشد که یک طومار بزرگ در مخالفت با ساخت این پالایشگاه تهیه شود و همه مردم آن را امضا کنند تا شاید اینجوری حداقل داد این مردم به مسئولین برسد
با تشکر از همه شما خوبان

پاسـخ

قه لای به رقه لاشنبه 24 مهر 1395 | 09:00

7
0

به به به جنابان همشهری روستایی و صدایی تدبیر {چند میگیری تا گریه کنی}..شما چرا دایه ی مهربانتر از مادر شدی برای دولت ..مردم مریوان سالهاست بدونه کارخانه و بدونه پالایشگاه زندگی کردن و تنها دلخوشیشون زریوار و دشت زریبار پس خواهشن شما هیس هیس .اگه تو ایران کارشناس وجود داشت یه تونل 1300 متری باخان 1300 سال طول نمی کشید پس لطفا با این حرفها دل مردم رو نشکنید

پاسـخ

مریوانیشنبه 24 مهر 1395 | 09:16

5
0

متاسفانه هیچ جای تعجب هم ندارد.محیط زیست اصلا به زریبار یا طبیعت هیچ اهمیتی نمی دهد.کسی که کارشناس محیط زیست است حتی تعریف محیط زیست را هم بلد نیست.وضع خیلی اسف بار است فاجعه اشت....

پاسـخ

یک فرهنگی طرفدار نسل آیندهشنبه 24 مهر 1395 | 10:57

4
0

جناب تدبیر وهمشهری روستایی هیچ کس با توسعه وکار برای جوانان مخالف نیست .مگر جا در منطقه مریوان برای اجرای این طرح وجود ندارد همه اش بند کردند به دشت بیلو نه جانم اگر هدف توسعه است ما شهر مرزی هستیم با توسعه این مرز والله کار برای تمام جوانان نه تنها مریوان بلکه ستیر استانهای دیگر هم هست

پاسـخ

بی نامشنبه 24 مهر 1395 | 11:49

3
0

زمین های کشاورزی این بالایشگاه بدون رضایت کشاورزان******* واگذار کرده؟ همین اقای فرماندار برای حفظ بست و مقام منافع شخصیش اولین مدافع این طرحه . اداره محیط زیست*****************

پاسـخ

جلالشنبه 24 مهر 1395 | 22:37

2
0

با عرض سلام وادب حضور همه شما همشهريان ى مسئولين\\r\\nاينجا كه صحبت ساخت پالايشگاه شده همه شدن دوستدار محيط زيست و زويبار اما همين شماها هستيد كه اشغالهاي مانده از تفريحاتتون را در دشت بيلو هورامان وزريبار همينجوري رها ميكرديد اگر شما از همان اول نشون ميداديد كه دوستدار طبيعت هستيد مگر كسي به خودش اجازه چنين طرحي ميداد ولي وقتي ميبينم همش دو حد حرفه طبيعتا اينچنين طرحهاي هم اجرا ميشه هيچكدام از ما عملا چنين عشقي به طبيعت نشان نداديم مگر فقط در قالب حزف در پايان براي نظرات همه كمال احترام دارم

پاسـخ

شهروندشنبه 24 مهر 1395 | 22:59

3
0

جناب تدبیر و همشهری روستایی. هیچ کس با اشتغال و توسعه مخالف نیست. معنی از توسعه 150 نفر اشتغال نیست. ما این سرزمین رو از پدرانمان به ارث نبردیم بلکه امانت ایندگان مان است. بله این پالایشگاه 150 نفر اشتغال منافع داره ولی 40 هکتار از بهترین زمینهای منطقه رو از بین میبره. اکوسیستم نه تنها دریاچه بلکه کل منطقه رو از بین میبره به چه قیمت با چه توجیهی. این کارشناسان محیط زیستی که مجوز دادن هیچ مشکلی نداره!!! وقتی دریاچه ارومیه نابود شد کجا بودن. دریاچه هامون, زاینده رود, یوز ایرانی.... حالا هم نوبت اینجاست.

پاسـخ

Sivanشنبه 24 مهر 1395 | 23:03

4
0

واقعا مایه تاسف است ، برای دولتی **** خوابه والان داره مریوان نابود میکنه ، اگر حس دلسوزی داری ، اگه حس میهن دوستی داری ، اگه حس انسانی دارید ، چرا هزینه و درامد بزرگ ترین مرز غرب به خود شهرش نمی دهد این***دوباره امدن تا از ما سوءایتفاده کنند ، اما کور خوندی ما ملت مریوان همیشه بیداریم اگه بمیریم نمی ذاریم

پاسـخ

خوشامن,E. Khشنبه 24 مهر 1395 | 23:11

4
0

با سلام خدمت مردم مریوان و استاندارد میخواستم بگم شما جیب مارا نزن پالایشگاه پیشکش

