سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
در‌پی انتشار عکس توهین آمیز به لباس کُردی؛
پنجشنبه 15 مهر 1395 / 14:50|کد خبر : 3979|گروه : فرهنگی

عذرخواهی پایانه‌های حمل‌و‌نقل لُرستان از کُردها/به لباس کُردی افتخار می کنیم

مسئول روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های لرستان با اشاره به سهوی بودن نصب بنر ممنوعیت شلوار کُردی در ترمینال خرم آباد، گفت: نصب این بنر در فروردین ماه سالجاری از سوی شرکت خصوصی انجام شد که بلافاصله به خاطیان برخورد قانونی شد.

مسئول روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های لرستان با اشاره به سهوی بودن نصب بنر ممنوعیت شلوار کُردی در ترمینال خرم آباد، گفت: نصب این بنر در فروردین ماه سالجاری از سوی شرکت خصوصی انجام شد که بلافاصله به خاطیان برخورد قانونی شد.

رضا عبدی مسئول روابط عمومی حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، با اشاره به انتشار بنری در پایانه مسافربری خرم آباد در شبکه های اجتماعی، گفت: این اقدام غیر اخلاقی و نادرست توسط یک شرکت پایانه بار بخش خصوصی در فروردین ماه سالجاری در ترمینال خرم آباد نصب شده بود که بلافاصله در بازدید از این محل با خاطیان برخورد قانونی صورت گرفت.
 

وی در خصوص دلایل نصب این بنر در ترمینال نیز، گفت: این بنر توسط بخش خصوصی به منظور عدم عبور و مرور رانندگان حمل بار که با لباس راحتی در محوطه رفت و آمد می کردند، نصب شده بود که بعد از حضور در محل به این شرکت خصوصی تذکر داده است.
 

عبدی افزود: این شرکت خصوصی در اظهارات خود هدف از اقدام خود را به هیچ وجه توهین به لباس کردی ندانست و با ابراز پشیمانی از این اقدام بنر را برداشته و عذرخواهی کرده است.

 

مسئول روابط عمومی حمل و نقل پایانه های لرستان با اشاره به اینکه کرد و لر مثل هم و بردار هم هستند، افزود: همه اعضای خانواده ما در خرم اباد و لرستان لباس کُردی می پوشند و به زبان و لباس کردی هم افتخار می کنیم.


وی با بیان اینکه به نماینده همه لرها ایران از این حرکت سهوی و غیر عمد از کُردهای عزیز عذرخواهی می کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق 7 ماه پیش رخ داده استو قطعا این اقدام باعث بهم خوردن دوستی و رفاقت و برادری کُرد و لر نمی شود.

 


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

Pouyaپنجشنبه 15 مهر 1395 | 15:30

12
4

مسولین حتی عذر خواهی هم بلد نیستن .
یک کلام: "یک اشتباهی"کار نادرستی"انجام شده و ما درستش کردیم یا با فرد خاطی برخورد شده .تمام
دیگه نمی خوعاد صغری کبری بچینی و سه ساعت اون کار اشتباهو توجیه کنی
آخه کجا کلمه شلوار کردی معادل لباس راحتی یه
می تونست مثل جاهای دیگه بنویسه با افرادی که لباس مناسب ندارن برخورد میشه و...
قصد این مسول توجیه گر نسبتا محترم هم مانند نصب کننده این بنر توهین به یک فرهنگه منتهی این یکی زیرکانه تر این کارو کرده

پاسـخ

نوزادپنجشنبه 15 مهر 1395 | 18:24

17
7

سعی نکنیم از این اشتباه به عنوان ابزاری برای ایجاد اختلاف با لرها استفاده کنیم.

پاسـخ

مجیدپنجشنبه 15 مهر 1395 | 19:37

8
3

لرها لباس کورد ها را با لباس خودشان مقایسه کنند همین لباس کورد لباس غیرت ......

پاسـخ

کوردجمعه 16 مهر 1395 | 16:02

6
4

فقط کورد . بژی

8
6
ریباز 23 شنبه 17 مهر 1395 | 08:00

کسی که از کلمه (فقط ) استفاده میکند ، آنهم در مورد هر قومی ، بدون شک بسیار خطرناک است . چنین فردی که قومدار باشد ، هیچ منطقی نخواهد داشت . همه اقوام قابل احترام هستند و این مختص قوم کورد نیست !!!!!!!!!!!!

5
4
در پاسخ باید بهت بگم ریباز 23 شنبه 17 مهر 1395 | 23:45

حالا من میگم فقط کورد . هیچ قومی و نژادی دیگه ای خوشم نمیاد . و میگم فقط کورد پس دیپه حرف اضافی نزن حالی شوتی ****** ؟
مشکلی داری ؟؟؟؟
فقط کوردم و دیگه هیچی و
فقط کورددددددددددد

4
3
کورد . در جواب به ریباز 23 شنبه 17 مهر 1395 | 23:54

حالا من میگم فقط کورد لازم نکرده خودتو واسه من معلم کنی . معنی فقط کورد رو نمیدونی دیگه حرف نزن
در ضمن فقط کورد به معنی همه چیه
دیگه حرف الکی نزن فهمیدی ؟
من نژاد رو قبول دارم ولی چون کوردم و به کورد بودنم افتخار میکنم
و میگم فقط کورد وسلام

1
0
بنده خدا شنبه 20 آذر 1395 | 14:34

این حرفا ادب و متانت کردا رو میرسونه آیا، فک نکنم همه کردا مثل تو باشن

پاسـخ

سلامجمعه 16 مهر 1395 | 19:26

4
3

اون مقامی که عذرخاهی کرده مقام سطح پایینی بوده...

*****

پاسـخ

faridشنبه 17 مهر 1395 | 08:42

3
1

لباس کردی یکی از تقدس ترین لباس های دنیا است واز نظر دین اسلام یکی از محجب ترین لباس برای زن و مرد است پس همه به آن افتخار می کنیم وآن بنیری که اشاره به شلوار راحتی کرده بود هیچ ربطی به قوم کرد نداردو اغلب مردم دنیا از آن به عنوان شلوار راحتی هنگام خواب اسفاده می کنند.

پاسـخ

امیردوشنبه 19 مهر 1395 | 20:16

5
2

با سلام در این موضوع ی اشتباهی پیش اومده اوناهم قصد توهین ب کورد را نداشتن دیگه خودمون بزرگش نکنیم همه میدونن از قدیم لر و کورد برادر بودن و هستن پس این موضوع رو بهانه اختلافی بین این دو قوم با اصالت نکنیم

پاسـخ

هه لمه تسه شنبه 20 مهر 1395 | 03:07

9
8

به نظر بنده اگر کردها به تاریخ های معتبر رجوع کنند و خاستگاه این لباس را بدون تعصب و با دیدی علمی بررسی کنند آن گاه از اعتراض به نصب این بنر قطعاً پشیمان خواهند شد. این لباس از نظر تاریخی هیچ تعلقی به کردها ندارد بلکه بعد از مهاجرت به جایی که به به اصطلاح امروزه کردستان نامیده می شود آنها از آن استفاده کرده اند دقیقا مانند فارس ها که امروزه کت و شلوار را لباس خود می پندارند در حالی که لباس اصلی آن چیز دیگری بوده است. آنچه به عنوان لباس کردی مصطلح است در واقع لباس هورامی است نه کردی، اساسا کردها بیشتر آنچه را که به آن افتخار می کنند از هورام ها گرغته اند. به نظر می رسد که زمان آن رسیده باشد چشم ها را بشوییم و جور دیگر ببینیم.

7
6
مامه سه شنبه 20 مهر 1395 | 19:02

یعنی جنابعالی میگی الان هورامی ها باید جبهه بگیرن ،عجب نظری دادی ،ماشالله لو تکانو هه لمه تته

پاسـخ

به دلیل تراکم نظرات ممکن نیستسه شنبه 20 مهر 1395 | 18:59

2
7

همه میدونیم ،که تو کل ایران به لباس راحتی میگن شلوار کردی ،اوناییم که نمیدونن از این به بعد بدونن،چرا همیشه جوو میگره شمارو،این عکس و من دوسال پیش تو فیس بوک دیدم اون موقع هم یه عده سر این قضیه داد و بیداد کردن ،و فراموش کردن اخر سر،،،،الان باز یه عده بهشون برخورده که ما با غیرتیم و فلان ،،عاغا جان من کوردم توم کوردی،خدایش چرا همیشه دنبال حاشیه میگردین یه سنگ بخوره اون سر دنیا شما ربطش میدین به کوردستان ،چرا،باید تو این همه قوم ایرانی فقط ما حاشیه سازی کنیم ،غیرت دارین مثلا? من خودم کوردم رفیق لر دارم رفیق ترک دارم رفیق ،اراکی دارم ،با هیچ اقلیتی هم مشکل ندارم ،بیاید کوردا رو این شکلی به اقلیتهای دیگه نشون ندیم ،اگه کوردی و تعصب داری ،کاری کن همه اقلیت ها ازت تعریف کنن ،دنیای امروز دنیای جنگ نیست ،دنیای انسان بودنه ،دنیای صلحه ،دنیای آرامشه،کوردارو انقد خشن نشون ندین ،،

5
1
امکان پذیرشده پنجشنبه 22 مهر 1395 | 19:54

مثلاکجای ایران؟شماکوردی؟اگردرکردستان میگفتن ورودبالباس لــــری ممنوع چی میشد؟
بی حاشیه ترین قوم درایران کورداست،میفهمی؟رفیقاتوبه رخ مانکش من نه تنهادرساسرایران بلکه درترکیه،سوئد،دبی وجاهای دگرهم رفیق دارم پس جوگیرنشو،میفهمی؟اتفاقاالآن دنیادنیای جنگ است یعنی میگی ماکوردهاغلام ونوکربقیه باشیم.شماکوردنیستی غیرت توراسگ خورده.

پاسـخ

بی چسبیکشنبه 2 آبان 1395 | 13:22

1
1

ترمینال خرم آباد در جنب منطقه حاشیه نشینی احداث شده و برخی از اهالی اون محله بعنوان مسافرکش با همان شلوار راحتی منزل میان ترمینال و مسولین هم برای جلوگیری از ورود این افراد که گاهأ هم باعث مزاحمت و ناراحتی مسافران میشوند خواسته که لباس رسمی بپوشند.آیا لباس درون و بیرون منزل باید یکی باشد؟

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی