سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
دخالت مدیران غیر ورزشی و سیاسی
دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 / 15:33|کد خبر : 3169|گروه : ورزشی

چشمان گریان جودوکاران خردسال مریوانی نتیجه بی توجهی و دعواهای شخصی

بدنبال دعوت هیئت جودوی سقز از شهرستان مریوان برای حضور در این مسابقات چند جانبه ، رئیس هیئت جودوی استان کردستان به جودوکاران مریوانی اجازه شرکت در این مسابقات را نداد.

بدنبال دعوت هیئت جودوی سقز از شهرستان مریوان برای حضور در این مسابقات چند جانبه ، رئیس هیئت جودوی استان کردستان به جودوکاران مریوانی اجازه شرکت در این مسابقات را نداد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، روز جمعه 10 اردیبهشت ماه هیات جودو سقز برای برگزاری مسابقات چند جانبه با حضور 5 شهرستان استان کردستان و خارج از استان از تیم جودوی مریوان دعوت به عمل آورد. به دنبال این دعوت آقایان وفادار و حدادی ها، تیم مریوان را با 30 نفر جودوکار نونهال و نوجوان عازم این مسابقات کرد که با دستور مستقیم رئیس هیات جودوی استان اجازه شرکت در این مسابقات به آنان داده نشد.
 

یکی از مربیان تیم جودوی مریوان با بیان اینکه علی رغم اینکه وزن کشی این ورزشکاران انجام شده بود  اما اجازه حضور در این مسابقات به این ورزشکاران خردسال داده نشد.

 

هیرش نوری یکی از مربیان باسابقه جودوی مریوان، گفت: این تیم به صورت رسمی طبق درخواست و نامه رسمی اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز به این مسابقات دعوت شده بود اما اجازه شرکت در مسابقات را نیافتند.

 

جلال کرمی رئیس هیئت جودوی مریوان در پاسخ به سوال خبرنگار زریوار خبر مبنی بر دلایل عدم اجازه و شرکت ورزشکاران خردسال، گفت: هر تیمی که از شهرستان های استان قصد شرکت در مسابقات را داشته باشد باید در سامانه این هیئت ورزشی ثبت نام کنند. وی افزود: به دو دلیل اجازه حضور در این مسابقات داده نشده اول به دلیل اینکه بدون اجازه در این مسابقات رفته بودند و دوم اینکه این تیم در سامانه ثبت نام هیئت جودو اقدام نکرده بود و به همین دلیل هیئت جودو نمی تواند مسئولیت این ورزشکاران را برعهده بگیرد.
 

هیرش نوری در این خصوص به خبرنگار ما، گفت: این اقدام رئیس هیئت جودو باعث شد این ورزشکاران که با شوق و ذوق به این مسابقات رفته بودند با چشمان گریان برگردند. وی ادامه داد: آنچه رئیس هیئت جودو از آن سخن می گوید سامانه ای است که تنها تعدادی از ورزشکاران و مربیان می توانند در آن ثبت نام کنند و امکان ثبت اسامی و شرکت در مسابقات برای ما وجود ندارد و در برخی مواقع برای شرکت در مسابقات مجبور به ثبت ورزشکاران در هیئت جودو استان همدان هستیم.

 

به گزارش زریوار خبر، سال گذشته نیز هیئت جودو مریوان مشکلات عدیده ای داشت و حتی پای مدیر کل ورزش و جوانان به این ماجرا باز شد اما تا کنون این موضوع بی نتیجه باقی مانده است و تنها ورزشکاران این رشته ورزشی متضرر می شوند.
 

انتخاب افراد غیر ورزشی، مشکلات و درگیری های شخصی، عدم مدیریت  و عدم تعامل در این رشته ورزشی عامل دامن زدن و بزرگ کردن مشکلات شده است.
 

این گونه رفتار کردن با ورزشکاران خردسال منجر به ضربه زدن به روحیه این ورزشکاران مریوانی می شود.

