تراژدی زندگی دو معلول مریوانی،
پنجشنبه 25 شهریور 1395 / 12:30|کد خبر : 3875|گروه : اجتماعی

یک جهان عشق نهان است اینجا؛ ماجرای 12 سال فداکاری مرد مریوانی در کنار یک مادر و فرزند معلول

همه این اتفاقات خواست خداوند بزرگ است و باید در برابر همه مشکلات صبر کنیم. این اظهارات مرد فداکاری است که 12 سال است که از یک مادر و فرزند معلول در  شهرک هجرت شهر کانی دینار نگهداری می کند.

همه این اتفاقات خواست خداوند بزرگ است و باید در برابر همه مشکلات صبر کنیم. این اظهارات مرد فداکاری است که 12 سال است که از یک مادر و فرزند معلول در شهرک هجرت شهر کانی دینار نگهداری می کند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، اینجا دنیا است، آنها هم انسان هستند، خانواده ای مثل ما ولی شاد، خیلی باما متفاوت ترند. زندگیشان خوشایند نیست ولی از بسیاری مشکلات زندگی هم شاکی نیستند. مادر و فرزندی که غم و شادی و سختی زندگیشان به هم گره خورده است، وقتی به ظاهر زندگی و خانه یشان نگاه می کنید سرتا پای وجودتان حس ناامیدی به خود می گیرد در حالی که آنها این احساس را ندارند.

 

عایشه خانی، مادر 68 ساله که تا 12 سال پیش با 9 فرزند و سایه بالا سر خود زندگی می کردند اما به ناگاه یکی پس از دیگری همسر و 8 فرزند خود را از دست داد. تحمل این سختی توان این زن و فرزندش را برید آنها دچار اختلالات روانی شدند.

 

سردار زارعی تنها فرزند 33 ساله اش نیز بنا به مشکلات مادرزادی و به مرور زمان بخصوص از زمان فوت پدر و برادرانش اختلالات ذهنی و روانی او را از هر جوان دیگری متمایز ساخته است.

 

یک جهان عشق نهان است اینجا؛ ماجرای 12 سال فداکاری مرد مریوانی از یک مادر و فرزند معلول


سردار و عایشه اهل روستای بیساران شهرستان سروآباد نامی آشنا که زبانزد ساکنین شهرک هجرت شهر کانی دینار هستند. 

 

آنها هر چند به ظاهر تنها و بی سرپرست هستند، اما احساس غربت و تنهایی ندارند، چون با مردم بسیار خوش و صمیمی هستند و مردم نیز به آنها رسیدگی و کمک می کنند.

 

از زمانی که خداوند آنها را از وجود حامی و سایه واقعی زندگیشان محروم ساخت، پنجره ای دیگر از رحمت خود را برویشان گشود.


مرد 48 ساله ای، سالهاست بنا به وظیفه انسانی از این مادر و فرزند نگهداری و کمک می کند.

 

محمد ویسی، اهل روستای شیخه کویره، سالهاست که محل کارش در همسایگی این خانواده است. به همین دلیل، تمام زندگی آنها را از نزدیک لمس کرده است. 

 

یک جهان عشق نهان است اینجا؛ ماجرای 12 سال فداکاری مرد مریوانی از یک مادر و فرزند معلول

 

محمدویسی این مرد فداکار مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، گفت: از وقتی پدر این خانواده فوت کرد، خود شاهد سرگردانی و بی سرپناهی آنها بودم چون بنا به مشکلات هیچ سازمان و نهاد دولتی، حاضر به مراقبت و سرپرستی آنها نبود. و بدلیل اینکه تنها چند سالی از فوت پدر و مادرم گذشته بود و وقتی والدینم را از دست دادم. بشدت احساس تنهایی می کردم و طعم تنهایی را چشیده بودم به همین دلیل آنها را درک می کردم.

 

پس از دیدن مشکلات روز افزون این خانواده باخدای خود عهد بستم که سرپرستی آنها را به عهده بگیرم. کار را باعشق آغاز کردم هر چند اولش برایم سخت بود، چون در کنار سختی ها و تحملهایی در مراقبت از آنها، مورد آزار و اذیت آنها قرار گرفته چون آنها نسبت به من حس بیگانگی داشتند، ولی همچنان مصمم تر شده، تاکم کم عادت گرفته و بامن صمیمی شدند. هر روز 3 وعده غذای آنها را پخته و سپس ظرفها را شسته و خانه را مرتب می کنم، و آنها را به انجام وظایف شخصی خود تشویق می کنم، که بعضی مواقع همسایه ها نیز جهت کارهای منزل یاری کرده و مردم نیز کمک مادی می کنند. 


اکنون خدا را شکر 12سال است، وظیفه ام را بطور مداوم انجام داده و با افتخار خود را عضوی از آنها می دانم. آنها نیز به من وابسته شده بطوریکه اگر روزی آنجا نرفته، فورا نگران شده و سراغم می گیرند و حتی جهت انجام کارهایشان با من مشورت می کنند چون آنها نیز واقعا من را پسر بزرگ خانه فرض می کنند.  در نظر دارم تاروزی که  زنده باشم، در خدمتشان باشم چون آن را به حق فرصتی طلایی جهت کسب رضای خدا می دانم.


من از مسولین و مردم هیچ درخواست مادی برایشان ندارم، چون خدا را شکر بنا به توانایی مادیم می توانم از آنها حمایت کنم.  ولی خواهشی که از مردم دارم این است که به نیازمندان یاری رسانید هر چند که از لقمه خود به آنها بازگردانده اید. چون واقعا آنها فرصتهای بازگشت ناپذیر از طرف خداوند هستند، ولی اکنون متاسفانه بسیارند افرادی، که حتی مراقبت و سرپرستی والدین ناتوان خود را دردسر و زحمتی بزرگ می دانند و شوربختانه تعدادی نیز آنها را به مراکز نگهداری می سپارند که واقعا بدور از انسانیت است.


من بشدت از کلمه (خانه سالمندان) بیزارم و برای من نماد سنگدلی است که چرا فرزندانی جبران زحمات بی دریغ والدینشان را چنین پاسخ می دهند، چون آنها بیش از هر چیزی نیازمند محبت و همنشینی با ما هستند.

 

یک جهان عشق نهان است اینجا؛ ماجرای 12 سال فداکاری مرد مریوانی از یک مادر و فرزند معلول


گزارش: مسلم کیائیان

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

ناصح یزدانیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:37

35
1

سلاو،بو شه ره فو وجدانت

پاسـخ

هێمن حقمرادیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:38

20
0

سپاس بۆ کاکە محمدی بەڕێز، نموونەتان زێاد بێت

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:40

21
1

خوای گه وره جه زای به خیرت بداته وه . واقعا به مه ئه لین ئینسانیت

پاسـخ

فرهادیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:43

28
0

این انسانیت است . دست گلت درد نکنه واقعا دست زریوار خبر درد نکنه.

پاسـخ

عبدالهپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:45

18
0

الله یجزیک،الله یجزیک،الله یجزیک
واقعا که عهدت رو انجام دادی و خدای متعال به بهترین وجه پاداشت بده

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:46

15
0

درود بر شرافت کاک محمد ویسی

پاسـخ

مبینپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:46

11
0

سلاو له شه ره فت کاک محمد

پاسـخ

آسمان آبیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 12:55

11
0

وقتی که داستان فداکاری کاک محمد خواندم ،اشک در چشمانم جاری شد، از الله می خواهم که هیچ مشکلی برایت پیش نیاید و پاداش این جوانمردی ات را در هر دو دنیا ببیند،

پاسـخ

هورامانپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 13:00

10
0

خدای تبارک و تعالی ازتون راضی باشد

پاسـخ

عبدل تباشیرپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 13:03

11
0

فقط خدا می تواند پاداش کاک محمد را بدهد هرکسی نمی تواند همچین مسئولیتی را قبول کند.

پاسـخ

فرهادپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 13:19

11
1

سلاو له شه ره فوو ویجدان
به داخه وه چاومان به ستووه له م شاره.که سانه کی زور هه ن به لام بی خه به رین.خجاله تی خؤم که. که به انسان خوم داناوه به لام شتی واهه یه که بی خه به ریم.

پاسـخ

کوردیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 13:32

18
0

1_ از سایت زریوارخبر برای تهیه و پخش این گزارشات سپاسگذارم

2_ خداوند به این مادر و پسر شفای عاجل عطا فرماید

3_ از ته دل از صمیم قلب سپاس خود را تقدیم کاک محمد ویسی ارزانی میدارم خداوند را به ذات پاکش سوگند که هزاران برابر بلکه میلیارد ها برابر پاداش مادی معنوی این بزرگ مرد را بدهد و از خدا میخواهم ناراحتی نبیند و شادی مثل باران بر وی ببارد... چنان از وجود این مردان بزرگ سرمستم که فقط آرزومه جامعه لبریز از آنها شود تا........................

پاسـخ

ناصرپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 13:50

8
0

زور سپاس هاو دی هاتی به ریز.کاک حمه حاجی. به دلنیایه وه ولامی ئه م کاره جوانه ت لای خودا ون ناویت.

پاسـخ

افشینپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 14:02

9
0

سلاو له ویژدانه
نمونه ت زیاد بی کاک محمد گیان
پاله وانی راستی جه نابتاتن

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 14:02

8
0

درود بر شما کاک محمد ویسی ,آن شاالله که همیشه در پناه حق باشی

پاسـخ

شهروندپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 14:34

6
0

سلام برکاک محمد به ریزوتمامانسانهای آزاده وباشرف

پاسـخ

رحمانپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 15:02

7
0

له گه ل سلاوو وربز وحورمه ت بو ئه م برامانه ئه م روله به شه ره فه ئه م پاله وانی کوره واریه، به احترامتو کاکه موحه مه د سه ری ریزو دا ئه نه وینم و ده سه کانت ماچ ئه که م ، گشت که سیک ناتوانیت وکو کاک موحه مه د بیت ، یا خوا نمونه ت زور بیت ، ته مه ن دریژ بیت و خوا له دونباو قیامه تا پاداشو بداتو

پاسـخ

دیناپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 15:56

8
0

خوای گه وره خوی جزای کاک محمدی به ریز بداته وه ایشاللا

پاسـخ

شعیبپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 16:16

3
0

خوایی گوره جزایی خیری د بداته وه

پاسـخ

رضایی . مددکار اجتماعیپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 18:26

1
0

درود بر شما.....

پاسـخ

ئەداکپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 18:48

2
0

دەس وەش خوا جەزاو خەیریت دوۆە

پاسـخ

پەیمانپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 19:03

2
0

سڵاو وڕێز بۆ هاوشاریان . ئازیزان ئەگەر ڕوله جوجەسازی کەیت لە کەسێک بپرسی کاک حەمەی شێخەکویرەیی ئەناسیت هەموی خەڵکی ئەوگۆندە بە ئیفتخارەوە ئەڵێن بەڵی بەڵی ئەزانی لەبەرچی نەتنها له بەر ئەوی کە ئاگای لە سەردارو عایشەخان بوە . بڵکو کاک حەمە نمونەی واقەعی ئنسانیەتە بەڕاس تا ئێستا نەتنها دڵی کەسی نەشکاندوە حەتا ئازاریشی بۆ مێرولەیکیش نەبوە

پاسـخ

محمدپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 22:03

2
0

سلاوی خوات له سه ربێت

پاسـخ

سلیمانپنجشنبه 25 شهریور 1395 | 22:31

3
0

ضمن تشکر از کاک محمد\\r\\nفردا که جمعه.س از شنبه چند تا رئیس رؤسا به منشیاشون میگن برن دسته گل و ی چند کیلو بگیرن و میرن خونه.شون و شروع میکنن به عکس گرفتن و...\\r\\nخفتگان را خبر از عالم بیداران نیست تا غمت پیش ناید غم مردم نخوری

3
0
بهزاد پنجشنبه 25 شهریور 1395 | 23:08

مطمئن باش هیچ کدوم از این مدیران این کار را نمیکنن .

ما به قهرمانان شهرمون بی توجه هستیم.

همین که سایتی مثل زریبار خبر این را بازگو می کند و به ما تلنگری می زند من یکی خوشحالم.

ولی برای مسئولانمان تأسف می خورم... بیدار بشید آقایان مدیر

پاسـخ

عبهجمعه 26 شهریور 1395 | 00:06

1
0

ئه م جوره ئینسانانه وه که کاک محمد ئه بن به هوی ئه وه که مروفایه تی مه عنا په یدا بکا و له م دونیا بی ره حمه دا هه ستی کی جوان له وجودمان سه ر هه لبدات .سپاس و ریری فراوان بو تو ئه ی نمونه ی مروفایه تی.

پاسـخ

ابراهیمجمعه 26 شهریور 1395 | 00:40

2
0

خوای گه وره جه زای به خیری کاک محمد ویسی بداته وه هیوای ته مه ن دریژی

پاسـخ

رحمانیجمعه 26 شهریور 1395 | 09:06

1
0

خوشا به حالتون کاک محمد عزیز.

براستی به شما میگن انسان، مسلمان، بزرگوار، سرمایه دااااااااار

پاسـخ

صالحیجمعه 26 شهریور 1395 | 19:18

1
0

هه ر بژی کاک موحه مه د

پاسـخ

ایراندوستجمعه 26 شهریور 1395 | 23:37

0
0

خوای گه وره جزای به خیرت بداته وه کاک ومحمد.ان شاالله له ته واوی کاته کاتی ژیانتا سه رکوتو بیت.

پاسـخ

صادقشنبه 27 شهریور 1395 | 00:02

1
0

سلام و درود فراوان بر کاک محمد به این میگن انسانیت. از زریوار خبر هم بابت این گزارش تشکر می کنم.

پاسـخ

حسینیشنبه 27 شهریور 1395 | 01:47

1
0

درودبرشرفت

پاسـخ

صادقشنبه 27 شهریور 1395 | 04:56

2
0

بعد ازینکه این گزارش رو خوندم همت مضاعفی برای نگهداری از برادر معلولم دارم...به راستی سرپرستی و نگهداری از افراد معلول و ناتوان وجدان را آسوده میکند

پاسـخ

صلاح عشنبه 27 شهریور 1395 | 07:39

1
0

اجرتون با خدا .افرین به شما

پاسـخ

ریباز 23شنبه 27 شهریور 1395 | 08:04

5
0

برادر بزرگوارم ! به راستی با چه کلمه و جملاتی می توان از تو تشکر کرد؟؟!!!! بجز اینکه فقط از حضرت دوست بخواهم که ان شاء الله سر بلند هر دو دنیا باشید ! امید است این حرکت به تمام معنا انسانی شما ، تلنگری باشد برای افرادی که از کمک به عزیزانشان (حتی یک لبخند) دریغ می ورزند . سپاس از زرویوار خبر عزیز ! واقعا گزارش به جایی بود .

پاسـخ

نظرشنبه 27 شهریور 1395 | 08:16

1
0

واقعا نمیدانم چه بگویم وبنویسم مرا که درفکر فروبرد .امیدوارم هرکه به نوبه خود به خانواده وجامعه اش در حدتوانش یاری نماید .فقط میتوانم بگویم کاک محمد دراین دنیا واقعا که مثل ونمونه برای دیگرانی ، میدانیم که اجرت را حتما میگیری ،سالهای سال طول عمر باعزت را ازخدواند بزرگ برایت آرزومندیم.

پاسـخ

ارششنبه 27 شهریور 1395 | 17:44

1
0

درودبرانسانیتت

پاسـخ

سعدییکشنبه 28 شهریور 1395 | 00:48

1
0

خوا خوی جه زات بدا تو .. ده سخوشیت لی اکم

پاسـخ

اهورایکشنبه 28 شهریور 1395 | 11:37

0
0

لای هه لوی به زه فری به رزه مه ژی
چون بژی شرطه نه وه ک چه نده بژی
خوای جزای خیرتان باتو کاک محه مه د ویسی

پاسـخ

مسعود قادرییکشنبه 28 شهریور 1395 | 18:41

0
0

ئه وه چیتانه که وا هیچ نابخشن له ریی خوادا له کاتیکدا میراتی ناو ئاسمانه کان و زه وی بو خوا ده مینیته وه - کی یه ئه و که سه ی که قه رض ده دات به خوا به قه رضیکی چاک تا خوایش چه ن برابری بداته وه به قه رضیکی چاک....(آیه ی 20و21 سوره حدید)
سه ر به رز مان وکرد خوایشت لی رازی بیت.........

پاسـخ

س ص ح پ قیکشنبه 28 شهریور 1395 | 22:09

0
0

کاک محمد پیاویکه : ئه بی درسی لی وه ر بگیرییت . جازورباشه ئیمه شوینی ئه م آغا بکوین . وریگه که ی ئیدامه بده ین . و ه ئه و کورّو کچانه که بی حورمه تی به باوکو دایک یان ئه که ن با بیدار ببنه وه . خوای گوره ئه جری خه یر کاک محمد ئدات انشا الله

پاسـخ

هوراماندوشنبه 29 شهریور 1395 | 13:55

0
0

به راستی که چقدر زیادند از این انسانهاکه محتاجند وچقدر کم ونادرند امسال ادم های مثل کاک محمد .تا کی میخواهیم حرس وطمع دنیا را .

پاسـخ

محمدسه شنبه 30 شهریور 1395 | 23:01

0
0

درود بر شرفت کاک محمد اجرتان با خدا

پاسـخ

یوسفچهارشنبه 31 شهریور 1395 | 13:19

0
0

دست مریزاد کاک محمد آفرین بر انسانیتت.

پاسـخ

حمید سیاناویچهارشنبه 31 شهریور 1395 | 21:10

1
0

کاک محمد گیان خوای گه وره له دنیادا سه ربه رز و له قیامه تدا بتکا به هاوریی پیغه مبه ری خوشه ویست و فقیر نواز حضرتی محمد(ص). له م دنیا بی ره حمه دا کاره که ت بی وینه یه

پاسـخ

شیروانپنجشنبه 1 مهر 1395 | 11:41

0
0

به رریزان تکایه دوای ده س خوشی کردن له و پیاوه پایه به رزه وه للامی ئه م پرسیاریشه بده نو: به ررای ئیوه ئیمه چ ده رسیک ئه توانین له م کاره ی کاک موحه مه د وه ر بگرین؟

پاسـخ

سیوان یعقوبیشنبه 3 مهر 1395 | 14:04

0
0

درود به شرفت

پاسـخ

هدی حسین نژادیکشنبه 4 مهر 1395 | 21:07

0
0

ده سه ت خوش به ت سهلاو له شرف وویچداندان

پاسـخ

سامییکشنبه 2 آبان 1395 | 05:58

0
0

من یکی خودم اشکم پایین اومده افرین بو تو کاک محمد واقعا مردی ای کاش همه مثل توبود به تو میگن مرد به تو میگن مسلمان به این میگن سینه رحم تور خدا مردم یه کم سینه رحم داشته باش

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

ADS

ADS

Musickordi.com

ADS