سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
حجابی که در گرمای تابستان آب می رود!
جمعه 17 خرداد 1398 / 21:15|کد خبر : 3673|گروه : فرهنگی

امروز دیگر بی حجابی قابل شماتت و منفور نیست/ خیانت های که در نتیجه بی حجابی در جامعه رشد می کند

افزایش انحراف در جامعه نشات گرفته از بدحجابی بوده و همین امر منجر به از هم پاشیدن بنیان خانواده ها می شود.

افزایش انحراف در جامعه نشات گرفته از بدحجابی بوده و همین امر منجر به از هم پاشیدن بنیان خانواده ها می شود.

به گزارش زریوار خبر، زنان بی حجاب مردان مجرد و حتی متاهل را با پوشش خود به مسیرهای غلط سوق می دهند و منجر وقوع اتفاقا بد در بدنه جامعه و تزلزل بنیان عفاف در جامعه اسلامی می شوند.

 
بی حجابی شاید در ظاهر یک مساله فردی باشد اما جنبه های اجتماعی زیادی هم دارد که متاسفانه زنان و دختران با عدم رعایت حجاب اسلامی و مناسب خود در حقیقت ضربه بزرگی به جامعه خواهند زد.


تابستان فرا می رسد و لباس های رنگارنگ، تنگ و چسپان جان می گیرند، شال ها تنها بهانه ای برای فرار از نیش و کنایه ها روی سر انداخته می شوند. ماهواره و شبکه های اجتماعی هم به عنوان پیشگام و مبلغ پوشش های جدید به عنوان الگوهای جوانان از هیچ راهی دریغ نکرده و برای تابستان گرم، خنک ترین و عریان ترین لباس ها را پیشنهاد می دهند، پیبشنهادی که متاسفانه مورد استقبال برخی از جوانان نیز قرار می گیرد.

 

بدحجابی برخی از زنان وسعتی بیشمار با تبعات بی کران دارد که مسائل اجتماعی، و بیماری های روحی و جسمی زیادی را هم به دنبال خود خواهد آورد.

 


بی حجابی تا چند سال اخیر یک ناهنجاری زشت و قابل شماتت از سوی دیگران بود که فرد بی حجاب را تا مرز رسوایی هم می برد اما امروزه دیگر بی حجابی قابل شماتت و منفور نیست حتی برخی از افراد مسن و میانسال هم پابه پای جوانان از حجاب خود کم کرده و رنگ و لعاب آن را افزایش می دهند.


ترویج و افزایش این بی حجابی و بدحجابی در جامعه ایران دلایل مختلفی دارد که عمده ترین آن کم کاری مسئولان در حوزه فرهنگی است که در نهایت راه را برای دشمنان باز کرده و منجر به رونق بازار بی حجابی و نابودی عفاف در جامعه شده است.

 
ریشه کن کردن این معضل اجتماعی نیاز به وقت و هزینه زیاد دارد چرا که در زمانی که این معضل می توانست با کمترین هزینه ممکن رفع شود، مسئولان در نهایت با بی خیالی خود بر آتش این فتنه افزودند.
 

اما جالب اینکه در فصل تابستان و به دلیل اوج گرما، بی حجابی هم به نقطه جوش رسیده و هر روز شاهد تیپ های متفاوت و قیافه های جدید باغ متد بی حجابی و چاشنی بی عفتی در جامعه هستیم.
  
خیانت های که در نتیجه بی حجابی در جامعه رشد می کند منجر به افزایش طلاق و از هم پاشیدن زندگی تعداد زیادی از افرادی می شود که حتی امکان دارد زندگی با حجاب ترین افراد را هم با ندانم کاری خود در آتش آن بسوزاند.

 


 

بدحجابی متاسفانه یک تیغ با دو لبه برنده است که هم زندگی فرد بی حجاب و هم روابط و زندگی دیگر افراد جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهدف یعنی خنجری با دو ضربه مهلک.

 
مساله بی حجابی بیش از جنبه فردی در حقیقت جنبه اجتماعی آن مطرح استف چرا که زندگی فرد بی حجاب را شخص با ندانم کاری خود از بین برده و دیگر پلی برای کمک توسط دیگر افراد باقی نگذاشته است.

 
زنان با حجاب در حقیقت فرصت های بیشتری برای خودنمایی و عرض اندام دارد در حالی که بی حجابی تیشه به ریشه عفت زده و منجر به ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه می شود.

 
لازم است که مسئولان با اقدامات مناسب، فرهنگی در بازگرداندن حجاب و عفاف حقیقی به جامعه همت کنند و برای القای مجدد تفکر عفاف به زنان با حجاب کمتر برنامه های مکمل فرهنگی را پابه پای تبلغات سوی دشمن پیش ببرند.

 
بدحجابی پیامدهای زیادی از جمله تخلیه روحیه شخص، از بین بردن حس خوب بودن، ترویج خودکشی، ترویج فساد و فحشا، از بین رفتن اعتماد در زندگی به شریک زندگی و پایین آوردن اعتماد به نفس را به دنبال خواهد داشت.

 


انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

انور.دیکشنبه 17 مرداد 1395 | 15:44

66
49

باتشكرازمطلب بجاتون كه متاسفانه خانومهاى ساپورت پوش شهرمان دارن زيادميشن ،نميدانم غيرت پداران،برادرانومردان سرزمينمان كجارفت لابدميگن قرن بيستويكم هستيم يادنبال به قول خودشون آزادى ودموكراسى هستن ياميگن چراغربيهالختن وپيشرفت ميكنن،امابايدگفت بنيان خانوادهاخيلى سست،بى بنيان وخيلى مشكلات كه اززنان بعنوان ابزاراستفاده ميشودوخيلى مشكلات ديگه.جوانان عزيزآيابه آمارطلاق دركشورتوجه كرده ايد،كه چرا؟معلومه كه درصدخيلى زيادش بخاطرهمين فرهنگهاى غربيست كه داريم روى غربيهاروسفيدميكنم.

36
30
هه لو یکشنبه 17 مرداد 1395 | 20:12

1500 سال پیش پیامبر اینرو فرمودن که از نشانه های دنیا اخر اینه که بد حجابی تموم جامعه اسلامو میگیره تا حدی که لباسهایی بپوشن که از بی لباسی هم بدتر باشه ..........به قولی شاعر خوا ده یزانی روژی ازل مه یخوره ده بم ایتر باری گوناهم له سر چی بوو ..............سیل طبیعی زندگیه تا محدودترشم کنیم بیشتر جواب منفی میگیریم .......... تو . من خانوادمونو محفوظ کنیم شاهکار کردیم

45
35
تارا یکشنبه 17 مرداد 1395 | 23:51

درود بر شرفت کاک انور . مطمئن باشید مریوانی های اصیل خیلی باغیرت هستن . و اینایی که روزانه در سطح شهر میبینیم، مریوانی نیستن . اگر باشند بدا به حال غیرت خانواده هامون. ممنونم از زریوار خبر . خیلی ممنونم . خیلی

6
10
تقی دوشنبه 10 تیر 1398 | 17:12

آقا انور یعنی طلاق و سایر بدبختی های ما فقط ناشی از بدحجابیه و وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیری در طلاق نداره؟یعنی اینکه روزانه هزاران میلیارد تومان در این کشور اختلاس میشه از دید اسلام گناه محسوب نمیشه فقط این حجاب مشکل داره؟

4
7
آیدین نومی پنجشنبه 20 تیر 1398 | 11:08

کار خوبی انجام می دن عاااااااااااااااااااالیه

پاسـخ

pouyaیکشنبه 17 مرداد 1395 | 15:52

22
15

ما سال هاست که داریم از این دشمن فرضی شما شکست می خوریم...
خیلی به این \"دشمن\"حسودیم میشه ..هم کارای خودشونو راست و ریس میکنن و هم میشینن برا ما نقشه میکشن..ولی ما...!؟؟..
در ضمن یه طرف این خیانتی که شما میگی و نمیدانم به کدام آمار و اطلاعات استناد میکنی(بگذریم)..اگه درست باشه یه طرفش مردای غیور جامعه ن که شما هیچ اشاره ای به اون نمیکنی...
یه چیز دیگه امیدوارم منظورت از\"اقدامات فرهنگی\"که پیشنهاد کردی گشت ارشاد و ... نباشه
ببخشید زیاد گفتم

4
5
بانو چهارشنبه 12 تیر 1398 | 02:11

همینکه ملت رو سرگرم میکنن به بی حجابی و ارایش خودش بهترین راه برای چپاول وگرنه کسی که دور این چیزا نمیره بی تفاوت نیست نسبت به سرنوشت واقتصاد کشورش....میخوایین ببینین کی خائنه نگاه کنین ببینین کی میخواد مردم رو جذب بی عفتی ولختی بازی واین چیزا کنه....

پاسـخ

هه ناریکشنبه 17 مرداد 1395 | 16:08

31
23

بنده به شخصه با پوشش های زننده مخالفم ،حالا چه خانم باشه چه آقا،اما کاملا با این حرف مخالفم که دلیل خیانت و فساد اخلاقی آقایون پوشش خانمهاست،اگه آقایی چشم پاک باشه و از نظر اخلاقی و روحی و روانی در سلامت کامل به سر ببره؛هیچ نوع پوششی اون رو به سمت فساد سوق نمیده،پس خواهشا و لطفا این حرفا رو رواج ندید،اینا رو نگید که فاسد بودن مرد توجیه داشته باشه

16
15
همشهری سه شنبه 19 مرداد 1395 | 18:42

متا سفانه خواهرم این زینت ها و لباس های نا مناسب و ساپورت ها ماموستا را هم از روی منبر پایین کشیده و از راه به در میکنه . خودمان را گول نزنیم ...

6
14
حامي یکشنبه 27 اسفند 1396 | 10:25

من با نظر خانم "هه ناز" موافقم.
كاري با آقايون و ماموستا و ... ندارم.
زن جماعت دوست دارن توي چشم باشن و ديده بشن ، شما خودتو جمع و جور كن كه از راه بدر نشي برادر من...

5
3
پویا جمعه 31 خرداد 1398 | 16:56

به نظرم این حرفه مناسبی نیست اگر اینجور بود خدا حجاب رو بر زن واجب نمی کرد فقط به مردا دستور می داد که چشمهاشون رو پایین بندازنوولی خدا وظیفه ی هردو رو تعین کرده زن بپوشانه و مرد نگاه نکنه

8
3
لبیک یازینب سه شنبه 15 مرداد 1398 | 23:30

من خودم به عنوان یک زن با بی حجابی دارم شخصیت خودمو میارم پایین واین درست نیست که بگیم مردان نگاه نکند مگه میشه با این وضع بیایم بیرون و مردها نگاه نکن

پاسـخ

pouyaیکشنبه 17 مرداد 1395 | 17:12

9
8

ما سال هاست که داریم از این دشمن فرضی شما شکست می خوریم...
خیلی به این \"دشمن\"حسودیم میشه ..هم کارای خودشونو راست و ریس میکنن و هم میشینن برا ما نقشه میکشن..ولی ما...!؟؟..
در ضمن یه طرف این خیانتی که شما میگی و نمیدانم به کدام آمار و اطلاعات استناد میکنی(بگذریم)..اگه درست باشه یه طرفش مردای غیور جامعه ن که شما هیچ اشاره ای به اون نمیکنی...
بی خیال بازم ثبت نمیکنی

پاسـخ

کوردییکشنبه 17 مرداد 1395 | 17:31

21
16

کاری به مقررات حاکم بر نظام کشورمان و حتی قوانین اسلامی ندارم ولی میگویم در طول تاریخ کورد، کرامت و عزت زنان سرزمینم زبانزد خاص و عام بوده بطوری که اخلاق کوردی منشا متعالی بوده.
پس بی حجابی به معنای بی اخلاقی یا مروج بداخلاقی در قاموس فرهنگ کوردی جای ندارد چه از جانب زنان غرب زده باشد یا مردان مقلد فرهنگ غربی...

پاسـخ

لااکراه فی الدینیکشنبه 17 مرداد 1395 | 17:49

27
40

لااکراه فی الدین

4
2
محمد شنبه 18 خرداد 1398 | 09:58

بوچی 30 نفر رای منفیان داوه ؟
خو امه آیه قرانه برا

پاسـخ

سلطان احمدیکشنبه 17 مرداد 1395 | 18:55

21
24

این بدحجابی وچشم تو چشمی زندگی تمامی مردم راتباه کرده است.این مسولین وقضات کجایند وچکا رمی کنند مگه خودشون دختر وخانم ندارند.دادگاه کاری کرده هیچ مردی جرات نمی کنه به زنش بگه این لباس رانپوش چون فردا دادگاه پشت زنه درمیاد

پاسـخ

پیمان دیکشنبه 17 مرداد 1395 | 19:52

5
9

با سلام و تشکر از مطلب مفیدتون
باید قبول کنیم که روز به روز جامعه غیر قابل کنترل تر میشه و و باید در مقابل اون اقدامات بهتری در جهت رفع ( و نه بازدارندگی که هیچ وقت نتیجه مطلوب نداشته ) و بهبود این مشکل و نتایج و عواقب آن صورت گیرد . مثلا اگر هر روز ماشین به جاده ها و خیابان های شهر و کشور وارد شود و فکری به حال افزایش و بهتر شدن ان نشود نتیجه اش میشود ترافیک ، بنده معتقدم با اسان شدن دسترسی خانواده ها به دستگا های گیرنده کانال های غیر داخلی و ماهواره یی ، تمام مشکلات از اینجا شروع شد ، اینکه جامعه روز به روز به طرف مد و مدگرایی و انواع بی حجابی و بی عفتی که از دید دینی معنوی و حتی سنتی و ابا و اجدادی ما منفور بوده غیر قابل انکار است و به سرعت هم در حال رشد است ، با یک مقاله و یک متن و یک خطبه در نماز جمعه نمیشه اینها رو رفع کرد و هیچ التیامی هم برای این معضل نیست ، باید و باید و باید فکرها و ایده ها و کارهای اصولی تر و اساسی تر انجام بشه ، مثلا جایی به اسم پارک بانوان که بانوان خیلی راحت بتونن اونجا تفریح کنند واقعا میتواند یکی از ایده ها باشد کما اینکه در شهر های برگ این پارک ها موجود است و خانم ها بدون حجاب و در پوشش ملایم تر میتوانند انجا تفریح کنند ، خب این خود نوعی تخلیه روحی فکری است و واقعا جواب داده ، خداوند به اینده این جامعه که یک سری ناهنجارها که از دید افراد هنجار است و در تضاد با با یک سری هنجارها که از دید باقی افراد ناهنجار است رحم کند

پاسـخ

S_dیکشنبه 17 مرداد 1395 | 22:43

17
18

سپاس ازکامنت وپست های مفیدتون،واقعا خیانت مجردها ومتاهل ها اعم اززن ومرددرشهرکوچک مریوان غوغامیکند،آرایش وگریم زنان ودختران مریوانی رکوردبین المللی روشکسته، همه برمیگرددبه غیرت مردان غیورمریوانی که چنین اجازه‌ای به خانواده‌هایشان میدن.

پاسـخ

تورهیکشنبه 17 مرداد 1395 | 23:22

20
11

البته بایداینم اضافه کنیم که خوداین مرداهم درمسیرغلط بوده وهستند

پاسـخ

ریباز۲۳یکشنبه 17 مرداد 1395 | 23:54

7
33

با این نظرهای مخالف میزان غیرتتون رو نشوند دادین!!

پاسـخ

دانادوشنبه 18 مرداد 1395 | 12:59

14
9

البته ما هر چقدر نسبت به این مسائل واکنش نشان دهیم مردم هم حساس تر می شوند در نتیجه نه تنها نمی توانیم این مسائل را حل کنیم بلکه آن را مشکل سازتر می کنیم ضمنا ما اصلا نباید در مسائل شخصی دیگران دخالت کنیم هر کس عقیده ی خودش ضمنا خود قرآن می فرماید: در اسلام هیچگونه اجباری وجود ندارد

پاسـخ

ارازدوشنبه 18 مرداد 1395 | 13:37

13
17

با سلام دوستان من کاری به دین ندارم اون اقایی که کنار زنش همه جوانان نگاش میکنه شب چه جور میخوابه بحث غیرت قبل اسلامم بود اقایان بی غیرت با زبون خوش خانم تو دختر توجیه کن این باکلاس و مد نیست باکلاس شخصیت اخلاق فرهنگ حرف زدنه نه برهنگی مرسی

پاسـخ

بی نامدوشنبه 18 مرداد 1395 | 14:27

34
28

گم شین بابا این خزعبلات چیه مینویسین. شما کی باشین که در مورد پوشش خانما نظر بدین. حجاب اختیاری حق تموم خانوماس. من تو گرما بسوزم که شمایی که افسار شهوتت رو تو دستت نداری تحریک نشی. یکم خودتونو درست کنین.

23
14
انور.د دوشنبه 18 مرداد 1395 | 17:03

ناراحت نشوبى نام حجاب اختيارى مال كسيه كه توكشورهاى غربى زندگى ميكنه همون غرب هم خيلى وقتاحجاب روازسرمسلمانابرميدارن خيلى ازاداراتشون حجاب زدن روممنوع كردن تودوست دارى بروحجابتواونجابرداراينجاايران ومريوانه حجاب ازهنجارهاى اين جامع هستش،بحث شهوت كسايه كه پايبندبه دين نيستن چون بى حجاب بودن دراينجا مشكل آفرين خواهدشد!مغرضانه قضاوت نكن.

20
15
.... دوشنبه 18 مرداد 1395 | 17:06

اگه واقا دوروز تو گرما اونایی که دم از حجاب میدن با روسریو مانتو مشکی تتو این گرما چهار دور بدن بهتون قول میدم دیگه حرف مفت نمیزنن بخودتون بیاید هر کشوری که حجابو ازاد کرد والا الان داره کشف ماه و خورشیدو میکنه.. اسلام بد نیست ولی اسلام سکولار ..............اندونزی مالزی ترکیه ..............همین اربیل و سلیمالنیه ..اینا مگه مثل ما هستن نه خدا شاهده از هر لحاظ بهتر از ما هستند و کسی هم ب کسیم چپ نگاه نمیکه تا کی یاد نگیریم در زندگی دیگران دخالت نکنیم جز زندگی خودمون .....ادعای امر به معروف داری رو خونوادت پیاده کن شاهکار قرنو کردی .

11
13
همشهری سه شنبه 19 مرداد 1395 | 18:46

چکاری داری که هر روز باید چهار دور بزنی تا گرمت بشه ...

5
11
.... چهارشنبه 20 مرداد 1395 | 12:39

جهان سوم میگن ماییم انتظاری دبیشتری ازت نیست

7
7
Roza چهارشنبه 20 مرداد 1395 | 19:51

اقای همشهری همه که مثه شما بیکار نیستن ...ادم تو کل روز هزار جور کارو مشغله داره

4
1
پویا جمعه 31 خرداد 1398 | 18:14

گرمای جهنم بیشتر از گرمای مریوانه

پاسـخ

زانیاردوشنبه 18 مرداد 1395 | 14:51

26
13

اولاً:در این مطلب اشاره شده که استان کردستان شامل کوردها،فارس و تورک است،این دیگه جدیده! در حالی که چنین چیزی در مورد استان تهران یا آذربایجان گفته نمی شود!!!!!!!!؟
ثانیاً: علت طلاق بدحجابی نیست بلکه فقر و بیکاری و اصولاً شکاف بین وسایل و اهداف اقتصادی است.
ثالثاً: ای آدمی که میگی کورد یعنی غیرت و ناموس و . . . اسم خودتو کورد میگذاری اگه تو کورد باشی در مورد بی امکاناتی بهداشتی،آموزشی و جاده های کشتارگاه کوردستان حرف میزنی نه این حرف هایی که از سلفی ها یاد گرفتی. اینو بدون که در بین ما کوردها عشق دختروپسر،آواز خوندن زن و . . همیشه رواج داشته و بخشی از فرهنگ ماست پس جنابعالی نگو کوردی بگو عربم.

12
11
عثمان سه شنبه 19 مرداد 1395 | 07:58

کاک زانیار هر مشکلی جای خود دارد. و بی حجابی هم یکی از این مشکلات است.نمیدانم شما متاهل هستید یا مجرد.
اما بدانیم که مردی که روزانه در بازار چندین بار اندامهای حساس زنانه را با پوششی تنگ و رنگارنگ ببیند قطعا تمایل جنسی اش به همسر خودش کم می شود و اینکه یکی از عوامل طلاق در بلند مدت است حرف دور از واقعیتی نیست.
در کوردواری عشق بین دختر و پسر هم اگر بوده عشق و محبت بوده نه نمایش اندام های جنسی(ران و سینه زیر لباس تنگ و چسبان که تحریک آن از بدون لباس بیشتر است) دختر به تمام مردان شهر. از طرفی تعدادی از این افراد خانم های متاهل اند که شوهرشان صبح سر کار میرود تا غروب. شما بگو که این خانمهای متاهل با لباس تنگ عاشق چه کسی هستند و اندامهای زنانه شان را برای چه کسی به نمایش میگذارند.؟؟؟

پاسـخ

جوتیاردوشنبه 18 مرداد 1395 | 21:35

40
15

چه عکس های قشنگی گذاشتی خیلی ممنون .واقعا خوش تیپند......