 

چشمان گریان کودکان ورزشکار نتیجه بی توجی و دعواهای شخصی



انتهای پیام/

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

شهرونددوشنبه 13 اردیبهشت 1395 | 16:23

8
2

این چنین مسائل لطمه بزرگی به روح ورزش است. هدف ورزش شادی و نشاط و تندرستی است. باید شخص مدیر کل در این مساله ورود پیدا کنند تا رئیس هیات استان به این راحتی و میل شخصی خود نتواند هر کاری که میخواهد انجام دهد. رئیس هیات استان با این اقدامات شخصی و یکطرفانه در حالی که متولی این رشته در استان است به چه نیتی همچین اقدامی انجام می دهد واقعا جای تاسف دارد. به جای اینکه خوشحال باشد که این تعداد زیاد جودوکار فقط از مریوان در این مسابقات شرکت می کنند دست به اقدامات دور از انصاف میزند. همین جا از مدیر کل محترم استان آقای جولایی تقاضامندیم که به جد پیگیری نماید. در ضمن هیات استان باید به فکر تعامل با اداره ورزش و جوانان مریوان باشد چون این اداره توانسته است این همه جودوکار آینده دار را تحت پوشش خود قرار دهد و برای این رشته ورزشی در مریوان خانه جودو اختصاص دهد و به مسابقات اعزام نماید.

پاسـخ

مریوانیدوشنبه 13 اردیبهشت 1395 | 16:40

10
1

با تشکر از زریبار خبر بابت قرار دادن این مطلب
اولا باعث تاسف است که بر سر یک سری دلایل ابتدایی و ساده اقای جلال کرمی مانع برگزاری و شرکت این بچه ها در مسابقات شده.
دوما اگر این اقدام مغرضانه و هدفمند نبوده چرا در مریوان این ممنوعیت به ورزشکاران ابلاغ نشد؟؟!!
از مسئولان تقاضا دارم این موارد را با دقت بررسی و مانع تکرار ان شوند.

پاسـخ

پيام ايزديدوشنبه 13 اردیبهشت 1395 | 16:55

8
3

جالب اينجاست اون مواردي رو كه اقاي كرمي ذكر كردند تو شرايط شركت در مسابقه اداره ورزش و جوانان سقز ذكر نشده!

پاسـخ

جودو کاراندوشنبه 13 اردیبهشت 1395 | 20:44

1
0

با سلام خدمت همه ورزش کاران عزیز انشالله همه دست به دست هم دهیم تا این مشکل حل شود دلایل مختلفي وجود داشت تا تیم مریوان در مسابقات شرکت نکنند که آقای کرمی دو مورد آن را اشاره فرمود و می توان به دلایل دیگر نیز ازجمله حکم کمیته انضباتي استان و......اشاره کردلازم است زريبار خبر در این خصوص اطلاعات بیشتری داشته باشد

پاسـخ

شهرونددوشنبه 13 اردیبهشت 1395 | 23:46

3
0

اینها همه اش نشانه عدم مدیریت صحیح اداره ورزش وجوانان هست . جامعه ورزش مریوان در حال متلاشی شدن هست . واقعا اداره ورزش وجوانان مدیریت شایسته می خواهد . دراین قضیه وقضایایی دیگرنه ورزشکاران ونه مربیان مقصر نیستند . چرا که چنین مواردی در اکثر رشته های ورزشی شهرستان دیده می شود .
فوتبال . بسکتبال . هندبال . والیبال . بوکس . وورزشهای رزمی واکثر رشته های این مسایل پیش امده (این خطر بسیار بزرگی هست )
لازم است که مدیریت اداره ورزش وجوانان دوباره بازسازی و ترمیم بشه خارج از هرگونه تعصب

0
1
ورزشکار سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 22:28

دوست عزیز، واقعی نظر بده. چون والیبال، بوکس، هندبال، ورزشهای رزمی، بسکتبال ، در حال حاضر دارنند دوران طلایی خود را طی میکنند. اگه نمی دونید برید امار درست رو بپرسید

پاسـخ

بدخشانیسه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 07:49

13
1

بعضی ها برای خیلی از مسؤلیت ها کوچک اند !!!!! واقعا باید متأسف بود برای آینده سازانی که خودمان موجبات سرخوردگی آنان را فراهم می کنیم !!!!!!!!!! امیدوارم آقای جولایی ارجمند ساده از این قضیه نگذرند!!

0
11
ورزشکار سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 22:38

وای چقدر داغ به دل، هر چه میخاهد دل تنگت بگو

9
0
جودوکار مریوانی دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 | 11:33

آقای به ظاهر ورزشکار !!!! که فکر نمی کنم یه عکس با شرت ورزشی داشته باشید !!! شما داغ به دل هستید که با غرض ورزیهای خود داغ رفتن بچه های این سرزمین را به مسابقات بر دلهای پاک آنها گذاشتید ، نه امثال افرادی چون آقای********* و.....

9
0
سمیه دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 | 12:26

این آقا پاک و صادق صحبت کردن !!! آقای ورزشکار این شمایید که خورده شیشه دارین. نکنه شما یکی از عوامل این بی توجهی به ورزش مریوان هستید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

پاسـخ

حسنسه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 09:56

1
0

با تشكر از دربياد خبر
چرا نامي از رييس اداره ورزش مريوان برده نشده كه سلب همه مشكلات ورزش مريوان بخصوص جودو شده چون ايشان با عدم كفايت مديريت موجب اين گونه مشكلات شده

0
0
جودوکار سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 22:19

اقای حسن، اقای محمدی رئیس اداره همان کسی است که خانه جودو و سالن جودو در اختیار جودوکاران گذاشت. برای انها لباس تهیه کرد. و هزینه اعزامها و اب و برق سالن را می داد. البته باید اینطوری هم نظر بگی چون.....

پاسـخ

جودوكارسه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 09:59

0
2

در متن حير ديدم نوشته رييس هيات استان دو دليل قانوني براي شركت ندادن ورزشكاران داشته و من خبر دارم تيم اعزامي مربي نداشته و اقاي نوري هم به دليل انضباطي شش ماه از مربيگري محرم بوده و رياست اداره ورزش مريوان از اجراي حكم كه توسط إداره كل ورزش استان تأييد و فدراسيون نيز رأي را تأييد كرده امتناع كرده
ايا اقاي محمدي در اين خصوص با رييس هيات استان تامل داشته ؟؟؟

0
0
کردستانی جودوکار سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 16:44

((آنچه رئیس هیئت جودو از آن سخن می گوید سامانه ای است که تنها تعدادی از ورزشکاران و مربیان می توانند در آن ثبت نام کنند و امکان ثبت اسامی و شرکت در مسابقات برای ما وجود ندارد و در برخی مواقع برای شرکت در مسابقات مجبور به ثبت ورزشکاران در هیئت جودو استان همدان هستیم.))
لطفا خوب بخونید دو دلیل قانونی؟؟؟
ایا این قانون که نمیگذارد ثبت نام کنند و مجبور بشوند از طرف همدان معرفی بشوند؟؟؟؟
مشکلات از این که هستند بزرگترند و باید پیگیری شوند و به امید خدا میشوند.

1
0
مربی چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 00:06

مربی تیم اقای صمدی بودند. مثل اینکه جنابعالی از همه چیز خبر دارید از مربی و حکم و .... نکنه شما همون اقای .... استغفر ا..

پاسـخ

مسعودسه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 11:28

9
0

بنده بعنوان يك مريواني و خانواده هنرجوي جودو تحت مربي گري اقاي هيرش نوري از اقاي هيرش نوري مربي رسمي فدراسيون بابت زحمات چند دهه ايشان در مريوان تشكر ويژه را دارم، اقاي نوري فرد كاملا با اخلاق و با ادب و در زمينه اموزش بچه هاي مريواني من شاهد بودم دنبال هيچگونه ماديات يا مسائل ديگري نبوده اند.
و ارزو دارم كه به درجات بالاتري در زمينه تخصص خود دست يابند.
به اميد هيرش نوري هاي بيشتري در مريوان

پاسـخ

کارشناس ارشد ورزشچهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 00:41

2
0

در پاسخ دوست عزیز ورزشکار باید گفت آقای ورزشکار در کدام قانون آمده است که اگر ورزشکاری در تیم یک استان دیگر شرکت کند مجرم است. باید بگویم که در جریان باشید آیا آقای سامان طهماسبی ورزشکار ارزنده کشتی به آذربایجان رفت از طرف هیات استان محروم شد!!!!!!
آقای هیرش نوری بدلیل اینکه هیات جودو استان از ثبت ورزشکاران تحت پوشش او ممانعت میکرد آیا نباید حق ورزشکاران خود را بگیرد اگر نمیدانید بدانید دوست ورزشکار این تخلف نیست که در تیمهای دیگر شرکت کرد و به نظر بنده رییس اداره ورزش وجوانان بهترین تصمیم را گرفته که حکم غیر قانونی آقای نوری را اجرا نکرده است. در ضمن واحد حقوقی اداره کل نیست هیچوقت حکم فوق را تایید نکرده است.

پاسـخ

پیشکسوتچهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 00:47

1
0

حسن آقا من یکی از پیشکسوتان هستم که چندین بار رییس اداره ورزش در حضور من خواستار رفع مشکل از استان شده ولی دخالت‌های آقای کرمی در جودو نه تنها مریوان بلکه در کل استان باعث از بین رفتن این ورزش شده عدم مدیریت مربوط به این است چرا هیات استان از ورود افراد نامی و تحصیل کرده ورزش به این رشته دلهره دارند آیا این افراد تحصیل کرده جا را برای آنها تنگ میکنند چرا نباید در مریوان چندین مربی جودو به ورزشکاران این رشته تمرین دهند؟؟؟؟؟؟

پاسـخ

مربیچهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 00:54

2
0

آقای شهروند شما همان به اصطلاح مربی هستید که اداره تربیت بدنی از شما سوپیشینه خواستند که مشکل داشتید چرا مشکل خود را به رشته های دیگر ربط میدهید من خودم مربی بوکس هستم و در سال 94 هیات بوکس برترین هیات در استان شد که زریبار خبر هم خبرش را درج کرد.

پاسـخ

امیدچهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 09:53

2
0

جریان جدومریوان به یک جریان تعصبی مسئول تربیت بدنی تبدیل شده که بیش از یکسال است جدو مریوان به دو تیم تبدیل شده وبا احساسات جوانان بازی میشود که آقای جولای بایداین مشکل را به نحوه دوستی ومسالمت آمیز حل کند نه اینکه صبر نکند تا یک جدوکار صدمه ویا فوت کند هر کدام قضیه را به دیگری پاس دهند وبا احساس این بچه ها بازی کنند ولا عیبه

پاسـخ

داراپنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 | 12:23

2
1

قشر ورزشکار حالا آگاه هستند. من قصد طرفداری از کسی رو ندارم. ولی اعتقاد دارم باید دست کسانی رو که قصد درآمد شخصی را از سالنهای ورزشی دولتی دارند را کوتاه کرد. البته اداره ورزش جوانان پیگیر این قضایا هست و فکر کنم تا به حال با چند مورد برخورد کرده، چون اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش در شهرستان هست باید این کار را انجام دهد. در مورد هیات سابق جودو شفافیتهای مالی و موارد دیگر باعث برکناری رئیس هیات سابق شد و موجب این جریانات شد. البته در حال حاضر در مراجع قضایی در حال پیگیری هست. باز هم دم تربیت بدنی گرم که با هر قیمتی با این افراد برخورد میکنه و بارها سر این جریان به رئیس اداره فوش و ناسزا گفتند و تو شبکه های اجتماعی مورد اهانت قرار دادند و حتی به مدیر کل استان هم اهانت کردند. هیات جودو استان در طول این چندین سال کدام امکانات مالی ، سالن ورزشی و هزینه مسابقات را در اختیار شهرستان قرار داده که حالا دعا داره باید هر چی اون میگه اداره هم اجرا کنه، هیاتها ناظر فنی هستند و به صورت Ngo اداره می شوند. طبق قانون انتخاب هیاتها ،اداره ورزش و جوانان پیشنهاد دهنده و اداره کل تائیید کننده و هیات استان فقط حکم صادر میکنه. موقع اعزام به مسابقات هم هیات شهرستان ورزشکار به اداره معرفی میکنه و اداره هم معرفی نامه شرکت در مسابقات را صادر میکنه. وقتی هیاتی بدون هماهنگی و بدون پیشنهاد تربیت بدنی واسه کسی حکم بزنه نتیجش میشه همین. هیات استان مساله را سیاسی کرد و به خاطر لابی گری در پی انتخاب مدیر غیر ورزشی که آگاهی چندانی از ورزش نداره اقدام کرد. در حالی که اداره ورزش و جوانان آقای هیرش نوری را معرفی کردند که دارای رزومه خیلی خوبی تو ورزش جودو هستن که می توان به: اولین مسابقه دهنده و اولین قهرمان در سطح استان و کشوری، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه دولتی، قهرمان دانشجویان کشور و دعوت به اردوی تیم ملی دانشجویی، سابقه فعالیت در لیگهای منطقه ای جودو، سابقه مربیگری و داوری در سطح استان و کشوری، مربی جودو بزرگسالان و جوانان شهرستان مریوان، دارای چنین مقاله بین المللی ISI و سخنرانی در سمینارها در زمینه جودو، 4 سال رئیس کمیته آموزش استان کردستان، مدرس دوره های تئوری مربیگری جودو، نماینده استان در شرکت در جلسات آموزشی فدراسیون جودو، مدرس دانشگاه آزاد سنندج،مریوان و دانشگاه پیام نور. دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش.
دوستان شما خودتون قضاوت کنید آیا اداره ورزش و جوانان در انتخاب خود اشتباه نموده یا هیات جودو استان که شخصی غیر ورزشی و سیاسی بازنشسته را انتخاب نموده؟
جای تعجب دراد که چنین شخصی با داشتن پتانسیلهای ورزشی و علمی و نیروی جوان را هیات استان قبول ندارد که نشان دهنده غرض شخصی و لابی گری عده ای دوستان است.
به هر حال، هیات استان باید ضوابط را بر روابط تقدم بشمارد. جودو مریوان پتانسیل بالایی دارد و باید با آرامش کار شود. ولی در نهایت سر این قضیه هیات جودو استان و اداره ورزش و جوانان باید با هم این قضیه را حل کنند.

پاسـخ

والدینپنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 | 17:19

3
2

من حرف های برادر عزیز دارا را تایید کرده و امیدوارم دست سودجویان از ورزش کوتاه شود. درود بر رییس تربیت بدنی برای انتخاب اشخاص. برای هیات ها مانند آقای نوری با این روزمه جای تعجب ندارد که ایشان انتخاب نشود!!!!!!!!!!!!!!

پاسـخ

ماردین محمدجمعه 24 اردیبهشت 1395 | 10:30

3
1

سلام بنده بعنوان اولیای یکی ازجدوکاران ازکاک هیرش بخاطرزحمات چندین ساله ایشان بعنوان مربی کمال تشکررادارم ومیدانم که هیچ گونه درغی نکرده وجاداردازرییس تربیت بدنی مریوان بخاطرزحماتش تشکر کنم موفق باشید

پاسـخ

شهروند مریوانیسه شنبه 11 خرداد 1395 | 19:10

0
0

امید است رئیس اداره جوانان و ورزش مریوان علم پرسنل زیرمجوعه خود را به روز نماید و منبعد موارد زیر را رعایت نمایند : با سلسله مراتب اداری بااجازه رسمی در مسابقات حضور پیدا نمایند و دوم اینکه به موقع در سامانه ثبت نام و اقدام نمایند تا از جوسازی و متشنج کردن حال و احوال فضای ورزشی جلوگیری نمایند .

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی