سایت خبری تحلیلی

آرشیو اخبار / بایگانی پیوند سایتی RSS
یادداشت اختصاصی/
سه شنبه 8 خرداد 1397 / 20:39|کد خبر : 2536|گروه : فرهنگی

نامه خصوصی یک برادر به خواهرش/ خواهر سلام

راستش جریان اینه که اون پسره با کلاس و پر از محبتی که این چند روز توی گروه تلگرامی باهاش آشنا شدی و اومد پی وی و باهات طرح دوستی و رفاقت ریخت همین برادر بی محبت و بی توجه واقعیت بود.

راستش جریان اینه که اون پسره با کلاس و پر از محبتی که این چند روز توی گروه تلگرامی باهاش آشنا شدی و اومد پی وی و باهات طرح دوستی و رفاقت ریخت همین برادر بی محبت و بی توجه واقعیت بود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، این روزها و این برهه زمانی خاص شاید بیشترین مقدار نوشتار در بین جامعه ما رواج پیدا کرده است. زمانی سطح سواد تا حدی بود که برای نوشتن یا خواندن نامه ای کوتاه آن هم به دوستانی که در دور دست بودند باید به نویسنده و با سوادی مراجعه می کردیم مبلغی را می پرداختیم تا حرف دل مان را برای مخاطبان عزیزمان بنویسیم. با رواج تلفن و استفاده همگانی از آن کم کم نوشتار به دوران ما قبل خود بازگشت و تقریبا نوشته ها تبدیل به اسناد اداری یا رسانه های نوشتاری شدند و کمتر کسی بود از نامه برای بیان احساسات درونی خود در ارتباط با دیگران استفاده کند. اما امروز با اقبال عمومی به سمت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باز هم نوشتن جایگاه خود را به دست آورد.  اما این بار نوشتن شکل تغییر یافته و پیشرفته خود را بیشتر از گذشته به رخ کلام و صوت می کشد.  نوشتن ها تبدیل به تایپ شده اند و تایپ است که شاید تلفیقی از تکنولوژی و الفبا باشد. موضوع سخن امروز فرصت ها و تهدید های این جریان نیست می خواهم برای خواهرم نامه ای بنویسم آن هم برای اولین بار و در فضای مجازی ! زیرا متاسفانه من وخواهرم امروز نقطه اشتراکمان در امور روزمره همین دنیای مجازیست. 


در دنیای واقعی همدیگر را گم کرده ایم هر چند هر روز بارها و بارها با چشمان خالی از احساسمان همدیگر را می بینیم اما دیدنی که در آن درک متقابل وجود ندارد. این بار می خواهم کاربران زریوار خبر هم در جریان این نامه کاملا خصوصی من و خواهرم قرا بگیرند. شما هم مجاز هستید در این گفتگوی یک طرفه من و خواهرم بنشینید و گوش دهید . 


سمیرا، نرگس ، رویا ، سحر، مریم ، هانا،  سه یران و ...  

 

خواهرم سلااااام 

 

 

منم ! سیوان، کاوه، داریوش، یادگار، رزگار، علی ، حسن، حسین، سعید و...   آجی سلاااااام 

 

می دونم با من قهری و دلت نمی خواد حتی به من نگاه کنی اومدم منت کشی و بگم خواهرم شرمنده ام منو ببخش.

 
راستش جریان اینه که اون پسره با کلاس و پر از محبتی که این چند روز توی گروه تلگرامی باهاش آشنا شدی و اومد پی وی و باهات طرح دوستی و رفاقت ریخت همین برادر بی محبت و بی توجه واقعیت بود. همونی که بعد دو ساعت چت کردن از ته دل بهش گفتی داداش !! خیلیم زود بهش اعتماد کردی!  همین الان بگم به جان بابا قصد بدی نداشتم . فقط از روی کنجکاوی اومدم پی وی تا ببینم کسی که من برادر واقعیش هستم، حالش چطوره ...؟!
دیشب که توی گرمای اطاق رفته بودی زیر پتو و دزدکی و قیامکی ازمن داشتی چت می کردی،  من این سمت اطاق مخاطب پیام های تو بودم اما در جلد پسری مهربان و با عطوفت نه برادری بی توجه و بی احساس !! دیشب همان نقشی که برای دیگر دختران بازی می کردم برای تو هم بازی کردم!!   


آجی امروز اومدم بگم پشیمانم . به موهای ناز و پریشانت سوگند که  پشیمانم ...


دیشب حرفایی برای اون پسر خوب و مهربان گفتی که تا صبح این سمت اطاق من هم مثل تو که زیر پتو گریه می کردی اشک می ریختم و برای رفتار های نادرست خودم آه می کشیدم. دیشب برای اولین بار می خواستم دستان تو را بگیرم و اشک های صورتت را پاک کنم اما خجالت می کشدیم،  چاره ای جز زریبار خبر نیافتم تا سخنانم را برایت بگویم . 


راست میگفتی به آن پسر،  تو برادری داری که برای گرفتن دست خواهر دیگران در خیابان و خوردن یک نسکافه با آنها حاضر به قرض گرفتن از دوستانش هست اما حاضر نیست یک بار دست خواهر خود را بگیرد،  در پاساژ ها دوری بزند تا تمام دنیا ببینند این دختر معصوم و سرشار از احساس کوهی ازجنس برادر پشت سر خود دارد !!


تازه فهمیدم که تو رکن بزرگ محبت در خانه مایی ببخش حواسم به تو نبود، انگار زرق و برق دنیای مجازی امروز چشمان مرا به خود خیره کرده بود و تو در لابلای پوشه های ذهن من در سیاه چال فراموشی بودی.

 

چقدر با احساس حقیقی ات درددل می کردی، می گفتی که برادرت باعث ترس توست نه عامل امنیت روانی ات . شرمندگیم دو چندان شد که گفتی برادرم انگار من را نمی بیند و احساسم را باور ندارد،  تمام بدنم لرزید وقتی به آن پسر با کلاس گفتی من یک دختر تنهام . 


آجی راستش رو بخوای تازه دیشب از روی عکسی که برای اون پسر فرستادی دیدمت!  تازه فهمیدم خواهر من از تمام دختران شهرم زیبا تر است واقعا به ظرافت های تو که برایم پشتوانه محبت می توانستی باشی با همان یک قطعه عکست پی بردم . 


شرمنده نفهمیدم که چه رنگی را دوست داری و چرا همیشه روسری آبی می پوشی و شرمنده ام از اینکه نفهمیدم خواهرم هم لیاقت دوست داشتن و ابراز محبت من را دارد یا شاید تا دیشب من لیاقت محبت تو را نداشتم!!!  

 

صبح که بیدار شدی بالش خیس از اشک های تنهاییت دلم را لرزاند،  واقعا بالش تو چه بوی خوبی گرفته است انگار خواهرم خوش بوترین دختر دنیا بود و من نمی دانستم! 


آجی دیگر اینجا در جمع این همه آدم نمی شود حرفای خصوصی از دلتنگی هایمان گفت ولی همین ها را که گفتم برای یک آغاز کافی می دانم به تو قول می دهم تا طرحی از دوستی در پی وی خانواده ببندم که نیاز به گفتن درددل هایت در تلگرام نداشته باشی . سینه من سنگ صبوری خواهد شد برای شنیدن درد هایت و دستانم موقوفه ای برای پاک کردن اشک هایت. 


مردانه قول می دهم تو را در کوچه و بازار کنار خودم به تمام عالم نشان بدهم و بگویم این دختر ماه روی پر از عاطفه و احساس ، خواهرمن است! 


قول می دهم شانه به دست بگیرم و موهای تو را شانه بزنم و بگویم خواهر، تو بهترین و زیبا ترین دختر شهرمانی و من نگهبان گنج وجودت . 


اینبار آمده ام تا اعتماد کنی و اعتماد کنم تا محبت را دوباره کنار سفره پررونق از عشق خانواده مان بگذاریم و با هم از بوی خوش ناهاری که تو پخته ای لذت ببریم. آجی بریم پی وی تا مخاطبان زریوار خبر بیشتر از این از خانواده آسیب خورده ما ندانند . 

خواهرم دوستت دارم .

حلالم کن . 

برادرت سعید    

 

یادداشت: سعید یکی از کاربران سایت زریوار خبر


انتهای پیام/

 

ZariwarKhabar Telegram Channel

نظرات بینندگان :

اسرا فیضیشنبه 26 دی 1394 | 15:17

56
7

واقعا درسته درد امروز جامعه ماست خیلی عاالی

پاسـخ

نیماشنبه 26 دی 1394 | 15:18

57
5

زریوار خبر عزیز دستت درد نکنه واقعا جالب بود براستی که کانون گرم خانواده ها امروز به این دنیای مجازی تبدیل شده که از همدیگر غافل شده ایم .به قولی دیشب نتم قطع شد با خانواده نشستم دیدم آدمهای خوبیند ..