پاسـخ

خادم الشهدا ذوالفقارباباییدوشنبه 18 مرداد 1395 | 23:51

17
19

بستگی به بدر ومادر ها افتاده دختر مادر رو نگاه میکنه اگر مادر حجابش روحفظ کنه هیچ بنی ادمی نمیتواند ان دختر رو بی حجاب ببیند در هر خانواده ای نماز وروزه وقران وزکات خوانده یا داده شود هیچ خواهری یامادری بی حجاب نمیشود بس دران منزل نماز وقران خوانده نمیشود که دختران یاهمسران ان منزل بی حجاب میشوند

پاسـخ

ناشناسسه شنبه 19 مرداد 1395 | 02:10

13
8

بابا دعوا سر چیه؟؟سر اختیار؟؟؟بی خی عزیزان هر دو طرف وضعشون خرابه به قولی کرم از خود درخته پس هم دیگه رو فحش کش نکنید .اگه هر کی مواظب ناموس خودش باشه و به بقیه مثل ناموس خودش نگا کنه هیچ مشکلی پیش نمیاد به قولی شهر گل و بلبل میشه .پس با همین وضع ادامه بدین سعی نکنیم درست کنیم سعی کنیم از این بد تر نشیم .لطفا کسی رو هم قضاوت نکنید هیچ کدوم در این حد نیستیم که قاضی باشیم .مرسی

پاسـخ

عثمانسه شنبه 19 مرداد 1395 | 08:01

12
13

مدیر محترم خود این عکسها تحریک کننده و انتشارشان گناه است. چه فرقی میکند من بیحجابی را در عکس ببینم یا در بازار؟؟
لطفا یا عکسها را بردارید یا حد اقل تار کنید. هدف خبر مشخص است و نیاز به این همه عکس متنوع نیست.
چونن ممکن است تعدای از کاربران عکس ها را ذخیر کنند و برای خود نگه دارند و آن را پروفایل موبایل خود کنند که از چیزها زیاد دیدیم

پاسـخ

مریوانسه شنبه 19 مرداد 1395 | 22:49

14
8

زنان کرد بدبخت از دست مردسالاری منطقه چه خاکی بر سرشان بریزند حجاب وفرهنگ زن کرد همان لباسی است که در روستاها می پوشند اما اگر همین زنان با این لباس وارد شهر شوند نگاهتان به انها چگونه است ؟ ایا فرهنگشان را نفی نمی کنید ؟چنان به نظر می رسد شما مشکلی با حجاب ندارید با نوع حجاب دارید (یک چادر مشکی ) فرهنگ ما کردها چنان منسوخ شده که وقتی زنان شهری ما با چادر مشکی به به دیدن مادر وخواهر خود به روستا می روند به عنوان تمدن دار خود را نشان می دهند و حاظر نیستد در روستا هملباس مادر وخواهرشان شوند .این یعنی بدتر از نابودی فرهنگ وتمدن یک ملت یا یک قوم .ضمنا شما ها باید با منابع وآمار مطالب را ارائه دهید

پاسـخ

خسته و کوفتهچهارشنبه 20 مرداد 1395 | 16:57

10
4

خانه از بیخ ویران است - خواجه در فکر ایوان است!
دنیای اطراف ما سیاه شد. خیانت ها کمرمان را شکست. هیچ کسی قادر به اصلاح جامعه نیست. تنها خدا می تواند. او هم با برنامه کار می کند. برنامه اش هم این است دنیا به سمت تباهی و نابودی و زلزله عظیم قیامت برود. یعنی او می خواهد اینچنین باشد. اگر نمی خواست مانند قوم لوط در سه ثانیه کل کره خاکی را به هم می ریخت و از نو می ساخت. خودتان را خسته نکنید.

4
1
سنندج شنبه 30 مرداد 1395 | 01:07

دوست خوب، تفکر نیهیلیستی رو کنار بذار لطفا. ما انسانیم و دارای قدرت تغییر مواضع و موانع. عوامل اقتصادی، تنبلی و سستی خودمون و فراموش کردن ارزشها مهمترین عامل به وجود آمدن این وضعیت تو جامعس. همونطور که بوجود اومده میتونه تغییر هم بکنه. خداوند عادله و خواهان ظلم در حق هیچ بنده ای نیست اگر بر ماست مطمئن باش که از خود ماست.موفق باشید

1
2
..... یکشنبه 31 مرداد 1395 | 12:10

اخهمهندس نهیلیست خدارو به معنایی که اون دوست گفته کجا قبول دارن که بهش برچسب میزنی خدایی یه چیزی شنیده بودی خواستی یه نظر بدی از شانس بد طرف رو این میکث کردی

پاسـخ

سنندجشنبه 30 مرداد 1395 | 00:56

7
3

سلام به همه دوستان همزبان.
من دانشجوی دکترا و ساکن سنندجم. پیاماتون رو خوندم.طبق عادت همیشگیمون متأسفانه ن قدرت انتقال درست مفاهیم رو داریم بدون قضاوت ناعادلانه و ن دید انتقادی به مسائل داریم.
ببینید دوستان بحث پوشش مثل هر موضوع فرهنگی دیگه ای قابل توجه و مهمه.خطاب به اون دوستانی که پوشش رو امری شخصی میدونن باید گفت که هر شخصی به عنوان یک \"انسان\" بدون در نظر گرفتن مذهب، ایدئولوژی، زبان، قومیت و ملیت او، همان اندازه که در برابر خودش مسئوله، مطمأنن در برابر جامعه هم باید احساس مسئولیت کنه.

پاسـخ

سنندجشنبه 30 مرداد 1395 | 01:01

8
5

عرض اندام هنر نیست، حفظ شرافت و عزت اون اندام مهمه. واقعیت اینه که وقتی کسی هنر و افتخاری برای جلب توجه اطرافیان نداشته باشه، به برهنه کردن خودش رو میاره. بقول روانشناسای غربی که اکثرا حرف اونا رو فقط قبول دارن، انسانهای فاقد قدرت اعتماد به نفس یا به عبارت بهتر انسانهای توخالی که جز همون چن تا استخوون و چن کیلو گوشت و چربی افتخار دیگه ای تو زندگی ندارن، دست به همچین فضاحتی میزنن.فضاحتی که مرز واقعی تفاوت بشر از غیر بشر است!!!
ممنون. و با آرزوی روزی که به خودمون برگردیم

3
5
..... یکشنبه 31 مرداد 1395 | 12:13

با این حرفت هم خودتو هم فروغ فرخزاد رو هم هایده رو هم انجلینا جولی رو زیر سوال بردی البته از دید من خودت فقط زیر سوال رفتی عرض اندام .