پاسـخ

شهروندشنبه 24 مهر 1395 | 23:17

1
1

همه شما ها كه دايه ي مهربان تر از مادر شده ايد،كدومتون اشغالهاي خودتون رو هنگام تفريحتون به اشغالدان ميريزيد،كه حالا داسوز محيط زيست باشيد

پاسـخ

داناشنبه 24 مهر 1395 | 23:43

4
0

یارو پاش درد میکرد دستمال رو سرش بسته بود .
اینها همه تبلیغات برای یک سری **** هست که با ساخت پالایشگاه به فکر راحتی کار خود و سود بیشتر هستن .
بهتره همه این طرح ها رو ببرن یک جای دیگه چون مردم مریوان از امکانات دنیوی تنها طبیعت خدادادی را دارن پس لطفا اون رو به گند نکشید.
با این کار نه تنها اشتغال ایجاد نمیشه بلکه شغلهای مربوط به گردشگری هم رو به انقراض میره.
من مخالفم.

پاسـخ

پاییزیکشنبه 25 مهر 1395 | 00:58

0
0

درکجای این فضای تنگ بی آوازمن کبوترهای اعتراضم رادهم پرواز!این آبادی ضعیف راویرانه می کنید

پاسـخ

هیژایکشنبه 25 مهر 1395 | 00:59

0
0

باسلام به همشهریان بی صدای من

0
0
h یکشنبه 25 مهر 1395 | 22:39

اقای مدیر نمی دونم حرف ام بی ربط بود یا اون مسیول *****نمیدونه چی بگه که همه حرفامو حذف کردین اگه میشه جوان بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسـخ

زریباریکشنبه 25 مهر 1395 | 03:37

0
0

سلام خدمت دوستان.
لطفاسرچ کنیدخطرات مرگبار برروی حتی انسان آن دسته از عزیزانی که موافق هستند باساخت پالایشگاه امیدوارم سنجیده نظر بدهید با تشکر

پاسـخ

س ص ح پ قیکشنبه 25 مهر 1395 | 10:00

1
0

مسئولین محترم : بخوانید نظرات مردم مریوان را . وبنظرات شان احترام بگزارید . اشکال ندارد . ایران باین بزرگی یا کردستان باین بزرگی جای پیدا نمیشود . که یک پالایشگاه درآن بسازید . اصلا چرا پالایشگاه میسازید . یک لولۀ مناسب ازیکی از شهرها درکنار لولۀ گاز بطرف مرز بکشید وچند عددتانک برای انبار زیر زمین جا سازی کنید . واین شلوغ بازی بوجود نیاورید . وسلام

پاسـخ

زریباریکشنبه 25 مهر 1395 | 15:58

2
0

باسلام. اقای استاندار محترم شما که هیچ اطلاعی از وضعیت دریاچه زریوار و دشت بیلو و زمینهای حاصلخیزش ندارید.هیچ میدانید بر اثر الودگی زمینهای اطراف این طرح چند صد نفراز کشاورزان و ساکنین منطقه دچار بیماری و بیکاری خواهند شد.اگر دلتان برای این مردم می تپد در زمینه کشاورزی و گردشگری میتوانید سرمایه گذار جذب کنید که هم اشتغال بومی بیشتر و پایداری خواهیم داشت هم هیچ خطر الودگی زیستی و انسانی نخواهد داشت. خواهشمندیم مکان دیگری که حتما وجود دارد را برای اجرای این طرح جایگزین کنید تا اینده ما بیشتر از این به خطر نیفتد.

پاسـخ

K Kیکشنبه 25 مهر 1395 | 19:51

1
0

مسولین *****میخوان مریوان را نابود کنن و دریاچه زریبار که به تالاب تبدیل شده اونم کلا از بین ببرند.
باید تمام شهروندان مریوانی تبار از این کار ناپسندانه ی مسولین جلوگیری کنند.

پاسـخ

ف. معارفیپنجشنبه 29 مهر 1395 | 22:40

3
0

به نظر من در دشت نچی یا دشت های قلقه خاو و یا باشماق و آسنوه باشه بهتره هم حیات وحش هم تفرجگاه محافظت میشه . هم آلودگی زیست محیطیش (پساب)به دریاچه نخواهد ریخت اتفاقا راهش هم به عراق نزدیکتره. برای کاهش آلودگی هوای ناشی از دود کارخانه از فیلترهای استاندارد دارای گواهی نامه های ایزو و یورو میشه آلودگیش را به حداقل رساند
به نظر من راه حل ارائه بدیم بهتره

پاسـخ

طاهرسه شنبه 4 آبان 1395 | 10:29

0
0

ساخت پالایشگاه =نابودی زریبار و گردشگری

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

ADS

ADS

Musickordi.com

ADS