1
0
... شنبه 23 تیر 1397 | 03:37

خخحخخح

پاسـخ

دختران تنهاشنبه 26 دی 1394 | 15:26

64
7

بسیار عالی بود،اگر پشت هر دختری یه برادریک مرد دلسوزوغیرتی بود امروز دختران ما گرفتار گرگها نمی شدند. درود بر اقای سعید و زریبار خبر ب مسایلی میپردازند ک درد حقیقی جامعه هستند . زریبار خبر تکی

پاسـخ

arako112شنبه 26 دی 1394 | 15:28

35
6

ده س خوش ....زور جوان بو

پاسـخ

...شنبه 26 دی 1394 | 15:39

29
6

افرین بر همچین داداشی...خداحفظت کنه

پاسـخ

بهزادشنبه 26 دی 1394 | 15:42

27
7

اینکه یک فرد بتواند با خانواده اش رابطه ای پر از محبت و وفا و صداقت داشته باشد خیلی عالی و زیباست و همین رابطه حسنه با خانواده به جامعه نیز کشیده خواهد شد و افراد یک جامعه رفتاری مهربانانه و انساندوستانه تر با هم خواهند داشت ، پس بهتر است ریشه این رفتارهای غلط را که همه ما از آن می نالیم در نوع رفتار خانواده ها جستجو کرد. متاسفانه در فرهنگ ما و در زندگی روزمره ما کلماتی مانند ببخشید، عذر میخوام، اشتباه کردم و ..... جایگاهی ندارند و همیشه افراد نگاهی طلبکارانه به همدیگر دارند، امیدوارم روزی فرا برسد که نه تنها رابطه برادر و خواهری بلکه تمامی روابط ما بوی خوش زندگی بگیرند و همه از اینکه کنار یکدیگر زندگی می کنیم احساس امنیت و آرامش کنیم نه مثل امروزمان که همه شکل ابزاری برای هم پیدا کردیم .

پاسـخ

علیشنبه 26 دی 1394 | 15:46

19
6

پیشنهادمی کنم برای دو روز از اینترنت فاصله بگیریم و به هیچ عنوان از گوشی استفاده نکنیم. خدایش هیچ اتفاقی نمی افته. من خودم بشدت به اینترنت و این شکه های اجتماعی معتاد شدم. واقعا این یادداشت زیبا بود. برای آقا سعید و زریبار خبر آروزی موفقیعت می کنم.

پاسـخ

فتاحیشنبه 26 دی 1394 | 15:47

18
3

واقعا اگردختران مادرخانواده موردحمایت پدر ومادر وخواهر وبرادر قرار بگیرند دیگر طعمه انسانهای گرگ صفت امروزی نمیشدندوچه غم انگیز است که مانزدیکترینها ی خود رافراموش کنیم

پاسـخ

داداششنبه 26 دی 1394 | 15:48

8
25

سلام
چرا نامه خصوصی دیگران را منتشر میکنید شاید طرف راضی نباشه عاخه؟؟

12
11
صهیب شنبه 26 دی 1394 | 19:10

خخخخخخخخ . خوب گفتی

16
6
شهروند یکشنبه 27 دی 1394 | 13:19

خخخخخخخخخخخخ شما دیگه کی هستید طرف خودش خواسته خب
خواسته داداشی مثله تو یکم ذهنش باز بشه

18
6
بی نام جمعه 2 بهمن 1394 | 01:30

همه چیو ب بازی بگیرید دیگه راحت باشید

11
9
برادر شنبه 10 بهمن 1394 | 15:17

برات متاسفم . نکنه تو هم .....!!!

14
7
سردار دوشنبه 11 بهمن 1395 | 15:02

خوا بوکوژه وا هیچ نافامی....

پاسـخ

ی دوستشنبه 26 دی 1394 | 16:37

12
8

ارتباط با خویشاوندان و به ویژه اعضاء خانواده در این عصر ارتباطات بسیار کم رنگ شده و صدمات زیادی هم به جامعه و مخصوصا نسل جوان وارد می کند،متن آقا سعید هم یک متن کاملا احساساتی است،این که برادر خواهرش را دوست داشته باشد و یا بلعکس ،باعث نمی شود که دختر از ارتباط با پسر و پسر از ارتباط با دختر بی نیاز شود این یک حس خدادادی است و اگر کسی این خلا را داشته باشد باید در مسیر درست بهش کمک کرد تا این کمبود بر طرف شود. چون هر کسی جای خود را دارد و نقش خود را ایفا می نماید همچنانکه پدر جای مادر را نمی گیرد و مادر هم نمیتواند جای پدر باشد. به نظر من هر کسی باید نقش و وظیفه خودش رو در قبال خود ،خانواده،دوستان و جامعه به خوبی بداند در غیر این صورت هیچ دردی از جامعه کاسته نمی شود.

7
3
صهیب شنبه 26 دی 1394 | 19:09

اخرش نفهمیدیم ب نظرت این یک حس خدادادی بود یا یک خلاء عاطفی . ؟!؟ اول تکلیف ما رو روشن کن . بعدشم هیج حا ندیدم تو این نامه ک رابطه دختر و پسر رو تحلیل کرده باشه تا ج برسه ب اونکه تایید یا رد کنه . نامه گفته رابطه برادرا و خوهرا باعث شده نوعی افسردگی ب خواهرا بده ک زود فریب میخورن و تمام اسرار خانوادشون رو مطرح میکنن . طرف ده ساله ب برادر خودش نگفته داداش نیم ساعته توی تلگرام ده تا داداش پیدا میکنه . ب نظرم پیدا کردن این سوژه مهم جدید و جدی با این قلم ی کار محشره . الکی سعی نکنیم اگه ی نفرم میاد دردمون رو بگه سعی کنیم خرابش کنیم . داش سعید ای ول . یادمه تابستون هم این موضوع رو البته باز تر ی جایی مطرح کردی خیلیم استقبال شد

10
4
شهروند یکشنبه 27 دی 1394 | 13:14

اقا صهیب اون دختر خانمی که تو دنیا مجازی یه داداش پیدا کرده همش برمیگرده اشتباهات سعید که نتونسته واسه خواهرش برادری کنه
خواهرشم که فک میکرده ایشون یه غریبه هستن راحت تر دردو دلاشو براش کرده
صد درصد اگه میشناختش نه به عنوان یه برادر بلکه به عنوان یه اشنای دور هم باهاش راجبه زندگیش حرف نمیزد
بنظر من که خیلی جالب بود امیدوارم که داداشای گلمون این مطلبو بخوننو یکم ذهنشون بازبشه
بیشتر به خواهراشون محبتو توجه بکنند تا محتاجه مجبتو توجه ی یک سری ادم غریبه که معلوم نیست چی زیر سرشونه بشن

11
1
شیرین چهارشنبه 22 آذر 1396 | 13:56

منم عاشق داداشمم...حیف که نیست...
دوسال ازمن بزرگتربود...همیشه باهم پایه وصمیمی بودیم
حیف که نیست
ایست قلبی کردو...
بهنامم دوستت دارم تااااابدداداش عزیزم قربونت برم

1
0
اجی سه شنبه 15 خرداد 1397 | 02:13

بدترین اتفاق دنیا برات افتاده متاسفم

پاسـخ

http://www.telegram.me/Marivan_adsشنبه 26 دی 1394 | 16:53

6
2

عاليـــــه ... دستت درد نكنه

پاسـخ

سعید 2شنبه 26 دی 1394 | 19:32

1
7

در کل تو هم خودتو کاندید نکنی خوبه ...................اخه بیشتر کاندیداها از اینجا شروع کردن .........برو جلو داداش برو حله بهت رای میدیم

پاسـخ

غه ریبی دور ولاتشنبه 26 دی 1394 | 19:37

10
5

با سلام
خیلی نامه زیبایی بود.خواهر یکی نعمت های خوب خداست که به ما عطاکرده.تو روخدا خواهرامونو بیشتر دوس داشته باشیم.خواهر گله،خواهرماهه وخلاصه خواهر بی نظیره.

پاسـخ

اریونشنبه 26 دی 1394 | 19:48

9
2

دست مریزاد به این همه شجاعت واقعا این اعتراف کار هر کسی نیست خدا خواهرتو برات حفظ کنه

پاسـخ

A.Aشنبه 26 دی 1394 | 20:11

6
2

عاااااالیه
واقعا گل کاشتی

پاسـخ

حافظ!شنبه 26 دی 1394 | 21:02

4
3

به یاد سقراط هرکه شوکران بنوشد ولی از درونش غافل بماند سیاهی شوکران،درون اورا از پای در خواهد آوردلیکن سقراط ازدرونش غشای ازایمانش (خدایش) بود که قصد نوش داشت نه بی راهگی اش

پاسـخ

هه واریکشنبه 27 دی 1394 | 11:27

11
2

عالی بود . من که با خوندن این مطالب اشکام جاری شد و به زور صفحه مانیتور رو میدیدم .کاش همه میتونستیم به خانواده خود با مهربانی برخورد کنیم بجای خرج کردن محبت برای دیگران محبت را برای خاواده خود هزینه کنیم

پاسـخ

دریغیکشنبه 27 دی 1394 | 13:48

6
4

دریغ از علمی که غلط ازیش استفاده می کنیم . با همین تب لت و گوشیهای لمسی میشه قرآن ومسائل دینی ویا ادبیات و فرهنگ را گسترش دهیم ولی افسوس که مافقط بلدیم دردسر درست کنیم . به امید روزی که ی کم ظرفیتمون بره بالا . متاسفانه مشکل تنها اینها نیست . مشکل جامعه ما ریاده به عنوان مثال عصرها که جلو مجتمع تجار یرد میشی دهها نفر جلوو در مثل مترسک ایستادن تا مزاحم ناموس مردم بشن . خودمان باید خودمان را درست کنیم . آخه نیروی انتظامی بدبخت هم نمیتونه برای هر نفر یک پلیس بذاره . یعنی واقعاً ماچراباید اینقد فهم وشعور نداشته باشیم که پلیس کنترلمون بکنه . حالا ما به پسرودخترمردم می خندیم غافل از اینکه فردا بچه ی من وشماهم گرفتار این بلا میشن . همه این مسائل مربوط میشه به دوری از اسلام وواعتقادات . اصلاً استتغفرالله اسلامم نه آدمیت ، انسانیت ، وجدن . تورو به خدا بیائید دختران مردم را دختر خود بدانیم . به داخه وه برایان ده رد زوره ف به داخه وه
رسد به جایی آدمی که غیر خدا نبیند ******* بنگر که تا چه حداست مکان آدمیت .
از برادران زریبار خبر هم تشکر می کنم .

4
2
دستمال پنجشنبه 10 فروردین 1396 | 21:58

عجب!!!!

پاسـخ

دریغیکشنبه 27 دی 1394 | 13:52

6
2

راستی این داستان حقیقت داره یانه ؟ ولی واقعاً جالب بود درود برشرف این برادری که با این ترفند به خواهرش فهماند که این پسرای گرگ صفت فقط دنبال آبروریزی هستند وبس .
دوباره وسه باره سپاس از زریبار خبر . انشاء الله عبرتی بشه برای همه ی ما

پاسـخ

رهنمایکشنبه 27 دی 1394 | 16:45

8
4

خیلی عالی بود . چرا نام خانوادگی یا عکسی ازنویسنده مقاله آقا سعید ننوشتین ؟ لطفا زریبار خبر ایشون رو به جامعه معرفی کنین. واز مقالاتشون بیشتر بذارین . با نذاشتن مشخصات ایشون فک نکنم بخوان کارانتخاباتی کنن . ولی اگه معرفی کنین بسیار عالی میشه . ممنون زریبار خبر

پاسـخ

گل رزیکشنبه 27 دی 1394 | 17:17

13
2

کاش همه برادرها با خواهراشون صمیمی بودن ک دیگ هیچ خواهری احساس کمبود محبت نکنه

پاسـخ

رزایکشنبه 27 دی 1394 | 18:16

4
3

آخی چه غم انگیز !!!!!!!
اشکم در اومد.........

پاسـخ

هستىیکشنبه 27 دی 1394 | 18:39

8
2

بسیارعالی بود. کاش تمام بر ادران سرزمینم دربرابر خودو خواهرانشان غیرت ومردانگی نشان دهندواجازه ندهند تاعزیزانشان درچنگال انسان های گرگ صفت نیفتند. درودبرشمابرادربزرگوار

پاسـخ

آرزو. جیکشنبه 27 دی 1394 | 18:52

5
1

کاش اتفاقات بد دنیا به همین زیبایی تموم میشد وقابل جبران بود ولی حیف که بیشتر مواقع فرصتی برای جبران وجود نداره.

پاسـخ

کاوهیکشنبه 27 دی 1394 | 23:20

4
1

عالی بود آقا سعید دستت درد نکنه به امید صمیمیت و اعتماد بیشتر در بین اعضا خانواده ها

پاسـخ

پرستودوشنبه 28 دی 1394 | 14:25

6
0

زنده باشی کاک سعید امیدوارم نامه ات تاثیر گذار باشه برای همه ممنون که حرف مارا زدی

پاسـخ

احمديدوشنبه 28 دی 1394 | 22:08

3
1

افرين به نوشته زيبايت كاش به جاي چريندياني كه به خورد بچه ها در مدارس ميدهند اين موضوعات را براي انها بيان ميكردند بسيار سپاس

16
2
سعید . نگارنده مقاله سه شنبه 29 دی 1394 | 12:46

دوست عزیزم سلام
بابت نظر لطفی که نسبت به مقاله حقیر داشتی نهایت سپاس و قدردانی رادارم .اما شاید لازم به نظر برسه نکته ای خدمت شما دوست گرامی عرض نمایم .مقایسه یک یادداشت اجتماعی که آسیب های خانوادگی را به تصویر کشیده با یک سیستم بزرگ آموزشی مانند آموزش و پرورش آن هم با آن وسعت و تلاشی که در آن صورت گرفته است بدون شک قیاس مع الفارق است . شاید واقعا درست باشد که متون آموزشی مدارس همگام با سطح فرهنگی جامعه و فراخور نیاز اجتماعی پیش نرود اما قطعا زحمات و خون دل خوردن های معلمین عزیز و سربلند ایران اسلامیمان نیز موضوعی نیست که در مورد آن با چنین لفظ بی رحمانه ای یاد کنیم . خوب است در انتقاداتمان حریم های دیگران و زحماتشان را هم در نظربگیریم . وبرای رساندن پیام های مان به دیگران تاثیر گزار ترین راه را انتخاب کنیم نه مخرب ترین راه . باز هم از نظر لطف و عنایت حضرت عالی کمال تشکرو قدردانی را دارم . و در مقابل تمامی معلمان عزیز و زحمت کش ودبیران دلسوز جامعه بزرگ آموزش و پرورش ایران پاکو اسلامیم سر تعظیم فرود می آورم .

6
0
دبیر دبیرستان سه شنبه 29 دی 1394 | 22:16

متن زیبا ،ب جا و ب قول هنرنندان خلاق و بکر است. و پاسخی ک نویسنده ب این اقا داده کاملا سرشار از متنانت و ادب و منتقدانه همراه با قدردانی از معلمانش بوده . شخصیت خود نویسنده رو نشون میده ک قابل ستون است. از زریبار خبر ب خاطر استفاده از چنین نویسندگان فهیم و دلسوزی تشکر میکنم . یک دبیر با سابقه آموزش و پرورش

پاسـخ

صهیب کریمیسه شنبه 29 دی 1394 | 18:52

5
0

واقعا عالی بود.......

پاسـخ

شیماسه شنبه 29 دی 1394 | 20:04

3
0

واااااایییب چقد زیبا و تاثیر گزار ؟!؟ این نامه لینک نستقیم دانلود زندگی خیلی از دختر ها و پسرهای ایرانه. خلاقیت نویسنده واقعا محشره . آفریییییییین . شیما از رودهن

پاسـخ

ساراسه شنبه 29 دی 1394 | 22:09

4
1

سلام تشکرازسایت خوب زریوارخبرنامه جالبی بود تحت تاثیرقرارگرفتم .کاش همه برادرها اینگونه فکرمیکردن دنیای زیبایی داشتیم .امیدوارم برادرمن این نامه بخونه .ازنویسنده این نامه که ازذهن خلاقی برخوردارسپاسگذارم.

پاسـخ

محمد باباحاجيچهارشنبه 30 دی 1394 | 01:47

4
1

باسلام
واقعا بابت نوشته تون ممنونم.زيبا هستش.
٣بار خوندمش،خيلي قشنگ و پر محتوا،خيلي سليس و روان بودش.
دقيقا درد جامعه اي امروز ماست.نوشته اي هست كه بايد همه جا پخش بشه،چون بنظر من مردم بيدار ميكنه.
نوشته اي هست كه ميشه همه طوره تعميم ش داد،به خواهر،برادر،همسر.....،
وظيفه هر كسي هست كه خوندش،لينكش براي بقيه بفرسته،تا همه اين نامه واقعيت بخونن.از دوستان اين درخواست دارم و خواهش ميكنم كه پخشش كنن.
شايد باعث بيداري،برادري،خواهري،خانواده اي بشه.
شايد باورتون نشه ٢بار واقعا اشكم در اومده.
محمد از كرج

پاسـخ

مهاجر.....................چهارشنبه 30 دی 1394 | 18:32

8
0

در کشور دانمارک با قطار سفر می کردم ،بچه ای بسیار شلوغ می کرد، خواستم او را ارام کنم به او گفتم اگر آرام باشد برای او شکلات خواهم خرید .آن بچه قبول کرد وآرام شد .قطار به مقصد رسید و من هم خیلی عادی از قطار پیاده شدم و راهم را کشیدم و رفتم ناگهان پلیس مرا خواند واعلام نمود شکایتی از شما شده مبنی بر اینکه به این بچه دروغ گفته ای.به او گفته ای شکلات می خرم ولی نخریدی !!! با کمال تعجب باز داشت شدم!! در آنجا چند مجرم دیگر بودند مثل دزد قاچاقچی . آنها با نظر عجیبی به من می نگریستند که تو دروغ گفته ای آن هم به یک بچه .به هر حال جریمه شده وشکلات را خریدم وعبارتی بر روی گذرنامه ام ثبت کردند که پاک نمودن آن برایم بسیار گران تمام شد .آنها گدای یک بسته شکلات نبودند ... آنها نگران بد آموزی بچه شان بودند و اینکه اعتمادش را نسبت به بزرگتر ها از دست بدهد و فردا اگر پدر و مادرش حرفی به او زدند او را باور نکند

پاسـخ

Miss Zahraچهارشنبه 30 دی 1394 | 19:59

6
0

سلام.واقعاعالی بود.مشکله جامعه ماهمین دورشدن ازخانوادس واعتمادکردن ب افرادی ک معلوم نیس حتی حضورشون واقعیه
زهراازتهران

پاسـخ

مردمپنجشنبه 1 بهمن 1394 | 16:18

5
1

سلام واقعادرسی امورزنده وجالب بود سپاس

پاسـخ

marivaniجمعه 2 بهمن 1394 | 22:02

5
0

به نظر من اگر تمام جوانان.نوجوانان این شهر به دختر های همشری مثل خواهر خود نگاه کنند میتونیم مقدسی دین و آیین و فرهنگ خود را حفظ کنیم........... بیاییم همین الان شروع کنیم

پاسـخ

یکی مثل بقیهپنجشنبه 8 بهمن 1394 | 11:41

4
1

درود به همه دوستان و درود به سعید
من از نعمت خواهر بی بهره هستم ولی دیدم دوستام تو هر شرایطی که بودن یکی رو داشتن که باعث دلگرمیشون بشه و اونم خواهر بوده.
همه ما مشکل تربیتی داریم و کاری به خود تکنولوژی نداره چون ما نمیتونیم مرزهای خودمون رو مشخص کنیم و با هر بادی که میاد ماهم رهسپار جهت باد میشویم
اکثرا دوستان نوشتند اگر برادرها خوب بشوند همه جامعه درست میشوند
اما آیا فقط برادرها؟
همه دختر خانم ها و آقا پسر ها باید خوب باشند.
هرزگی ذهنی درد ماست.
همه خودمون رو زرنگ و خوب میدونیم و میگیم بقیه حقشونه و لیاقتشون همینه.
از جلب اعتماد برای ارضای نیازهامون استفاده میکنیم.
خانواده ها بی هویت بشن جامعه ایی درکار نخواهد بود.
واقعیت ما ها شده مثل فیلم های بی بند وباری که له له میزنیم برای دیدنشون و شعار میدم که آدم پخته باشه تاثیری نداره
تاثیر داره که خانوداه هامون به پوچی و نابودی رفتن

پاسـخ

ریباز 23شنبه 10 بهمن 1394 | 15:19

7
1

اینا از دردای جامعه ی ماست ولی همه اونو یه شوخی فرض می کنن !!! یهو میبینن خواهرشون افتاده توی چاه و ....!!!!!!

پاسـخ

مجیدجمعه 16 بهمن 1394 | 17:34

6
0

داستان جالب وعبرت انگیزی بود

پاسـخ

خزانشنبه 17 بهمن 1394 | 13:08

1
5

کاش روزی بیایدکه درجامعه ما به زنان هم مانندانسان نگاه کرد نه زن....دست مریزادزیباوپرمعنی .....تشکر

5
0
کاکه یکشنبه 18 بهمن 1394 | 10:53

چ حرفیه مگه زن انسان نیست ؟؟!!!

2
1
امیر چهارشنبه 5 آبان 1395 | 22:52

اتفاقا دنیا فقط واسه زنا گرفته ولی بازم میگین کمه،دستتون درد نکنه سعیدو زریوارخبر مطلب خیلی آموزنده ای گذاشتی

پاسـخ

رویا مهریچهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 11:39

15
0

خدا میدونه این مطلب که توتلگرام لینکش رودیدم چقدر و رفتار های ماتوی خانواده تاثیرگذاشته .از این این سایتخ بری که تازه باهاش آشنا شدم خیلی خیلی ممنونم . خسته نباشییییییییییییید

پاسـخ

صبحچهارشنبه 5 آبان 1395 | 22:28

3
0

عالی بود

پاسـخ

foad.fچهارشنبه 5 آبان 1395 | 22:29

3
0

Bravoooooooooooooooo

پاسـخ

رویاچهارشنبه 5 آبان 1395 | 22:39

9
0

واقعا زیبا و خارق العاده بود.
چقدر خوبه که حرف یک دختر رو برادروپدربشنون وهمچنین همسر، که سنگ صبور باشن تا اینکه به غیره اعتماد کرد.
این روزها همه فقط تو دنیای محدود مجازی غرق شدن واز دنیای عظیم و زیبای خانواده دورن.
برای دیگران غمخواریم اما برای خونواده فقط حکم یک غریبه روداریم..
واقعا تلنگری مملو ازخیرو یک دنیامحبت بود.
عالی بود

پاسـخ

بیگرد مریوانیپنجشنبه 6 آبان 1395 | 00:26

16
17

اینا چیه منتشر می کنید آخه. رابطه با جنس مخالف از ضروریات زندگیه اما چگونگی اون مهمه. چه برای دختر چه برای پسر.کی میخواید اینو قبول کنید. چرا پسرها رو گرگ معرفی می کنید وقتی پسر رو گرگ ببینم،من دختر خودمو گوسفند حس می کنم. یه کم فکر کنید بعد هر مطلب سرشار از کلمات احساسی رو منتشر کنید. این متن فقط یه متن احساسی بیش نبود. به جای اون روابط صحیح رو آموزش بدید. لزومی نداره که برادر بیاد له جای دوست قرار بگیره. کی میخواید قبول کنید که شکل رابطه ها عوض میشه زمان می گذره، تغییر در جامعه لازمه پویایی جامعه است‌ این برادر اگه خودش آدم درستی بود با احساس خواهرش بازی نمی کرد. این کار در همه جای دنیا ناپسنده و خیلی جاها جرم حساب میشه. پسری که خودش در دامن مادر ضعیف و بدون اعتماد بنفس و ناآگاه متولد و بزرگ شده، یک قربانیه نه گرگ. اینقد شکاف جنسیتی موجود در جامعه رو بیشتر نکنید. خواهش می کنم یه کم با مطالعه بیشتر مطلب منتشر کنید. میدونم اجازه انتشار کامنتم رو نمی دید اما امیدوارم حداقل مسول زریوار خبر اینو بخونن. با تشکر

18
2
سعید پنجشنبه 6 آبان 1395 | 21:05

سلام . ابتدا از،مدیریت محترم سایت که لایق دونستند و مجدد یادداشت حقیر رو منتشر کردند سپاسگزارم. همچنین از شما خانم محترم منتقد که یادداشت رو مطالعه فرمودید و نظر مبارکتون رو اعلام فرمودید تشکر میکنم و احترام تمام قد برای فرمایشات قایل هستم . اما ضرورت داره که نکاتی رو یادآور بشم تا فضا مقداری روشن تر بشه .
1: خانم بزرگوارش با خوندن کامنت شما خودم دوباره یادداشت رو خوندم تا از دیدگاه شما هم نظری ب یادداشت انداخته باشم اما متاسفانه هیچ جا ندیدم که در این یادداشت در مورد رابطه با جنس مخالف و ضرورت یا عدم ضرورت اون بنده نظری نوشته باشم . اگر شما چنین برداشتی داشتیم پیشنهاد میکنم یکبار دیگه مطالعه بفرمائید شاید نظر تون تغییر کرد
2ّ: خیلی عجیب شد برام که فرموده بودید برادر نباید جای دوست رو بگیره و منتقدانه این حرف رو زده بودید انگار اینکه من در یادداشت گفتم برادر باید جای دوست رو.هم پر کنه در حالی که اگه بیشتر دقت بفرمائید متن یادداشت بر این منظور هست که دختران در فضای اجتماعی با کسانی که آشنا میشوند عقد برادر و خواهری نداشته باشند و قطعا شما هم در گروه های اجتماعی بارها کلماتی مانند آجی و داداش رو زیاد ملاحضه فرمودید و قطعا این نسبت ها آسیب های بسیاری برای عواطف طرفین حتی در صورت داشتن نیت پاک و سالم داره و لازم نیست اینجا به اون بپردازم
3: قلبا معتقد ب این هستم در روابط اجتماعی و عاطفی که در شبکه های اجتماعی وجود داره پسران آسیب پذیر تر از دختران نباشند کمتر از دختران نیستند چون ب عینه چنین آسیب های خطرناک عاطفی را در اطراف خودم آنهم برای پسران بارها دیده ام . هیچ کجای این یادداشت پسران را گرگ و دختران را برده جلوه نداده ام و اگر شما چنین برداشتی داشته اید و بنده مقصر بوده ام عذر خواهی میکنم
4:اینکه روابط پسر و دختر ضروری هست یا نه رو عقلا واگذار میکنم و در این مورد حرفی ندارم اما اتفاقا همچنان که شما فرموده اید بنده چگونگی ارتباط با جنس مخالف را دغدغه خود دانسته و میدانم و واضح است که اصلا یادداشت تا حدودی به همین منظور منتشر شده است . فضای نا امن شبکه های مجازی و دل پر درد دختران که در خانواده های سنتی مورد بی مهری قرار گرفته اند زمینه سو استفاده قرار میگیرد و ......
5:محور بسیار مهم این یادداشت بر این موضوع قرار دارد که روابط برادر و خواهر در منزل و جامعه بایستی اصلاح شود تا محیط خانواده برای همه امنیت داشته باشد . دختران آسیب خورده کمی در جامعه نداریم که از ترس نوع برخورد برادرشان جرات گفتن تهدید ها و اسیب ها رو ندارند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنن تا حدی که به رفتار هایی فکر می کنند که جبران پذیر نخواهد بود
6:جایی اشاره کردید که این برادر اگر.... و این رفتار در برخی جوامع حتی جرم هم هست. البته که در ایران خودمون هم چنین رفتاری جرم محسوب میشه و مجازات براش تعیین شده اما خواهر من این یادداشت یک داستان و زایده تخیلات حقیر هست و چنین برادری نمی شناسم .
در پایان از،شما دوست گرامی تشکر و قدردانی میکنم . جسارت رو ببخشید
غلط های املایی رو ببخشید با گوشی تایپ کردم

17
4
بیگرد مریوانی جمعه 7 آبان 1395 | 02:39

با سلام خدمت شما.از اینکه مستقیم با خودتون صحبت می کنم خوشحالم. کامنت اول من کمی تند بود از این بابت عذر میخوام. اینکه گفتم"اینا چیه منتشر می کنید" مربوط به کل یاداشتهاییه که به نحوی میخوان زنان شهر ما رو منزوی تر از قبل کنن از جمله گفته های و فرمایشات بعضی‌ها(نمی خوام اسم ببرم) که شاید این مورد بیشتر مربوط به اونا بشه و من چون برای بار اوله که در زریوار خبر کامنت می نویسم کلی نوشتم و فک نمی کردم نظرم منتشر بشه و فقط میخواستم خطاب به مسول زریوار خبر بنویسم و به صورت ایمیل هم براشون ضمیمه کامنت رو فرستادم.
به نظر من هر کسی جای خودش رو داره. اما از اینکه کلمه داداش و آبجی باب روز شده من خبر ندارم چون فعلا اونجا نیستم.
مطلب شما جایی صحبت از گرگ نکردین ولی جایی که شما نوشتین که میخواین نگهبان باشید همین نظر رو به خواننده القا می کنه(حداقل برای من و خیلی از مخاطبان.کما اینکه در کامنتها هم دیدیم) و البته مطلب شما رو چند نفر از دوستان من هم خوندند و همین نظر داشتن.
بابت مورد پنجم بسیار متشکرم(چون خیلی عجله دارم نمی تونم بحث رو باز کنم)
بابت مورد ششم خیلی خوشحالم که این داستان واقعی نبود. به دلیل اینکه دوبار منتشر شده بود فکر میکردم واقعیه.
در نهایت شما هم من رو خواهرتون خطاب کردید که با توجه به نوشته های خودتون نباید اینکار می کردید (البته خیلی ببخشید چون واقعا من اون مطلب شماره ۲ رو متوجه نشدم و اینو بابت مزاح عرض کردم و الا از اینکه برادری چون شما داشته باشم خوشحالم)
در نهایت براتون آرزوی موفقیت دارم وحداقل اگر در زندگی کسایی که نظر دادن و گفتن خیلی موثر بوده واقعا به اندازه یک ساعت مهربانی با خواهرشون یا مادرشون موثر بوده من به شما تبریک میگم و شما در رسیدن به هدفتون موفق بودین.
از اینکه اینقد مودبانه و با حوصله با گوشی -که خودم می دونم واقعا سخته -تایپ کردید سپاسگزارم.
منم تو همون جامعه بزرگ شدم و دلم برای خودم، خواهرهام ، دوستانم و همه دختران و زنان اون سرزمین می سوزه و با هر غم اونها من هم غمگین می شم، اگه کامنتی نوشته شده صرفا جهت بهبود بوده و جز این غرضی در بین نیست .
پایدار باشید.

پاسـخ

بیگرد خانمپنجشنبه 6 آبان 1395 | 00:34

17
24

بیگرد خانم عزیز مطمئنی تا حالا دو کتاب غیر درسی خوندی. عزیزم دوباره و سه باره این متن زیبا را بخوان. این خودش کلی درس و زندگیه. من جای اموزش و پرورش و دبیران باشم این متن را گپی می کنم میدم دست دانش آموزان تا بخونن. این را به والدین می دم که تأمل کنند. این پرمغزترین مطلبی بود که خواندم. ممنون زریوار خبر. مثل همیشه گل کاشتی

7
5
بیگرد مریوانی پنجشنبه 6 آبان 1395 | 00:42

ههههههههه. بیشتر از همه دقایق زندگی شما فقط کتاب خوندم و سفر کردم و دارم همین الان هم مطالعه می کنم. شما دیدتون رو وسیعتر کنید. مشکلات با احساسات حل نمی شه دوست گرامی. مشکلات با قدم برداشتم حل میشه. با جلو رفتن حل مبشه. با کنار گذاشتم ۵۰ درصد جامعه هیچ مشکلی حل نمیشه. این مطلب به نظر من فقط یک نوشته احساسی بود. هیچ کدام از مخاطبان این مطلب فردا دست خواهرشون رو نمی گیرن برن بیرون با هم بگردن بهتره واقع بین باشیم.

5
3
بیگرد مریوانی پنجشنبه 6 آبان 1395 | 01:00

اگه شما هم یه کم مطالعه می کردی و جراتش رو در خودتون پیدا می کردید به جای اسم خودتون اسم من رو نمی نوشتید.

13
9
بیگرد مریوانی پنجشنبه 6 آبان 1395 | 11:18

به اندازه همه روزای عمر شما من کتاب خوندم. و همین الان هم مشغول مطالعه ام. آدمی که مطالعه می کنه آزاد اندیش هم هست . لذا باید یه فکری به حال خودتون بکنید که به جای نوشتن اسم خودتون اسم من رو ننویسید. ضمنا کسی که مطالعه می کنه ادبیات نوشتاری قوی داره و بعد از القاب خانم،آقا و یا... نامخانوادگی نوشته میشه نه اسم کوچک.
با احساسات هیچ مشکلی حل نشده. جلو آمدن فردا نمیشه ایستاد نه با چماق نه با نامه های احساسی. باید منطقی بود

8
9
سیوان دله مرزی پنجشنبه 6 آبان 1395 | 23:23

چ مغرور و پر افاده حرف میزنی بگیرد خانم . ی جوری حرف بزن که حداقل اگه اشتباه گفته باشی راهی برای برگشت داشته باشی نه اینکه مجبور باشی اشتباهت رو ناخواسته ادامه بدی

پاسـخ

حمید شیرمحمدیپنجشنبه 6 آبان 1395 | 01:23

2
0

سلام .جامعه امروز ما پراز این خطا های است که هرکدامشان ضربه سنگین تر گرز سهراب به خودمون وخانوادمون وجامعمون میزنه .به امید آنکه هرکدامه مون به نوبه خودمون سعید هاای باشیم که متوجه خطای خودمون بشیم

پاسـخ

نویدپنجشنبه 6 آبان 1395 | 07:41

1
0

خیلی‌گریم‌گرفت‌عالی‌بود

پاسـخ

عبدل تباشیرپنجشنبه 6 آبان 1395 | 09:13

3
0

امیدوارم این نامه تاثیر گذار باشه، جالب بود.

پاسـخ

شاهدمریوانپنجشنبه 6 آبان 1395 | 09:18

3
6

سلام,,بهترنیست به جای اینکه پسرهاراگرگ وفرصت طلب و....ودخترهارابره وگوسفندو....نشون بدن ویک نوع تنش ودوگانگی غیرمنطقی درجامعه ی امروزی درست کنن®بفکرتوانمندسازی پایه ای بچه ها برای داشتن هررابطه ی اجتماعی ازنظرقبول یاردکردن داشتن ارتباط وحتی میزان نزدیک شدن ویادورشدن ازهرانسانی به اندازه ظرفیتش باشن??چه بسامواردبسیارفراوانی داشته ایم که واقعا دختراگرگ بودن وپسرهابره...

3
0
سیوان دله مرزی جمعه 7 آبان 1395 | 03:35

ب نظرم ی بار دیگه بخون . اشتباه گرفتی داداش خخخخخخخخخخخخخ اصلا موضوع ی چی دیگه اس . ربطی ب رابطه پسر و دختر نداره

پاسـخ

مستعارپنجشنبه 6 آبان 1395 | 09:37

12
2

من ی پسر 32 سالم زیباترین مطلب تلگرام رو و شبکه های اجتماعی رو خوندم واقعا اشکم دراومد

پاسـخ

کاروپنجشنبه 6 آبان 1395 | 10:48

8
0

بسیار سپاس از سعید عزیز که تلنگری رو در وجود هرکسی که قادر به درک کلمات نامه بود، زد.
و سپاس بسیار از دست اندرکاران پشت صحنه زریوار خبر و سردبیر محترم.

پاسـخ

کوردستان کم 26....پنجشنبه 6 آبان 1395 | 11:42

5
1

واقعا زیبا بود اشک آدم در میاد ما آدم ها اینقدر رفتیم تو دنیای مجازی که خواب خوراک زندگی مون شده دنیای مجازی خواهر هامون برادر هامون پدر مادر هامون به دنیای مجازی فروختیم من خودم دیدم دخترها میاند تو گروه ها حاضر اند با یک غریبه که نمیشناسی دردل کنند آون طرف هم یا بهشون کمک میکنند یا ازشون سو استفاده میکنند البته خانواده ها هم در این مسیر مقصر اند وقتی پسری یا دختری همش سرش تو گوشی ای پدر مادر با فرزندتان صحبت کنید شاید مشکلی داشته باشه که شاید میترسه به خانوادش بگه گاهی رفتارهای ما فرزندان هامون به مسیر اشتباه میبره اینجا یک سوال هست چرا ما نمیتونیم راحت با پدر مادر خواهر برادر واقعی خودمون دردل کنیم ولی راحت با یک بیگانه دردل میکنیم بدون اینکه آون بشناسیم آیا این نقطع ضعف نیست آیا این یک بیگانه پرستی که بیشتر تو خون رگ مریوانی هاست و شهر های اطراف کردستان بیا به خودمون قول بدیم اشتباهات مون اصلاح کنیم رفتار کردار هامون نسبت به خانواده ها مون درست کنیم این نامه برادر به خواهرش یک هشدار برزگ به تمام خانواده ها بیشتر مراقب خانواده ای که از جگر و گوشت رگ خون ماست باشیم خیلی از دخترهای جامعه ما بخاطر کم لطفی برادر پدر مادرش و برعکس نابود شدن حتی دست به خودکشی زدن الان که اشتباهات خودمون فهمیم بیایم راه درست انتخاب کنیم کم سر تو گوشی کنیم حتی بخاطر لج بازی با همسرمون خانواد یا پدر مادر و خواهر یا برادر این کار نکنیم مرد های متاهل بجای اینکه بیشتر وقت خودشون در اختیار خانواده زن بچه شون بذارند همیشه سرشون تو گوشی شب روز 24 ساعت و این کار خیانت نمیدونند یک نوع سرگرمی میدونند و برعکس خانم ها هم اینجوری اگر اینترنت تلگرام خوبه به شرطی درست و گاهی اوقات ازش استفاده کنیم نه 24 ساعت سرمو تو گوشی باشه همدیگه نبینیم از حال احوال همدیگه خبر نداشته باشیم عسل چقدر واسه سلامتی آدم خوبه فواید داره اگر پیش از حد مصرف شه باعث بیماری میشه هر چیزی در مورد زمان مکان خودش خوش هست ببخشید که صحبت هام زیاد بود از همین امروز رفتارهامون نسبت به خودمون و خانواد های خودمون که واسه مون عزیز اند درست کنیم sاز کوردستان

پاسـخ

کریمیپنجشنبه 6 آبان 1395 | 19:37

5
0

واقعااگه حداقل یک سوم این جامعه داداشایی اینقدبادرکوبافهم داشتندومثل دوتادوست صمیمی باخواهراشون کنارمیومدنداکثریت مشکلای اخلاقی حل میشدوبه هرکسی براتخلیه فشارروحی پناه نمیبرد.امامتاسفانه توهمین مریوان داریم خواهراشون ایراداخلاقی ندارندومدام برادرهاشون دنبال یه ضعفه خواهرشون میگردن ولی کاش ازدل خواهرشونوازجنس زن حالی بودن شایداینطوری نمیکردن دیگه.شایدهرحرفشونوهرحرکتشونودیگه ایرادنمیکردندوبهونه ای برای اذیت کردن روحشون چون اینطوری خواهرهاهیچ که قبول نمیکننوتاچشم روهم بزارن زنی شدنومنجربه ضدونقیض هم شدن میشنو ازهم متنفرواوضاع های ناخوشایندپیش میاد.بدمیکنن برادرهایی که اینقددنبال ایرادخواهراشونندتادرواقعیت سراپاایرادمیشن یه روزی واونوقت دیگه براصمیمی شدن یه جورایی دیرشده ومیشه.مواظب رفتارهایمان باشیم تمام ماازرفتارمونیم.

پاسـخ

کریمیپنجشنبه 6 آبان 1395 | 19:44

5
0

قای شاهداینجابحث پسرودخترنیست میرزا.اینجابحث خواهروبرادره.اصلن منطق از بروروت میباره انگار.

پاسـخ

محمدپنجشنبه 6 آبان 1395 | 21:44

3
0

اللهم زد هذه الجملات الدررية في زماننا

پاسـخ

محمدپنجشنبه 6 آبان 1395 | 21:52

2
0

اللهم زد هذه الجملات الدررية في زماننا،با سلام و عرض ادب خدمت شما،واقعا جالب بود،امید وارم که دوستان چنین مطالبی را بیشترمورد بحث و بیان قرار دهند،تا جوانان ما از اینکه هست بدتر نشوند!!با تشکر

پاسـخ

کریمی:::::پنجشنبه 6 آبان 1395 | 23:21

5
3

خانم بیگردمریوانی میدونی مهمترازمنطقی بودن چیه؟اینه که کی منطقوتعیین بکنه.احدالناسیم تواین عصرپیدانمیشه کتاب خون نباشه.دوکتاب بزن بیرون حالا ببینیم اینقدمیبالی به اینکه هیچ کس به گردپات نمیرسه واس کتاب خونی

پاسـخ

کریمی:::::پنجشنبه 6 آبان 1395 | 23:27

9
4

خانم بیگردمریوانی میدونی مهمترازمنطقی بودن چیه؟اینه که کی منطقوتعیین بکنه.احدالناسیم تواین عصرپیدانمیشه کتاب خون نباشه.دوکتاب بزن بیرون حالا ببینیم اینقدمیبالی به اینکه هیچ کس به گردپات نمیرسه واس کتاب خونی

14
2
یک دوست جمعه 7 آبان 1395 | 01:33

خوب این خانم راست میگه؟ ماها همیشه دنباله رو احساساتیم. وقتی نماینده انتخاب می کنیم، رییس جمهور انتخاب می کنیم یا هرچی...
یه آدم ندانم کار با یک بار لباس کردی پوشیدن و چهار تا شعار کردپسندانه انتخاب می کنیم الکی.بقیه قسمتهای زندگیمون هم همینه. راست میگه ادمهایی که از روی احساسات تصمیم می‌گیرن و یه متن احساسی می‌تونه در یک دقیقه تغییرشون بده و دوباره بعد چند ساعت همون آدم قبلی می شن آدمهای ضعیفی هستن

18
14
هاوری جمعه 7 آبان 1395 | 03:32

دانشمندی میگفت در این دونست صدای دو چیز آزارم میدهد یکی پول های خورد و سکه های بی ارزش و دیگری صدای خورده علم و اندیشه های کوتاه

هزاران اسکناس هزار دلاری را جابجا کنید صدایی از آنها نمی شنوید و اگر دو سکه ی یک سنتی را تکان بدهی صدای بهم.خوردنشان را می شنوی . همیشه چیزهای خورد پر سرو صدا هستند و گوش خراش . و اگر کسی هم خورده علمی داشته باشد از همه پر ادعا تر و پر سرو صداتر است . فقط یک ادم بی سواد میتونه داد بزنه من کتاب می خونم نه یک دانشمند . دانشمند علمش رو ارایه میده و بی سواد پز کتاب خوندمش رو

6
4
خودم جمعه 7 آبان 1395 | 13:44

تو دیگه چی میگی. چند نفر دیگه دارن با هم حرف می‌زنن تو چرا می‌پری وسط. اگه نظری در مورد مطب داری بنویس و الا اینجا جای جنگ و دعوا نیست و تا وقتی ازت سوال نکردن جواب نده. الکی خوتو وارو هر بحثی نکن.

پاسـخ

دخترجمعه 7 آبان 1395 | 19:57

5
1

یک نامه تخیلی هیچ دردی را دوا نمی کند. واقعگرا باشید اینقد رفتید دنیای مجازی و تخیلات دنیای واقعی رو فراموش کردید. واقعیت اینه که جامعه ما مردسالاره و مردها بسیار عصبانی گاه بی نزاکت و بدون رعایت هیچ معیار انسانی با زنان برخورد می کنن. تخیلات زندگی همه ما رو به گند کشیده.

پاسـخ

شاهدمریوانیکشنبه 9 آبان 1395 | 11:35

0
0

دله مرزی
اولآببین من جواب کدوم یک ازنظرهارودادم بعدبیاواون صدای ریشه ایتودربیاروموضوع موردبحث رو به من گوشزدکن

پاسـخ

لادنشنبه 15 آبان 1395 | 17:13

0
1

متن پیام این برادر به خواهرش واقعا درخورتامل است.
وقتی ابراز احساسات در خانواده ای نباشد، عطش شما را اسیر سراب می کند.

پاسـخ

لادنشنبه 15 آبان 1395 | 17:16

1
0

متن پیام این برادر به خواهرش واقعا درخورتامل است.
وقتی ابراز احساسات در خانواده ای نباشد، عطش شما را اسیر سراب می کند.

پاسـخ

فاطمهسه شنبه 18 آبان 1395 | 18:53

4
1

کاش منم همچین برادری داشتم
از برادر بزرگتر خیری ندیدم کاش خواهر داشتم

پاسـخ

سمیرهجمعه 17 دی 1395 | 04:16

4
0

کاش داداشم زنده بود و این نامه رو میخوند، تبریک میگم ب اون دختر ب خاطر داشتن چنین برادری

پاسـخ

شیکشنبه 24 بهمن 1395 | 21:53

1
0

واقعا درسته اگه یه برادر به اندازه تماشای فوتبال و دنیایی مجازی برای خواهرشوهر وقت می گذاشت هیچ وقت هیچ دختر تنها و گوشه گیری نداشت تیم ولی صد حیف که کسی وجود نداره.

پاسـخ

مهندس قادرییکشنبه 24 بهمن 1395 | 22:01

3
0

جالب بود.واقعاً امروز بعضی هاکانون گرم خانواده رو بر فضای مجازی ترجیح میدهند.میدانم که دنیا پیشرفت کرده اما ای کاش که زیاد رو افرادی که کاملاً بیگانه اند اعتماد نکنیم

پاسـخ

عرفان جسیمییکشنبه 24 بهمن 1395 | 22:55

1
1

باتشکر از آقای سعید وزریوار خبر
این موضوع پر از درس بود ولی نه برای همه
ازقدیم گفنتن عاقل با اشاره وبی عقل...
فرق است بین کسی که اشتباه راه میرود وکسی که راه را اشتباه میرود
نمره20 میدم

پاسـخ

سید آرام زرنشاندوشنبه 25 بهمن 1395 | 11:17

1
1

زریوار خبر واقعا گل کاشتی ازت ممنونیم

پاسـخ

دانا دانشجوی جامعه شناسیپنجشنبه 28 بهمن 1395 | 10:50

2
0

افرادی هستند که باعث بی اعتمادی کل افراد جامعه میشوند و همه را قر بانی بی اعتمادی خودشون میکنند مثل متلک کنایه دادن وسط خیابونا یه عمل زشت ناپسند متاسفانه تا ذهن منحرف نوجوانانمان را اصلاح نکنیم هیچوقت این بی اعتمادی و اعمال های زشت تمومی نخواهند داشت پنهنان شدن ابراز محبت بین خانواده محو شده به خاطر مشکلات و دلمشغولی های مادی دختران و پسران نوجوان و جوان تو خونواده به محبت ابراز احساسات نیاز دارند این چیزیه ذات انسان به ان نیاز داره و مجبور میشن به افراد ناشناس رو پیدا کنند به رابطه های ناسالم سوق پیدا میکنه به نظر من داشتن رابطه سالم بین هر دختر پسری لازم هست اما تو این فرهنگ ما قابل اجرا نیست و اکثر جوانان ما جنبه برقراری یه رابطه دوستی سالم با جنس مخالف را ندارند .....

پاسـخ

دانایکشنبه 8 اسفند 1395 | 06:35

3
2

سلام واقعا عالی بود.به ..نظرم بعظیا باید همیشه.بخونن چون.درکش اسون نیست

پاسـخ

Rezanیکشنبه 31 اردیبهشت 1396 | 19:19

6
0

واقعا خیلی عالی بود دستت دردنکنه.شما اهل مریوان هستید؟

8
0
هاوری یکشنبه 7 خرداد 1396 | 04:37

چه فرقی میکنه اهل کجا باشه؟ مهم اصل مطلب هست

پاسـخ

رایاندوشنبه 10 مهر 1396 | 12:13

2
0

احسنت کاملاموافق هستم واقعاتلنگری جالبی بود به پسرهای بی احساس البته نسبت به خاهرهای خود بی احساس وگرنه واسه خاهرهای دیگران با احساس و...... ....... باتشکر لطفتون مستدام

پاسـخ

صادقچهارشنبه 19 مهر 1396 | 21:30

4
0

بسیار بسیار عالی . واقعا زیبا و رومانتیک و جذاب . خسته نباشی زریوار خبر . سلام ب اقای,سعید . درود ب شرفش . شماره ای از,ایشون یا مشخصات ییشتری, کاش,بزارید

پاسـخ

آرامدوشنبه 8 آبان 1396 | 02:51

3
0

متن زیبایی بود. حتما ان را برای هر سه برادرم میفرستم.

پاسـخ

فدایرضاجمعه 18 اسفند 1396 | 16:35

3
1

فدای هرچی خواهر خوبه....قربون خواهرم شم

پاسـخ

علیجمعه 3 فروردین 1397 | 00:08

4
0

خب حرفاش درست بود واقعا من درکش میکنم

پاسـخ

fereshtehشنبه 1 اردیبهشت 1397 | 17:20

4
0

ما تورکا به داداش میگیم قارداش قار یعنی برف یعنی مث برف سرده و داش یعنی سنگ یعنی مث سنگ سخته و پر غرور ولی وقتی قردش میگیم اون را گرم و پر از محبت میگیم چون قردش یه معنی دیگه اش غیرته امیدوارم داداشی سرد و سخت ولی پر از غیرت و محبت داشته باشین آبجی ها طوری که سفت وـمحکم پشتتون باشه

پاسـخ

مهدیهجمعه 14 اردیبهشت 1397 | 07:40

6
0

مطلب فوق العاده ای بود....خسته نباشین.

پاسـخ

alone girl..چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 | 16:36

3
1

کاش حداقل همه اون پسرایی که خواهر دارن این چیزا رو درک کنن..اینکه وقت گذاشتن واسه خواهر خودشون خیلی مهم تر از صرف وقت واسه دختر مردمه..
نمیدونم چرا این چند روز همه اتفاقاتی که میفته همه مطالبی که جلو چشمم میاد و میخونم باعث میشه از مردای دور و ورم متنفر شم..داداشمو دوس دارما ولی حالم از شخصیت جنس مذکر داره بهم میخوره وقتی میبینم هیچ توجهی به ناموس خودشون ندارن و چ کثافت کاری هایی که نمیکنن..
حس الآنمو فقط تو یه جمله خلاصه میکنم،
کاش من یه پسر بودم... دختر بودن یعنی با وجود تموم بی مهری هایی که میبینی فقط شبا یواشکی اشک بریزی و فرداش اگه کوچکترین اتفاقی افتاد دلسوزترین باشی واسه کسی که اشکتو در میاره..
کاش یه اتفاقی بیفته واسه جامعمون واسه کشورمون واسه جوونامون..

پاسـخ

بلال قادریسه شنبه 8 خرداد 1397 | 21:24

4
1

زریبارخبر بابت دردهای جامعه که در کانال نشر میدی ممنون
انشاالله که همه باهم بتوانیم جامعه ای بدون هیچ حاشیه ای تحویل نسل های بعدی که نسلهایی ازجنس عاطفه هستن،بدیم..

2
2
همشهری چهارشنبه 9 خرداد 1397 | 14:58

بژی کاک بلال قادری مجری عزیز چوروننه ای...
زورسپاس بو زریبارخبریش

پاسـخ

یک زنسه شنبه 8 خرداد 1397 | 21:46

3
13

حالا دیگه چیزی نبود ازش خبر منتشر کنید. تو اینهمه مشکلات مردم پنجاه بار همین نامه مسخره رو منتشر کردید. متاسفم

پاسـخ

هوار معلمسه شنبه 8 خرداد 1397 | 21:50

2
0

با سلام

بازگشت به سمت مردانگی هر موقع اتفاق بیفتد زیباست

پاسـخ

آریانسه شنبه 8 خرداد 1397 | 22:24

2
0

خوب بود دست درد نکند وخسته نباشید زریبار خبر.

پاسـخ

@jebi.1991چهارشنبه 9 خرداد 1397 | 00:05

3
0

درود بر زریوار خبر
تلنگری بود بر همه ی حضار مجازی مجاز
متنی مملو از واقعیت های این عصر
امید است فردای بهتر و کانون های گرم تردر پیش باشد

پاسـخ

آرشچهارشنبه 9 خرداد 1397 | 07:34

2
0

از درکت ممنون برادر

پاسـخ

حامدچهارشنبه 9 خرداد 1397 | 07:41

3
0

سلام
اگر پدر یا برادر با دختر و خواهرش دوست نباشد مطمئنا با کسای دیگه دوست خواهد شد. باید گوشه های خالی زندگیشو پرکنیم. باهاش غریبه نباشیم

پاسـخ

شاهوچهارشنبه 9 خرداد 1397 | 08:01

1
0

با سلام ، ممنون زریبار خبر ، بیان واقعیات و مشکلات اجتماعی در قالب داستان ، سبک جدیدی است و تاثیر آن بر مخاطبان خصوصاً قشر نوجوان و جوان بیشتر است . نکات جالبی را در رابطه با آسیبهای اجتماعی فضای مجازی و کم رنگ شدن ارتباطات در کانون خانواده اشاره نموده ای .

پاسـخ

Samiچهارشنبه 9 خرداد 1397 | 08:29

2
0

متاسفانه باید بگم اکثرا ماها با خواهرامون غریبه هستیم اگه بیشتر توجه کنیم چیزی ازمون کم نمیشه بلکه مایه افتخار خواهرمون هم هستیم

پاسـخ

پژوهانچهارشنبه 9 خرداد 1397 | 10:58

2
0

خیلی جالب بود.واقعا تکان دهندە بود.ینی متداول ترین مشکلی کە دخترای سرزمین من رو دارە تهدید میکنە همین بی توجهی بە دختر از سوی خونوادەی خودشە و دخترو مجبور بە گداییە محبت از افراد غیر میکنە.بازم تشکر از نویسندە این واقعیت.دمت گرم آقا سعید.

پاسـخ

س ص ح پ قجمعه 11 خرداد 1397 | 15:57

3
0

احسن به شما سعید جان : واقعا بیدار کننده است . میشود از فضای مجازی برای آموختن اعتقادات دینی - قرآن - نماز - روزه -مسائل روز استفادۀ بهینه را کرد . وانواع امکانات یاد گیری موجود است .
این داستان چه واقعی باشد چه مجازی . خدای سازنده است . دست زریوار خبریش خوش بیت .

پاسـخ

پوریاچهارشنبه 16 خرداد 1397 | 00:48

3
0

من هم از اول پشت خواهر بزرگترم و خواهر کوچیک ترم بودم و خواهم بود....
همه بدونن که من دوتا خواهر گل دارمدو هیچ‌ وقت اونا رو به کسی نمیدم چون اونا زندگی منن وقتی به اونا چیزی بشه من میمیرم...
شما هم اگه با خواهراتون بد رفتاری میکنید با خدا احد ببندید که من تا اخر عمرم پشت خواهرم هستم.

پاسـخ

طهورایکشنبه 3 تیر 1397 | 03:01

5
0

سلام من سه تا داداش دارم
دوتاشون خیلی مهربونن ، سومی هم مهربونه اما برای من نه برای کسای دیگه ازدواج نکرده ، اما دوتای دیگه عالین عالییییییییییییییییی هر چقدر بگم کم گفتم ، من خواهر ندارم اما دوتا داداشام هم خواهر بودن برام هم برادر ، هیچی کم نمیزارن برام مثل دوتا رفیق صمیمی ، من تا الان با دختر هم دوست نشدم چه پسر ، هر وقت به داداشام میگم چیزی میخوام تا الان نشده حرف دیگه ای بزنن ، ازدواج کردن با خانوماشون هم دوستم مثل اینکه دوتا خواهر دارم درسته بعصی وقتا حسودی میکنن اما من به روی خودم نمیارم به داداشم میگم بعد داداشم برای خانومش ی کاری انجام میده از دلش در بیاد ، در کل من عااااااااشقققق داداشام هستم حتی اون داداش بداخلاقم کارای بدی کرده در حقم اما .... بیخیال داداش داشتن ی نعمت بزرگه که خدا به من ۳ تا داده ، البته تتعاریم همه میگن به خاطره اینه اما داداشام خوبن وگرنه تتغاری و غیر تتغاری نداره که ، همه چی عااااالللللیییئیییی فدای داداشام هم میشم

پاسـخ

سحرسه شنبه 19 تیر 1397 | 02:51

4
0

واقعا داستان جالبی بود و تاثیر گذار

پاسـخ

شیماسه شنبه 19 تیر 1397 | 14:57

5
0

من یه خواهر دارم باید بگم قدر کل دنیا دوسش دارم . وقتی گریه مینه نمیدونه قلب منم با گریه های اون سوراخ میشه نمیدونه زندگی بدون اون چه قدر برام سخته نمیدونه فکر دوری اون میتونه چقدر منو اذیت کنه
خواهرم بدون زندگی بدون تو برام معنی نداره وقتی دارم میگم ازت بدم میاد دارم از افعال معکوس استفاده میکنم و درواقع چون خجالت میکشم بگم دوست دارم چون اگه اینو بگم لپام گل میندازه واسه همینه بهت میکم ازت بدم میاد ولی تو باید بدونی قدر کل دنیا برام ارزش داری
خواهر من مادرمه همدممه زندگیمه الماس منه رفیق منه و عشق منه
خواهرم دوست دارم و تودلت مبارک

پاسـخ

علیرضاایکشنبه 24 تیر 1397 | 00:53

11
1

عالی بود سعید جان،خوشبحالت داداش،من اینجا از همه ی داداشا خواهش میکنم التماس میکنم قدر خواهرتون رو بدونین،بخدا من خواهر ندارم ،زجه میزنم برای نداشتن خواهر.حاضرم نصف عمرم رو بدم ولی خواهر داشتم.
واقعا کسی که خواهر نداره نصف لذت های دنیا رو نمیفهمه
کاش کاش کاش من هم خواهر داشتم

پاسـخ

...Bچهارشنبه 24 مرداد 1397 | 00:55

3
0

نامه ی جالبی بود
واقعا وجود یه برادر بزرگ تر برای دخترا لازمه
اما نه هر برادری
به کسی میگن برادر که برای خواهر یا برادرش هر کاری بکنه و هیچ وقت اجازه نده خواهرش با یه پسر دیگه درد و دل کنه
خدا رو شکر که یه برادری دارم که نگران آیندمه و هرکاری برای خوش بختیم می کنه

پاسـخ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت زریوارخبر در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
* به دلیل تراکم نظرات ممکن است نظر شما با تاخیر تایید شود.

نام *
 

کد امنیتی