9
3
سنندج یکشنبه 31 مرداد 1395 | 18:26

کاش دوستانی که برای نظردهی میان تو این صفحات، کمی معلومات داشتند. آقا یا خانم طرفدار آنجلینا جولی یا هر کس دیگه ای که این دسته آدما رو بین هزاران اندیشمند و دانشمند بعنوان آدم موفق و مغز متفکر انتخاب کرده اید کاش اصلا اونا رو هم درست میشناختید بعد نظر میدادید!!.عیب بیشتر ما انسانها و بویژه جامعه شرق و خاورمیانه خصوصا اینه که برای تقلید کردن از ظواهر بالا دست نداریم ولی برای منطقی فکر کردن بدون گم کردن خودمون و ریشه هامون پایینتر از صفریم!

پاسـخ

احسانچهارشنبه 25 اسفند 1395 | 00:36

3
4

سلام - این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت ...

پاسـخ

ناشناسدوشنبه 15 خرداد 1396 | 10:04

2
0

عاشقتم

پاسـخ

هستیسه شنبه 16 خرداد 1396 | 10:33

4
1

من عاشق همتون هستم

پاسـخ

کاوهپنجشنبه 26 مرداد 1396 | 01:11

6
7

متاسفانه من که مرد هستم روم نمیشه برخی شلوارهای مردانه رو بپوشم اما دختران و یا زنان به خود اجازه میدن وحشتناک اندام بدنشان نمایان شود . متاسفانه نشانه خوبی برای هویت ما نیست.

پاسـخ

رضاسه شنبه 30 مرداد 1397 | 10:47

4
4

سلام بردوستان سوالی دارم.\\\\r\\\\nآیامیگن کردباغیرت....الانم هستند؟؟؟؟

پاسـخ

احمدیکشنبه 19 خرداد 1398 | 16:25

3
3

سلام مشکل اصلی بدحجابی اقایان زنی که داخل شهر بالباس بی حجابی می گرده مگر همان لباس کی براش می خره مگر خودت براش نمی خری کی پولش میده یا رفیقش براش می خره خبر نداری مشکل اصلی خود خانوادهاهستن این قدر زن به مرد ومرد به زن خیانت می کنندهیچ کدام جرات گیر دادن به همدیگر ندارن

پاسـخ

میثمچهارشنبه 12 تیر 1398 | 14:13

4
0

خواهرم ساپورتت دلمو لرزوند....

پاسـخ

علی باغشنیجمعه 21 تیر 1398 | 00:01

2
3

سلام. هم کشف وهم جبر زیبنده ایران آزاد نیست.1/5 میلیارد مسلمون داریم.اون اکثریت نمی فهمند ؟ما عقل کل جهانیم؟

3
1
حامد شنبه 22 تیر 1398 | 12:34

سلام
خدا همیشه در قرآن میفرمایند که اکثر مردم تعقل نمیکنن.
همیشه زیاد بودن به معنای درست بودن نیست

پاسـخ

مریممدوشنبه 24 تیر 1398 | 08:26

5
3

آقایونی که همینجوری تو هوا سخن میگین
اگه راست میگین خودتون توی این هوای گرم و دلگیر دو تا سه تا لباس روی هم بپوشین اوقت یک چیزی هم بندازین روی سرتون ببنم چه شکلی میشین لابد شما گرمتون میشه ما نه
والا انصاف هم چیز خوبی است . اگه فقط تو جامعه کنونی ما همه چی با حجاب خانمها حل میشه دیگه ملالی نیست .برید این خرافات را جمع اش کنین مثل اینکه الان وارد قرن 3000 شدیم .قربون دوره وزوزک
چرا بحث اون پسرهایی نیست که خودشون را شکل خانمها می کنند تو جامعه سبز می شوند.از لباس تنگ و شلوار تنگ و ابرو نازک کردن و مو رنگ کردن تا الی آخر
همشه زنها مقصرند. مردها هم بی گناه
بروید دعا کنید خدا اصل اصلش درست کنه

پاسـخ

ویدادوشنبه 24 تیر 1398 | 10:35

2
2

ای قربون زبونت مریم جون که گل گفتی بالاخره یکی پیدا شد که حقیقتو گفت
واقعا لایک داری احسنت

پاسـخ

دانیالچهارشنبه 26 تیر 1398 | 12:47

2
2

ببخشید ولی شما مردان مثلا باغیرت نشستین فقط میگین بی حجابی بده ، بیجابها مملکت رو نابود کردن و غیره.ولی تا حالا شده با خودتون فکر کنید دلیل بی حجابی چیه؟
شاید فرهنگ سازی غلتط یا شاید هم زور و اجبار خانواده و دولت یا شاید هم فشار روحی و اقتصادی.
بهتره بجای اینکه از دیگران انتقاد کنیم دنبال راه حل بگردیم.

پاسـخ

علیوضا ازآملچهارشنبه 9 مرداد 1398 | 09:05

2
2

با سلام انسان با حیوان فرق دارد,نتیجه رفتار امروز جوانان جامعه ما ریشه در عملکرد بد مسولان ما در گذشته دارد,دراابتدا که شطرنج حرام بود,شلوار لی ممنوع بود ,هر نوع آلات موسیقی حرام بود ,این کارها سبب انفجار رفتاری در جامعه امروز شد,در زمانی که در دانشگاه نمی توانستی صورت یک جنس مخالف را ببینی دخترن آن دوره دردرون چادرهای حبس بودند بطوریکه یک مرد نمی توانست همسریی برای خود جستجو کنه با انتخاب دیگران باوجودچند سال زندگی به سوی طلاق می فتند و می روند با این جور افکار شما موافق نیستم چون زنان جامعه ما ازنسل تهمینه و گردآفرید هستندکه فررزندانی مانند اسفندیار وسهراب بزرگ کردندکه جلوی وحشی گری امثال صدام جنایتکار ایستادند ما ایرانی هستیم دارای تمدن کهن

پاسـخ

داود رستمیجمعه 1 شهریور 1398 | 08:41

2
0

در جامعه ای که مدام از فواید حجاب صحبت می شود شاید سخن گفتن درباره فواید بی حجابی کمی عجیب به نظر برسد. اما افزایش تقاضا برای شل حجابی این ذهنیت را ایجاد می کند که حتماً این سبک پوشش فواید و مزایایی را برای پیروان خود دارد لذا بر آن شدیم تا برخی فواید بی حجابی را بررسی نماییم. حال این سؤال را از بانوان کم حجاب یا بانوانی می پرسیم که قصد دارند کمی بی حجاب شوند؛ به نظر شما فواید بی حجابی چه چیزهایی است؟





۱_مورد توجه و محبت بیشتری قرار می گیرید



نمی توان این فایده را کتمان کرد که وقتی بی حجاب می شوید، مورد توجه بیشتری قرار می گیرید. در این بین برخی مردان نیز به شما بیشتر توجه می کنند و گاهی مورد محبت آنان قرار می گیرید. این ممکن است فرصت ها یا موقعیت هایی را برای شما ایجاد کند. اما حقیقت چیست؟



چه چیزی در این بین تغییر کرده است که برخی مردان به شما بیشتر از یک زن با پوشش مناسب توجه می کنند؟ واضح است که مردان مزاحم که در دل خود نیت های سالمی نسبت به زنان ندارند، از بین زنانی که در اطراف خود می بینند جذب آنهایی می شوند که پوشیدگی کمتری در ظاهر و در رفتار خود دارند.



بنابراین وقتی بی حجاب می شوید ناخواسته به مردان می گویید از این پس مرزی بین ما نخواهد بود، شما می توانید با من راحت تر باشید. وندی شلیت فارغ التحصیل فلسفه از آمریکا می گوید: چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم مردان محترمانه رفتار کنند در حالی که تعداد زیادی از زنان دائماً پیام می فرستند که لازم نیست اینگونه باشند؟! (فمینیسم در امریکا، ص۳۳)



۲_ با شل حجابی زیباتر و جذاب تر به نظر می رسید



واضح است که وقتی بی حجاب می شوید، بیش از گذشته زیبا و جذاب به نظر می رسید. ممکن است بسیاری از اطرافیان نیز شما را تحسین کنند و زیبایی های شما را که تا قبل از این آشکار نبودند، ستایش کنند. طبیعی است خودتان هم لذت بیشتری از زندگی می برید زیرا احساس می کنید از زیبایی های دنیا استفاده می کنید.



حال سعی کنید به این سؤال فکر کنید و پاسخی قانع کننده برای خود بیابید.



زیبایی چیست؟ معیار آن چیست؟ چه کسی آن را تعیین می کند؟



دکتر کریستین نورتراپ چنین می گوید:



« اگر قرار باشد مرتب با معیارهای پیشنهاد شده از طرف دستگاه ارتباط جمعی خود را مورد قضاوت قرار دهیم ، تمام مدت با جسم مان در جنگ و ستیز خواهیم بود.»



دکتر ناتالی راجرز، نویسنده کانادایی در کتاب زن شاداب می گوید: « اینکه اجتماع ما برای ظاهر خوب و محبوبیت چنین ارزش بالایی قائل است، یک ناهنجاری است ، چرا که هیچ یک از این دو، معیار ارزش های واقعی نیستند . انسان های زشت و فاقد جذابیت هم می توانند محبوبیت به دست آورند.» (استانداردی برای زیبایی ص۸۳)



شما به عنوان یک بانوی زیبا در نگاه نخست این حق را دارید که از زیبایی خود بهره بیشتری ببرید، شما به وسیله آرایش خود را زیباتر از آنچه هستید نمایش می دهید و مورد تحسین دیگران نیز قرار می گیرید. آیا می دانید با آرایش های خود هر لحظه در حال تبلیغ کردن خودتان هستید تا مورد انتخاب افراد خاص قرار بگیرید؟





۳_اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید



وقتی بی حجاب می شوید احساس می کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اید، با قدرت بیشتری در بین مردم حاضر می شوید و گاهی احساس می کنید که با تسلط بیشتری می توانید در بین جمعیتی صحبت کنید. شاید حتی تصمیم بگیرید در آینده یک سخنران اجتماعی بشوید.
واقعیت این است که درون شما تغییری نکرده است بلکه فقط ظاهر شماست که تغییر کرده است. شما با زدن یک ماسک دروغین توانسته اید ضعف شخصیتی خود را پنهان کنید و از این پس می بینید که به خاطر رنگ ولعاب ظاهرتان است که مرود تحسین قرار می گیرید و نه باطن وتوانمندی هایتان.



شما در صورتی یک انسان با اعتماد به نفس هستید که در شرایط و محیطی که باحجاب بودن را طرد می کنند و گاهی حتی سرزنش و توهین می کنند، پوشش و رفتار عفیفانه خود را حفظ نمایید. در واقع در این شرایط است که از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردارید که کمتر کسی آن را خواهد داشت.





از طرفی وقتی شما محجبه هستید ممکن است احساس کنید مورد پذیرش جامعه نیستید و در ظاهر کسی شما را تحسین نکند که البته در برخی موقعیت ها چنین است ولی در همین مکان ها نیز اغلب مردم در دل خود محجوب بودن را تحسین می کنند اما به زبان جاری نمی کنند. پس به درون خود متکی باشید.



۴_با کم حجابی یک بانوی با شخصیت خواهید بود



وقتی بی حجاب یا کم حجاب می شوید، مورد احترام افرادی قرار می گیرید که این نوع ظاهر شما را می پسندند. بنابراین از آنجا که این افراد با دیسیپلین خاصی با شما رفتار می کنند، لذا احساس می کنید شخصیت اجتماعی شما تقویت شده و ارتقاء شخصیت یافته اید.



اما اندیشمند فرزانه استاد مطهری در مورد شخصیت زنان اینگونه می نویسد :



« مرد ، بسیاری از هنر نمایی ها و شجاعت ها و دلاوری ها و نبوغ ها و شخصیت های خود را مدیون زن و خود داری های ظریفانه زن، مدیون حیا و عفاف زن می داند. زن همیشه مرد را ساخته و مرد اجتماع را، آنگاه که حیا و عفاف و خودداری زن از میان برود و زن بخواهد در نقش زن ظاهر شود، اول به زن مهر باطله می خورد و بعد مرد مردانگی خود را فراموش می کند و سپس اجتماع منهدم می گردد.»



در آیه ۵۹ سوره احزاب می بینیم که قرآن کریم پس از آنکه توصیه می کند زنان خود را بپوشانند می فرماید : «این کار برای اینکه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختیار مردان قرار نمی دهند بهتر است.»



بنابراین شخصیت واقعی یک زن، شخصیتی برخواسته از حیا و عفاف و محجوب بودن است و چنین شخصیتی در پیشگاه الهی و وجدان انسانی انسان ها معتبر و ارزشمند است.



۵_از این پس به موقعیت های بیشتری دست پیدا می کنید



وقتی بی حجاب می شوید موقعیت های شغلی بیشتری خواهید داشت. برخی شرکت ها حتی ظاهر غیراسلامی را نیز از شما طلب می کنند و در غیراینصورت به شما شغلی نمی دهند. اگر یک دانشجو باشید اغلب در دانشگاه ها ممکن است برخی اساتید شما را بیشتر از یک دانشجوی باحجاب تحویل بگیرند، بنابراین در مجموع با بی حجابی در جامعه کنونی به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنید.



اما یک موقعیت مطلوب چه موقعیتی است؟ آیا اینکه مردانی بخاطر ظاهر زیبا و جذاب به شما توجه بیشتری کنند در حالیکه نسبت به همسر خود چنین توجهی ندارند، یک موقعیت مطلوب است؟



شاید بد نباشد به این جنبه نیز فکر کنیم که نهایت زندگی و موقعیت ما به کجا خواهد رسید. اینکه نهایت موقعیت ما در پیشگاه الهی است. ما چه موقعیتی را در این محضر خواهیم داشت؟ دسترسی به کدام موقعیت برای ما موفقیت آمیزتر است؟





۶_شادتر و با نشاط تر خواهید بود



وقتی بی حجاب می شوید احساس می کنید نشاط بیشتری دارید و به دنبال شادتر شدن هستید. احساس می کنید به آرامش بیشتری دست پیدا کرده اید و شاید روزتان را با انرژی بیشتری شروع می کنید.



اما حقیقت این است که شل حجابی شاید در ابتدا نشاطی را به دنبال داشته باشد اما بعد از مدتی نه چندان دور متوجه می شوید که این نشاط حقیقی نبوده و بلکه آرامش گذشته را نیز از دست داده اید. بسیار طبیعی است که وقتی ساعت ها در معرض نگاه های نامحرم و ناپاک قرار می گیرید، اثرات منفی آن بر روح، روان و جسم شما باقی خواهد ماند و اینگونه شما بدون اینکه خود بدانید نشاط واقعی را از دست خواهید داد.



با توجه به موارد ذکر شده که می توان آن ها را منفعت های بی حجابی یا شل حجابی نام نهاد، قضاوت با خوانندگان محترم است که فواید و نتایج سودمند حجاب را برگزینند یا منفعت های دنیایی کم حجابی را.

پاسـخ

رضایکشنبه 3 شهریور 1398 | 00:11

3
0

فکر نکنم اراده ای برای برخورد با بد حجابی وجود داشته باشه وگرنه ظرف 72 ساعت این اوضاع پوشش زننده خانمها جمع میشد.بی حجابی تقریبا داره عادی میشه.شاید برنامه ای وجود دارد که بی خبریم.اما هر چه هست خانواده ها نابود و فرزندان طلاق کشور را پر خواهند کرد.

پاسـخ

نفسپنجشنبه 28 شهریور 1398 | 20:26

3
3

به زور نباید چادو سر دخترا کرد

پاسـخ

مهدیدوشنبه 13 آبان 1398 | 18:36

0
1

به نظربایددراین موضوع به کشورترکیه نگاهی انداخت که چگونه بدون هیچ موضوعی تنوع حجاب وجودداردوهمه دراین مورد به حق یگدیگراحترام خاصی دارند واصلا به مسائل پیش پاافتاده ای این چنینی بحث نمی کنند.

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی