منوچهری :
شنبه 29 خرداد 1395 / 16:05|کد خبر : 3425|گروه : سیاسی

دست های پشت پرده عامل آتش سوزی های شهر مریوان/ مسئولین ارشد مریوان با متخلفان برخورد قاطع کنند

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه دست هایی در پشت پرده آتش سوزی های شهر مریوان است، گفت: آتش سوزی جنگل های حوزه شهری عمدی و جنبه سیاسی و روانی دارد .

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه دست هایی در پشت پرده آتش سوزی های شهر مریوان است، گفت: آتش سوزی جنگل های حوزه شهری عمدی و جنبه سیاسی و روانی دارد .

به گزارش زریوار خبر، اسماعیل منوچهری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان در  جلسه هماهنگی مقابله با آتش سوزی جنگلها، افزود: آتش سوزی هایی که در مناطق دور دست و روستایی اتفاق می افتد اکثرا بر اثر سهل انگاری کشاورزان، دامداران و … رخ می دهد، اما در حوزه شهری دست هایی در پشت پرده این آتش سوزی ها وجود دارد .


 منوچهری ادامه داد: در بسیاری از موارد رد پای زمین خواران، افراد سوء استفاده جو و کسانی که می خواهند عملکرد دولت را زیر سوال ببرند به چشم می خورد و تقریبا کل آتش سوزی های حوزه شهری تعمدی می باشد.


وی با بیان اینکه باید قاطعانه تر با عاملان این جنایت برخورد شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته چند نفر را به عنوان مضنون به عاملان آتش سوزی به دستگاه قضایی معرفی کردیم که چند نفر از آنان تبرئه شدند و پرونده چند تن دیگر نیز در حال پیگیری است .
 

منوچهری با اشاره به اینکه این آتش سوزی ها از سال ۱۳۸۲ شروع شده است، اظهار داشت : یکی از عوامل عمده این پدیده، خالی از سکنه شدن روستاها و کاهش دامداری است که میزان رشد گیاهان در مراتع را بی سابقه نموده است و با شروع فصل تابستان و گرما امکان آتش گرفتن مراتع و جنگلها چند برابر می شود .

 
رئیس منابع طبیعی مریوان با اشاره به ۵ اکیپ این اداره در اطفاء حریق جنگل ها مریوان، گفت: در اکثر روستاها تیم های خود جوش مردمی تشکیل شده اند و در کنترل آتش جنگل ها نقش کلیدی ایفا می کنند.
 

وی با تشکر از تلاش انجمن های مردم نهاد در این راستا، اعلام کرد : شهرستان مریوان به دلیل داشتن انجمن سبز چیا و دلسوزی شهروندان در این راستا در زمینه مقابله با آتش سوزی جنگل ها رتبه اول کشوری را دارد به گونه ای که تا اکنون بیش از ۷۰ هکتار از جنگل های ما یکجا طعمه حریق نشده است و در مقایسه با هزاران هکتاری که در شیراز و سایر مکان ها در آتش می سوزد قابل مقایسه نیست و این نشان از دلسوزی مردم این شهرستان دارد .

 

منبع: روابط عمومی شورای شهر مریوان

انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

مریوانیشنبه 29 خرداد 1395 | 19:06

3
5

انجمن سبز چیا؟؟؟؟؟ مگه غیر از تبلیغات کار دیگه ای کردند؟ متاسفم برای این رئیس اداره. خودش هم نمیدونه چی میگه.

2
2
باران دوشنبه 31 خرداد 1395 | 01:24

جناب وقتی که نیمه های شب دردوردست ترین منطقه مریوان .عمداوفقط به خاطر نابودی زیبایی طبیعت .یک آدم روانی. یک حسود.یایک کسی به خاط چندر قاز پول جنگل رو اتش میزنه جناب عالی درخواب ناز تشریف داری این انجمن سبز چیاست که قبل ازهمه احساس مسولیت میکنه وخودش روبه اونجا میرسونه تابه قول جناب رئیس طبعت صددرصدتخریب نشه.وآتش رو خاموش میکنن.اگه اینطوری نبود که ازدست رئیس جمهور ودیگر مسولین جایزه دلسوزیشون رودریافت نمی کردند.پس شما که چشم بینانداری وزحمت این دلسوزان رادرمدت این چند سال ندیده ای پس همان بهترهم دهانتان روهم زیپ کشیده واظهارنظرنفرمایید

پاسـخ

شریفیکشنبه 30 خرداد 1395 | 00:22

3
0

شکر برای خدا آخرش اعتراف کردند که آتش سوزی های مریوان عمدی است و طبیعی نیست همین هم جای شکرش باقیست امیدوارم با آگاه سازی ، مردم مریوان خود حافظ سرمایه های طبیعی با ارزش باشند

پاسـخ

رفیقیکشنبه 30 خرداد 1395 | 00:33

4
1

اقای ریاست طبیعت مضنون شدی *دستگیر کردی* به دادگاه دادی * اما تبرئه شدند این چه حرفیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا جناب عالی معضرت خواهی کردی ازشون آیا دقت کردی آیا عاملان اصلی رو پیدا کردی اگه من بودم شکایت تهمت و اعاده ی حیصیت ازت میکردم تا دیگه الکی مضنون نشی و به جای حل مشکل برای مردم مشکل نشی

پاسـخ

کیوانیکشنبه 30 خرداد 1395 | 06:10

2
0

جناب آقایه شریف باجور همیشه دست بوس زحمتتان هستیم. از دوست داران حافظان طبیعت . امید وارم خود و انجمنتان پایدار و بردوام باشین.

پاسـخ

دامداریکشنبه 30 خرداد 1395 | 07:36

6
0

مشکل جنگل ها و مراتع منطقه مریوان و اورامانات تنها آتش سوزی نیست بلکه تخریب و تصرف آن توسط زمین خواران است که متأسفانه مسؤلین با چشم بسته از کنار آن میگذرند! چند سالیست عده ای سود جو به جان مراتع زیبای اورامان تخت افتاده اند و هر روز شاهد تصرف و قلع و قمع آن هستیم و این امر سبب شده که من دامدار به تنگا بیافتم
امیدواریم یگان حفاظت سروآباد با قاطعیت جلو متصرفان را بگیرد و سرمایه های ملی را به آغوش ملت برگرداند

پاسـخ

رمضانیکشنبه 30 خرداد 1395 | 08:51

2
2

این آقا رئیس عینکی و همه مسئولین مریوان اگر راست می فرمایند چرا میله بتنی که نشانه گذاری و تحدید حدود منابع ملی از خصوصی است در حومه شهر ایجاد نمی کنند همانند حاشیه جاده مرز رو به ساوجی تا کسی جرات نکند به حریم ملی تجاوز کند .

پاسـخ

همشهرییکشنبه 30 خرداد 1395 | 21:42

2
1

جناب آقای منوچهری دنبال دستهای پشت پرده را لازم نیست خیلی دور بری، از پشت میز خودت تا پشت اون میزهایی که در عرض چن سال میلیاردر شدن بگیر، شما تو دورترین نقاط سرشیو از قطع یه درخت خبر داری ولی نابودی درختان حاشیه شهری را که خود روزانه میبینی احساس نمیکنی؟!!!!! عزیزم دیده فرو بر به داخل مجموعه خودت، هر چن در اداره منابع طبیعی کارمندانی داریم در نهایت صداقت دارن زحمت میکشن و جا داره در اینجا ازشون تشکر کنم

پاسـخ

علیدوشنبه 31 خرداد 1395 | 10:14

0
2

آقای منوچهری عزیزبجز تعدادی اندک از انجمن سبزچیا بیقه هرکدام دنبال منافع های خوشان هستند*********.اداره منابع طبیعی تحت سیطره؟؟؟ شده که این فرد هیچگونه اقدامی برای طبیعت انجام نداده و مردم هم می دانند چکاره هست شده همه کاره انجمن.درعوض کسی مثل آقای ش ب که بیش از یک دهه عمرش را مخلصانه در راه حفظ طبیعت صرف نموده اصلا لحاظ نمی گردد. ***********

پاسـخ

دوست ژنرالسه شنبه 1 تیر 1395 | 05:46

0
0

خسته نباشی ژنرال....ازسال 82 به گفته خودتان آتش سوزی در جنگلها میشه....خب بفرمایید تاکنون چندهزارهکتار ازاین پوشش گیاهی نابود شده؟تازه جنابعالی زحمت کشیدید و فرمودید دستهای پشت پرده.....هنوز شما جرات نداری بگید این دستهای پشت پرده از آستین چه کسانی شرفیاب شدند؟ دوباره خسته نباشی حداقل چندتا مظنون را کشف نمودید وبعد تبرئه شده اند....واقعن که.....چرا از شفاف سازی میترسی بزرگوار....اینقدر مبهم و پهلو به پهلو حرف میزنید که تقی به توقی میخوره نشانه اتهام به سمتی خاص میره.....احتمال زیاد کار موجودات مجازی یا آدم فضایی باشه....درهرصورت این نوع فرمایشات هم بازی با شعور مردم و هم اجحاف در حق نظام و ناآگاهانه خدمت به دشمنان است.....لطفا کمی سنجیده تر پشت میزتان بفرمایید....

پاسـخ

بی نامشنبه 5 تیر 1395 | 21:59

2
0

چرا از زمان تشکیل انجمن اتش سوزیها زیاد شده این ا ******از اون عده کارمندهایی که فقط اجرا قانونو در ضرر زدن به مردم میبینه با همون ادبیات طلبکارانه و زشت با همه برخورد میکنه تا وقتی ادارات مریوان عقده زدایی نشه هیچ چیزی ورست نمیشه

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی
 
   

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

ADS

ADS